Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• boostie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-06 13:11
Ik zoek een?
Televisie tot maximaal 55".

Wat is je budget?
De max is zo'n €600. Hier stap ik liever niet vanaf.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv kijken, 4k films, chromecast, maar geen gaming of ander specifiek gebruik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Volgens mij is de 7000 serie van Samsung goed qua instapmodellen. Ik weet dat ik niet teveel eisen voor dit geld mag hebben, maar goed geluid vind ik belangrijk. Een LG 50UM7450PLA heb ik onlangs geprobeerd en is prachting qua beeld en functies, maar het geluid is echt naadje (hol/schel zelfs na enkele uren spelen met de equalizer/presets). De pricewatch: Samsung QLED 49Q60R Zwart lijkt me ook wel wat.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik las wat op het forum over Chinese fabrikanten die tegenwoordig een erg goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Moet ik hier wellicht meer naar kijken? Anderzijds blijf ik liever bij de grote merken/webshops i.v.m. retoursvoorwaarden etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
In 50 inch ontlopen de tv's elkaar wat beeldkwaliteit betreft amper. Er zijn maar een paar (Chinese) fabrikanten die dat formaat panelen maken. Allen zijn 60Hz VA-lcd's met nagenoeg hetzelfde beeld als de door jouw genoemde LG. Prima voor voor 4K sdr-content; te mager voor hdr-content. Enkele tv's (RU74/B75/U7B/EP68) voegen een WCG toe voor hdr content. De 49'' Q60R (RU80) daarbij enkel een hogere helderheid.

Uiteindelijk zou mijn keuze afhankelijk zijn van: smartplatform, features, design, aansluitingen, prijs (en aanbod). Geluid is altijd een dingetje. Philips heeft met de 7504 een model met iets meer nadruk op geluid, maar verwacht geen wonderen. Een goedkope losse soundbar zal altijd beter geluid leveren.

Chinese fabrikanten kan je zeker naar kijken. Ze doen niet onder voor de bekende namen, maar zijn meestal wel goedkoper en wat moeilijker verkrijgbaar. TCL biedt de EP64/66/68 of C715 en Hisense o.a. de A(E)70/71-serie of B75/U7B. Een groter formaat past hierbij ook makkelijker in je budget en er is dan nog ruimte voor een soundbar.

Samenvattend: de verschillen zijn klein. Kijk je in een zeer verlichte ruimte dan is de meerprijs van een Q60R het wellicht waard. Als je beter motion wilt en ook 24p-judder wilt voorkomen zou ik naar de 55 inch RU80 (120Hz) kijken, voordat hij definitief van het toneel verdwijnt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boostie
Er wordt voornamelijk in een donkere kamer gekeken aangezien er vaak alleen 's avonds gekeken wordt. Smart TV is handig aangezien het weer een stap qua casting wegneemt die ik nu gebruik (m.u.v. Plex denk ik). Design ben ik vrij coulant in (liefst zwart) aangezien de TV aan de muur wordt bevestigd. Drie HDMI poorten is voldoende aangezien ik er nu maar twee gebruik (chromecast/KPN decoder), maar wellicht in de toekomst een PS5/Switch aanschaf.

Het lijstje wat je post is interessant. Ik geef weinig om de bouwkwaliteit, afstandbediening en kijkhoek (kleine kamer en er wordt alleen vanaf de bank gekeken). De Samsung 50RU7170 Zwart lijkt dan een zeer goede keuze. Toch apart dat die TV wordt aangemerkt als het beste geluid terwijl in de review wordt opgemerkt dat de LG beter is qua stemmen. Die 7504 schijnt trouwens wel heel brutaal te zijn qua kijkhoek..

Daarnaast wil ik liever geen soundbar aanschaffen. Wat dat betreft zal ik de krenten uit de pap moeten halen, maar dat lukt me tot op heden nog niet. Ook ben ik bang voor zaken als backlight bleeding, ghosting etc., maar begrijp ik goed dat je daar altijd in enige mate mee te maken hebt zolang je geen OLED aanschaft?

[Voor 7% gewijzigd door boostie op 05-06-2020 00:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
boostie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:25:
Er wordt voornamelijk in een donkere kamer gekeken
Dan zijn de besproken VA tv's ook het meest geschikt. Helderheid is dan van minder belang en voor hdr-impact komen ze allemaal te kort.
Smart TV is handig aangezien het weer een stap qua casting wegneemt die ik nu gebruik
Zie Samsung en LG voor het best werkende en Philips en TCL voor Android (app-aanbod).
De Samsung 50RU7170 lijkt dan een zeer goede keuze. Toch apart dat die TV wordt aangemerkt als het beste geluid terwijl in de review wordt opgemerkt dat de LG beter is qua stemmen. Die 7504 schijnt trouwens wel heel brutaal te zijn qua kijkhoek.
De RU71 is een solide keuze. Veel zaken rond een tv zijn subjectief. Goed beeld en geluid is breed definieerbaar. De 7504 zal wat kijkhoek betreft hetzelfde presteren als de 7304 uit de review van Tweakers.
Wat dat betreft zal ik de krenten uit de pap moeten halen, maar dat lukt me tot op heden nog niet. Ook ben ik bang voor zaken als backlight bleeding, ghosting etc., maar begrijp ik goed dat je daar altijd in enige mate mee te maken hebt zolang je geen OLED aanschaft?
Klopt, er zijn altijd goede en minder goede exemplaren. Verder kunnen duurdere opties zoals de RU80 en Q60R hier minder last van hebben door een beter quality controle, maar dat blijft speculeren. Ze zullen wel als enige een ander (49'' Samsung/CSOT) paneel gebruiken dan de rest (50'' Innolux/AUO etc). Het wordt beter bij tv's met fatsoenlijke local dimming i.c.m. een VA-paneel. Maar dan zul je met name in het donker weer blooming e.d. kunnen waarnemen.

De 50UM74 vond je qua beeld prachtig. Alle eerder genoemde tv's zullen hier niet voor onder doen. Qua geluid is het vooral uitproberen/luisteren. Voor goede uniformiteit speelt een beetje geluk ook een rol. Geen een zal perfect zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boostie
Helder. Ik ga voor nu voor de Samsung 50RU7170 en koppel nog even terug hoe die bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seppii
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-05 16:04
Sorry dat ik inbreek op je topic maar loop beetje tegen hetzelfde aan.

*KNIP* topics kapen is niet de bedoeling. Open een eigen topic als je aankoopadvies zoekt.

[Voor 61% gewijzigd door FeaR op 07-06-2020 13:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Q60R biedt alleen een iets hogere piekhelderheid. Voor alleen Netflix zou ik eerder kijken naar modellen met Dolby Vision voor de minste beeldproblemen bij uhd hdr Netflix titels aangezien de tv's niet hdr-capabele zijn. Zie de Philips PUS73, Hisense B75/U7B of TCL EP68/C715. Zoals eerder benoemd zijn de verschillen verder klein.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True