Toon posts:

Hulp gevraagd voor Technics SL1210-MK2 draaitafel.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die 'klik' uit de pitch halen.
Ik bedoel dus als je dicht in de buurt van het nulpunt komt, 'valt' de pitch schuif erin. Hier zit een soort balletje in.

Hoe kan ik dit op een veilige manier verwijderen. Ik wil de draaitafels NIET wegbrengen naar iemand ofzo, want ik kan ze geen dag missen! ;) Ik ben zelf redelijk handig met dit soort dingen, maar ik wil het toch even zeker weten voordat ik 2 x F1200,- verneuk.

Verwijderd

probeer het dan eerst met 1 :P
neej die dingen kunnen wel wat hebben en zoals je zegt "het balletje... "
dus sloop dat balletje eruit
of plak de inkeping af waar die invalt
of vul het op ofzow

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05 10:39

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Linke soep... ik heb er ooit eens wat sites over gezien.. ik zal ff zoeken..
Ik zou het zelf nooooit doen.. maar ja ik heb voor 2 SL1200 mkIItjes 1200 betaald :+
In de ViaVia.. Volgens mij wist die vrouw niet wat ze deed.. :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze dus een paar jaar geleden nieuw gekocht (voor F2400,-). Dat jaar ben ik dus ook niet op vakantie geweest, mijn geld was op! Ik ben altijd al zuinig op mijn “baby’s“ geweest. Dus ik probeer echt niet zomaar effe iets uit ofzo. Ik moet het zeker weten.
Maar bedankt als je even voor me wilt zoeken. ;)

Verwijderd

Ik zou het niet doen als ik jou was. De tech's zijn toch al perfect zoals ze zijn (in ieder geval zo denk ik erover). Maar als je toch zo'n klickloos draaitafel wilt moet je mischien kijken naar de nieuwe pdx serie van Vestax, die pitch faders op die draaitafels hebben allemaal geen click.
Vooral de PDX-2000 is dope met een pitch adjustment van 50%!! Maarja een beetje duur. Heb ook m'n techs 2de hands gekocht, 750 de stuk, van een "film/geluids" studio, en ze waren echt bijna in nieuwstaat. (volgens mij hebben ze die echt zelden gebruikt)

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 11:32
Een vriend van mij werkt(e) bij Heuff Sound & Vision in Maarsbergen.
Hij heeft een techniek ontwikkeld zodat de draaitafels prima gemodificeerd kunnen worden. Hij heeft er al honderden gedaan. Ook van de bekende mannen. Klaar terwijl je wacht.
Neem even contact met ze op : www.heuff.nl

Suc6.

Verwijderd

je zou er vogens mij andere pitch-faders
moeten inzetten:'(

zijn de sl's niet meer in duitsland op de
mil. kaz. te halen:?

heb daar 2 nieuwe samen voor 1200 DM>:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Tis een beetje vaag, ik had zeer zware schuiven. Echter een vriend van me had 'boterzachte' schuiven....:(

Verwijderd

sl1210 slopen?? R U ou-of your fuckin' mind!

Maar ff serieus, waarom wil je dat in godsnaam doen. Elke serieuze DJ werkt met de SL1200 of SL1210... Niks mis mee hoor!

>:)

Verwijderd

Een SL slopen, omdat je geen +- 0,0005% pitch kan gebruiken.
Ik zou het niet doen, ik zie het als een soort heiligschennis.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Als je je tafel opvoert (op de printplaat de potmeter met PITCH de goeie kant op draaien) dan verschuift het 0%-punt van je pitch mee naar boven of beneden (meestal naar beneden). Als je rond de 'klik' zit, schuif je je pitch naar die nieuwe 0% punt toe en je kunt dan weer heel erg soepel gaan pitchen. Bij mijn tafels zitten de 0% ongeveer een halve centimeter boven het middelpunt en dan heb je ruimte zat om te pitchen. (Wel oppassen dat je hele pitch-schaal niet meer lekker klopt).

De klik eruit slopen hoeft dus helemaal niet..

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze ook ‘opgevoerd’, maar ik vind die klik gewoon een beetje irritant. Maar aan jullie reacties te horen, zal ik me er maar bij neerleggen. (Doe ik trouwens al twee jaar!). Toch bedankt voor jullie commentaar… :)

JayTaph:Bij mij is het nulpunt ook ongeveer een halve cm boven de klik. En als ik de pitch-schuif helemaal onderaan zet, draait hij op +16%.
Pagina: 1