Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174190

Topicstarter
Ik heb op dit moment een HP Spectre. Deze verliest constant zijn wifi netwerk. Om de 10/15 minuten wordt de verbinding verbroken en moet ik rebooten en dat is het wachten tot die weer uitvalt. Ik kan nergens een telefoonnummer van HP vinden of makkelijk contact opnemen, bovendien is de laptop meer dan 3 jaar oud. Ik verwacht ook geen garantie. Deze gaat naar de schroothoop en eigenlijk zoek ik iets anders dan een HP. Ik heb veel gedoe gehad met de laptop, wordt constant warm, fans blazen constant en wifi werkt niet meer. Zelfs niet na alle drivers+bios te hebben geüpdatet. Ik wil liever geen Windows, maar ik ben benieuwd of een Surface Pro 7 wellicht wat is. Daarnaast zijn er 2 Macbooks met 10th Gen intel chips. Ik neig naar de Pro, vanwege het betere scherm (meer nits) om beter buiten de deur te werken. Ik begreep dat de Air maar 1 fan heeft en heel snel warm wordt, daar ben ik minder van gediend.

Dit is meer een discussie topic waar ik vooral benieuwd ben naar de ervaringen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb een lichte voorkeur voor een MacOS device, maar met een Windows kan ik ook leven. Ik heb de Apple AirPods en een iPhone, maar verder niet compleet in het iOS ecosysteem. Ik doe vooral aan extreem lichte games (denk aan browser games, solitaire, etc.). Af en toe foto's bewerken, maar voornamelijk zakelijk en privé gebruik. Dus veel werken met MS Office, Visio, SPSS, Outlook, Archimate, RapidMiner, Visual Studio Code voor wat HTML/CSS.

Wat is je budget?
Ongeveer 2000 euro met een kleine marge

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voor mij belangrijk om mee te nemen. Accuduur is ook relevant, moet niet te slecht zijn. In principe heb ik wel altijd een oplader bij me.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Groot geheugen (512GB) en voldoende ram (16GB minimaal) en voorkeur gaat licht uit naar Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Anoniem: 1174190 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:07:

Dit is meer een discussie topic waar ik vooral benieuwd ben naar de ervaringen.
Daarvoor hebben we het [MacBook Pro 2019/2020] Ervaringen & Discussie

De pricewatch: Apple MacBook Pro 2020 13,3" met Touch Bar, i5 2,0GHz, 16GB inter... sluit precies aan op je wensen toch, bijkomend voordeel je kan er ook nog eens windows op draaien mocht je dat willen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1174190

Topicstarter
Greatsword schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Daarvoor hebben we het [MacBook Pro 2019/2020] Ervaringen & Discussie

De pricewatch: Apple MacBook Pro 2020 13,3" met Touch Bar, i5 2,0GHz, 16GB inter... sluit precies aan op je wensen toch, bijkomend voordeel je kan er ook nog eens windows op draaien mocht je dat willen.
Aaah thanks! Wist nog niet van het bestaan af, aangezien ik het forum erg weinig gebruik. Dit model lijkt inderdaad volledig op mijn wensen aan te sluiten!