Vraag over mijn voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-07 15:01
er was verwarring in het verleden toen iemand om mijn voeding vroeg voor een probleem dat ik had met m'n bouw, hij zei dat het te laag was maar na betere inspectie heeft hij zichzelf gecorrigeerd en zij dat het goed was.

Dit is mijn voeding: BitFenix Formula Gold 450W

Extra info over mijn voeding: De Bitfenix heeft drie 12V rails die elk tot 25A belast kunnen worden met een gecombineerd maximum van 37,5A.

Ik zou graag willen weten of mijn voeding anders is dan andere voedingen.
ikzelf heb weinig kennis hierover, waarom was er verwarring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

SA007

Moderator Tweaking
Geen idee, klinkt als een prima moderne atx voeding?

Move naar OH, want dit is geen electronica alsin printplaten en soldeerbouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
SA007 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:30:
Geen idee, klinkt als een prima moderne atx voeding?

Move naar OH, want dit is geen electronica alsin printplaten en soldeerbouten :)
oops mijn fout.
heeft u kennis over PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:47
pc_noob schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:07:
er was verwarring in het verleden toen iemand om mijn voeding vroeg voor een probleem dat ik had met m'n bouw, hij zei dat het te laag was maar na betere inspectie heeft hij zichzelf gecorrigeerd en zij dat het goed was.

Extra info over mijn voeding: De Bitfenix heeft drie 12V rails die elk tot 25A belast kunnen worden met een gecombineerd maximum van 37,5A.

Waarom denk je dat die anders is, omdat de voeding meerdere 12v rails heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, oa door aparte VGA Rail van 25A. Waardoor je de videokaart dus apart beveiligd tov de rest, net als de stoppen in je meterkast. (dus niet alles achter 1stop.single-rail)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Hackus schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:42:
[...]

Ja, oa door aparte VGA Rail van 25A. Waardoor je de videokaart dus apart beveiligd tov de rest, net als de stoppen in je meterkast. (dus niet alles achter 1stop.single-rail)
betekent dit ook dat er meer watts is tegenover andere 450w? want zo klonk het wanneer de vorige tweaker zichzelf verbeterde na de revelatie.

sorry als ik dom klink, nogmaals ik weet niets over watts, VGA Rail van 25A, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
pc_noob schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:57:
[...]

betekent dit ook dat er meer watts is tegenover andere 450w? want zo klonk het wanneer de vorige tweaker zichzelf verbeterde na de revelatie.
Nee, max 37,5A op de drie 12v lijnen tezamen dus exact 450w. En gezamenlijk vermogen op de 3,3v. 5v en 12v lijnen is ook 450w.

Wat heeft die tweaker jou wijsgemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:05:
[...]

Nee, max 37,5A op de drie 12v lijnen tezamen dus exact 450w. En gezamenlijk vermogen op de 3,3v. 5v en 12v lijnen is ook 450w.
wat zijn de voor en nadelen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voordeel is betere beveiliging, nadeel is het beperkte vermogen op een 12v lijn. Een singlerail 450w voeding kan een RX 5700 XT of RTX 2080 Ti aan, deze voeding niet omdat de OCP op de VGA lijn de voeding uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Elke voeding is anders, net als elk mens ook anders is. :p

Maar wat is de exacte vraag? Wat wil je echt weten? Als je wil weten of de voeding voldoende vermogen kan leveren voor jouw PC, dan moet je de volledige specificaties geven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 01:00:
[...]

Maar wat is de exacte vraag? Wat wil je echt weten? Als je wil weten of de voeding voldoende vermogen kan leveren voor jouw PC, dan moet je de volledige specificaties geven.
Vraag lijkt betrekking te hebben op wens van overclock Is overclocking mogelijk met mijn pc?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 01:00:
[...]

vanwege geen kennis over voeding te hebben, weet ik ook niet over de verschillen (hoe ze allemaal werken).
bij mijn bouw kreeg ik te horen in de eerste instantie dat m'n voeding te laag was en na betere inspectie van de tweaker heeft hij gezegd dat het wel goed was. Dus je snapt voor iemand die geen kennis heeft, verwarring kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Hackus schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Vraag lijkt betrekking te hebben op wens van overclock Is overclocking mogelijk met mijn pc?
dit ook, maar ik herinner mij de verwarring dat het veroorzaakte, dus daarom vroeg ik mijn vraag over mijn voeding.
ik wou weten waarom dat er verwarring was in het verleden, waarom dat de vorige tweaker dacht dat het ondervoed was.

ik dacht misschien is het een speciaal geval ofzo, nogmaals geen kennis over voeding dus natuurlijk kan er verwarring ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pc_noob schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:18:
[...]

vanwege geen kennis over voeding te hebben, weet ik ook niet over de verschillen (hoe ze allemaal werken).
bij mijn bouw kreeg ik te horen in de eerste instantie dat m'n voeding te laag was en na betere inspectie van de tweaker heeft hij gezegd dat het wel goed was. Dus je snapt voor iemand die geen kennis heeft, verwarring kan veroorzaken.
Je vraag is nogal vreemd. Vandaar dat ik benieuwd was naar de context.

Maar als het gaat om overklokken. Zorg dat je de laatste firmware van je moederbord erop hebt en zet het geheugen op 3000MT/s. De rest is niet interessant de winst is klein en je zult je eerst maanden moeten inlezen om het een beetje goed te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2020 12:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:46:
[...]

De rest is niet interessant de winst is klein en je zult je eerst maanden moeten inlezen om het een beetje goed te doen.
wat bedoel hiermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Dat overklokken van de cpu nauwelijks iets oplevert behalve een veel hoger stroomverbruik en grotere warmteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat het niet simpel is en de winst klein is. Je moet je dus maanden inlezen wil je het een beetje goed begrijpen en goed kunnen. En dan nog ga je maar weinig prestatiewinst krijgen met overklokken. Je krijgt zoals Uszka zegt vooral een hoger stroomverbruik.

Tegenwoordig is overklokken meer een hobby, 10 jaar geleden was het nog wel nuttig en kon je bijvoorbeeld prima 50% meer prestaties krijgen bij veel CPU's zonder dat dit echt lastig was. Die tijd is echter voorbij. Tegenwoordig kiezen de CPU fabrikanten ervoor om zelf al zo veel mogelijk prestaties uit de CPU te halen. Dat is voor hun een logische keuze, omdat ze een snellere CPU gewoon voor meer geld kunnen verkopen.

Op het moment dat AMD een Ryzen 5 2600 zou uitbrengen met een kloksnelheid van maar 2,5GHz dan moesten ze de CPU verkopen voor bijvoorbeeld 60/70 euro. Nu op de huidige kloksnelheid kan dat voor ongeveer 120 euro. Daarom kiezen ze er voor de kloksnelheid zo hoog mogelijk in te stellen, want dan kunnen ze hun product met meer winst verkopen. In plaats van met verlies verkopen als de kloksnelheid laag is.

Voor de overklokkende consument zou een Ryzen 5 2600 voor 60/70 euro natuurlijk wel heel interessant zijn. Dan zou je hem zelf kunnen overklokken naar ongeveer 4GHz en krijg je flink wat extra prestaties voor maar 60/70 euro. Maar voor AMD hun winst is dat natuurlijk funest.

[ Voor 63% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2020 13:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:22
Je voeding is prima. Je kan een beetje overklokken als je dat leuk vindt. Je merkt het vanzelf als je systeem instabiel wordt, dan heb je kennelijk te ver overklokt en moet je het weer terugzetten. Zoals hierboven gezegd, doe het vooral als hobby, maar verwacht er geen wonderen van. Een veel snellere pc krijg je er niet van.
Pagina: 1