Gerenommeerde webshop stelt een onmogelijke eis.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:37:
[...]

Die kans krijgen ze ook. De initiele vraag was om een kopie Idkaart, paspoort en rijbewijs, aangezien ik geen paspoort en rijbewijs heb, heb ik een kopie van mijn Idkaart gemaild. Vervolgens werd de vraag herhaalt en heb ik aangegeven dat ik geen rijbewijs en paspoort heb, daar is ook een screenshot van DigiD gestuurd. Tot nu toe eist men dus bewijzen die nooit geleverd kunnen worden, aangezien ik ze niet heb (paspoort) of zelfs nooit heb gehad (rijbewijs). Dat noem ik op zijn zachts gezegd toch wel redelijk eigenwijs.
Daarnaast is het beter om goed beslagen het ijs op te gaan dan op je muil te gaan, die advocaat zit dus in de planning, het is nog geen feit, maar als ze nu nogmaals om de 3 bewijzen te leveren, dan wordt het wel een feit, want dan geven ze duidelijk aan schijt aan de wet te hebben en het niet te willen oplossen.

Ingebrekestelling is al verstuurd, lees het topic eens, het staat er overduidelijk in.

Aha, nu reageer ik fel. Vreemd hè, als er iedere keer herhaling van zetten zijn, ik ben niemands persoonlijke memorecordertje. Het is leuk dat men reageert, maar dan is het ook handig om het topic door te nemen, zodat er niet iedere keer dezelfde vragen/opmerkingen worden gemaakt, dat komt nogal dom over, naar mijn mening dan.
Nogmaals, je slaat stappen over. Als ik het topic teruglees heb je gisteravond (!) je digid pagina-scan opgestuurd. Je hebt ze al ingebreke gesteld voor de vraag over je identificatiemiddelen is beantwoord. Maar succes maandag met je advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Nogmaals, je slaat stappen over. Als ik het topic teruglees heb je gisteravond (!) je digid pagina-scan opgestuurd. Je hebt ze al ingebreke gesteld voor de vraag over je identificatiemiddelen is beantwoord. Maar succes maandag met je advocaat.
Dat is jouw mening, als je nu iets beweert, wijs dan ook aan waar ik stappen oversla. Dinsdag, maandag zal er geen advocaat werken....

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Als je gaat bellen kan je natuurlijk ook gebruik maken van een call recorder, dan heb je als consument gewoon een bewijs (voor Android heb ik zelf goede ervaringen met ACR). Als je nog geen call recorder gebruikt, even testen met een ander voordat je dit gesprek aangaat.
Wat ook al eerder werd gemeld, laatst heb ik ook een pakketje ontvangen waarvoor ik de laatste 3 cijfers zou moeten geven. Ook hier werd er niet om gevraagd. Het is een lastige tijd waarin er meer fraude voorkomt, helaas wordt jij hiermee nu geconfronteerd. Met een belletje zou je mogelijk sneller tot een oplossing komen, e-mail wordt meestal op binnenkomst afgehandeld en het kan dus voorkomen dat je verschillende medewerkers daardoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Dat is jouw mening, als je nu iets beweert, wijs dan ook aan waar ik stappen oversla. Dinsdag, maandag zal er geen advocaat werken....
Dat doe ik al. Jij hebt de webshop ingebrekegesteld zonder dat zij bewijs hebben dat het genoemde documentnummer niet van jou kan zijn (de afbeelding van je id's in digid heb je immers gisteravond pas gemaakt) Zo'n bewijs verwachten is redelijk logisch, anders kun je met het hebben van twee documenten oneindig een trucje herhalen om gratis producten te bestellen.

Daarnaast had je gisteravond nog niet met de leidinggevende gesproken, dat is ook een stap die komt voor de rechtsgang.

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 30-05-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Dat doe ik al. Jij hebt de webshop ingebrekegesteld zonder dat zij bewijs hebben dat het genoemde documentnummer niet van jou kan zijn (de afbeelding van je id's in digid heb je immers gisteravond pas gemaakt) Zo'n bewijs verwachten is redelijk logisch, anders kun je met het hebben van twee documenten oneindig een trucje herhalen om gratis producten te bestellen.
Het kopietje van mijn Idkaart was al verstuurd, daar is gisteren het screenshot van Mijn Overheid bij gekomen. Het screenshot geeft heel duidelijk aan dat ik alleen een Idkaart heb en wat het documentnummer daarvan is.
Aangezien er een kopie van mijn Idkaart is verstuurt, geeft duidelijk aan dat ik er geen moeite mee heb om te bewijzen wat mijn documentnummer is...

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Het kopietje van mijn Idkaart was al verstuurd, daar is gisteren het screenshot van Mijn Overheid bij gekomen. Het screenshot geeft heel duidelijk aan dat ik alleen een Idkaart heb en wat het documentnummer daarvan is.
Aangezien er een kopie van mijn Idkaart is verstuurt, geeft duidelijk aan dat ik er geen moeite mee heb om te bewijzen wat mijn documentnummer is...
Maar het bedrijf heeft dus nu (gisteravond verstuurd) het bewijs. Er is dus nog geen sprake van verzuim, waardoor ingebrekestelling nog niet aan de orde is. Geef ze de tijd om te reageren op die mail of vraag naar ren manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:16:
[...]
Klopt, maar het gesprek met de advocaat is een oriënterend gesprek, dat is iets anders, het is vooraf onderzoeken van de mogelijkheden. Kosten zijn hier niet aan verbonden, het oriënterend gesprek is gratis.
[...]
Hoi @VapingQueen, ik hoop vooral dat deze zaak goed voor je afloopt. Wat betreft het gratis zijn van een oriënterend gesprek met een advocaat: zorg aub dat je hierover 100% zeker bent (als je dat al bent, top!). Ik dacht dat vroeger ook, maar hier in België blijkt dat op te gaan voor een notaris, niet voor een advocaat. Vraag dus, ingeval je niet de volle 100% zeker bent, vooraf (schriftelijke) bevestiging van de advocaat dat het gratis is of anders het tarief. In mijn geval had me dat € 250 voor drie kwartier bespaard (+ nog eens € 250 voor de drie kwartier van het volgende gesprek waarbij hij de nota's van het eerste was kwijtgespeeld en ik dus zaken opnieuw mocht uitleggen).

En wat al eerder gezegd is: als je het kan oplossen zonder advocaat, is het fijner, maar dat weet je allicht.

Just my 2 cents... (dat is wat overblijft na die advo-consultaties :+ )

Off-topic: wie advocaat is, voel u aub niet aangesproken: ik weet uit eigen ervaring dat lang niet alle advocaten geldwolven zijn en dat er velen zijn die het wél doen uit idealisme (alleen wilde ik toen in dat geval mogelijke rechtsbijstand en vriendschap niet mengen)... bij mij gaat het over 1 incident met 1 advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Maar het bedrijf heeft dus nu (gisteravond verstuurd) het bewijs. Er is dus nog geen sprake van verzuim, waardoor ingebrekestelling nog niet aan de orde is. Geef ze de tijd om te reageren op die mail of vraag naar ren manager.
Nee, kopie Idkaart was al eerder verstuurd en daar is negatief op gereageerd, het zou niet voldoende zijn. Men wil ook nog een kopie van mijn paspoort (welke ik niet heb, nogmaals) en rijbewijs (welke ik nog nooit heb gehad). Na een tip van hier heb ik een screenshot van Mijn Overheid verstuurt, welke nog eens het kopie Idkaart herbevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Maar zoals al eerder naar voren is gekomen is kopie ID en aangifte en al die rotzooi die winkel vragen niet nodig. De Winkel is in verzuim getreden het moment dat TS melden dat zij het niet had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Maar zoals al eerder naar voren is gekomen is kopie ID en aangifte en al die rotzooi die winkel vragen niet nodig. De Winkel is in verzuim getreden het moment dat TS melden dat hij het niet had ontvangen.
Zij! Nogmaals, ik ben een vrouwtje ;)
edeboeck schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:35:
[...]
Hoi @VapingQueen, ik hoop vooral dat deze zaak goed voor je afloopt. Wat betreft het gratis zijn van een oriënterend gesprek met een advocaat: zorg aub dat je hierover 100% zeker bent (als je dat al bent, top!). Ik dacht dat vroeger ook, maar hier in België blijkt dat op te gaan voor een notaris, niet voor een advocaat. Vraag dus, ingeval je niet de volle 100% zeker bent, vooraf (schriftelijke) bevestiging van de advocaat dat het gratis is of anders het tarief. In mijn geval had me dat € 250 voor drie kwartier bespaard (+ nog eens € 250 voor de drie kwartier van het volgende gesprek waarbij hij de nota's van het eerste was kwijtgespeeld en ik dus zaken opnieuw mocht uitleggen).

En wat al eerder gezegd is: als je het kan oplossen zonder advocaat, is het fijner, maar dat weet je allicht.

Just my 2 cents... (dat is wat overblijft na die advo-consultaties :+ )

Off-topic: wie advocaat is, voel u aub niet aangesproken: ik weet uit eigen ervaring dat lang niet alle advocaten geldwolven zijn en dat er velen zijn die het wél doen uit idealisme (alleen wilde ik toen in dat geval mogelijke rechtsbijstand en vriendschap niet mengen)... bij mij gaat het over 1 incident met 1 advocaat.
Een oriënterend gesprek is in NL gratis, daar heb ik al vaker gebruik van gemaakt. Het is wel wat jaartjes geleden en misschien is dat veranderd, maar dat denk ik niet.
Zonder advocaat is natuurlijk altijd beter, maar deze webshop heeft al een eigenwijsheid tentoongesteld waar een ezel alleen maar jaloers op kan worden :P

[ Voor 69% gewijzigd door VapingQueen op 30-05-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Zij! Nogmaals, ik ben een vrouwtje ;)
Sorry☺️. 9/10 keer zitten hier mannen.

/Edit fixed for u.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 30-05-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Sorry☺️. 9/10 keer zitten hier mannen.

/Edit fixed for u.
Excuses aanvaard! Het is zeker waar dat het overgrote deel hier mannelijk is, dus bedankt voor de correctie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Maar zoals al eerder naar voren is gekomen is kopie ID en aangifte en al die rotzooi die winkel vragen niet nodig. De Winkel is in verzuim getreden het moment dat TS melden dat zij het niet had ontvangen.
Zullen we dan de regelgeving er even bijpakken?

"Verzuim treedt pas in als de schuldenaar eerst schriftelijk door de schuldeiser is aangemaand en hem een redelijke termijn voor nakoming is gegeven."

Met name dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:52:
[...]

"Verzuim treedt pas in als de schuldenaar eerst schriftelijk door de schuldeiser is aangemaand en hem een redelijke termijn voor nakoming is gegeven."

Met name dat laatste.
Doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan...

Dat in gebreke stellen is hier door meerdere Tweakers voorgesteld, je bent dus de verkeerde in het kruis aan het trappen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Overigens helpt het ook nog wel eens om iemand hoger in de organisatie te betrekken en een mail te sturen. Misschien kan je via LinkedIn uitzoeken wie de directeur of hoofd klantenservice is, en vervolgens het e-mail format van de shop achterhalen. Zeker in grote organisaties kan je dingen dan nog wel eens versnellen.

En ook via social kan je natuurlijk best op een nette manier je situatie onder de aandacht brengen. Ook dat wil nog wel eens verschil maken. En een ander alternatief is de fabrikant van de spullen eens informeren via social - dat je een probleem hebt met een van hun distributiepartners. Feitelijk hebben ze er niets mee te maken, maar toch kan dat wel een ingang zijn omdat zo'n bedrijf ook niet wil dat een winkel zo zijn 'distribiteurschap' invult.

[ Voor 1% gewijzigd door cs-tweak op 30-05-2020 12:01 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

Dus om even samen te vatten:

Pakketje niet ontvangen.
TS: Mail verstuurd dat het ergens fout is gegaan.
"Kan je een kopie van je legitimaties op sturen?"
TS: hier is een kopie van mijn ID
"We hebben naast je ID ook een rijbewijs en paspoort nodig"

Ohmijngoddatkantochniet ik heb allang gezegd dat ik die niet heb!
Ze blijven maar eisen! Jullie horen van mijn advocaat!

Misschien een beetje overdreven? Wacht even af tot je een reactie hebt op "Ik heb geen rijbewijs of paspoort" en ga daarna pas een keertje escaleren. Het is weekend, ga lekker even in de zon zitten, haal rustig adem.

Er is nog niks aan de hand, misschien had je al aangegeven dat je geen andere legitimatie had en hebben ze hier eenmalig overheen gelezen?
Misschien is de medewerker nieuw en volgt alleen een draaiboek?

Al die extra communicatie en zorgen zijn nergens voor nodig. De eerste reacties bleven zich herhalen omdat je zelf over de crux van de adviezen heen leest. Wacht even rustig af!!!!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Dat in gebreke stellen is hier door meerdere Tweakers voorgesteld, je bent dus de verkeerde in het kruis aan het trappen....
Ik trap niemand in het kruis, waar slaat deze reactie op? Je loopt op de zaken vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Zoooo, dit escaleert lekker snel!
Binnen 24 uur 5 pagina’s vol met discussie over een simpel leveringsissue.

Inclusief de gebruikelijke roep om gelijk met een advocaat met gestrekt been er in te gaan.

Volgens mij is @VapingQueen netjes en meewerkend geweest om ID te laten zien en aan te geven met Digid beeld dat ze geen andere identiteitsbewijzen heeft.
Nu krijg je dinsdag gewoon een reactie. Als het goed is in de trant ‘ah, oké. Dan gaan we verder met het onderzoek. We houden je de komende week / weken op de hoogte’.
Dus waarschijnlijk is het over een paar weken pas tijd voor de volgende stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Ik trap niemand in het kruis, waar slaat deze reactie op? Je loopt op de zaken vooruit.
:w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zou een melding maken bij autoriteit persoongegevens.
Ik kan me geen enkele reden, buiten fraude of datamining bedenken waarom dat je 3 identificatiebewijzen dient in te sturen. Daarnaast denk ik dat de bulk van de Nederlanders maar 2 identificatie bewijzen heeft. (Los van professionele legitimatiebewijzen).

Dit stinkt heel erg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
pagani schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Met name dat laatste.
Verander verzuim voor ingebrekken... en het feit blijft dat de webwinkel er met de pet naar gooit. En die hele poppenkast lekker achter de schermen met PostNL moet uitvechten niet met de consument. Maar vandaag de dag is het makkelijker om met de consument de bekvechten ipv gewoon je werk doen en je recht bij de juiste partij te halen.

Dat zie je overigens niet alleen bij dit topic. Maar ook 9/10 keer bij non conform topics. Ga eens vechten met je leverancier ipv de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Jeetje, wat een hoop heisa om niks. Bel de webshop even op en leg de situatie uit in plaats van op basis van halve e-mails met advocaten te gaan dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
dragonhaertt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:01:

Pakketje niet ontvangen.

Misschien een beetje overdreven? Wacht even af tot je een reactie hebt op "Ik heb geen rijbewijs of paspoort" en ga daarna pas een keertje escaleren. Het is weekend, ga lekker even in de zon zitten, haal rustig adem.

Er is nog niks aan de hand, misschien had je al aangegeven dat je geen andere legitimatie had en hebben ze hier eenmalig overheen gelezen?

Al die extra communicatie en zorgen zijn nergens voor nodig. De eerste reacties bleven zich herhalen omdat je zelf over de crux van de adviezen heen leest. Wacht even rustig af!!!!
Klinkt eerder als het iets anders is gegaan.

TS melt aan winkel hey ik zou vandaag ... Krijgen niets ontvangen.
Winkel. Oke we gaan het melden bij postnl even daar op wachten astublieft.
Winkel van de week. We hebben een kopie van u ID en PasPoort en Rijbewijs nodog om onderzoek verder te laten verlopen.
TS stuurt kopie ID.
Winkel dat is niet genoeg we hebben een PasPoort en Rijbewijs nodig. Zonder kunnen we niet veder helpen.
TS maar ik heb geen PasPoort en geen Rijbewijs.
Winkel ja dan heb je pech kan je niet veder helpen zonder kopie van die 2.

Ja sorry maar dan ben ik ook pissig. Eerst al een onnodig kopie ID vragen(is niet nodig om aan de koopovereenkomst te voldoen dus in strijd met AVG tenzij ze toestemming vragen en vertellen wat ze er mee gaan doen. Maar dat zal niet). En dan ook nog op de rest blijven hameren. Terwijl 9/10 mensen niet alle 3 heeft. Ja dan ben ik er ook snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
dragonhaertt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:01:

Pakketje niet ontvangen.

Ik heb nergens gezegd dat ze van mijn advocaat te horen krijgen, ik heb heel duidelijk gemeld dat ik een ORIËNTEREND gesprek ga voeren met een advocaat. Als je A en B niet uit elkaar kan houden, hou je er dan even buiten. Als je leest wat je wilt lezen in plaats van te lezen wat er daadwerkelijk staat, idem dito.
eL_Jay schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:04:
Ik zou een melding maken bij autoriteit persoongegevens.
Ik kan me geen enkele reden, buiten fraude of datamining bedenken waarom dat je 3 identificatiebewijzen dient in te sturen. Daarnaast denk ik dat de bulk van de Nederlanders maar 2 identificatie bewijzen heeft. (Los van professionele legitimatiebewijzen).

Dit stinkt heel erg
Dit stinkt inderdaad heel erg, een ontbindend lijk is er niets bij! Dat van de AP zet ik even op de lijst als zijnde een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
TS probeer het eens telefonisch

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MarcoC schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:
Jeetje, wat een hoop heisa om niks. Bel de webshop even op en leg de situatie uit in plaats van op basis van halve e-mails met advocaten te gaan dreigen.
En jij denkt dat hij zij... dat nog niet eerder heeft gedaan? De winkel blijft vast houden aan de 3 kopieen waar niet aan voldaan kan worden nog redelijk is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
Pfff wat een vervelend dossier.

Ik begrijp dat hier sinds gister al heel veel over geschreven is. Maar, volgens mij raakt de discussie niet aan de kern van de zaak.

De verhoudingen bij koop op afstand zijn zo. Er wordt een koop gesloten (meestal een bestelling). Vervolgens wordt dat contract uitgevoerd door 1) levering van de goederen en; 2) betaling van de geleverde goederen. De wet gaat een beetje uit van die volgorde, maar tegenwoordig is dat meestal andersom. De leverancier is verantwoordelijk voor de levering van de goederen - totdat de overdracht van de goederen heeft plaatsgevonden. De koper is verantwoordelijk voor het geld, totdat de overdracht van het geld heeft plaatsgevonden. Dat zijn de afspraken in Nederland (en Europa).

Nu begrijp ik dat de leverancier de levering heeft uitbesteedt aan een pakket besteldienst. Dat kan. Maar dat maakt ze niet minder verantwoordelijk voor de levering, tot het moment van overdracht. Om die overdracht te verzekeren, vragen ze blijkbaar aan de pakketbezorger om legitimatie van de persoon die het pakket in ontvangst neemt. Daarbij wordt blijkbaar in ieder geval het nummer van het document genoteerd.

Nu is er dus twist over de levering. De koper geeft aan dat het product niet is ontvangen. Nu is het aan de leverancier om te bewijzen dat de levering wel degelijk is uitgevoerd. Dat de koper nu wordt gevraagd documenten te overleggen is leuk, maar omgekeerde bewijslast. Het is, zoals je aangeeft ook niet sluitend. Zelf al zou je het document wel hebben, dan kun je vrij makkelijk aangeven het betreffende document niet te bezitten. Medewerking staat je wel vrij. Maar. Om verschillende redenen mag je het verzoek kopiën van een legitimatiebewijs aan te leveren ook gewoon weigeren.

Nee, de leverancier zal - samen met de pakketdienst - moeten uitzoeken waar het pakket wel is. Als men daar vuil spel vermoedt, dan is het zeker mogelijk om daar de politie bij te betrekken. Zij kunnen in een onderzoek naar bijvoorbeeld diefstal de eigenaar van het document opsporen. Maar, zoals je merkt, is de koper geen onderdeel van dat onderzoek. Tenzij, natuurlijk, blijkt dat het document toch van jou is.

En dus herhaalt het verzoek zich. Je kunt, nogmaals, en rustig aan de leverancier vragen te bewijzen dat de artikelen zijn afgeleverd aan jou, de koper. Kunnen zij dat niet, dan zullen ze alsnog over moeten gaan tot levering. De bewijslast, en het risico van verzending, ligt heel expliciet bij de leverancier.

Ik begrijp dat je van plan bent een jurist in te schakelen. Als de kosten daarmee niet te ver oplopen, lijkt mij dat geen slecht plan. Veel succes in ieder geval bij de afwikkeling.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
MarcoC schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:
Ik dreig niet met een advocaat, nogmaals, ik ga een oriënterend gesprek met een advocaat aanvragen, totaal iets anders dus.
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Winkel van de week. We hebben een kopie van u ID en PasPoort en Rijbewijs nodog om onderzoek verder te laten verlopen.
TS stuurt kopie ID.
Winkel dat is niet genoeg we hebben een PasPoort en Rijbewijs nodig. Zonder kunnen we niet veder helpen.

Ja sorry maar dan ben ik ook pissig. Eerst al een onnodig kopie ID vragen(is niet nodig om aan de koopovereenkomst te voldoen dus in strijd met AVG tenzij ze toestemming vragen en vertellen wat ze er mee gaan doen. Maar dat zal niet). En dan ook nog op de rest blijven hameren. Terwijl 9/10 mensen niet alle 3 heeft. Ja dan ben ik er ook snel klaar mee.
Klopt, zo is het gegaan, op de laatste regel van de eerste alinea na dan. Ik zou er echter niet vreemd van opkijken als dat het antwoord zou zijn. Tot nu toe hebben ze nog niet gereageerd en ik denk ook niet dat dat vandaag gaat gebeuren.

[ Voor 62% gewijzigd door VapingQueen op 30-05-2020 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat ze van mijn advocaat te horen krijgen, ik heb heel duidelijk gemeld dat ik een ORIËNTEREND gesprek ga voeren met een advocaat. Als je A en B niet uit elkaar kan houden, hou je er dan even buiten. Als je leest wat je wilt lezen in plaats van te lezen wat er daadwerkelijk staat, idem dito.
Oh ik lees best, ik weet dat je hun dat nog niet verteld hebt, maar alleen al de overweging is een beetje extreem voor de staat van de situatie.
Zoals meerdere Tweakers probeerde duidelijk te maken.
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:
[...]

TS stuurt kopie ID.

Die laatste keer "ja dan heb je pech" is volgens de berichten nooit gestuurd.
Er is mogelijk gewoon een eerlijke fout gemaakt, en niet goed gelezen dat TS geen rijbewijs of paspoort heeft.
1 keer gevraagd
1 keer aangegeven dat alleen ID niet voldoende is.

Beetje overdreven om meteen te stellen dat ze het perse eisen zonder alternatieven.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
dragonhaertt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Oh ik lees best, ik weet dat je hun dat nog niet verteld hebt, maar alleen al de overweging is een beetje extreem voor de staat van de situatie.
Zoals meerdere Tweakers probeerde duidelijk te maken.

[...]

Die laatste keer "ja dan heb je pech" is volgens de berichten nooit gestuurd.
Er is mogelijk gewoon een eerlijke fout gemaakt, en niet goed gelezen dat TS geen rijbewijs of paspoort heeft.
1 keer gevraagd
1 keer aangegeven dat alleen ID niet voldoende is.

Beetje overdreven om meteen te stellen dat ze het perse eisen zonder alternatieven.
Nee, dat noemen ze je huiswerk van tevoren doen en niets anders. Dat jij er iets anders van maakt, zit dus bij jou en niemand anders.

De laatste regel is inderdaad nog niet gebeurt. De volgorde ligt zo :

Breda : We hebben een kopie van je rijbewijs, paspoort en Idkaart nodig.
Ik : Heb een kopietje Idkaart opgestuurd, aangezien ik geen paspoort en rijbewijs heb.
Breda : Dat is niet voldoende, we hebben ook een kopie rijbewijs en paspoort nodig, pas dan kunnen we het onderzoek voortzetten.
Ik : Ik heb geen paspoort en rijbewijs. Screenshot Mijn Overheid gestuurt welke bevestigd dat ik alleen een Idkaart heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Breda : We hebben een kopie van je rijbewijs, paspoort en Idkaart nodig.
Ik : Heb een kopietje Idkaart opgestuurd, aangezien ik geen paspoort en rijbewijs heb.
Breda : Dat is niet voldoende, we hebben ook een kopie rijbewijs en paspoort nodig, pas dan kunnen we het onderzoek voortzetten.
Ik : Ik heb geen paspoort en rijbewijs. Screenshot Mijn Overheid gestuurt welke bevestigd dat ik alleen een Idkaart heb.
Her vervolg zou dus kunnen zijn:

Breda: Sorry, daar had ik overheen gelezen in je eerdere bericht. Bedankt voor de scan van je ID-kaart, ik ga het onderzoek bij PostNL in gang zetten. Omdat dit enige tijd kan duren stuur ik de producten meteen opnieuw, die ontvang je morgen!

Je loopt wel erg hard van stapel! Geef ze even kans om te reageren op je laatste bericht. Ja dat zal naar alle waarschijnlijkheid pas dinsdag gebeuren...

Wacht de eerstvolgende reactie even af, voordat je de tijd verspilt van een keurmerk, advicaat of forum. Ja, deze kwestie is vervelend maar het lijkt me veel te vroeg om te concluderen dat ze het niet op gaan lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 30-05-2020 13:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Her vervolg zou dus kunnen zijn:

Breda: Sorry, daar had ik overheen gelezen in je eerdere bericht. Bedankt voor de scan van je ID-kaart, ik ga het onderzoek bij PostNL in gang zetten. Omdat dit enige tijd kan duren stuur ik de producten meteen opnieuw, die ontvang je morgen!

Je loopt wel erg hard van stapel! Geef ze even kans om te reageren op je laatste bericht. Ja dat zal naar alle waarschijnlijkheid pas dinsdag gebeuren...
Ik loop niet hard van stapel, heb zelf al in meerdere reacties aangegeven dat er waarschijnlijk pas dinsdag een antwoord zal komen, vertel mij dus eens iets wat ik zelf al niet meerdere keren gezegd heb...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Ik loop niet hard van stapel, heb zelf al in meerdere reacties aangegeven dat er waarschijnlijk pas dinsdag een antwoord zal komen, vertel mij dus eens iets wat ik zelf al niet meerdere keren gezegd heb...
Je loopt wel hard van stapel:
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:30:
Op FB en Twitter zit ik niet. Denk dat het uit gaat lopen op een aangifte.
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:51:
Ze zijn aangesloten bij ICTwaarborg en daar ga ik dan ook een formulier invullen.
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:24:
Maandag ga ik zo wie zo een advocaat bellen, denk dat die met liefde mijn zaak aan zal nemen als het er op aankomt.
Kom op zeg, ze hebben nog niet eens gereageerd op je laatste bericht. Misschien hebben ze er de eerste keer overheen gelezen dat je geen andere identiteitsdocumenten hebt.

Nu al bezig zijn met dergelijke stappen (jaja, het is alleen een oriënterend gesprek met de advocaat, ik heb het gelezen!) brengt je in mijn ervaring echt niet sneller naar een oplossing. Maar als dat de route is die je wilt volgen, veel succes ermee dan. d:)b

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:20
Ik zou gewoon proberen mee te werken naar een oplossing. Ik snap dat de webwinkel ook niet direct een nieuw pakket met €500 aan handel afstuurt zodra er een melding van een missend pakket binnenkomt. Als ik een prognose mag geven verwacht ik dat je binnen week je spullen of je geld hebt.

Daarbij wil ik ook even melden dat ik het advies van sommige tweakers echt ongelooflijk slecht vind. Ik kan me niet voorstellen dat winkeliers nog trek in je hebben als je om het minste van geringste met eisen en regelgeving aan komt zetten of op social media moord en brandstichting schreeuwt. Je hebt nou eenmaal met mensen te maken en die kunnen ook fouten maken.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3DDude schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:59:
Ik had overigens nooit even een kopietje van mijn paspoort gemaild. Identiteitsfraude 101 gast..
en dan moet je het inscannen en weer doorstrepen, gedoe man.
Hier is vanuit de Overheid gewoon een app voor; https://www.rijksoverheid...e-kopie-identiteitsbewijs
Dus gewoon: Of dinsdag even bellen, of een ingebreke stelling mailen.
Dan is het klaar
Een beller is sowieso sneller en werkt vaak beter, zeker in deze gevallen. Als het zo'n geromeerde webshop is, zijn ze vast ook op zaterdag en zondag bereikbaar.
MainframeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:38:
Ik zou gewoon proberen mee te werken naar een oplossing. Ik snap dat de webwinkel ook niet direct een nieuw pakket met €500 aan handel afstuurt zodra er een melding van een missend pakket binnenkomt. Als ik een prognose mag geven verwacht ik dat je binnen week je spullen of je geld hebt.

Daarbij wil ik ook even melden dat ik het advies van sommige tweakers echt ongelooflijk slecht vind. Ik kan me niet voorstellen dat winkeliers nog trek in je hebben als je om het minste van geringste met eisen en regelgeving aan komt zetten of op social media moord en brandstichting schreeuwt. Je hebt nou eenmaal met mensen te maken en die kunnen ook fouten maken.
Deze reactie lezende, moet ik anders eigenlijk ook concluderen dat jouw advies ook ongelofelijk slecht is. De TS werkt prima mee (lees daarvoor het topic even goed), ze geeft de informatie die ze heeft, maar de winkel vraagt haar ook informatie te geven die ze niet kan geven. Hoe gaat een advies als 'ik zou gewoon proberen mee te werken' dan helpen? :?

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49

3DDude

I void warranty's

CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:41:
[...]
Hier is vanuit de Overheid gewoon een app voor; https://www.rijksoverheid...e-kopie-identiteitsbewijs
[...]
Een beller is sowieso sneller en werkt vaak beter, zeker in deze gevallen. Als het zo'n geromeerde webshop is, zijn ze vast ook op zaterdag en zondag bereikbaar.
Ik denk dat het vooral is dat de TS dacht dat het een gerenomeerde webshop is.
Maar nu na wat reviews gelezen te hebben, dit toch niet zo blijkt te zijn..

Tsjah :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Je loopt wel hard van stapel:

[...]

[...]

[...]

Kom op zeg, ze hebben nog niet eens gereageerd op je laatste bericht. Misschien hebben ze er de eerste keer overheen gelezen dat je geen andere identiteitsdocumenten hebt.

Nu al bezig zijn met dergelijke stappen (jaja, het is alleen een oriënterend gesprek met de advocaat, ik heb het gelezen!) brengt je in mijn ervaring echt niet sneller naar een oplossing. Maar als dat de route is die je wilt volgen, veel succes ermee dan. d:)b
Jij gelijk....
MainframeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:38:

Dat doe ik dus ook, maar als je dan te horen krijg dat je kopietje Idkaart niet goed genoeg is, dan houdt het ook wel op.
3DDude schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat het vooral is dat de TS dacht dat het een gerenomeerde webshop is.
Maar nu na wat reviews gelezen te hebben, dit toch niet zo blijkt te zijn..

Tsjah :P
Het is een bekende webshop in Breda die goed aangeschreven staat in de PriceWatch, anders had ik er niet besteld. Achteraf bleek het een grote fout. Waar zeg ik overigens reviews te hebben gelezen, je trekt er wel van alles aan de haren bij en dat ook nog eens zonder enige onderbouwing of bewijs. Zoals we in Leiden zeggen, Jûh, gaat es ergens anders lopen ziekuh....

[ Voor 56% gewijzigd door VapingQueen op 30-05-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou eerst deze webshop bellen. Als het zo zo 'gerenommeerd' zijn zoals je zegt, dan hebben ze vast een telefonische klantenservice die in elk geval op zaterdag te bereiken is, bij de nog grotere 'gerenommeerde' webshops, geldt dat ook voor zondagen. Bel ze gewoon even, dan kan je dinsdag altijd nog juridische informatie inwinnen.
Het is een bekende webshop in Breda die goed aangeschreven staat in de PriceWatch, anders had ik er niet besteld. Achteraf bleek het een grote fout.
Als het dan de shop is die ik denk dat het is, momenteel zijn ze open (tot 17:00) en ze hebben een telefoonnummer, bellen dus!

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:41:
Deze reactie lezende, moet ik anders eigenlijk ook concluderen dat jouw advies ook ongelofelijk slecht is. De TS werkt prima mee (lees daarvoor het topic even goed), ze geeft de informatie die ze heeft, maar de winkel vraagt haar ook informatie te geven die ze niet kan geven. Hoe gaat een advies als 'ik zou gewoon proberen mee te werken' dan helpen? :?
Ik ga er dan gewoon vanuit dat ze een foutje maken en geef dan aan dat ik niet meer id bewijzen heb. Dat is ook precies wat de OP heeft gedaan. Welk punt je dus hier probeert te maken ontgaat me echt volledig.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MainframeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:57:
Ik ga er dan gewoon vanuit dat ze een foutje maken en geef dan aan dat ik niet meer id bewijzen heb. Dat is ook precies wat de OP heeft gedaan. Welk punt je dus hier probeert te maken ontgaat me echt volledig.
Je 'adviseert' dat ze 'mee moet werken', alsof ze nu niet genoeg meewerkt, maar gegevens die ze niet kan geven, omdat ze die simpelweg niet heeft, kan gewoon niet.

Hoe moet de TS dan nog meer meewerken volgens jou? ;) Dat is namelijk wel wat je 'adviseert'. Maar als je het volledige topic gelezen zou hebben, had je dit allang geweten dat de TS ook allang en breed heeft aangegeven dat ze niet meer nummers kan geven, inclusief schermafdruk van mijn.overheid.nl met daarin een overzicht van welke documenten zij heeft. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Dat was ik en wellicht is het handig om de shop eerst inderdaad expliciet aan te geven dat je binnen x dagen levering verwacht.

Het probleem wat ik echter zie is dat ze duidelijk niet bezig zijn met leveren, TS moet allemaal info aanleveren voor onderzoek anders kunnen ze niet verder. Dat het pakket niet bij de juiste persoon is bezorgd is echter niet het probleem van TS, zij heeft gewoon recht op levering. Dat ze helpt met het onderzoek is daarvoor niet noodzakelijk, wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Dat was ik en wellicht is het handig om de shop eerst inderdaad expliciet aan te geven dat je binnen x dagen levering verwacht.

Het probleem wat ik echter zie is dat ze duidelijk niet bezig zijn met leveren, TS moet allemaal info aanleveren voor onderzoek anders kunnen ze niet verder. Dat het pakket niet bij de juiste persoon is bezorgd is echter niet het probleem van TS, zij heeft gewoon recht op levering. Dat ze helpt met het onderzoek is daarvoor niet noodzakelijk, wel netjes.
Dat heb ik nu ook in 2 verschillende mailtjes gedaan en nu is het een kwestie van wachten op een response.
Ze gaan ook niet leveren voordat het onderzoek afgerond is, alleen kan dat onderzoek niet doorgaan omdat ik geen kopie van mijn rijbewijs en paspoort kan leveren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
@CH4OS Je snapt het punt gewoon niet dat ik probeer te maken. Er wordt gelijk gekeken naar ingebrekestelling, oriëntatie gesprekken met advocaten. Ook blijf je telkens invullen dat ik het topic niet gelezen zou hebben. Met alle respect, ik ben prima op de hoogte. Ik zal mijn stelling dan even haarfijn uitspellen voor je: mijn advies naar de OP is om vooral rustig te blijven en te werken naar een oplossing. Ik ben niet van mening dat de OP anders had moeten reageren naar de winkel toe. Ik denk wel dat het te vroeg is om naar een advocaat te kijken of te gaan lopen dreigen met regelgeving.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@MainframeX Dan zeggen we dus hetzelfde. :) Ik alleen wat praktischer. ;)
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:05:
Dat heb ik nu ook in 2 verschillende mailtjes gedaan en nu is het een kwestie van wachten op een response.
Ze gaan ook niet leveren voordat het onderzoek afgerond is, alleen kan dat onderzoek niet doorgaan omdat ik geen kopie van mijn rijbewijs en paspoort kan leveren....
Zoals eerder aangegeven, als je besteld hebt bij de shop die ik denk dat het is (uitgaande van de info die je aangaf), waarom bel je ze niet? Ze zijn tot 17:00 geopend en hebben een telefoonnummer. Gesprek neem je op, dat hoef je niet eens te melden bij ze.

[ Voor 91% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:09:
Precies. Het was nog praktischer geweest als ik dat niet tot in ten treure had hoeven uitleggen.

@VapingQueen Nog even volhouden meid. Echt vervelend dat je niet gelijk je spullen hebt maar ik geloof echt wel dat het goed komt!

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MainframeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:24:
Precies. Het was nog praktischer geweest als ik dat niet tot in ten treure had hoeven uitleggen.
En wat wil je hier nu precies mee zeggen? :) Als je gewoon duidelijk aangaf waar je precies op reageerde, had je mij ook niet gehoord... ;) Maar goed, het is opgeklaard nu, hoeven niet meer offtopic te blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:49:
Als het dan de shop is die ik denk dat het is, momenteel zijn ze open (tot 17:00) en ze hebben een telefoonnummer, bellen dus!
Er is nog een andere gerenommeerde shop in Breda (zelfde eigenaar zelfs volgens mij) die geen telefoonnummer hebben, dus die kan niet gebeld worden en communiceert alleen per email.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, ik zie het inderdaad. Ondanks dat die vele goede reviews heeft, ben ik altijd wat achterdochtig voor die, omdat de reviews mbt after sales wat minder zijn en er dus geen telefoonnummer is bij die shop. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:29:
Ah, ik zie het inderdaad. Ondanks dat die vele goede reviews heeft, ben ik altijd wat achterdochtig voor die, omdat de reviews mbt after sales wat minder zijn en er dus geen telefoonnummer is bij die shop. ;)
Moet zeggen dat ik er persoonlijk prima ervaringen mee heb qua aftersales, behalve inderdaad het ontbreken van dat telefoonnummer dus communicatie is wat langzamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die webshop geeft alleen maar door wat PostNL van hun vraagt voor het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:09:
[...]
Zoals eerder aangegeven, als je besteld hebt bij de shop die ik denk dat het is (uitgaande van de info die je aangaf), waarom bel je ze niet? Ze zijn tot 17:00 geopend en hebben een telefoonnummer. Gesprek neem je op, dat hoef je niet eens te melden bij ze.
Heb ik ook gedaan, maar krijg een bandje die meldt dat ze meer prio geven aan het verzenden van orders. Geen geluk daar dus.
MainframeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:24:
[...]

@VapingQueen Nog even volhouden meid. Echt vervelend dat je niet gelijk je spullen hebt maar ik geloof echt wel dat het goed komt!
Ik hou het ook nog wel even vol! Don't worry! Ik baal er alleen van dat ik hier nu met een halve pc zit, verder niets.

[ Voor 29% gewijzigd door VapingQueen op 30-05-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:31:
Die webshop geeft alleen maar door wat PostNL van hun vraagt voor het onderzoek.
Dat maakt niet uit. An sich heb je als koper zelfs niets met PostNL te maken en uitsluitend met de webshop. Voor het onderzoek heeft PostNL extra info nodig en heeft die netjes via het bedrijf gevraagd en gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:33:
[...]
Dat maakt niet uit. An sich heb je als koper zelfs niets met PostNL te maken en uitsluitend met de webshop. Voor het onderzoek heeft PostNL extra info nodig en heeft die netjes via het bedrijf gevraagd en gekregen.
TS heeft doorgegeven wat ze kan, wordt dinsdag vervolgt wanneer ze bij PostNL wakker worden en beseffen dat er vele mensen met alleen ID bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Het is even wachten op de reactie dan inderdaad.

Maar raar dat ze (PostNL waarschijnlijk) zo moeilijk doen om het feit dat je een kopie ID-kaart stuurt en niet van een paspoort of rijbewijs. Blijkbaar weet de medewerker niet dat een ID-kaart alleen voldoende is als legitimatiebewijs.

Het vergt verder even wat geduld, maar het word wel opgelost. Ik zou er niet te diep in duiken qua uitzoeken ed.

[ Voor 4% gewijzigd door De Nelis op 30-05-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:32:
Heb ik ook gedaan, maar krijg een bandje die meldt dat ze meer prio geven aan het verzenden van orders. Geen geluk daar dus.
Hoewel ergens begrijpelijk, is het wel jammer om te zien dat de shop zo omgaat met aftersales en meer prio legt op de verkopen. Ik zou dit bij een eventuele review zeker meenemen!
Ik hou het ook nog wel even vol! Don't worry! Ik baal er alleen van dat ik hier nu met een halve pc zit, verder niets.
Laten we in elk geval hopen op een spoedige oplossing, dat lijkt me voor nu belangrijker.
De Nelis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:36:
Maar raar dat ze (PostNL waarschijnlijk) zo moeilijk doen om het feit dat je een kopie ID-kaart stuurt en niet van een paspoort of rijbewijs. Blijkbaar weet de medewerker niet dat een ID-kaart alleen voldoende is als legitimatiebewijs.
Het punt is meer dat PostNL alle drie vereist (en daar zit imo de fout), terwijl de TS dat niet kan overhandigen, omdat 2 van de 3 er gewoon niet zijn. ;) En over het algemeen kan iemand natuurlijk altijd heel makkelijk roepen 'ik heb alleen maar X', dus ik begrijp ergens de achterdocht van PostNL ook wel, al is de TS daar absoluut niet mee geholpen in dit geval.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:38:
[...]
Hoewel ergens begrijpelijk, is het wel jammer om te zien dat de shop zo omgaat met aftersales en meer prio legt op de verkopen. Ik zou dit bij een eventuele review zeker meenemen!
[...]
Laten we in elk geval hopen op een spoedige oplossing, dat lijkt me voor nu belangrijker.
[...]
Het punt is meer dat PostNL alle drie vereist (en daar zit imo de fout), terwijl de TS dat niet kan overhandigen, omdat 2 van de 3 er gewoon niet zijn. ;)
Dat neem ik ook zeker mee, als er een review komt.

Daar twijfel ik dus aan, ze gaan in ieder geval niet leveren voordat het onderzoek afgerond is.

Ik weet niet of het specifiek aan PostNL ligt, ik krijg steeds meer het vermoeden dat het bij de shop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:38:
Het punt is meer dat PostNL alle drie vereist (en daar zit imo de fout), terwijl de TS dat niet kan overhandigen, omdat 2 van de 3 er gewoon niet zijn. ;) En over het algemeen kan iemand natuurlijk altijd heel makkelijk roepen 'ik heb alleen maar X', dus ik begrijp ergens de achterdocht van PostNL ook wel, al is de TS daar absoluut niet mee geholpen in dit geval.
Ja, dat zeg ik eigenlijk ook. Maar goed, misschien kan een puur informatief belletje met PostNL om te vragen naar de procedure voor onderzoek en welke documenten daarvoor nodig zijn, om daar vervolgens mee te schermen naar de webshop geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:42:
Daar twijfel ik dus aan, ze gaan in ieder geval niet leveren voordat het onderzoek afgerond is.
Dit heeft onder andere te maken met de verzekering van de webshop, die pas uitkeert als het onderzoek afgerond is (indien er inderdaad sprake is van diefstal danwel verduistering of verdwijning van het pakket).
Ik weet niet of het specifiek aan PostNL ligt, ik krijg steeds meer het vermoeden dat het bij de shop zit.
De shop wacht zelf ook op uitslag van het onderzoek, zij hebben immers de plicht jou te leveren wat je besteld hebt. Maar willen eerst 100% zekerheid hebben dat het pakket dus kwijt is en dat kan alleen middels zo'n onderzoek.
De Nelis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:43:
Ja, dat zeg ik eigenlijk ook. Maar goed, misschien kan een puur informatief belletje met PostNL om te vragen naar de procedure voor onderzoek en welke documenten daarvoor nodig zijn, om daar vervolgens mee te schermen naar de webshop geen kwaad.
@VapingQueen is niet de klant bij PostNL in deze, dat is de webshop, zij hebben PostNL opdracht gegeven het pakket te bezorgen bij haar. Dus informatief contact opnemen kan, maar PostNL is niet verplicht te verantwoorden tegenover de ontvanger van het pakket en mag het dus ook weigeren.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:45:
@VapingQueen is niet de klant bij PostNL in deze, dat is de webshop, zij hebben PostNL opdracht gegeven het pakket te bezorgen bij haar. Dus informatief contact opnemen kan, maar PostNL is niet verplicht te verantwoorden tegenover de ontvanger van het pakket en mag het dus ook weigeren.
Klopt, en ze hoeft ook niet aan te geven dat het om een conflict met een shop gaat, maar als het geen eis van PostNL is om 3 documenten te overdragen kan ze dat meenemen in het gesprek met de webshop.

[ Voor 23% gewijzigd door De Nelis op 30-05-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zit denk ik de bron van het probleem. https://www.emerce.nl/nie...-handtekening-handscanner
Consumenten hoeven tot nader order niet meer op het scanapparaat te tekenen voor ontvangst van een pakket of een aangetekende verzending. De bezorger zal dat namens de ontvanger doen door de laatste drie tekens van het nummer van paspoort of rijbewijs te noteren na ontvangst.
Het nut van die laatste 3 cijfers ontgaat me overigens volledig?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2020 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:48:
Hier zit denk ik de bron van het probleem. https://www.emerce.nl/nie...-handtekening-handscanner

Het nut van die laatste 3 cijfers ontgaat me overigens volledig?
Dit is al meermaals voorbij gekomen in het topic. De laatste drie tekens van het document nummer is om in elk geval iets geadministreerd te hebben. En, zoals nu dus, dat het achteraf te controleren is. Nu dus eigenlijk de controle (naar alle waarschijnlijkheid) het dus niet gaat halen, heeft de bezorger aan PostNL uiteindelijk ook wat uit te leggen, maar meer dan een tik op de neus of vingers (figuurlijk dan uiteraard nu) wordt het toch niet, tenzij er meer klachten zijn geweest over de bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Edit: oeps, resterende 7 pagina's even gemist.

[ Voor 94% gewijzigd door KaiseRRuby op 30-05-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KaiseRRuby schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:56:
Je kunt dus gewoon vragen aan PostNL met welk legitimatiemiddel is gelegitimeerd en als dat een rijbewijs betreft kun je aangeven dat je die niet hebt, evenzo voor een paspoort. Een ID kaart zal dus een ander cijfer hebben dus dat lost het probleem ook op.
PostNL heeft alleen de laatste drie cijfers. Ze weten dus niet welk soort document gebruikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VapingQueen Lees mijn vorige bericht even, en laat het geheel rusten. geniet van het mooie weer en pinksterweekend. je kunt nu niets doen, en een reactie komt pas dinsdag(waarschijnlijk). *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:58:
[...]
PostNL heeft alleen de laatste drie cijfers. Ze weten dus niet welk soort document gebruikt is.
Dat lijkt mij sterk, ik neem aan dat PostNL toch registreert welk document je gebruikt. Anders kan zijn rijbewijs gebruiken, daarna bellen en zeggen: ja het klopt niet. En dan zeg je: ik heb me geregistreerd met mijn paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nou gewoon even rustig af tot het dinsdag is. Dan neem je weer contact op met de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:42:
[...]

Daar kan ik trouwens wel wat nuttigs over zeggen; Ik heb zelf een webwinkel en heb een maandje terug ook een klant gehad die meende een zending niet te hebben ontvangen. Na onderzoek van PostNL moest de ontvanger een ontvangstverklaring ondertekenen. Daarin moest ze zwart op wit verklaren dat ze het pakket niet ontvangen had. Daar stond alleen plaats, naam, handtekening, datum en verklaring die de klant kon aankruisen. Ik kreeg daarmee mijn verzendkosten terug van PostNL. De klant had ik zelf al schadeloos gesteld omdat ik voorval zelf te lang vond duren (duurde 3 weken). Volgens alle betrokkenen van PostNL hoogst ongebruikelijk en duurde normaal gesproken maar 2 dagen.

Lang verhaal kort, ik heb ook zeker het idee dat de vraag om legitimatie bij de webwinkel vandaan komt.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:01:
@VapingQueen Lees mijn vorige bericht even, en laat het geheel rusten. geniet van het mooie weer en pinksterweekend. je kunt nu niets doen, en een reactie komt pas dinsdag(waarschijnlijk). *O*
Owww, ik geniet ook wel van het mooie weer, wees daar maar niet bang voor! Ik check nog af en toe even mijn Gmail, verder niets.
KaiseRRuby schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Dat lijkt mij sterk, ik neem aan dat PostNL toch registreert welk document je gebruikt. Anders kan zijn rijbewijs gebruiken, daarna bellen en zeggen: ja het klopt niet. En dan zeg je: ik heb me geregistreerd met mijn paspoort.
Nope, doen ze niet, ze noteren alleen een C en dan 3 cijfers. Daaraan kan je niet zien welk middel gebruikt is.

[ Voor 34% gewijzigd door VapingQueen op 30-05-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
KaiseRRuby schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Nee dat gebeurt niet.
MainframeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:03:
...
De klant had ik zelf al schadeloos gesteld omdat ik voorval zelf te lang vond duren (duurde 3 weken). Volgens alle betrokkenen van PostNL hoogst ongebruikelijk en duurde normaal gesproken maar 2 dagen...
Misschien was de bezorger met vakantie of om andere redenen niet in staat om eerder de klacht te beantwoorden.

[ Voor 36% gewijzigd door Tartarus op 30-05-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Heb niet alle reacties gelezen maar wat ik vreemd vind waarom de noodzaak is van jou ID/docunummer is ?

De bezorger heeft dus waarschijnlijk een docu nummer gekregen en niet gecheckt of de rest van de ID zoals de naam overeenkomt met de met gegevens van de geadresseerde.

Vanuit gaande dat de gebruikte ID niet vals is en jij je pakketje echt zelf niet hebt ontvangen had de bezorger moeten weten dat pakketje bij de verkeerde persoon wordt geleverd.

Ik zie niet waarom dit jou probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

pagani schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:31:
Je wint alleen als je de tegenpartij daadwerkelijk de kans hebt gegeven te reageren en het op te lossen. Daar is de verstreken tijd sinds het openen van dit topic en nu zeker niet afdoende wachttijd voor.

Daarnaast moet dit dan opgevolgd worden door een officiële ingebrekestelling.

Je slaat even twee stappen over.

Overigens extragratis tip: Als je je naar de servicedesk van de webshop net zo fel of nog feller opstelt als naar je medetweakers die je proberen te helpen kan ik je uit een jaar of vijf servicedeskervaring vertellen dat dat niet bepaald helpt bij je gelijk halen.
Uh ho eens. Wie moet wie hier helpen? De TS hoeft niets! Niet leveren is volledig het probleem van de webshop.
Dat dit nu praktisch anders uit lijkt te pakken omdat de kaarten wat ongunstiger liggen voor TS doet daar niets aan af.
CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:45:
[...]
Dit heeft onder andere te maken met de verzekering van de webshop, die pas uitkeert als het onderzoek afgerond is (indien er inderdaad sprake is van diefstal danwel verduistering of verdwijning van het pakket).
[...]
De shop wacht zelf ook op uitslag van het onderzoek, zij hebben immers de plicht jou te leveren wat je besteld hebt. Maar willen eerst 100% zekerheid hebben dat het pakket dus kwijt is en dat kan alleen middels zo'n onderzoek.
@VapingQueen is niet de klant bij PostNL in deze, dat is de webshop, zij hebben PostNL opdracht
Dat is voor de consument toch allemaal niet relevant? Val de consument daar niet mee lastig en los het op. De rest doe je maar achter de schermen afhandelen.

Ik heb het zelf ook aan de hand gehad. Postnl kan zelfs een locatie laten zien waar er is getekend. Ik kreeg een screenshot toegestuurd om aan te tonen dat er bij mijn deur was getekend.
Webshop werkte totaal niet mee. 1 bestelling met 2 verschillende producten, afzonderlijk geleverd. Ik woon alleen en men had 2 verschillende handtekeningen. Kennelijk was dat voor de webshop ook niet raar. Nee er was geleverd en ik moest het maar uitzoeken. Rechtsbijstand keert wel uit, maar daarmee is er slechts (grotendeels) schadeloos gesteld, maar het daadwerkelijke probleem niet opgelost.

Ik ben op zich wel benieuwd in hoeverre zo'n zaak voor het gerecht slaagt en welke haken en ogen er aan kleven. Want je zou denken dat het een uitgemaakte zaak is. Waarom worden webshops dan niet bij bossen tegelijk gedagvaard voor dit soort dingen?
Ik snap ook nog steeds niet waarom bv Postnl de drawback niet uit hun systeem haalt. Mijn ervaring is dat werkelijk geen enkele bezorger checkt of ik wel de ontvanger ben en of de handtekening ook wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Arthion-nl schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:01:
Heb niet alle reacties gelezen maar wat ik vreemd vind waarom de noodzaak is van jou ID/docunummer is ?

De bezorger heeft dus waarschijnlijk een docu nummer gekregen en niet gecheckt of de rest van de ID zoals de naam overeenkomt met de met gegevens van de geadresseerde.

Vanuit gaande dat de gebruikte ID niet vals is en jij je pakketje echt zelf niet hebt ontvangen had de bezorger moeten weten dat pakketje bij de verkeerde persoon wordt geleverd.

Ik zie niet waarom dit jou probleem moet zijn.
Het documentnummer, of eerder een deel er van, is de tijdelijke vervanging van de handtekening.

Hij heeft van mij helemaal niets gekregen, want er is niet geleverd. Hij kan dus ook niet gecheckt hebben of hij wel mijn Idkaart heeft gezien en getuige dat er met "C230" is getekent, terwijl mijn Idkaart eindigt met "F10", spreekt ook niet in zijn voordeel.

Het is mijn probleem ook niet, de webshop maakt het mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als we alleen maar discussies kunnen laten ontsporen door elkaar moedwillig uit te lokken op reacties, dan vraag ik mij af het topic wel nut heeft.

Nee dus.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.