Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:13
Bij Ziggo is nu de TP-Link Deco M4 set verkrijgbaar voor maar 99,95 euro (+3,95 verzendkosten).
Volgens mij ook gewoon te bestellen door niet-Ziggoklanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:32
LukeS schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:22:
Bij Ziggo is nu de TP-Link Deco M4 set verkrijgbaar voor maar 99,95 euro (+3,95 verzendkosten).
ik lees dit op de ziggo site:

TP-Link Deco M4 mesh wifi (3-pack) ·€ 149,95 € 99,95
Alleen voor Ziggo klanten. Maximaal 1 set per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Christiano007

Ich bin der champion

piotr123 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:11:
[...]

ik lees dit op de ziggo site:

TP-Link Deco M4 mesh wifi (3-pack) ·€ 149,95 € 99,95
Alleen voor Ziggo klanten. Maximaal 1 set per klant.
In het bestelproces vragen ze niet naar een klantnummer

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien de discussie rondom deze aanbieding, heb ik deze naar een eigne topic verplaatst. Let op dat bestelbevestigingen (ook) hier niet de bedoeling zijn.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fun fact : Dat heeft deze set ook gekost tijdens de Black Friday van vorig jaar! :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 22:33
Ik heb hem besteld. Kan ik beter de deco als router installeren of alleen als access points? Ik kan ze alledrie met een ethernetkabel aansluiten.

Kan ik dan beter 1 main deco als router bekabeld aan de ziggo modem aansluiten, En de andere 2 bekabeld aan de main deco?

Of is het beter om ze alledrie als access point bekabeld op de ziggo modem aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Discussie over de technische kant van de mesh routers past beter in (een nieuw) topic in Netwerken. Dan kunnen we het hier weer over de aanbieding hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13
@DaSaN Ik heb gisteren deze geïnstalleerd en in eerste instantie tijdelijk als extra router naast mijn bestaande netwerk ingezet om te zien of het naar behoren werkte. Omdat ik de deco's voornamelijk heb aangeschaft om de gehele tuin en tuinhuisje van goede WiFi te voorzien, heb ik de set later op de dag omgeschakeld naar Acces point modus. Heb nu een netwerk met goed signaal en een groot bereik, ook in mijn achtertuin. Deze mesh kit is heel eenvoudig uitbreidbaar en als het goed bevalt dan vervang ik mijn in huis gebruikte AirPort Extreme misschien nog wel door een extra setje Deco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22
Hier vandaag binnen gekregen en snel geinstalleerd... had op de 1e verdieping wat blind spots maar dit werkt nu prima!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phillipe58
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-08-2024
jamas schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:03:
@DaSaN Deze mesh kit is heel eenvoudig uitbreidbaar en als het goed bevalt dan vervang ik mijn in huis gebruikte AirPort Extreme misschien nog wel door een extra setje Deco's.
Ik heb ook jarenlang plezier gehad van m’n Airport Extreme, maar die is er nu uit met de M4's als vervanger. Werkt echt top, elke verdieping krachtig signaal en alle Sonos en Hue spulleboel werkt meer responsive dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nog dank voor de tip! Nu ook (eindelijk) over op mesh WiFi in huis. Zat er al een tijdje op te broeden (dure versies hikte ik nog tegenaan), maar voor deze prijs hoefde ik er niet lang over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13
Wel knullig dat aan het eind van het bestelproces eindigt in een "Forbidden" op de vodafone site. Of was dat slechts mijn individuele geval? Evengoed een bevestigingsmail, dus het zal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Weet iemand of het de V1 of V2 variant is? Grootste verschil lijkt een toegenomen bereik te zijn, maar ook een hoger stroomverbruik voor de V2. Daar zit ik niet perse op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
__fred__ schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:00:
Weet iemand of het de V1 of V2 variant is? Grootste verschil lijkt een toegenomen bereik te zijn, maar ook een hoger stroomverbruik voor de V2. Daar zit ik niet perse op te wachten.
V2, maar volgens mij heeft ie juist een lager stroomverbruik (en een 1Gbps aansluiting voor koppeling met bedrade netwerk in plaats van een 10/100Mbps netwerkverbinding bij de V1).

V2 datasheet

V1 datasheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
ralph075 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:50:
[...]

V2, maar volgens mij heeft ie juist een lager stroomverbruik (en een 1Gbps aansluiting voor koppeling met bedrade netwerk in plaats van een 10/100Mbps netwerkverbinding bij de V1).

V2 datasheet

V1 datasheet
Ow, de 100 Mbit heb ik ff overheen gelezen, 1Gbit is wel essentieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Inmiddels wordt er tijdens het bestelproces wel om een klantnummer gevraagd. Hier lijkt verder niets mee gedaan te worden en ik heb het setje ontvangen.

Het betreft inderdaad de V2 variant. De firmware lijkt overeen te komen met de laatste versie op de site van TP-Link, het lijkt geen special te zijn voor Ziggo.

Het configureren via een losse mobile app vond ik minder prettig. Er is wel een web interface, echter heeft deze beperkte functionaliteit T.O.V. de mobile app. De set is makkelijk te installeren en doet zijn werk goed.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kwam nog een goede review tegen op tweakers over de M4.
Hierin wordt ook een vergelijking gemaakt met de M5.

productreview: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack) r...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:54
Waar ik een beetje aan twijfel is het volgende; wij wonen in een relatief nieuw huis met drie verdiepingen en een Ziggo Connectbox in de meterkast (deur dicht, want netjes). Ga ik dan echt verschil merken als ik deze set "draadloos" aansluit zonder UTP kabel, of ga ik een al zwak wi-fi signaal nog verder verspreiden zonder echt aan snelheid te winnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 14:13
Leetness schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:10:
Waar ik een beetje aan twijfel is het volgende; wij wonen in een relatief nieuw huis met drie verdiepingen en een Ziggo Connectbox in de meterkast (deur dicht, want netjes). Ga ik dan echt verschil merken als ik deze set "draadloos" aansluit zonder UTP kabel, of ga ik een al zwak wi-fi signaal nog verder verspreiden zonder echt aan snelheid te winnen?
Je zal niet de volledige snelheid houden, maar als je het goed plaatst zal je nog best over moeten houden.
Zelf heb ik een pand uit 1976 en heb op elke verdieping 1 unit staan draadloos (woonkamer, 1e verdieping slaapkamer en op zolder).

Ik heb een 250 mbit lijn en de bovenste unit red soms de 100mbit wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Wylana op 01-07-2020 15:28 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Herkenbaar, nieuw huis. Wat ik heb gedaan: 1 unit bedraad aangesloten in de meterkast, 1 unit in de woonkamer en 1 unit op de overloop op de eerste verdieping (deze straalt genoeg door om ook de zolder te kunnen bedienen).
Resultaat: overal in huis dekking, zelfs tot achterin de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook eerder is gezegd/gevraagd, mag technische discussie over deze aanbieding in een (nieuw) topic in Netwerken. Dan kunnen we het hier bij het bespreken van de aanbieding houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
*knip* Zoals meermaals is verteld, hoort de technische discussie niet thuis in dit topic.

[ Voor 103% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2020 10:52 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Als ik de tv reclame goed heb gehoord krijg je dit pakket nu gratis als je een nieuwe internetaansluiting bij Ziggo afneemt. Met een beetje mazzel (en eventueel een goede babbel ;) ) kan je dit ook krijgen als je jouw bestaande abonnement weer voor een jaar verlengt (en anders kan je vast weer een paar maanden korting krijgen, als je toch belt om te verlengen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:45
De tip van @ralph075 kan je gebruiken, maar vergeet daarnaast niet dat Ziggo aanraadt om wifi van de Connectbox uit te zetten waardoor je echt enkel de TP-Link gaat gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
ralph075 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:50:
Als ik de tv reclame goed heb gehoord krijg je dit pakket nu gratis als je een nieuwe internetaansluiting bij Ziggo afneemt. Met een beetje mazzel (en eventueel een goede babbel ;) ) kan je dit ook krijgen als je jouw bestaande abonnement weer voor een jaar verlengt (en anders kan je vast weer een paar maanden korting krijgen, als je toch belt om te verlengen).
Helaas de gehele middag aan de lijn met Ziggo gehangen en een gratis Mesh set gaat absoluut niet lukken.. Alleen 3 maanden korting (24 euro) met een jaar verlenging..

Dus gaan we daar maar voor. :|

[ Voor 3% gewijzigd door fixma op 07-09-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:29
lleen 3 maanden korting (24 euro) met een jaar verlenging..
Opzeggen en dan op partner haar/zijn naam nieuw abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

*knip* Zoals eerder ook is gemeld, mag de technische discussie in een eigen topic in Netwerken, dan kunnen we het hier over de aanbieding zelf hebben.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 01-10-2020 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernepper
  • Laatst online: 14:47
fixma schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:31:
[...]

Helaas de gehele middag aan de lijn met Ziggo gehangen en een gratis Mesh set gaat absoluut niet lukken.. Alleen 3 maanden korting (24 euro) met een jaar verlenging..

Dus gaan we daar maar voor. :|
Mij is het zojuist wel gelukt via optie opzeggen. Gratis WiFi 3-pack Deco M4 set in ruil voor 1 jaar verlenging. Ben ruim 10 jaar klant op verschillende adressen en geheel tevreden :) Wat mij betreft een win-win zolang er nog geen fiber alternatief is hier in het dorp.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernepper op 27-01-2021 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernepper
  • Laatst online: 14:47
Hier overigens veel meer informatie van Ziggo over de mesh set, inclusief advies waar te plaatsen en hoe als AP toe te voegen aan je connect box. In mijn geval heb ik al mijn ruimtes thuis reeds voorzien van 1 of meer UTP poorten dus is het makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernepper op 27-01-2021 18:04 ]

• Hurricane78
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:54
Ernepper schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Mij is het zojuist wel gelukt via optie opzeggen. Gratis WiFi 3-pack Deco M4 set in ruil voor 1 jaar verlenging. Ben ruim 10 jaar klant op verschillende adressen en geheel tevreden :) Wat mij betreft een win-win zolang er nog geen fiber alternatief is hier in het dorp.
Heb je dat via de site gedaan of via een medewerker? Ben ook al meer dan 15 ziggo klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ernepper schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Mij is het zojuist wel gelukt via optie opzeggen. Gratis WiFi 3-pack Deco M4 set in ruil voor 1 jaar verlenging.
Knap dat je het gelukt is. Ik heb over meerdere dagen gebeld en met vele verschillende personen gesproken en no way ondanks ik al 25+ jaar bij Ziggo zit..
Dus zelf de mesh kit gekocht, maar hij is wel goed.. Helemaal geen wifi ellende meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 12:07
fixma schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Knap dat je het gelukt is. Ik heb over meerdere dagen gebeld en met vele verschillende personen gesproken en no way ondanks ik al 25+ jaar bij Ziggo zit..
Dus zelf de mesh kit gekocht, maar hij is wel goed.. Helemaal geen wifi ellende meer..
Ja, ik ken het. Heel frustrerend als 20+ langer lid klant zonder ooit geswitched te zijn. Mijn ouders zitten bij KPN, die heeft echt totaal geen moeite om een betere op te sturen, digi kastjes niet, wifi extenders, etc. En binnen een paar dagen op het postkantoor, als je thuis laat bezorgen kost het je nu een 10tje extra. Postkantoor zit 100m verderop. ;)

Ik heb voor de gein deze maar eens gekocht CF-AC2100, verwacht ik asap. Heb al andere van Comfast die vervangen gaan worden.(CF-WR752AC)
http://en.comfast.com.cn/...dex&a=show&catid=14&id=57

Deze zijn ook wel grappig, wall mounts met UTP en wifi
http://en.comfast.com.cn/...&c=index&a=lists&catid=76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Gewoon gebeld en anders door laten verbinden naar retentie. Was of in totaal 105 euro korting met een verlenging van een jaar of die wifi kastjes. Komt per saldo op hetzelfde neer. Heb ook al 15+ jaar UPC/Ziggo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 13:48
helaas nu alleen nog de deco X20 set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Via deze link kan je nog wel als Ziggo klant bestellen (althans, ik heb niet alle stappen doorlopen, maar het lijkt te werken).
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:22
Ziggo adviseert de Wifi van de connect-box uit te zetten, maar verzuimd te vermelden dat dan ipv6 internet niet werkt.

Dus wil je ipv6 internet via de Deco, dan moet je de Wifi op de connect-box aanlaten ook al gebruik je die niet

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 12:26
Juan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:51:
Ziggo adviseert de Wifi van de connect-box uit te zetten, maar verzuimd te vermelden dat dan ipv6 internet niet werkt.

Dus wil je ipv6 internet via de Deco, dan moet je de Wifi op de connect-box aanlaten ook al gebruik je die niet
Ik heb inderdaad de Wifi op het Ziggo modem uitgezet, maar tot op heden nog geen hinder ondervonden.
Wie gebruikt IPv6 dan en welke dingen zal ik niet kunnen doen ? Thuis servers ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De volgende die iets over de technische kant van de TP-Link Deco M4, mag dit doen in Netwerken. Dan kunnen we het hier verder over de aanbieding hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 23-04-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brisan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:04
Kom net van de lijn met Ziggo omdat wij binnenkort gaan verhuizen en wij Ziggo mee willen nemen. Daarbij gevraagd of wij de Deco M4 set kon krijgen omdat wij ook op het nieuwe adres klant blijven.

De set krijgen-krijgen kon niet, maar wel gratis in bruikleen voor de duur van ons abonnement. Scheelt toch €2,50 per maand, die je anders extra in je abonnement kwijt zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Brisan op 24-06-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vertexvortex
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-05 09:45
vandaag door ziggo gebeld omdat ze bezig zijn met een onderzoek over ofdat ik tevrede was over de wifi. Ik gaf aan dat het bereik van de connectbox op de begaande grond goed was maar op de eerste etage niet. de medewerker gaf aan dat hij een gratis TP-link Deco m4 set kon opsturen in bruikleen zonder extra kosten of extra contractvoorwaardes. Ik verwacht dat meerdere klanten van ziggo eerdaags een belletje krijgen.
Pagina: 1

Let op:
Melden wat je besteld hebt, is geen nuttige toevoeging aan het topic. Technische discussie mag gevoerd worden in Netwerken.