Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Greg1983
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-06 21:20
Hallo

Gisteren is onze tv gesneuveld (LG Oled b6) deze was nog maar 3jaar en half oud. :(

Het is eigenlijk begonnen bij de digicorder van telenet. Ik had plotseling geen beeld meer, ik kreeg geen signaal van de digicorder naar de tv.
De digicorder dan boven geprobeerd op de tv in de slaapkamer en daar werkte het ook niet. Dan maar de digicorder meegenomen naar een telenet winkel en ja daar werkt het ook niet.
Blijkt dat de HDMI poort kapot was, nieuwe digicorder meegenomen, aangesloten op dezelfde HDMI poort op de tv en ja hoor, geen beeld. HDMI poort op tv werkte niet meer.

Dan maar aangesloten op een andere HDMI poort, digicorder ingesteld en alles was in orde tot dat het ergste gebeurde. Ik keek wat tv en plotseling zwart beeld, digicorder stond nog aan en tv ook.

De tv schakelde zich automatisch uit, ok tv terug opgestart, geen beeld , niks nul nada :?

Mogelijk om dit te herstellen of toch beter nieuwe kopen?

Geen idee of ik nog een Oled wil, bij men B6 had ik al last van burn in en had ik in het midden van de tv een verticale lijn (deze was niet altijd zichtbaar maar viel op als er maar weinig kleuren aanwezig waren op het scherm

Indien we toch een nieuwe gaan moeten kopen heb ik zelf al wat research gedaan:

Oled
LG C9
-55" : 1300 €
-65" : 1900 €

LG CX
-55" : min 1500€ - max 2000 €

Qled
Samsung Q80T
-55" : min.1500€ - max 1800€
-65" : min. 1900€ - max 2300 €

Samsung Q90T
-55" : 2000 €

Samsung Q90R
-65" : 1900 €

Ik wil graag een 65", de LG B6 was nog een 55", nu moet ik nog mijn vrouw overtuigen voor een grotere tv.
Ps: vrouwtje sponsort 500€ :)

Budget: max 2000€ maar liefst rond de 1500 €

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Dit hoort in CEA

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-06 22:48
Voor herstel zou ik eens kijken of je een electronerd in je omgeving kunt vinden die een blik op de elektronica kan werpen, mogelijk is het een defect in de voeding of een elco of zoiets.

Voor een nieuwe TV: Gezien de C9 of CX lood om oud-ijzer is, is mijn advies de prijs te laten bepalen en dat zal naar de C9 leiden. De LG versus Samsung is de klassieke "OLED versus LCD"-discussie en daarover is reeds genoeg geschreven.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Greg1983 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:04:
Mogelijk om dit te herstellen of toch beter nieuwe kopen?
In principe zou dit nog gewoon onder garantie moeten vallen bij 3,5 jaar ... (waar de gemiddelde winkel je in eerste instantie natuurlijk gaat afschepen met het '2 jaar fabrieksgarantie' verhaal).

[Voor 19% gewijzigd door apis29 op 06-06-2020 21:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:47
Net zoals @apis29 adviseer ik je eerst de te verwachten garantie te proberen.

Mocht je toch een andere of oled kopen, heel veel zaken verkopen met 5 jaar garantie nu, geeft zeker in jou geval extra rust toch :)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greg1983
Contact opgenomen met plattetv.nl

Jammer genoeg geen garantie meer.

Beslist om voor een home service te kiezen waar men langskomt om de tv te onderzoeken( kost 90 €)

Daarna wordt er een prijsopgave opgemaakt om dan een beslissing te nemen om het al dan niet te laten herstellen. Niet laten herstellen is sowieso toch 90 € te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Greg1983 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:11:
Contact opgenomen met plattetv.nl

Jammer genoeg geen garantie meer.

Beslist om voor een home service te kiezen waar men langskomt om de tv te onderzoeken( kost 90 €)

Daarna wordt er een prijsopgave opgemaakt om dan een beslissing te nemen om het al dan niet te laten herstellen. Niet laten herstellen is sowieso toch 90 € te betalen.
Dat is dus gewoon de grootste onzin zoals hier als zo vaak is voorgekomen. Ze gooien zelf hun marge weg met die stuntprijzen om vervolgens onder hun wettelijke verantwoordelijkheid uit te kruipen. Zie bijv. Reparatiekosten TV na 3 jaar - Geschillencommissie waardig? (als een van de vele topics die in de loop van de laatste paar jaar voorbij is gekomen)
https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
Uiteraard nog de vraag of je er zoveel moeite voor wilt doen om je gelijk te halen zoals keer op keer ook het geval is, anders lekker ergens anders kopen de volgende. Genoeg winkels met even slechte after sales service :D
Hier misschien nog twee interessante posts (en hier gaat het om inbranden, niet eens een totale meltdown zoals bij die van jou):

[Voor 29% gewijzigd door apis29 op 07-06-2020 13:48]

• Greg1983
Vandaag is er dus iemand langs geweest van Servilux.

Conclusie: het paneel is kapot, de hardware zelf is nog in orde

Prijs herstelling: +/- 1800 € , neen dank u :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-06 22:48
Deze winkel neemt een loopje met het Nederlandse garantierecht. 3,5 jaar is ruim binnen de economische levensduur van het apparaat en aldus heb je recht op een oplossing, weliswaar niet gratis, maar €1800 (meer dan een nieuw apparaat) is duidelijk buiten de redelijkheid.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True