Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:20
Voor de verbouwing van ons huis ben ik op zoek naar een nieuwe thermostaat.

Er komt vloerverwarming beneden, radiators op de eerste verdieping. Omdat wij al twee energie besparende aanpassing doen kunnen wij €100 subisidie krijgen op een slimme thermostaat.

Nu vind ik de Nest Learning Thermostaat V3 erg mooi, vergeleken met de rest van het lijstje waarop subsidie te krijgen is: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/seeh/voorwaarden-en-producten-energiedisplay-slimme-thermostaat
Tado vind ik het grote nadeel dat deze op batterijen werkt.
Thermosmart vind ik ook wel mooi, maar weet niet hoelang dit bedrijf blijft bestaan, iets minder vertrouwen in dan in Google (alhoewel dat ook niks zegt).
De Nest vind ik mooi, strak en simpel uitzien.
Ik weet de functies heb ik niet nodig bij vloerverwarming, maar de Honeywell Round vind ik toch minder mooi. En dan kan ik nu met €100 korting een mooie thermostaat kopen. Ja, het kost nog steeds €150, hier kan ik 3 Honeywells voor kopen. Het blijft wikken en wegen, vandaar mijn vraag:

Hoever kan de thermostaat van de heat link geplaatst worden?

Ja, in de gebruiksaanwijzing staat max 30m. Maar hoe verhoudt zich dit in een huis?
De thermostaat komt beneden in de huiskamer aan de muur op de plek van de oude thermostaat. Maar hier zitten dan twee plafonds/vloeren tussen van gewapend beton. Qua meters in vogelvlucht schat ik (SQRT(7^2+12^2)=) 14m.
Gaat dit een probleem leveren, of is er iemand in een vergelijkbare situatie die hier geen enkel probleem mee heeft. Ik kan er weinig over vinden, maar ik wil het toch zeker weten.

Additionele vragen:
Hoe communiceert de heat link met de thermostaat?
En heeft de heatlink een internetverbinding/wifi nodig (die is nog niet aanwezig op de zolder namelijk, nog niet nodig)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xo0lindy0ox
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-10-2020
Dit is op het moment exact de vraag waar ik mee zit. Maar kan dus nergens een antwoord hierop vinden.
Wellicht ben je er zelf al achter? Of is er iemand die hier een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
Ik heb toch besloten om voor de simple Honeywell te gaan. Enerzijds scheelt het in de kosten en ik heb de functies van de Nest niet nodig door de vloerverwarming. Ik ben alleen maar bang dat de Nest meer problemen oplevert dan dat ik hem iets mooier vind uitzien.
Op https://www.domotica-blog.nl/post/nest-nest-thermostaat-v3/ staat helemaal onderaan wel het volgende:
Technische specificities Heatlink:
Draadloos: 802.11b/g/n @ 2,4 GHz, 802.15.4 @ 2,4 GHz
Twee kleuren led om status aan te geven
Afmetingen: 10,0 x 10,0 x 3,0 CM
Ingangsvermogen: 110-220V
Uitgangsvermogen: 12V gelijkstroom (voor thermostaat)
Stroomverbuik: minder dan 1 kWh per maand
Op https://support.google.com/googlenest/answer/9256498?hl=nl heb ik het volgende gevonden onder het kopje: Hoe je thermostaat met de Heat Link communiceert
Nest Learning Thermostat
Je kunt de Nest Learning Thermostat op twee manieren installeren: je kunt hem op de Nest-standaard plaatsen of aan de wand op de plek van je oude thermostaat monteren.
  • Als je ervoor kiest om de Nest-standaard te gebruiken, gebruikt je thermostaat het draadloze draadnetwerk alleen voor communicatie met de Heat Link.
  • Als je Nest-thermostaat aan de wand is gemonteerd en is aangesloten op de draden van je oude thermostaat, worden zowel de draden als de draadloze Thread-verbinding gebruikt voor communicatie met de Heat Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Ik lees dat je op de benedenverdieping vloerverwarming gaat aanleggen en boven radiatoren. Heb je plannen om dan gebruik te maken van Tado's (of een ander slim thermostaatknop)?

En wil je boven- en beneden apart/los van elkaar verwarmen?

Ik zit in de zelfde situatie en heb zelf net een topic gestart. Hopelijk kunnen ervaringsdeskundigen wat advies/tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
Beneden komt vloerverwarming (met thermostaatknop) en een radiator in de gang (volgens mij met een normale open/dicht knop).
Boven komen radiatoren met thermostaatknoppen en op de badkamer een radiator (open/dicht knop) i.c.m. vloerverwarming geregeld met een RTL ventiel (thermostaatknop).

Hoe dit allemaal gaat uitpakken/werken weet ik nog niet, maar die slimme thermostaatknoppen kunnen er nog altijd op. Alleen las ik daar nog wisselende verhalen over en vind ik het jammer dat die op batterijen werken.

Boven is wel een puntje, de meeste ruimten worden normaal niet verwarmd (slaapkamers). Alleen het kantoor zal wel warm moeten worden.

Wij wonen er nu nog niet, dus ik verwacht begin 2021 meer ervaring te hebben.
Het hele systeem is door de aannemer bedacht en aangelegd. Ik neem aan dat dit gaat werken, maar over het hoe en waarom kan ik niet meer vertellen.

Kan jij de link naar jouw topic toevoegen, misschien zijn de discussies daar ook nog interesant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Ik wil het zo geregeld hebben dat zodra je een avond op de benedenverdieping bent, dat er dan gestookt kan worden op laag temperatuur i.v.m. vloerverwarming. Mocht de Tado of Tado's boven warmtevraag krijgen, dan moet er weer gestookt worden met hoog temperatuur i.v.m. radiatoren. Boven ligt geen vloerverwarming.

Topic: Nieuwe ketel, vloerverwarming & radiatoren met Tad en Tado's
Pagina: 1