Sinds 2 weken loop ik tegen een probleem aan. Mijn laptop van het merk HP heeft kuren. Het internet valt om de zo veel tijd weg. Het icoontje voor de WiFi verandert in een wereldbolletje dat aangeeft dat er geen internetverbinding beschikbaar is.
Ik moet dan 1) laptop opnieuw starten of 2) probleemoplossing gebruiken die de adapter reset. Bij gedetailleerde beschrijving van de foutmelding, kom ik onderstaande tekst tegen. Wat me opvalt, is het vetgedrukte stukje.
Ik heb zelf al een reset gedaan. Het vindt niet plaats op mijn andere apparaten. Ik heb de netwerkdriver en de bios geüpdatet. Speedtest geeft telkens een snelheid van 200mb/s terug. Het ligt niet per se aan mijn netwerk, maar wat zie ik over het hoofd?
Ik moet dan 1) laptop opnieuw starten of 2) probleemoplossing gebruiken die de adapter reset. Bij gedetailleerde beschrijving van de foutmelding, kom ik onderstaande tekst tegen. Wat me opvalt, is het vetgedrukte stukje.
Ik heb zelf al een reset gedaan. Het vindt niet plaats op mijn andere apparaten. Ik heb de netwerkdriver en de bios geüpdatet. Speedtest geeft telkens een snelheid van 200mb/s terug. Het ligt niet per se aan mijn netwerk, maar wat zie ik over het hoofd?
Details over diagnose van draadloze netwerkadapter:
Zie de informatieve gebeurtenis bij draadloze connectiviteit voor uitgebreide informatie over deze sessie.
Helperklasse: Systeemeigen Wi-Fi MSM
Status van initialisatie: Geslaagd
Gegevens van verbinding die wordt gecontroleerd
Interfacenaam: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 8265
Interfacetype: Systeemeigen Wi-Fi
Profiel: Ziggo_M5,0
SSID: Ziggo_M5,0
SSID-lengte: 10
Verbindingsmodus: Infrastructuur
Beveiliging: Ja
Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk niet uitzendt: Nee
Resultaat van controle: Probleem gevonden
Hoofdoorzaak:
Deze computer schakelt voortdurend tussen twee of meer draadloze routers of toegangspunten
Gedetailleerde hoofdoorzaak:
Overmatig zwerven (tussen toegangspunten, binnen een profiel of op een voorkeursnetwerk)
Hersteloptie:
Selecteer een voorkeursnetwerk
In Windows Help en ondersteuning vindt u meer informatie over het voorkomen dat de computer voortdurend overschakelt tussen draadloze routers of draadloos toegangspunten.