Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:44
Beste mede-tweakers,

Ik heb het volgende probleem, mijn beveiligingscamera werkt niet meer, maar heeft het wel gedaan en ik denk dat het POE gerelateerd is, maar ik wil niets uit sluiten.

Na eerst succesvol mijn DH-SD1A203T-GN van Dahua via POE aan te hebben gesloten, doet de camera het niet meer. Ik kon initieel de camera zien via de configtool van Dahua en was ook makkelijk te benaderen in surveillance station.

In eerste instantie werkte de camera perfect met mijn Synology NAS met surveillance station, daarna begon de cam uit te vallen om de 4 dagen gemiddeld. Als oplossing patchte ik dan de cam opnieuw in mijn POE switch, resette ik de switch en werkte alles weer... maar na 4 keer werkt dit ook niet meer en het POE lampje op mijn switch brand alleen even in het begin en valt dan weer uit....was in begin niet. Verde ris de cam (logischerwijs) niet meer zichtbaar in mijn netwerk (want geen power).

Mijn setup is als volgt: TPLink C5400X + Netgear Netgear GS305P switch met POE 802.3af + DH-SD1A203T-GN (ook POE 802.3af compatible). Alles is aan elkaar gelinkt met CAT7 UTP kabel.
Verder hangt er een Synology NAS DS118 in het netwerk met surveillance station.

Is mijn camera brak geworden? heb ik een krachtigere POE injectyor nodig, ondanks dat de switch de camera volgens de benodigde specificaties prik zou kunnen moeten geven (via 802.3af standaard)?
Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie inbreng,

Beste antwoord (via rens-br op 18-11-2020 08:06)

• sventagon
Update: camera gedemonteerd en opnieuw aangesloten, maar nu met nieuw gekochte voor POE bestemde patchkabels (tussenstukjes van 50 cm en van 15 cm met CU kern) en nu doet de camera het weer en neemt weer probleemloos op in surveillance station....hopelijk nu voor onbepaalde tijd. Voorlopig ga ik er dus vanuit dat dit dus ervoor zorgde dat de Cam niet voldoende prik kreeg. Mocht het weer spaak lopen de komende dagen dan laat ik dat weer weten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06

lier

MikroTik nerd

Kan je een keer testen met een andere kabel, al dan niet een korte direct op de switch?
Welke kabel en stekkers heb je exact gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 07:12
Aan de specs te zien ondersteunt hij geen PoE. Althans volgens websites van ipcam-shop en epine.nl

Nu is dat op zich geen probleem maar test hem eens uit via een gewone netwerkkabel en stroomadapter.
Dan sluit je PoE even uit en zou dan zeker moeten werken als het PoE probleem is.. Als het dan ook niet werkt en reset helpt niet dan is het probleem met de camera zelf en zul je contact moeten opnemen met de winkel/webshop.

Als hij het dan wel doet dan weet je waar het probleem zit en moet je het in de PoE adapter zoeken denk ik.

Kun je de camera nog wel pingen vanaf je PC.
Kan het zijn dat dat camera een ander ip-adres heeft gekregen, ip lease. Meestal is het beter om via DHCP een vast ip-adres in je router toe te kennen.

Krachtigere PoE zou niet hoeven aangezien het wel gewerkt heeft, althans hoe lang heeft het in het begin gewerkt.

Reset de camera eens. Mogelijk zit er ergens een reset knopje op de camera als je nu niet meer bij kunt.

Werkt het wel weer, check eens op nieuwe firmware. Dit lost soms ook problemen op, als komen er meestal niet veel updates uit het kan zijn dat je toch net 1 achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32
sventagon schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:42:
Alles is aan elkaar gelinkt met CAT7 UTP kabel.
Wat voor een kabel is dit precies? Juist bij PoE gebruik ga je namelijk snel problemen krijgen met CCA of CCS kabels door de slechtere geleidbaarheid van aluminium of staal tov koper. Even afgezien van het feit dat CAT7 helemaal geen officiële TIA/EIA standaard is.

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sventagon schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:42:
...het POE lampje op mijn switch brand alleen even in het begin en valt dan weer uit...
Dan denkt de switch dat er kortsluiting is. Die CAT7 kabels zelf geknepen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sventagon
Die CAT7 kabels zelf geknepen?
Yup, maar sowieso uitgebreid getest met tester i.v.m. alle aderen goed signaal gaven...
Welke kabel en stekkers heb je exact gebruikt?
Keystones die gebruikt zijn:
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1372480

Kabel die getrokken is:
Belden S/FTP Cat 7 GRS/LSNH DCA

Echter van de POE switch naar de patchbay (waar de Beldenkabel begint) zit een patch kabel en aan het einde van de Belden CAT7 kabel zit geen RJ45 maar weer een keystone waarna de laatste 20 cm ook een patchkabel zit naar de cam toe. Die zijn van een andere kwaliteit/spec en mogelijk niet POE proof?
Het betreft varianten hiervan:
https://www.utp-kabel.nl/cat7-sftp-pimf-1m-wit.html?___SID=U
Kan je een keer testen met een andere kabel, al dan niet een korte direct op de switch?
Mocht ik er zo niet uit komen dan ga ik over tot demontage van de camera en ga ik kijken of ik met andere kabels wel een gewenst resultaat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sventagon
Aan de specs te zien ondersteunt hij geen PoE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uI62mcL8KHHhfxkwh4ig0k7pUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kbv0kH4WK9QfpukBoq1dTgLs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de cam er op gekocht en hij heeft ook goed gewerkt.... tenminste een poosje :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sventagon
Nu is dat op zich geen probleem maar test hem eens uit via een gewone netwerkkabel en stroomadapter.
Dan sluit je PoE even uit en zou dan zeker moeten werken als het PoE probleem is.. Als het dan ook niet werkt en reset helpt niet dan is het probleem met de camera zelf en zul je contact moeten opnemen met de winkel/webshop.
Ja dat zal mogelijk een volgende stap zijn.
Kun je de camera nog wel pingen vanaf je PC.
Neen, in mijn router zie ik de cam ook niet meer als bekabelde cliënt.
Kan het zijn dat dat camera een ander ip-adres heeft gekregen, ip lease. Meestal is het beter om via DHCP een vast ip-adres in je router toe te kennen.
Ok, dat is misschien een beter optie, maar de camera heeft het echt een kleine maand gedaan. Met enkele tussen pozen (viel dus soms uit en moest dan worden opgestart) heeft de cam dagen achtereen naar wens opgenomen via de NAS...

Updates / firmware is nu wat moeilijk wegens het niet kunnen benaderen..., maar na demontage en opnieuw aansluiten een optie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sventagon
Update: camera gedemonteerd en opnieuw aangesloten, maar nu met nieuw gekochte voor POE bestemde patchkabels (tussenstukjes van 50 cm en van 15 cm met CU kern) en nu doet de camera het weer en neemt weer probleemloos op in surveillance station....hopelijk nu voor onbepaalde tijd. Voorlopig ga ik er dus vanuit dat dit dus ervoor zorgde dat de Cam niet voldoende prik kreeg. Mocht het weer spaak lopen de komende dagen dan laat ik dat weer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinSauper
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12-2020
knip, spam

[ Voor 99% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2020 07:31 ]

Pagina: 1