[VDSL] Snelheid opeens lager

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larsergroot
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-04 09:50
Heb dsl van XS4ALL (compact abo geen pairbonding) heb de laatste jaren altijd 55 down 10 up gehad, precies volgens het contract, begin mei is de verbinding naar max 32 down en 10 up gegaan.

contact met de XS4ALL helpdesk eerst mail daarna gebeld, kabel naar aansluiting en Fritzbox (1 meter) reseaten en Fritzbox naar fabrieksinstellingen terugzetten,dit hielp niets.

Volgens fourstack en de XS4ALL helpdesk is nu 41 down max mogelijk ,ik zit 460 meter van de wijkkast, zelfs de KPN buren komen zonder pairbonding nu nog op max 32 down. Ik heb gelukkig screenshots van het logbestand van de Fritzbox waarbij deze in april nog connecte met 55 down en 10 up, dit naar de XS4ALL helpdesk gestuurd, hierop werd totaal niet op gereageerd.

de helpdesk van XS4ALL komt niet met een zinnege verklaring, melden dat de snelheden zo altijd zijn geweest, lijnkwaliteit, ondanks screenshot van mijn logbestand.

wat zijn jullie ervaringen ? kijk eens in jullie Fritzbox (of experiabox)naar de (a)dsl snelheid, heeft iemand een idee wat KPN aan het doen is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Larsergroot, ik heb je post even verplaatst naar een eigen topic.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:48
wat zijn jullie ervaringen ?
Ik had voorheen ook 40mb vdsl. Na upgrade in de buurt iedereen die niet rechtstreeks op wijkcentrale zit van 10/20 naar 100/200 Mbit/s. Alleen mijn buurt zitten we dus op de wijkcentrale rechtstreeks en zitten nu op max 30 Mbit/s. Iets met MDF naar SDF? Ik ben ook afgelopen jaar maar naar ziggo overgegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door saharoen op 05-06-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
Bij dsl is de snelheid “tot” de marketing snelheid. 30mbit is dus in principe nog steeds binnen het contract. Hoe vervelend ook.

Maar aangezien dit ineens is ontstaan kan er meer aan de hand zijn.
Behoorlijk laks dat xs4all niet reageert. De reactie tijden op mail zijn altijd tergend traag geweest.
Volgens mij kunnen ze gewoon een ticket bij kpn openen hiervoor.
Maar misschien dat een medewerker/monteur van kpn die hier zitten bereid zijn ernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Larsergroot schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:34:
Heb dsl van XS4ALL (compact abo geen pairbonding) heb de laatste jaren altijd 55 down 10 up gehad, precies volgens het contract, begin mei is de verbinding naar max 32 down en 10 up gegaan.

contact met de XS4ALL helpdesk eerst mail daarna gebeld, kabel naar aansluiting en Fritzbox (1 meter) reseaten en Fritzbox naar fabrieksinstellingen terugzetten,dit hielp niets.

Volgens fourstack en de XS4ALL helpdesk is nu 41 down max mogelijk ,ik zit 460 meter van de wijkkast, zelfs de KPN buren komen zonder pairbonding nu nog op max 32 down. Ik heb gelukkig screenshots van het logbestand van de Fritzbox waarbij deze in april nog connecte met 55 down en 10 up, dit naar de XS4ALL helpdesk gestuurd, hierop werd totaal niet op gereageerd.

de helpdesk van XS4ALL komt niet met een zinnege verklaring, melden dat de snelheden zo altijd zijn geweest, lijnkwaliteit, ondanks screenshot van mijn logbestand.

wat zijn jullie ervaringen ? kijk eens in jullie Fritzbox (of experiabox)naar de (a)dsl snelheid, heeft iemand een idee wat KPN aan het doen is ??
Je modem traint nu nog steeds op 32/10mbit in? En wat geeft je modem aan als maximale intrainsnelheid die mogelijk is? Is dat ook 32/10 mbit?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsergroot
Hej Slaay,

de max snelheid is volgens de Fritzbox 42,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dan tag ik @Wildfire even ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:51

Wildfire

Joy to the world!

Dit zijn helaas vaak kwesties waar ik als monteur weinig mee kan, tenzij er toevallig daadwerkelijk verstoringen op de lijn zitten. Maar die zijn niet altijd met mijn monteurstool op afstand te meten en dan zal er toch echt ter plekke een monteur moeten komen om met een Argus met Copperbox de lijn fysiek na te meten.

Ook mogelijk dat er aanpassingen aan de DSLAM zijn geweest. Daar heb ik echter verder geen inzage in.

Met een postcode/huisnummer kan ik misschien een meting doen, maar in sommige gevallen kan ik dat echt alleen met een service ID en die kan ik pas opvragen als ik daadwerkelijk een werkbon zou hebben. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 06-06-2020 14:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Staat de juiste firmware op het modem? Soms gaat een automatische firmware update niet geheel goed (verkeerde modemfirmware). Downgrade allereerst de firmware met de juiste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsergroot
hi trommelrem, tx voor de tip, firmware versie 7.13, de technicus van xs4all/kpn heeft dit ook gezien, is van buiten ingelogd in de Fritzbox, ik neem aan dat hij dit ook gecontrolleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Wildfire schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Dit zijn helaas vaak kwesties waar ik als monteur weinig mee kan, tenzij er toevallig daadwerkelijk verstoringen op de lijn zitten. Maar die zijn niet altijd met mijn monteurstool op afstand te meten en dan zal er toch echt ter plekke een monteur moeten komen om met een Argus met Copperbox de lijn fysiek na te meten.

Ook mogelijk dat er aanpassingen aan de DSLAM zijn geweest. Daar heb ik echter verder geen inzage in.

Met een postcode/huisnummer kan ik misschien een meting doen, maar in sommige gevallen kan ik dat echt alleen met een service ID en die kan ik pas opvragen als ik daadwerkelijk een werkbon zou hebben. :P
Kan het kloppen dat je via de website van Cheapconnect je Service ID kan achterhalen?
Als ik een bestelling begin dan krijg ik wel een Service ID te zien.

Dat zou dan wel handig zijn als mensen het Service ID willen achterhalen voor als je jou een DM sturen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrJMW8IJNF4EuxsbmQQY3wM2LZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DrJvm9E87d1HE4hFVV5jL3Z6.png?f=fotoalbum_large

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 14:27
Ik had ooit 64 met pairbonding. Plotseling zakte de snelheid naar 52. Een lijn zakte permanent van 34 naar 21.
Xs en kpn konden niks doen, ondanks het feit dat ik een schermprint had. En kpn past dan gewoon fourstack aan op de laatst bekende snelheid. Je hebt hier niks aan. Het is alleen vervelend en wellicht verandert het nog.

[ Voor 9% gewijzigd door fmrama op 06-06-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:15
slaay schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:21:
[...]

Kan het kloppen dat je via de website van Cheapconnect je Service ID kan achterhalen?
Als ik een bestelling begin dan krijg ik wel een Service ID te zien.

Dat zou dan wel handig zijn als mensen het Service ID willen achterhalen voor als je jou een DM sturen :P

[Afbeelding]
Grappig, die gegevens komen uit de PQCC van KPN WBA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:15
Drammen met de helpdesk of overstappen naar een kabelaar. De laatste optie levert je het minste gezeur op.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsergroot
Even een update,

Heb een nieuwe melding via email ingeschoten bij xs4all,de verbinding onderbreekt regelmatig,
nu komt er morgen een monteur langs om de lijn te meten,

ze kunnen zien dat dit idd het geval is en meer dan ik gemerkt heb, ben erg benieuwd.

laterzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsergroot
Bezoek gehad van KPN monteur, vriendelijke meneer.

ging meteen de lijn(en) nameten, hij ging daarom naar de wijkkast toe en ik moest wat
loopbackkortsluit stekkertjes uit de aansluiting halen na telefooniese instruktie toen hij daar was. Hij nam meteen een nieuw modem mee bij terugkomst een 7583,
de snelheid is nu 42 - 10, nu afwachten of de lijn ook stabiel blijft.
Pagina: 1