Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Anoniem: 1174190

Topicstarter
Sinds 2 weken loop ik tegen een probleem aan. Mijn laptop van het merk HP heeft kuren. Het internet valt om de zo veel tijd weg. Het icoontje voor de WiFi verandert in een wereldbolletje dat aangeeft dat er geen internetverbinding beschikbaar is.

Ik moet dan 1) laptop opnieuw starten of 2) probleemoplossing gebruiken die de adapter reset. Bij gedetailleerde beschrijving van de foutmelding, kom ik onderstaande tekst tegen. Wat me opvalt, is het vetgedrukte stukje.

Ik heb zelf al een reset gedaan. Het vindt niet plaats op mijn andere apparaten. Ik heb de netwerkdriver en de bios geüpdatet. Speedtest geeft telkens een snelheid van 200mb/s terug. Het ligt niet per se aan mijn netwerk, maar wat zie ik over het hoofd?
Details over diagnose van draadloze netwerkadapter:

Zie de informatieve gebeurtenis bij draadloze connectiviteit voor uitgebreide informatie over deze sessie.

Helperklasse: Systeemeigen Wi-Fi MSM
Status van initialisatie: Geslaagd

Gegevens van verbinding die wordt gecontroleerd
Interfacenaam: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 8265
Interfacetype: Systeemeigen Wi-Fi
Profiel: Ziggo_M5,0
SSID: Ziggo_M5,0
SSID-lengte: 10
Verbindingsmodus: Infrastructuur
Beveiliging: Ja
Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk niet uitzendt: Nee

Resultaat van controle: Probleem gevonden

Hoofdoorzaak:
Deze computer schakelt voortdurend tussen twee of meer draadloze routers of toegangspunten

Gedetailleerde hoofdoorzaak:
Overmatig zwerven (tussen toegangspunten, binnen een profiel of op een voorkeursnetwerk)

Hersteloptie:
Selecteer een voorkeursnetwerk
In Windows Help en ondersteuning vindt u meer informatie over het voorkomen dat de computer voortdurend overschakelt tussen draadloze routers of draadloos toegangspunten.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je de drivers van Intel of van HP gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Topicstarter
lier schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:08:
Heb je de drivers van Intel of van HP gebruikt?
Drivers van Intel, die staan op de productpagina van de laptop (Intel Wlan driver 21.40.2.2 Rev.P)

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Heb je meer dan 1 accespoint? Of is je 5GHz SSID gelijk aan de 2.4GHz SSID?

Topicstarter
Mijzelf schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:
Heb je meer dan 1 accespoint? Of is je 5GHz SSID gelijk aan de 2.4GHz SSID?
Ik heb twee access points, een 5.0Ghz en een 2.4Ghz. Al heb ik na de reset nooit verbonden met de 2,4Ghz AP. Tot ongeveer 2 weken geleden was dit (jarenlang) ook nooit een probleem. Ik betwijfel of het hieraan ligt.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1174190 op 03-06-2020 15:36]

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Kun je eenvoudig testen door de 2.4GHZ accesspoint uit te schakelen. Je kunt natuurlijk ook de 5GHz AP uitschakelen. Als de laptop dan geen verbinding meer heeft weet je zeker dat de 2.4GHz AP niet gebruikt wordt.

Overigens kan een software update met 'verbeterde roaming' dit soort gedrag wel 'uit het niets' laten starten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• significant
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:35
Dat probleem had ik ook met een HP laptop. Standaard staat er een energy saving setting ongelukkig. Even de link nazoeken.

Edit:
Zie dit artikel:
https://support.hp.com/si-en/document/c02693493

[Voor 23% gewijzigd door significant op 03-06-2020 15:43. Reden: Toevoegen link]

Topicstarter
significant schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:41:
Dat probleem had ik ook met een HP laptop. Standaard staat er een energy saving setting ongelukkig. Even de link nazoeken.

Edit:
Zie dit artikel:
https://support.hp.com/si-en/document/c02693493
Deze setting kwam ik net inderdaad tegen en deze stonden al op maximale prestatie. Ook de tweede setting in het artikel stond uitgevinkt bij mij. Ik kijk nog even aan of ik het nog tegen ga komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:34
HP Notebook - 14-cf0732nd | Hoofdpijn dossier

Toen ik de titelthread zag, moest ik meteen denken aan de beginproblemen welke ik ervaren heb met mijn HP laptop. Ik hoop niet dat het in die 'hardware' problemen zit voor je.

LOETKE

Topicstarter
RudyL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:26:
HP Notebook - 14-cf0732nd | Hoofdpijn dossier

Toen ik de titelthread zag, moest ik meteen denken aan de beginproblemen welke ik ervaren heb met mijn HP laptop. Ik hoop niet dat het in die 'hardware' problemen zit voor je.
Ik geef het op en ga vanmiddag een nieuwe laptop kopen. Ik kan er niet goed tegen. Inmiddels is de laptop 37 maanden oud en die valt dan ook ruim buiten garantie. Ik vrees dat dit ook een hoofdpijndossier gaat worden.

• NickMetus
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-03 04:08
Anoniem: 1174190 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Deze setting kwam ik net inderdaad tegen en deze stonden al op maximale prestatie. Ook de tweede setting in het artikel stond uitgevinkt bij mij. Ik kijk nog even aan of ik het nog tegen ga komen.
Dank voor het omschrijven van de mogelijke opties.. ik heb de stappen ook doorlopen en hoop dat het probleem nu verholpen is.

De tweede setting had ik nog niets aan veranderd, nu dus wel! ik hoop dat het goed blijft gaan.

ik heb mijn laptop sinds 2017, eerder nooit het probleem gehad. Sinds ik mijn werklaptop meer gebruik en mijn prive hp laptop enkel voor administratieve taken heb ik last van wegvallende wifi verbindingen op de laptop. erg frustrerend.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True