Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het volgende met het systeem doen:
Wordt aangesloten op een 4K scherm - 'tan zijn dat die wordt vervangen door 2 x UHD.
Ik zal een externe USB audio interface er op aansluiten voor opname van meerdere instrumenten
Ik zal USB midi apparatuur aansluiten
Ik zal er een Bluetooth Keyboard & Muis op aansluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met wat research op Tweakers.Net, Hardware.Info en andere sites denk ik dat dit zou moeten voldoen:
Ik heb al zo lang niet meer een nieuwe PC gebouwd dat ik te weinig kennis heb over de verschillen in hardware (videokaart, CPU, mainboard, geheugen, disks) om zeker te weten dat ik goede kwaliteit en een goede balans kies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb liever geen HP en Asus spullen i.v.m. eerdere ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het systeem graag zo stil mogelijk en met zo min mogelijk lichtjes aan.
Stil omdat ik verschillende geluidsopnames op timing samen moet laten komen.
Als de render close-to real-time kan (1 seconde renderen = 1 seconde video) heeft dat mijn voorkeur.
Als dat lastig is, moet ie de 3D render 's nachts uitvoeren, maar dan 100% stil en zonder lampjes (komt op m'n slaapkamer).
Ga je overklokken?
Ik verwacht dat overklokken meer hitte levert en dus meer koeling, waardoor hij meer geluid produceert.
Dus ik verwacht niet dat ik ga overklokken (of het moet makkelijk aan/uit kunnen als het dan real-time 3D animatie op levert).
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er componenten die een betere keuze zijn voor mijn gebruik?
Welke dingen zou jij aanpassen?
Gaat alles zo samen werken?
Ben ik iets vergeten?
Budget kan hoger indien dat beter mijn wensen vervult.
Ik ga het volgende met het systeem doen:
- Losse filmpjes van muzikanten (elk HD of UHD) samen voegen tot 1 filmpje waarop ze samen tegelijk te zien en te horen zijn, zo nu en dan ook de achtergrond in de samengevoegde filmpjes vervangen (green screen), zodat het lijkt of ze bij elkaar in 1 ruimte waren toen er werd opgenomen.
- Akoestiek simulaties voor het herpositioneren van audio bronnen in de ruimte - realtime.
- Foto realistische 3D Lego bouw animaties maken op basis van CAD-modellen waaraan nieuw onderdelen worden toegoevoegd - (op een i7-3612QM met GeForce GT630M kost dat nu 17 minuten voor 9 frames in Full HD).
Voorbeeld in het klein
uiteraard dan voor grote sets met honderden tot duizenden stukjes i.p.v. 16 en wat leuke effecten er bij - - ik verwacht dat als dit veel sneller wordt, ik hier 360-graden filmpjes (zodat je om het model kunt lopen terwijl het wordt gebouwd) van wil maken in plaats van 1 kijk hoek per frame (zoals nu)
- Muziek en video recording
- Live muziek mixen
- gebruiken als Web Audio synthesizer (denk aan meerdere versies van https://websynths.com/ tegelijk draaien en aansturen via MIDI devices op USB)[/i]
Wordt aangesloten op een 4K scherm - 'tan zijn dat die wordt vervangen door 2 x UHD.
Ik zal een externe USB audio interface er op aansluiten voor opname van meerdere instrumenten
Ik zal USB midi apparatuur aansluiten
Ik zal er een Bluetooth Keyboard & Muis op aansluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met wat research op Tweakers.Net, Hardware.Info en andere sites denk ik dat dit zou moeten voldoen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 204,01 | € 204,01 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G | € 244,- | € 244,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Pro 3,5", 10TB (ST10000DM0004) | € 294,- | € 294,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S600 | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 155,56 | € 155,56 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 110,65 | € 110,65 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB | € 455,05 | € 455,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.895,14 | ||
Ik heb al zo lang niet meer een nieuwe PC gebouwd dat ik te weinig kennis heb over de verschillen in hardware (videokaart, CPU, mainboard, geheugen, disks) om zeker te weten dat ik goede kwaliteit en een goede balans kies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb liever geen HP en Asus spullen i.v.m. eerdere ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het systeem graag zo stil mogelijk en met zo min mogelijk lichtjes aan.
Stil omdat ik verschillende geluidsopnames op timing samen moet laten komen.
Als de render close-to real-time kan (1 seconde renderen = 1 seconde video) heeft dat mijn voorkeur.
Als dat lastig is, moet ie de 3D render 's nachts uitvoeren, maar dan 100% stil en zonder lampjes (komt op m'n slaapkamer).
Ga je overklokken?
Ik verwacht dat overklokken meer hitte levert en dus meer koeling, waardoor hij meer geluid produceert.
Dus ik verwacht niet dat ik ga overklokken (of het moet makkelijk aan/uit kunnen als het dan real-time 3D animatie op levert).
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er componenten die een betere keuze zijn voor mijn gebruik?
Welke dingen zou jij aanpassen?
Gaat alles zo samen werken?
Ben ik iets vergeten?
Budget kan hoger indien dat beter mijn wensen vervult.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/