Rond raam wordt heel heet: ideeen gevraagd voor verkoeling!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 22:21
Hoi,

Ik heb een raam waar in de zomer tijdens het eten de zon vol op staat. Hierdoor kan je aan 1 kant van de tafel niet echt prettig zitten. De tafel verplaatsen is geen optie. Ik ben even benieuwd of er hier nog mensen zijn die idee-en hebben hoe ik dit raam kan verkoelen/verduisteren/whatever en dat het er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet. Raam is ongeveer 90CM breed en 140CM hoog (gemeten tussen de kozijnen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxHb2x8ZWjbrqAkzyKHx2fOBXOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBgfYAdeOlWe2UbogG8MrqSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB88xUu3SgFtGUr2rWwv5G9Nrc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0IZeUsDA6bR3cVhrJF8eAY9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een zonnescherm werkt het beste, zonlicht wat niet op het raam valt kan ook geen warmte genereren

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

4 oogjes in de muur buiten en een zonnedoek/schaduwdoek ervoor hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 13:40
-

[ Voor 100% gewijzigd door MaglevNL op 22-03-2024 15:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Mooie plek voor een markies misschien? Past bij de woningstijl iig.
Als de doorloop verhinderd wordt, is een petmarkies misschien ook een optie.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
MaglevNL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:31:
Auto stukje verder voor wat schaduw.
Plantenbak met hoge planten. Bamboe werkt wel mooi als hoge mini heg.
Mag er helaas niets planten, is gemeente grond. En is openbare parkeergelegenheid, dus mensen verplichten hun auto te verplaatsen gaat wat lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
Zo'n reflecterend auto voorruit ding ophangen? Zie ik hier in de buurt ook mensen doen die hun ramen op het Zuiden gericht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afhankelijk van de woning zijn er afdoende opties dunkt mij maar ligt ook er natuurlijk aan de stijl en hetgeen je wil berijken.

Warmtewerende raamfolie, een luifel of raamluiken. Dichtmetselen kan trouwens ook nog :+

een simpel doek kan je er ook aan de buitenkant voor hangen, ligt er een beetje aan wat je wil bereiken en welke concessies je wil doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 02-06-2020 13:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Een luik aan de buitenkant?
https://www.pinterest.com...er/luiken-buitenshutters/

Dat kun je ook nog mooi laten matchen met de stijl van je woning (buiten)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
Eventueel zou je ook nog een ruit in het frame zetten op het punt waar het frame ophoud. Dan mis je dus wel de ruimte waar je nu je Douwe Egberts doosjes staan, maar die ruimte wordt dan als een luchtbarrière gebruikt zodat de warmte minder goed wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Je hebt ook zonwerend glas, daar zou je de buiten ruit mee kunnen vervangen.
Je hebt ook raam folies, echter is het daar wel mee oppassen omdat de folie behoorlijk warm kan worden en anders uitzet dan het huidige glas. Soms krijg je daardoor barsten in de ruiten.

Buiten zonwering is over het algemeen efficiënter dan zonwerend glas. Maar juist op plekken waar je geen zonwering kan plaatsen wel een optie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Qwerty-273 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:45:
Je hebt ook raam folies, echter is het daar wel mee oppassen omdat de folie behoorlijk warm kan worden en anders uitzet dan het huidige glas.
Lol, wat?

Je krijgt problemen als je op HR glas aan de binnenkant zonwerende folie gaat plakken. Dan krijg je dat de binnenruit superheet wordt omdat de folie er voor zorgt dat de warmte niet naar binnen komt, en de coating er voor zorgt dat de warmte ook niet naar buiten gaat. De binnenruit wordt dan veel heter dan de buitenruit, zet uit en *pats*.

Met folie aan de buitenkant op HR glas is er geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:37
Ik kwam laatst screens met zuignappen tegen. "Sun eclipse" volgens mij. Misschien is dat iets.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

timovd

Voorsprong door techniek

DonJunior schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:36:
Een luik aan de buitenkant?
https://www.pinterest.com...er/luiken-buitenshutters/

Dat kun je ook nog mooi laten matchen met de stijl van je woning (buiten)
Dat is wellicht nog een mooiste idee, maar daar heb je wellicht ook een vergunning voor nodig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
NRJ020 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:21:
Ik kwam laatst screens met zuignappen tegen. "Sun eclipse" volgens mij. Misschien is dat iets.
https://suneclipse.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Luiken in dezelfde klassieke stijl lijkt mij de meest passende en ook fraaie oplossing, al heb je dan wel minder licht binnen als je zit te eten. Idd even vergunning checken, als die grond ernaast van de gemeente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Mooie simpele oplossing..
Maar de vraag is natuurlijk hoe handig dat is aan een openbare weg op de begane grond.. als in.. hoe lang duurt het voordat iemand er achter komt dat je deze dus gewoon los kunt halen.

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 03-06-2020 10:47 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
Ze zijn nog best prijzig ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 12:54
Als het momenteel enkel glas is. er trippleglas van maken. Dit is wel prijzig en weet niet of het bij jullie huis mag voor het aanzicht. (monumentenpand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:22
Je hebt ook speciale rolluiken die in plaats van bovenaan bevestigd, onderaan bevestigd worden (op de vensterbank) en in verschillende vormen beschikbaar zijn. Voordeel is dat als het geen monumentaal pand is nog vergunningvrij is ook.

Zie de link voor voorbeelden (het zal geen goedkope oplossing zijn vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-06 11:07
DonJunior schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Mooie simpele oplossing..
Maar de vraag is natuurlijk hoe handig dat is aan een openbare weg op de begane grond.. als in.. hoe lang duurt het voordat iemand er achter komt dat je deze dus gewoon los kunt halen.
vraag me uberhaupt af hoe goed dit werkt....

in vergelijk met normale screens is het een koopje, maar veel te duur voor 'op de gok'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
whitedrag152 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:
Als het momenteel enkel glas is. er trippleglas van maken. Dit is wel prijzig en weet niet of het bij jullie huis mag voor het aanzicht. (monumentenpand?)
En hoe gaat dat werken? Gewoon triple glas laat zonnewarmte nog gewoon door. Er zijn zat mensen met grote raampartijen op het zuiden en triple glas die al in maart klagen dat het binnen te warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41
Zonwerende folie gebruiken, plakken aan buitenzijde.
Kleine investering, veel rendement ( ±60% zonne-energie reductie ).
Niet een spiegelende folie kiezen.
Kies er 1 met infrarood coating en je ziet er bijna niks van ook.
Een mooie en goede folie is de 3M Prestige 70 exterieur, maar ik weet niet of deze particulier te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Frank_P schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:46:
Een mooie en goede folie is de 3M Prestige 70 exterieur, maar ik weet niet of deze particulier te verkrijgen is.
Lijkt voor consumenten helaas vrijwel onbereikbaar bij een korte Google tocht. Jammer dat zulke producten niet direct to consumer kunnen worden verkocht.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Frank_P schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:46:
Nadeel is wel dat je dan in de winter ook minder warmte binnen krijgt en meer zult moeten stoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41
Jeroenneman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Lijkt voor consumenten helaas vrijwel onbereikbaar bij een korte Google tocht. Jammer dat zulke producten niet direct to consumer kunnen worden verkocht.
Ik weet dat er ook merken zijn die het principe hebben nagemaakt, alleen weet ik niet welke en waar te koop helaas.
Het grote voordeel is dat ze slechts een heel licht tintje hebben en daardoor bijna niet waarneembaar zijn op de ruit terwijl ze toch een hoop warmte weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Pompi schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:39:
Eventueel zou je ook nog een ruit in het frame zetten op het punt waar het frame ophoud. Dan mis je dus wel de ruimte waar je nu je Douwe Egberts doosjes staan, maar die ruimte wordt dan als een luchtbarrière gebruikt zodat de warmte minder goed wordt doorgegeven.
Ik denk dat het tussen de twee ruiten dan heel erg heet gaat worden. Ik weet niet of het glas-in-lood decor dat leuk gaat vinden.
Beste optie blijft zonwering of een betere buitenruit. Bijvoorbeeld reflecterend, zoals op veel kantoorgebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37

Saven

Administrator

dj_raoul schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Nadeel is wel dat je dan in de winter ook minder warmte binnen krijgt en meer zult moeten stoken.
Mwah, feitelijk wel. Maar ik verwacht dat het nog geen tientjeswerk per jaar is. Als je er een airco neer zou zetten ben je veel meer kwijt. Is zeker de moeite waard voor wat meer verkoeling in de zomer.

Heb hetzelfde op een schuin velux dakraam gedaan - ook daar staat de zon de hele dag op. Was echt achterlijk hoe teringheet het in die kamer werd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 03-06-2020 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Wow, bedankt voor alle reacties! Ik had niet verwacht dat zoveel mensen hierin mee wilden denken. Ik ga eens mailen met de mensen van suneclipse: wellicht kunnen zij ook wat maken voor boogramen. Ik zou dat dan ook aan de binnenkant kunnen plakken, mits het een beetje fatsoenlijk weer te verwijderen is (want: enkel glas en glas in lood).

Een extra raam binnen plaatsen zou kunnen. Echter, we hebben 2 jaar geleden juist het melkglas aan de buitenkant laten plaatsen, wat eerst aan de binnenkant zat. De manier waarop we het nu hebben gedaan is optisch mooier.

Mijn woning is geen monument, maar wel oud (uit 1939). De gemeente hier doet wel erg lastig over vergunning, dus een (pet)markies is helaas geen optie vermoed ik...

Op naar de volgende uitdaging: het laten weglopen van water op een ingezakt plat dak :(

[ Voor 4% gewijzigd door Muncher op 05-06-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:05

Wish

ingwell

Muncher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:37:
Mijn woning is geen monument, maar wel oud (uit 1939). De gemeente hier doet wel erg lastig over vergunning, dus een (pet)markies is helaas geen optie vermoed ik...
Is er sprake van beschermd stadszicht dan in jouw woonplaats? Alleen dan kan (bij mijn weten) een welstandscommissie je aanvraag weigeren. En shutters op maat is dan nog wat minder "in your face" dan een pet markies.

Overigens, zie ik nou goed dat het kozijn van plastic is? Of is dat gewoon de lichtval op hoogglans gelakt hout :) ?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Wish schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Is er sprake van beschermd stadszicht dan in jouw woonplaats? Alleen dan kan (bij mijn weten) een welstandscommissie je aanvraag weigeren. En shutters op maat is dan nog wat minder "in your face" dan een pet markies.

Overigens, zie ik nou goed dat het kozijn van plastic is? Of is dat gewoon de lichtval op hoogglans gelakt hout :) ?
Hoogglans gelakt hout :). En normaliter zou ik je gelijk geven, maar het aanvragen van vergunning is kostbaar en bijna alles word hier afgewezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:05

Wish

ingwell

Muncher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Hoogglans gelakt hout :). En normaliter zou ik je gelijk geven, maar het aanvragen van vergunning is kostbaar en bijna alles word hier afgewezen..
Wat is kostbaar? Leges vallen mij in ieder geval erg mee in Utrecht (en dat is op andere fronten best een kostbare stad :) ). Stel dat de aanvraag €100 kost, dan valt dat toch wel mee in vergelijking tot het leefplezier wat je ervoor terugkrijgt :D

Wat komt hieruit? Ben je überhaupt vergunningsplichtig? https://www.omgevingsloket.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 05-06-2020 10:00 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Wish schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Wat is kostbaar? Leges vallen mij in ieder geval erg mee in Utrecht (en dat is op andere fronten best een kostbare stad :) ). Stel dat de aanvraag €100 kost, dan valt dat toch wel mee in vergelijking tot het leefplezier wat je ervoor terugkrijgt :D

Wat komt hieruit? Ben je überhaupt vergunningsplichtig? https://www.omgevingsloket.nl/
Even gecheckt, rond de 400 euro. En dan heb je natuurlijk geen garantie dat het word toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
Muncher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:37:
Wow, bedankt voor alle reacties! Ik had niet verwacht dat zoveel mensen hierin mee wilden denken. Ik ga eens mailen met de mensen van suneclipse: wellicht kunnen zij ook wat maken voor boogramen. Ik zou dat dan ook aan de binnenkant kunnen plakken, mits het een beetje fatsoenlijk weer te verwijderen is (want: enkel glas en glas in lood).
Van hun FAQ:
Mijn raam is geen rechthoek, passen Sun Eclipse screens hierop?

Ja, Sun Eclipse screens passen op alle vormen vlak glas. Bekijk de meetinstructie in het bestelproces voor afwijkende ramen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wish schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Los van welstand of beschermd stadsgezicht, je mag niet per definitie zomaar spullen boven gemeente grond hangen,of overheen laten draaien, daar heb je gewoon toestemming voor nodig en dit mogen ze dus ook gewoon weigeren (het is immers hun grond) mochten ze het toestaan moet je daarna, met een beetje pech, elk jaar precariorechten betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 05-06-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 20:26
Wat ik zelf heb gedaan is een rolgordijn aan de binnenkant met een aluminium coating. Minder goed dan zonwering buiten, maar het scheelt een hoop + goedkoop&simpel (buiten was bij ons een uitdaging).
In dit geval vereist het wat knutselen, maar in het rechts stuk 'wanneer nodig' zo een reflecterend scherm hangen werkt redelijk. 2 bevestigingspunten binnen en wat klussen geeft een redelijke warmte reductie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Is dit niks? Soort luxaflex maar dan vast en aan de buitenkant.
Afbeeldingslocatie: https://www.architectengilde.nl/wp-content/uploads/2012/06/schuif-frame-raam-hout.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Taghorn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:32:
Wat ik zelf heb gedaan is een rolgordijn aan de binnenkant met een aluminium coating. Minder goed dan zonwering buiten, maar het scheelt een hoop + goedkoop&simpel (buiten was bij ons een uitdaging).
In dit geval vereist het wat knutselen, maar in het rechts stuk 'wanneer nodig' zo een reflecterend scherm hangen werkt redelijk. 2 bevestigingspunten binnen en wat klussen geeft een redelijke warmte reductie.
Heb je dit bij een boograam gerealiseerd? Waar heb je de spullen besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 20:26
[quota]
Heb je dit bij een boograam gerealiseerd? Waar heb je de spullen besteld?
[/quote]

Bij mij voor een bovenverdieping, daarom heb ik het boog deel genegeerd. Bij de hornbach een rolgordijn gekocht, 2 ophang punten voor een gordijn roede (kun je een roede inhangen, stukje plastic). Rolgordijn strippen van de rol en op maat maken (schaar), het latje onderin kun je dan in de gordijn roede haakjes hangen (zit al een gleuf in waar waar een lat in zit).
Bedekt 85% van het raam.

Wil je ook de boog afschermen, dan word het het latje vervangen door iets wat gebogen is en waarschijnlijk met de naaimachine een nieuwe gleuf stikken. Stuk elektriciteit buis buigen?
Ik heb ook mensen gezien die met magneetjes aan de slag gingen en dan een stukje metaal in het kozijn verstopte (gat boren, metaal erin, plamuren, overschilderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:45
wellicht Temperzon / kalk , gebruik ik ook op mijn plantenkas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:14
Je hebt ook plissee gordijnen met een soort metallic laag aan de buitenkant.
Schijnt ook goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
totally2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:00:
Je hebt ook plissee gordijnen met een soort metallic laag aan de buitenkant.
Schijnt ook goed te werken.
Bij HR glas moet je de zonwering extern hebben, rest is geneuzel in de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Napo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:36:
Afhankelijk van de woning zijn er afdoende opties dunkt mij maar ligt ook er natuurlijk aan de stijl en hetgeen je wil berijken.

Warmtewerende raamfolie, een luifel of raamluiken. Dichtmetselen kan trouwens ook nog :+

een simpel doek kan je er ook aan de buitenkant voor hangen, ligt er een beetje aan wat je wil bereiken en welke concessies je wil doen.
warmte werende folie werkt echt goed .. ik heb geen seconde spijt v.d aanschaf

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

timovd

Voorsprong door techniek

@vso, Heb je het aan de binnen- of buitenkant geplakt? (en niet antwoorden met "Ja")

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:07:
[...]

warmte werende folie werkt echt goed .. ik heb geen seconde spijt v.d aanschaf
Wat voor type, soort en merk heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

timovd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:16:
@vso, Heb je het aan de binnen- of buitenkant geplakt? (en niet antwoorden met "Ja")
Muncher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:52:
[...]

Wat voor type, soort en merk heb je gebruikt?
vso in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

[ Voor 27% gewijzigd door vso op 05-06-2020 18:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Screendoek met drukknopen erop bevestigen (aan de buitenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Heb daar gekeken maar je hebt het volgens mij alleen over ext-75. Is dat toevallig 1 van deze?

https://www.3mnederland.n...eselect=3293786499&rt=rud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Muncher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:53:
[...]

Heb daar gekeken maar je hebt het volgens mij alleen over ext-75. Is dat toevallig 1 van deze?

https://www.3mnederland.n...eselect=3293786499&rt=rud
https://www.raamfolie-winkel.nl/ volgens mij ..

Doe jezelf een lol en LAAT het installeren zeker als het raam op het zicht is en je het nog nooit gedaan hebt .. werkspot oid ..

Bij mij is het uit het zicht en puur wegens hitte werende eigenschap(pen) .. maar met alle moeite en schelden .. is het dubbele bedrag het zeker waard .. als je er dagelijks doorheen kijkt ..

[ Voor 26% gewijzigd door vso op 05-06-2020 23:07 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:05:
[...]

https://www.raamfolie-winkel.nl/ volgens mij ..

Doe jezelf een lol en LAAT het installeren zeker als het raam op het zicht is en je het nog nooit gedaan hebt .. werkspot oid ..

Bij mij is het uit het zicht en puur wegens hitte werende eigenschap(pen) .. maar met alle moeite en schelden .. is het dubbele bedrag het zeker waard .. als je er dagelijks doorheen kijkt ..
Ik zie dat deze partij ook installeert. Is dit dan de folie die je hebt gebruikt? https://www.raamfolie-winkel.nl/uv-werende-folie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Muncher schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:36:
[...]

Ik zie dat deze partij ook installeert. Is dit dan de folie die je hebt gebruikt? https://www.raamfolie-winkel.nl/uv-werende-folie
deze heb ik er nu op zitten als het exact wilt weten

https://www.raamfolie-win...t-donker-getint-exterieur

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Heb uiteindelijk gekozen voor het laten plaatsen van folie door bedrijf. Ik had dit inderdaad niet zelf gekund, dus dat was wel een erg goede tip!

Uiteindelijk is er folie geplaatst van SolarGard, in de smaak AX Plus 50. Heb hiervoor gekozen omdat dit voor mij de beste trade-off was tussen verlichting en koeling. En ik moet zeggen: ik ben tot nu toe niet ontevreden over het resultaat. De lichtinval is wel iets minder geworden, maar de hitte is wel duidelijk afgenomen.

Zal de zomer (mocht die heet zijn) nog wat ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudKamp
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-01 20:31
Muncher schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:41:
Heb uiteindelijk gekozen voor het laten plaatsen van folie door bedrijf. Ik had dit inderdaad niet zelf gekund, dus dat was wel een erg goede tip!

Uiteindelijk is er folie geplaatst van SolarGard, in de smaak AX Plus 50. Heb hiervoor gekozen omdat dit voor mij de beste trade-off was tussen verlichting en koeling. En ik moet zeggen: ik ben tot nu toe niet ontevreden over het resultaat. De lichtinval is wel iets minder geworden, maar de hitte is wel duidelijk afgenomen.

Zal de zomer (mocht die heet zijn) nog wat ervaringen delen.
Ik ben benieuwd hoe de folie is bevallen in afgelopen zomer. Ik zit voor mezelf ook te kijken om het bij een aantal ramen te laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
ArnoudKamp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de folie is bevallen in afgelopen zomer. Ik zit voor mezelf ook te kijken om het bij een aantal ramen te laten plaatsen.
Is heel goed bevallen, gaan nu de overige ramen ook doen. Buitenkant word loeiheet, maar binnen is het echt een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudKamp
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-01 20:31
Mooi man! Heb je tips vwb bedrijven die het installeren?
Pagina: 1