Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gerenommeerde webshop stelt een onmogelijke eis.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.105 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Onlangs heb ik bij een webshop van mijn vakantiegeld een X570 moederbord en een Ryzen 3600 cpu besteld. Deze zijn echter nooit bij mij afgeleverd, onder de track en trace staat een documentnummer die geheel niet bij mij hoort en heb ik het vermoeden dat de bestelling achterover gedrukt is.
Hiervan heb ik de webshop op de hoogte gesteld en die heeft een onderzoek bij PostNL gestart. Van de week kreeg ik bericht van de webshop of ik een kopie van mijn idkaart, paspoort en rijbewijs wilde mailen. Daar kan ik helaas niet aan voldoen, aangezien ik geen paspoort en rijbewijs heb, wel hebben zij een kopie van mijn idkaart, maar dat is volgens hun niet genoeg om het onderzoek voort te zetten. Hoe kan ik nu een kopie van iets sturen wat ik niet heb of zelfs nooit heb gehad? Wat kan ik met deze zaak nu nog aan? Ben ik mijn geld kwijt? Ik baal hier behoorlijk van, zoals jullie wel begrijpen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06:55
Ik neem aan dat een id-kaart een legitiem legimatiebewijs is? In dat geval lijkt het me eerder dat er of had moeten staan en het lijkt me dan ook totaal niet redelijk dat ze om alledrie vragen, genoeg mensen die een van de drie niet hebben. Dat lijkt me verder niet zo'n groot probleem? Schrijf ze gewoon aan dat je een geldig legitimatiebewijs hebt gestuurd en kijk vanaf daar verder. Ik kan me niet voorstellen dat ze ze echt alledrie willen hebben. Lijkt me meer een foutje in hun auto reply system.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Wat is een documentnummer bij track&trace?

De winkel heeft helemaal geen legitimatie nodig om jou een pakketje te leveren. Ik zou helemaal niets sturen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Snowdog schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:51:
Ik neem aan dat een id-kaart een legitiem legimatiebewijs is? In dat geval lijkt het me eerder dat er of had moeten staan en het lijkt me dan ook totaal niet redelijk dat ze om alledrie vragen, genoeg mensen die een van de drie niet hebben. Dat lijkt me verder niet zo'n groot probleem? Schrijf ze gewoon aan dat je een geldig legitimatiebewijs hebt gestuurd en kijk vanaf daar verder. Ik kan me niet voorstellen dat ze ze echt alledrie willen hebben. Lijkt me meer een foutje in hun auto reply system.
Dat is het ook. Volgens mij kan je naast een paspoort ook geen idkaart hebben, het is het 1 of het ander. Ik heb ze al teruggemaild, maar nog geen antwoord gekregen. Het is niet via een auto replysysteem gegaan, de mail is beantwoord door een medewerkser.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
GlowMouse schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:52:

De winkel heeft helemaal geen legitimatie nodig om jou een pakketje te leveren. Ik zou helemaal niets sturen.
Als je een pakket ophaalt bij het afhaalpunt wordt, afhankelijk van het soort zending, gevraagd je te legitimeren, in dat geval wordt het documentnummer opgeslagen. Ik neem aan dat dat hier het geval is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
GlowMouse schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:52:

C230, terwijl de laatste 3 tekens van mijn idkaart F10 zijn. Het kopietje is al verstuurd en daar kreeg ik de reactie op dat ik zowel een kopie van mijn idkaart, alsook mijn paspoort en rijbewijs moest toesturen, omdat anders het onderzoek niet voortgezet kon worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Als je een pakket ophaalt bij het afhaalpunt wordt, afhankelijk van het soort zending, gevraagd je te legitimeren, in dat geval wordt het documentnummer opgeslagen. Ik neem aan dat dat hier het geval is.
Het zou bij mij thuis afgeleverd zijn, alleen weet ik nergens van.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12-06 17:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Dat is het ook. Volgens mij kan je naast een paspoort ook geen idkaart hebben, het is het 1 of het ander. Ik heb ze al teruggemaild, maar nog geen antwoord gekregen. Het is niet via een auto replysysteem gegaan, de mail is beantwoord door een medewerkser.
Je kan een paspoort en een ID hebben.

*edit*

Wss wat andere zeggen dat het pakket is afgenomen met een document nummer ze willen checken of deze aan jouw toebehoren.

[Voor 20% gewijzigd door 42dpi op 29-05-2020 20:01]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Op mijn.overheid.nl kan je de documenten die je bezit inzien.

https://mijn.overheid.nl/...egevens/paspoort-id-kaart

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online

ImNotnoa

Meisje!

VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:55:
[...]

C230, terwijl de laatste 3 tekens van mijn idkaart F10 zijn. Het kopietje is al verstuurd en daar kreeg ik de reactie op dat ik zowel een kopie van mijn idkaart, alsook mijn paspoort en rijbewijs moest toesturen, omdat anders het onderzoek niet voortgezet kon worden.
Een documentnummer verschilt per document,daarom willen ze waarschijnlijk al je documenten zien om zo bewijs te hebben dat je ook niet hem toch aangenomen hebt met je paspoort of rijbewijs.

Volgens mij staat er bij je gegevens op MijnOverheid wel welke documenten aan jou verstrekt zijn. Misschien kun je hiermee aantonen dat je echt geen paspoort en rijbewijs hebt

In my defence: I wás left unsupervised.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Denk dat het een groot misverstand is, zou gewoon proberen iemand hogerop te spreken of gewoon erop aan te dringen dat het allemaal ok is, zou bij een geronommerde webshop niet mogen voorkomen though...

Maarja, je hebt wel eens pech, denk dat @GlowMouse sowieso het beste advies geeft though, maar goed, om het soepeler te laten verlopen zou ik het gewoon via de id-kaart proberen te spelen (die is immers toch al verstuurd).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:11
Dat er een onderzoek bij postnl loopt is niet jouw probleem. Laat ze sowieso maar eens uitleggen waarom ze jou om kopies van ID gaan vragen (terwijl ze blijkbaar ook alleen het documentnr willen weten)

En daarnaast verder verzoeken de betaalde producten te leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
ImNotnoa schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Een documentnummer verschilt per document,daarom willen ze waarschijnlijk al je documenten zien om zo bewijs te hebben dat je ook niet hem toch aangenomen hebt met je paspoort of rijbewijs.

Volgens mij staat er bij je gegevens op MijnOverheid wel welke documenten aan jou verstrekt zijn. Misschien kun je hiermee aantonen dat je echt geen paspoort en rijbewijs hebt
Dat snap ik, maar hoe kan ik iets overleggen wat ik niet heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Laatst online: 23:16

DarkUnreal

Postmaster General

Is het dan niet bij de buren afgegeven? Ik heb toevallig van het weekend nog wat pakketjes gekregen, waarvoor ik zou moeten tekenen. Ik moet mijn ligitimatie klaar houden, en de laatste 3 karakters doorgeven, zodat de bezorger voor mij kan tekenen.

Naja.. ik doe de deur open, pakketje staat op de stoep, en de bezorger is alweer weg. Ik denk dat hij zelf 3 random nummers ingeeft. Het gaat nergens over.

Dus, wellicht even bij de buren vragen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
DarkUnreal schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:01:
Is het dan niet bij de buren afgegeven? Ik heb toevallig van het weekend nog wat pakketjes gekregen, waarvoor ik zou moeten tekenen. Ik moet mijn ligitimatie klaar houden, en de laatste 3 karakters doorgeven, zodat de bezorger voor mij kan tekenen.

Naja.. ik doe de deur open, pakketje staat op de stoep, en de bezorger is alweer weg. Ik denk dat hij zelf 3 random nummers ingeeft. Het gaat nergens over.

Dus, wellicht even bij de buren vragen?
Heb ik al gedaan en de buren hebben het niet. Mijn legitimatie lag ook klaar, helaas voor niets, want er is niets bezorgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Tazzios schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:01:
Dat er een onderzoek bij postnl loopt is niet jouw probleem. Laat ze sowieso maar eens uitleggen waarom ze jou om kopies van ID gaan vragen (terwijl ze blijkbaar ook alleen het documentnr willen weten)

En daarnaast verder verzoeken de betaalde producten te leveren.
Zodat ze het nummer bij de track en trace kunnen vergelijken met het nummer op mijn idkaart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12-06 19:49

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Weet je zeker dat ze paspoort, rijbewijs EN id-kaart vragen en niet paspoort, rijbewijs OF id-kaart? Heb je ze gevraagd waarom ze alledrie nodig hebben?

Mensen, het gaat hier om een identiteitsbewijs, niet een legitimatiebewijs. Een legitimatiebewijs toont aan dat je een bepaalde functie hebt of iets mag wat anderen niet mogen (daardoor wordt iets dat je doet legitiem) zoals een bibliotheekpasje, een politiepenning of een collectantenpas. Een identificatiebewijs is een document dat aantoont wie je bent en daar kennen we er maar 3 van in Nederland. Een rijbewijs is beide, maar dan hangt het dus af van waarvoor je hem gebruikt.

[Voor 17% gewijzigd door Icephase op 29-05-2020 20:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Weet je zeker dat ze paspoort, rijbewijs EN id-kaart vragen en niet paspoort, rijbewijs OF id-kaart? Heb je ze gevraagd waarom ze alledrie nodig hebben?
Precies dit. Ik denk een relletje om niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Icephase schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:08:

Mensen, het gaat hier om een identiteitsbewijs, niet een legitimatiebewijs. Een legitimatiebewijs toont aan dat je een bepaalde functie hebt of iets mag wat anderen niet mogen (daardoor wordt iets dat je doet legitiem) zoals een bibliotheekpasje, een politiepenning of een collectantenpas. Een identificatiebewijs is een document dat aantoont wie je bent en daar kennen we er maar 3 van in Nederland. Een rijbewijs is beide, maar dan hangt het dus af van waarvoor je hem gebruikt.
Yups, dat weet ik heel zeker, hieronder het antwoord wat ik kreeg na het toesturen van het kopietje van mijn idkaart.

"Echter heb ik gevraagd om een ID kaart, paspoort en rijbewijs. Enkel een ID kaart is niet voldoende. Ieder document heeft zijn eigen documentnummer en kunnen we het onderzoek pas voort zetten als we al die documenten van je hebben ontvangen."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
CyberMania schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Precies dit. Ik denk een relletje om niks.
Relletje om niets? Het gaat hier om ruim € 500,00!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12-06 18:19
Dit is wel een hele vreemde gang van zaken, er zijn best veel mensen (waaronder mijzelf) die geen rijbewijs hebben bijvoorbeeld. (tevens heb ik ook geen paspoort)

Heb je al naar een leidinggevende of manager gevraagt? Want ik vermoed toch gewoon een fout van een personeelslid hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Yups, dat weet ik heel zeker, hieronder het antwoord wat ik kreeg na het toesturen van het kopietje van mijn idkaart.

"Echter heb ik gevraagd om een ID kaart, paspoort en rijbewijs. Enkel een ID kaart is niet voldoende. Ieder document heeft zijn eigen documentnummer en kunnen we het onderzoek pas voort zetten als we al die documenten van je hebben ontvangen."
Ok, nu snap ik het: het is afgehaald met documentnummer X en nu willen ze zeker weten dat het niet jouw documentnummer is en daarom willen ze het bij alle drie - voor zover je dat hebt - checken.

Ik vind dit wel een hele rare procedure en ik heb dit nog nooit gemaakt bij vermiste retouren (is bij mij ook weleens een keer gebeurd).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
HolyDemon schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:13:
Dit is wel een hele vreemde gang van zaken, er zijn best veel mensen (waaronder mijzelf) die geen rijbewijs hebben bijvoorbeeld. (tevens heb ik ook geen paspoort)

Heb je al naar een leidinggevende of manager gevraagt? Want ik vermoed toch gewoon een fout van een personeelslid hier.
Nog niet, dat is de volgende stap. Ik wacht eerst op antwoord van de webshop.
CyberMania schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Ok, nu snap ik het: het is afgehaald met documentnummer X en nu willen ze zeker weten dat het niet jouw documentnummer is en daarom willen ze het bij alle drie - voor zover je dat hebt - checken.

Ik vind dit wel een hele rare procedure en ik heb dit nog nooit gemaakt bij vermiste retouren (is bij mij ook weleens een keer gebeurd).
Het is niet afgehaald, niet door mij in ieder geval. Er staat een vreemd documentnummer als handtekening, een nummer die anders is dan op mijn idkaart.

Toch is het zo, ik moet alledrie overleggen, wat schier onmogelijk is. Een rijbewijs heb ik nooit gehad en ruim in de vorige eeuw had ik ooit een keer een paspoort.

[Voor 45% gewijzigd door VapingQueen op 29-05-2020 20:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Id/paspoort hebben 9 cijfers. Rijbewijs heeft er 10.

Daaraan kan de winkel al bepalen of het om een id/paspoort gaat of een rijbewijs.
En ja vervelend voor hun. Maar dat is niet jouw probleem.

En tuurlijk zijn 9/10 mensen niet de beroertste om iets te sturen. Maar je kan ook overdrijven. (Hoe is er betaalt? PayPal/CC) kunnen hierin misschien nog wat voor je betekenen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:20:
Id/paspoort hebben 9 cijfers. Rijbewijs heeft er 10.

Daaraan kan de winkel al bepalen of het om een id/paspoort gaat of een rijbewijs.
En ja vervelend voor hun. Maar dat is niet jouw probleem.

En tuurlijk zijn 9/10 mensen niet de beroertste om iets te sturen. Maar je kan ook overdrijven. (Hoe is er betaalt? PayPal/CC) kunnen hierin misschien nog wat voor je betekenen.
PostNL heeft een systeem ingevoerd, track en trace wordt nu ondertekend met "C + de 3 laatste tekens van je idkaart, paspoort of rijbewijs". Er is met Ideal betaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:23:
[...]

PostNL heeft een systeem ingevoerd, track en trace wordt nu ondertekend met "C + de 3 laatste tekens van je idkaart, paspoort of rijbewijs". Er is met Ideal betaald.
Ooh ja dan kan jij daar vrij weinig mee. PostNL/Winkel vast meer. En Ideal gaat je niet helpen nee. Misschien FaceBook/Twitter eens plaatsen. Daar zitten meestal mensen die wat meer mogen doen ivm damage controll.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:28:
[...]

Ooh ja dan kan jij daar vrij weinig mee. PostNL/Winkel vast meer. En Ideal gaat je niet helpen nee. Misschien FaceBook/Twitter eens plaatsen. Daar zitten meestal mensen die wat meer mogen doen ivm damage controll.
Daar kan ik inderdaad weinig mee en alledrie overleggen is onmogelijk, aangezien ik alleen een idkaart heb.
Op FB en Twitter zit ik niet. Denk dat het uit gaat lopen op een aangifte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 15:29
Heb je de track and trace code ook ingevuld op jouw.postnl.nl?

De ingevulde code moet daar te zien zijn?

Die drie-cijfer (letter?) code maakt de boel niet veiliger, onze brave postnl bezorger levert de pakketjes gewoon af zonder naar de code te vragen.

Als je vaker pakjes ontvangt kunnen buren die code gewoon overhoren, en als je dezelfde code steeds braaf meldt bij de bezorger kan hij die kennis ook eens een keer tegen je gebruiken.

Het enige wat webshops kunnen doen om te bevestigen dat de rechtmatige ontvanger het pakje heeft ontvangen is twee codes te versturen. Een code op de bevestiging van de bestelling (mail) en een andere code op het pakket. Iemand die niet beide codes kan aanleveren, heeft het pakketje niet besteld.

Andere variant, bij de bestelling geef je van tevoren een random drie of viercijferige code op. Die geef je ook op bij afgifte. Heb je dit gezeur ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
biomass schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:31:
Heb je de track and trace code ook ingevuld op jouw.postnl.nl?

De ingevulde code moet daar te zien zijn?

Die drie-letter code maakt de boel niet veiliger, onze brave postnl bezorger levert de pakketjes gewoon af zonder naar de code te vragen.

Als je vaker pakjes ontvangt kunnen buren die code gewoon overhoren, en als je dezelfde code steeds braaf meldt bij de bezorger kan hij die kennis ook eens een keer tegen je gebruiken.

Het enige wat webshops kunnen doen om te bevestigen dat de rechtmatige ontvanger het pakje heeft ontvangen is twee codes te versturen. Een code op de bevestiging van de bestelling (mail) en een andere code op het pakket. Iemand die niet beide codes kan aanleveren, heeft het pakketje niet besteld.

Andere variant, bij de bestelling geef je van tevoren een random drie of viercijferige code op. Die geef je ook op bij afgifte. Heb je dit gezeur ook niet.
Dat klopt, op de track en trace staat "C230", maar dat zijn niet de laatste 3 tekens van mijn idkaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:30:
[...]

Daar kan ik inderdaad weinig mee en alledrie overleggen is onmogelijk, aangezien ik alleen een idkaart heb.
Op FB en Twitter zit ik niet. Denk dat het uit gaat lopen op een aangifte.
Heb je Rechtsbijstand misschien?

Het nadeel is dat jij aanzet bent. Er is geen reden voor de winkel om iets te ondernemen. Zij hebben immers je geld en hebben iets geleverd aan iemand. Dus vinden het wel best.

Misschien koop ontbinden(kan ook als je niets ontvangen hebt). En na 14 dagen officieel in gebreken stellen(als dat nodig?). En daarna dagvaarden(kosten kan je ook terug voorderen). Voor het bij de rechter komt gaan ze wel schikken. Want ze weten toch dat ze dit niet gaan winnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:37:
[...]

Het nadeel is dat jij aanzet bent. Er is geen reden voor de winkel om iets te ondernemen. Zij hebben immers je geld en hebben iets geleverd aan iemand. Dus vinden het wel best.

Misschien koop ontbinden(kan ook als je niets ontvangen hebt). En na 14 dagen officieel in gebreken stellen(als dat nodig?). En daarna dagvaarden(kosten kan je ook terug voorderen). Voor het bij de rechter komt gaan ze wel schikken. Want ze weten toch dat ze dit niet gaan winnen.
Nope, heb ik niet.

Ik hoef zover ik weet niets te bewijzen, het is hun woord tegen die van mij. Ik kan alleen bewijzen dat er getekend is met een vreemd nummer, daarvoor heb ik een kopie van mijn idkaart opgestuurd. Alleen eisen ze nu dat ik van zowel mijn idkaart, alsook mijn paspoort (welke ik niet heb) en rijbewijs (nooit gehad) een kopie toestuur.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 18:12

Omega Supreme

The God of Death

VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Nope, heb ik niet.

Ik hoef zover ik weet niets te bewijzen, het is hun woord tegen die van mij. Ik kan alleen bewijzen dat er getekend is met een vreemd nummer, daarvoor heb ik een kopie van mijn idkaart opgestuurd. Alleen eisen ze nu dat ik van zowel mijn idkaart, alsook mijn paspoort (welke ik niet heb) en rijbewijs (nooit gehad) toestuur.
Wat je niet hebt kan je inderdaad niet sturen, zou ze berichten dat je aan hun verzoek hebt voldaan en ze in gebreke stellen. Ze hebben immers het geld ontvangen en jij jouw bestelling niet.

Je zegt gerenomeerde shop, dan zijn ze vast ook bij een thuiswinkelorganisatie aangesloten, kijk even wat die voor mogelijkheden hebben bij geschillen.

Pas wel even op dat je niet per ongeluk akkoord gaat met arbitrage en het recht naar de rechter te stappen opgeeft als je dat doet!

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Omega Supreme schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Wat je niet hebt kan je inderdaad niet sturen, zou ze berichten dat je aan hun verzoek hebt voldaan en ze in gebreke stellen. Ze hebben immers het geld ontvangen en jij jouw bestelling niet.

Je zegt gerenomeerde shop, dan zijn ze vast ook bij een thuiswinkelorganisatie aangesloten, kijk even wat die voor mogelijkheden hebben bij geschillen.

Pas wel even op dat je niet per ongeluk akkoord gaat met arbitrage en het recht naar de rechter te stappen opgeeft als je dat doet!
Geschillencommisie volgens https://www.thuiswinkel.o...elling-is-niet-aangekomen : Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.

TS kan het beste https://www.consuwijzer.n...den/aankoop-niet-geleverd volgen lijkt me.

Het lijkt erop dat de webshop onvoldoende druk zet bij PostNL.

[Voor 2% gewijzigd door TweakerNummer op 29-05-2020 20:53. Reden: : achter URL werdt foutief opgepakt als onderdeel van het URL]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Omega Supreme schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Dat lijkt mij ook onmogelijk, maar toch krijg ik het gevoel dat ze nu verder niets gaan doen. Ze zijn aangesloten bij ICTwaarborg en daar ga ik dan ook een formulier invullen. Ze stellen nu een eis waar ik nooit en te nimmer aan kan voldoen, oftewel ze willen zich er met een Jantje van Leiden af maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 15:29
loki504 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:37:
[...]

Da's natuurlijk wel gewoon 'om de hete soep heen draaien'. Een minderjarige die met toestemming van de ouders iets besteld heeft, heeft misschien dan geen paspoort; feit blijft dat het pakket met de verkeerde identificatie code is 'afgeleverd'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:12
Ik betwijfel of er ergens in je koopovereenkomst iets staat over het overleggen van jou identificatiebewijs. Zo niet, aangeven dat dat niet overeengekomen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 13:29
Het kan al geen paspoort of ID bewijs zijn want daar zit geen 0 in het document nummer, dus c230 kan niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
BB-One schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:54:
Het kan al geen paspoort of ID bewijs zijn want daar zit geen 0 in het document nummer, dus c230 kan niet...
Hoe kunnen mijn 3 laatste tekens van mijn idkaart dan "F10" zijn, zit toch echt een nul in.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Het is ook apart dat het 4 tekens zijn, volgens de eigen maatregelen van PostNL moet jij je laatste 3 tekens van je identiteitsbewijs doorgeven. Bron: https://www.postnl.nl/Ima...nacrisis_tcm10-178255.pdf

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 29-05-2020 21:00]

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:55:
[...]

Hoe kunnen mijn 3 laatste tekens van mijn idkaart dan "F10" zijn, zit toch echt een nul in.....
Ik had mij ook vergist, het is precies andersom, een de letter O wordt in het nederlandse paspoort niet gebruikt het is duis altijd een nul!

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
BB-One schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:54:
https://www.rvig.nl/reisd...eitskaartnummer-opgebouwd

Pas sinds 1 December 2019 zit de 0 er niet meer in.

We've found you time-traveller!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:46:
Onlangs heb ik bij een webshop van mijn vakantiegeld een X570 moederbord en een Ryzen 3600 cpu besteld. Deze zijn echter nooit bij mij afgeleverd, onder de track en trace staat een documentnummer die geheel niet bij mij hoort en heb ik het vermoeden dat de bestelling achterover gedrukt is.
Hiervan heb ik de webshop op de hoogte gesteld en die heeft een onderzoek bij PostNL gestart. Van de week kreeg ik bericht van de webshop of ik een kopie van mijn idkaart, paspoort en rijbewijs wilde mailen. Daar kan ik helaas niet aan voldoen, aangezien ik geen paspoort en rijbewijs heb, wel hebben zij een kopie van mijn idkaart, maar dat is volgens hun niet genoeg om het onderzoek voort te zetten. Hoe kan ik nu een kopie van iets sturen wat ik niet heb of zelfs nooit heb gehad? Wat kan ik met deze zaak nu nog aan? Ben ik mijn geld kwijt? Ik baal hier behoorlijk van, zoals jullie wel begrijpen.
Jij hoort als consument niet de dupe te worden van dat onderzoek. Webwinkel moet overeenkomst nakomen en leveren. Ik had nooit een ID-kaart gestuurd, dat heb je ook niet nodig gehad bij aankoop. ID-kaart tonen bij in ontvangst nemen is om te kijken of jij het bent. Heeft verder alleen waarde dat de koper het pakje in ontvangst heeft genomen. Indien iemand anders jou pakket in ontvangst heeft genomen is er sprake van diefstal, en waarschijnlijk Identiteitsfraude. De ontvanger heeft zich waarschijnlijk als jou uitgegeven. Maar jou ID- kaart is niet gebruikt en je hebt geen paspoort of rijbewijs(wat normaal kan zijn, want ID- kaart voldoet al)

[Voor 0% gewijzigd door Hackus op 30-05-2020 14:52. Reden: Typo]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:56
Begin eens met de winkel aangetekend in gebreke te stellen. Leg ondubbelzinnig vast dat je je bestelling niet hebt ontvangen en dat je ze vijf werkdagen geeft om te leveren of anders terug te betalen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:38

Speedmaster

Make my day...

Log nu gewoon in op je Mijn Overheid, onder het kopje indentiteit staan de gegevens van je paspoort of ID als je die hebt. Kan je prima een screenprint van maken. Stuur dat gewoon even door met een stukje uitleg. Dan is het aan hun om daar op te reageren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:10:
Begin eens met de winkel aangetekend in gebreke te stellen. Leg ondubbelzinnig vast dat je je bestelling niet hebt ontvangen en dat je ze vijf werkdagen geeft om te leveren of anders terug te betalen.
Kan dat ook via email of moet dat per aangetekende brief? Zover ik weet is email namelijk gewoon rechtsgeldig.
Speedmaster schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:13:
Log nu gewoon in op je Mijn Overheid, onder het kopje indentiteit staan de gegevens van je paspoort of ID als je die hebt. Kan je prima een screenprint van maken. Stuur dat gewoon even door met een stukje uitleg. Dan is het aan hun om daar op te reageren.
Daar ben ik mee bezig, geef mij even wat tijd aub....

[Voor 33% gewijzigd door VapingQueen op 29-05-2020 21:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ga nu eerst eens rustig terug naar de basis: Ze vragen om een document die je niet hebt. Dan zeg je dat tegen ze, bevestigd dit nogmaals wanneer ze aandringen, en wacht even rustig af. Wat voor tips of inzichten denk je hier nu nog te krijgen? Stuur een print van KRGT in "Gerenommeerde webshop stelt een onmogelijke eis." door, druk ze op het hart dat je te goeder trouw bent, en kom pas terug wanneer er écht niet meer uit komt. Want volgens mij zit je nu nog gewoon in de welles-niettes-fase en is er nog helemaal geen conflict. Gewoon aftasten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
AGee schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:14:
Ga nu eerst eens rustig terug naar de basis: Ze vragen om een document die je niet hebt. Dan zeg je dat tegen ze, bevestigd dit nogmaals wanneer ze aandringen, en wacht even rustig af. Wat voor tips of inzichten denk je hier nu nog te krijgen? Stuur een print van KRGT in "Gerenommeerde webshop stelt een onmogelijke eis." door, druk ze op het hart dat je te goeder trouw bent, en kom pas terug wanneer er écht niet meer uit komt. Want volgens mij zit je nu nog gewoon in de welles-niettes-fase en is er nog helemaal geen conflict. Gewoon aftasten.
Dat heb ik ze al gemaild, maar ik denk dat daar maandag pas antwoord op komt. Welles-niettesfase? Hoe kom je daar bij? Naar mijn mening is er wel een conflict, aangezien ze om bewijzen vragen die ik nooit kan leveren, simpelweg omdat ik geen paspoort of rijbewijs heb... Die vraag is nu 2x gesteld, dus een 3e en 4e keer is niet uitgesloten, ze geven aan dat ze zonder die bewijzen het onderzoek niet voort kunnen zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Kan dat ook via email of moet dat per aangetekende brief? Zover ik weet is email namelijk gewoon rechtsgeldig.
Dat ligt eraan of ze op de e-mail reageren. Een aangetekende levert je altijd bewijs van bezorging op, een e-mail alleen als ze reageren / automatisch ontvangst bevestigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Geef gewoon aan dat je die niet hebt. Als het de tweede keer is dat ze er om vragen, dan geef je dat nog eens een en stel ze direct in gebreken met 5 werkdagen het op te lossen of geld retour

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Welles-niettesfase? Hoe kom je daar bij?
goh, ik heb geen idee.... O, misschien wel:
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:19:
Dat heb ik ze al gemaild, maar ik denk dat daar maandag pas antwoord op komt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:22:
[...]

Dat ligt eraan of ze op de e-mail reageren. Een aangetekende levert je altijd bewijs van bezorging op, een e-mail alleen als ze reageren / automatisch ontvangst bevestigen.
Ze reageren op email, anders had ik nooit van de eis geweten dat ik een kopie van mijn Idkaart, paspoort en rijbewijs moest toesturen. Heb ze nu in een mail te kennen gegeven dat ik alsnog levering verlang en een screenshot van DigiD toegevoegd, waarop duidelijk staat dat ik alleen een Idkaart heb.
jeanj schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:25:
Geef gewoon aan dat je die niet hebt. Als het de tweede keer is dat ze er om vragen, dan geef je dat nog eens een en stel ze direct in gebreken met 5 werkdagen het op te lossen of geld retour
Is gebeurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
AGee schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:32:
[...]

goh, ik heb geen idee.... O, misschien wel:

[...]
Er is al 2x gevraagd om een kopie Idkaart, rijbewijs en paspoort, dat lijkt mij toch duidelijk dat men niet opgeeft. Ze hebben nu een screenshot gekregen van DigiD waarin duidelijk alleen een Idkaart wordt weergegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:06
Yorinn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:00:
Het is ook apart dat het 4 tekens zijn, volgens de eigen maatregelen van PostNL moet jij je laatste 3 tekens van je identiteitsbewijs doorgeven. Bron: https://www.postnl.nl/Ima...nacrisis_tcm10-178255.pdf
Zeg dan helemaal niets, als je de interne procedure bij PostNL niet weet.
Als pakketbezorger dien je een C gevolgd door de laatste drie tekens op een identificatiebewijs te noteren.
Dus die eerste C klopt gewoon en de 230 zijn dan de laatste drie tekens.
Echter kan het zo zijn dat het niet van de document nummer is maar van de BSN, op 1,5m afstand is het een en ander door elkaar halen heel snel gebeurd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
TweakerNummer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:00:
Pas sinds 1 December 2019 zit de 0 er niet meer in.

We've found you time-traveller!
U bent bekend met het fenomeen geldigheidsduur?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Tartarus schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Zeg dan helemaal niets, als je de interne procedure bij PostNL niet weet.
Als pakketbezorger dien je een C gevolgd door de laatste drie tekens op een identificatiebewijs te noteren.
Dus die eerste C klopt gewoon en de 230 zijn dan de laatste drie tekens.
Echter kan het zo zijn dat het niet van de document nummer is maar van de BSN, op 1,5m afstand is het een en ander door elkaar halen heel snel gebeurd
Het zijn niet de laatste 3 tekens van mijn BSN, dat is namelijk 374.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Snowdog schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:51:
Ik neem aan dat een id-kaart een legitiem legimatiebewijs is?
Tenzij je een vreemdeling bent, dan is het eigenlijk een verblijfskaart die idkaart genoemd wordt in de volksmond.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
Marzman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:12:
[...]

Tenzij je een vreemdeling bent, dan is het eigenlijk een verblijfskaart die idkaart genoemd wordt in de volksmond.
Nouja, je weet nooit wat mensen zelf een id-kaart noemen, maar dit punt is al lang en breed besproken dus een beetje een late reactie op een non-issue. Laat het dan gewoon achterwege zou ik zeggen, ondanks je poging tot better know than thou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:06
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Het zijn niet de laatste 3 tekens van mijn BSN, dat is namelijk 374.
Dat geloof ik graag.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat er wel degelijk 4 tekens in het handtekening veld kan staan.
Er zijn ook zat pakketbezorgers die alleen een vinkje, een kruisje of ‘PB’ daar invullen.

Ik hoop wel van harte op een goed afloop in deze zaak voor jou ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Tartarus schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Dat geloof ik graag.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat er wel degelijk 4 tekens in het handtekening veld kan staan.
Er zijn ook zat pakketbezorgers die alleen een vinkje, een kruisje of ‘PB’ daar invullen.

Ik hoop wel van harte op een goed afloop in deze zaak voor jou ;)
Er staan ook 4 tekens, een C gevolgd door de 3 laatste tekens van je documentnummer.

Dat hoop ik ook, heb ze nu een screenshot gestuurt van mijn DigiD, waarin duidelijk alleen een Idkaart vermeld staat en heb ze gevraagd alsnog te leveren, aangezien ze anders in gebreke zijn en dat er juridische hulp wordt ingeschakeld. Maandag ga ik zo wie zo een advocaat bellen, denk dat die met liefde mijn zaak aan zal nemen als het er op aankomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-06 11:51
maandag is het toch pinksteren, denk niet dat een advocaat dan opneemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
zwerfkater schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:51:
maandag is het toch pinksteren, denk niet dat een advocaat dan opneemt.
Dan een dag later, was dat even vergeten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-06 15:17
Als de webshop aangesloten is bij een keurmerk, deze benaderen?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:39

3DDude

I void warranty's

Anders bel je dinsdag gewoon even naar die webwinkel en leg je het ze uit?
Heel hard roepen dat ze 3 dingen vragen en jij maar 1 hebt weten we inmiddels wel...

Ik had overigens nooit even een kopietje van mijn paspoort gemaild. Identiteitsfraude 101 gast..
en dan moet je het inscannen en weer doorstrepen, gedoe man.

Dus gewoon: Of dinsdag even bellen, of een ingebreke stelling mailen.
Dan is het klaar

Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
3DDude schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:59:
Anders bel je dinsdag gewoon even naar die webwinkel en leg je het ze uit?
Heel hard roepen dat ze 3 dingen vragen en jij maar 1 hebt weten we inmiddels wel...

Ik had overigens nooit even een kopietje van mijn paspoort gemaild. Identiteitsfraude 101 gast..
en dan moet je het inscannen en weer doorstrepen, gedoe man.

Dus gewoon: Of dinsdag even bellen, of een ingebreke stelling mailen.
Dan is het klaar
Dan moet er niet iedere keer om gevraagd worden, sorry dat ik duidelijk ben in mijn antwoorden vrouw

Op een Idkaart staat geen BSNnummer of adres op de voorkant, ze hebben alleen een documentnummer en naam vrouw

Ze zijn al in gebreke gestelt en dat had je geweten als je het topic goed had gelezen....vrouw...

Op het bellen van een advocaat van de week na is het voor mij klaar, ze krijgen alleen nog een mailtje met daarin een linkje dat ze de wet aan hun (L) aars lappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Het is een simpel misverstand over dat paspoort/rijbewijs, als je het belangrijk vind een advocaat te moeten inschakelen moet je dat vooral doen. (rekening houdende dat het geintje je dan meer kost dan de hele order).
Even een belletje of duidelijk mailtje er achter aan moet toch wel het een en ander oplossen lijkt mij.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:20:
Het is een simpel misverstand over dat paspoort/rijbewijs, als je het belangrijk vind een advocaat te moeten inschakelen moet je dat vooral doen. (rekening houdende dat het geintje je dan meer kost dan de hele order).
Even een belletje of duidelijk mailtje er achter aan moet toch wel het een en ander oplossen lijkt mij.
Als men een kopie van mijn rijbewijs (nogmaals, nooit gehad), paspoort (in 1993 verlopen, sindsdien alleen Idkaart) en Idkaart blijft eisen wel ja. Kosten kunnen verhaalt worden op de verliezende partij en dat zullen ze zijn, daar is de wet duidelijk in, dus uiteindelijk kost het mij niets en hun des te meer.
Dat mailtje is al verstuurd, lees het topic eens, dan was je dat vanzelf tegengekomen...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Je wint alleen als je de tegenpartij daadwerkelijk de kans hebt gegeven te reageren en het op te lossen. Daar is de verstreken tijd sinds het openen van dit topic en nu zeker niet afdoende wachttijd voor.

Daarnaast moet dit dan opgevolgd worden door een officiële ingebrekestelling.

Je slaat even twee stappen over.

Overigens extragratis tip: Als je je naar de servicedesk van de webshop net zo fel of nog feller opstelt als naar je medetweakers die je proberen te helpen kan ik je uit een jaar of vijf servicedeskervaring vertellen dat dat niet bepaald helpt bij je gelijk halen.

[Voor 51% gewijzigd door pagani op 29-05-2020 23:35]

Alienware M15 R2 OLED Review

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
pagani schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:31:
Je wint alleen als je de tegenpartij daadwerkelijk de kans hebt gegeven te reageren en het op te lossen. Daar is de verstreken tijd sinds het openen van dit topic en nu zeker niet afdoende wachttijd voor.
Die kans krijgen ze ook. De initiele vraag was om een kopie Idkaart, paspoort en rijbewijs, aangezien ik geen paspoort en rijbewijs heb, heb ik een kopie van mijn Idkaart gemaild. Vervolgens werd de vraag herhaalt en heb ik aangegeven dat ik geen rijbewijs en paspoort heb, daar is ook een screenshot van DigiD gestuurd. Tot nu toe eist men dus bewijzen die nooit geleverd kunnen worden, aangezien ik ze niet heb (paspoort) of zelfs nooit heb gehad (rijbewijs). Dat noem ik op zijn zachts gezegd toch wel redelijk eigenwijs.
Daarnaast is het beter om goed beslagen het ijs op te gaan dan op je muil te gaan, die advocaat zit dus in de planning, het is nog geen feit, maar als ze nu nogmaals om de 3 bewijzen te leveren, dan wordt het wel een feit, want dan geven ze duidelijk aan schijt aan de wet te hebben en het niet te willen oplossen.

Ingebrekestelling is al verstuurd, lees het topic eens, het staat er overduidelijk in.

Aha, nu reageer ik fel. Vreemd hè, als er iedere keer herhaling van zetten zijn, ik ben niemands persoonlijke memorecordertje. Het is leuk dat men reageert, maar dan is het ook handig om het topic door te nemen, zodat er niet iedere keer dezelfde vragen/opmerkingen worden gemaakt, dat komt nogal dom over, naar mijn mening dan.

[Voor 15% gewijzigd door VapingQueen op 29-05-2020 23:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Nu online
Hoeveel mailtjes zijn hier uberhaupt over heen gegaan? Als iemand mij vraagt om ID, paspoort en rijbewijs dan vraag ik terug: Heb je zelf een id, paspoort en rijbewijs en heeft iedereen die je kent dat? En dan is die medewerker vrij snel uitgeluld, maar ik denk dat hier iets anders speelt. Ik kan mij geen voorstelling maken dat iemand blijft vragen om alle 3. Als je overigens net zo geirriteerd richting deze medewerker reageert als je hier doet dan helpt dat vaak niet mee om tot een goede oplossing te komen.

[Voor 17% gewijzigd door unfor op 29-05-2020 23:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:47:
Hoeveel mailtjes zijn hier uberhaupt over heen gegaan? Als iemand mij vraagt om ID, paspoort en rijbewijs dan vraag ik terug: Heb je zelf een id, paspoort en rijbewijs en heeft iedereen die je kent dat? En dan is die medewerker vrij snel uitgeluld, maar ik denk dat hier iets anders speelt. Ik kan mij geen voorstelling maken dat iemand blijft vragen om alle 3.
Genoeg om duidelijk te maken dat ik niet kan voldoen aan hun eis om een kopie te sturen van mijn Idkaart, paspoort en rijbewijs, het wachten is nu op een reactie van hun kant.

Ok, was speelt er dan volgens jou? Jij weet het beter dan dat ik het weet, dus enlighten me please....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
unfor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:47:
Hoeveel mailtjes zijn hier uberhaupt over heen gegaan? Als iemand mij vraagt om ID, paspoort en rijbewijs dan vraag ik terug: Heb je zelf een id, paspoort en rijbewijs en heeft iedereen die je kent dat? En dan is die medewerker vrij snel uitgeluld, maar ik denk dat hier iets anders speelt. Ik kan mij geen voorstelling maken dat iemand blijft vragen om alle 3. Als je overigens net zo geirriteerd richting deze medewerker reageert als je hier doet dan helpt dat vaak niet mee om tot een goede oplossing te komen.
Ik kan me best voorstellen dat je bij enigszins geïrriteerd raakt als je bij herhaling vragen moet beantwoorden die al beantwoord zijn. Speculeren doe je maar op de beurs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Nu online
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:51:
[...]
Ok, was speelt er dan volgens jou? Jij weet het beter dan dat ik het weet, dus enlighten me please....
Dat weet ik niet, maar als ik dit zo lees dan vermoed ik dat er details achterwege blijven.
Ik kan mij simpelweg geen voorstelling maken bij iemand die constant zonder reden om alle 3 blijft vragen.
Eveneens kan ik mij niet voorstellen dat je niet tot een oplossing kunt komen samen met bedrijf.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik hier op tweakers een topic lees waarbij de schrijver vanalles zou zijn aangedaan maar uiteindelijk blijkt dat de feiten toch net even anders liggen.

[Voor 7% gewijzigd door unfor op 30-05-2020 00:00]

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:57:
[...]

Dat weet ik niet, maar als ik dit zo lees dan vermoed ik dat er details achterwege blijven.
Ik kan mij simpelweg geen voorstelling maken bij iemand die constant zonder reden om alle 3 blijft vragen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik hier op tweakers een topic lees waarbij de schrijver vanalles zou zijn aangedaan maar uiteindelijk blijkt dat de feiten toch net even anders liggen.
Ah, nu krabbel je terug, eerst vingertje wijzen en dan ontkennen, lekker mannetje ben je. Dit is mijn zaak, een ander topic heeft hier niets mee te maken, het zou je dus sieren om niet die vergelijking te maken. De feiten liggen niet anders, maar goed, zoals ik al zei, jij weet duidelijk iets wat ik niet weet en antwoord er op geven kan je niet.

• Meestervisser
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
unfor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:57:
[...]

Het pakket zal wel afgehaald zijn met een paspoort of rijbewijs. En de webshop vermoedt dat ts aan het goochelen is met de id bewijzen om gratis spullen te krijgen........

Niet de echte!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
VapingQueen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Ik heb sinds deze regel niets meer hoeven ondertekenen. Ook niet met die code. Sterker nog, de bezorger is alweer halverwege naar zijn bus voordat ik open kan doen.
Wellicht was je even weg of buiten, heb je de bel niet gehoord en is het voor je deur gelegd. Daarna door iemand anders meegenomen.

• Meestervisser
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:00:
[...]

Ah, nu krabbel je terug, eerst vingertje wijzen en dan ontkennen, lekker mannetje ben je. Dit is mijn zaak, een ander topic heeft hier niets mee te maken, het zou je dus sieren om niet die vergelijking te maken. De feiten liggen niet anders, maar goed, zoals ik al zei, jij weet duidelijk iets wat ik niet weet en antwoord er op geven kan je niet.
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2020 10:31]

Niet de echte!

• unfor
  • Nu online
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:00:
[...]

Ik doe lang genoeg mee op het web om niet automatisch ieder verhaal voor 100% waar aan te nemen.
Ik ontken niets, ik zeg dat ik niet weet wat er mist maar dat ik wel vermoed dat er details achterwege blijven.
Als dat zo is dan zou ook alleen jij dat weten.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Meestervisser schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:00:
[...]

Het pakket zal wel afgehaald zijn met een paspoort of rijbewijs. En de webshop vermoedt dat ts aan het goochelen is met de id bewijzen om gratis spullen te krijgen........
Volgens PostNL is het pakket bij mij afgeleverd, welke niet zo is. Er is getekend met een nummer die niet op mijn Idkaart voorkomt, ik denk dus eerder dat het achterover gedrukt is, maar dat is een gedachte.

Ik kan niet goochelen met Id bewijzen, ik heb er maar 1 en daar is bewijs van opgestuurd. Dat staat in het topic en had je geweten als je het topic had doorgenomen.
celshof schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:01:
[...]
Ik heb sinds deze regel niets meer hoeven ondertekenen. Ook niet met die code. Sterker nog, de bezorger is alweer halverwege naar zijn bus voordat ik open kan doen.
Wellicht was je even weg of buiten, heb je de bel niet gehoord en is het voor je deur gelegd. Daarna door iemand anders meegenomen.
Ik was gewoon thuis, aangezien ik via de track en trace had gezien dat de bezorger onderweg was en dan is het niet slim om weg te zijn. De bel hangt in de huiskamer en heeft een flink volume, daar slaap je niet doorheen. Het kan voor de deur zijn neergelegd, maar dat is niet mijn fout, daarnaast is er voor getekend, alleen niet door mij.

• cs-tweak
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 23:32
Ik zou de webshop gewoon formeel in gebreke stellen voor het niet leveren van de bestelling. En ze een redelijke termijn geven om alsnog te voldoen aan de overeenkomst.

Daarbij benoemen dat je door hun verzoeken voor identiteitsgegevens - waar je aan hebt voldaan - het gevoel krijgt dat zij fraude vermoeden. Maar dat dat geen reden is om zich zo op te stellen, aangezien dat een zaak is tussen vervoerder en webshop. En dat je er bijvoorbeeld alle begrip voor hebt dat ze de politie inschakelen bijvoorbeeld.

Dan heb je in ieder geval juridisch een eerste stap gezet en, met je advies aan hun om de politie te betrekken of aangifte te doen, het signaal gegeven dat je dat met volste vertrouwen tegemoet zal zien.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
unfor schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Ik doe lang genoeg mee op het web om niet automatisch ieder verhaal voor 100% waar aan te nemen.
Ik ontken niets, ik zeg dat ik niet weet wat er mist maar dat ik wel vermoed dat er details achterwege blijven.
Als dat zo is dan zou ook alleen jij dat weten.
Ik draai ook lang genoeg mee op het web, meer dan 20 jaar, maar ik zal nooit beweren dat iemand feiten achterhoudt, dat is ongepast, je bent er tenslotte niet bij geweest en ook heb je geen greintje bewijs van wat dan ook.
cs-tweak schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:07:
Ik zou de webshop gewoon formeel in gebreke stellen voor het niet leveren van de bestelling. En ze een redelijke termijn geven om alsnog te voldoen aan de overeenkomst.

Daarbij benoemen dat je door hun verzoeken voor identiteitsgegevens - waar je aan hebt voldaan - het gevoel krijgt dat zij fraude vermoeden. Maar dat dat geen reden is om zich zo op te stellen, aangezien dat een zaak is tussen vervoerder en webshop. En dat je er bijvoorbeeld alle begrip voor hebt dat ze de politie inschakelen bijvoorbeeld.

Dan heb je in ieder geval juridisch een eerste stap gezet en, met je advies aan hun om de politie te betrekken of aangifte te doen, het signaal gegeven dat je dat met volste vertrouwen tegemoet zal zien.
Is ook gedaan, nu wacht ik op antwoord.

Ze mogen vermoeden wat ze willen, die dag is ook DHL een pakket komen brengen en daar heb ik geen klachten over. Ze schakelen maar in wie ze willen, het bewijs is geleverd dat het niet mijn documentnummer is die op de track en trace staat.

Ik zie het zeker met de volste vertrouwen tegemoet en heb ze ook gemaild dat als ze blijven volharden er juridische hulp ingeschakeld zal worden, nu kijken wat hun reactie is.

[Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2020 10:31]

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:49
Heb je toevallig een SNS betaalrekening gebruikt? SNS heeft standaard een 30dgn aankoopverzekering op alles wat je met ideal betaalt. Deze situatie valt daar ook onder.

[Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 30-05-2020 00:12]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-06 15:17
Never mind

[Voor 82% gewijzigd door WeHoDo op 30-05-2020 00:13]

PSN: plexforce (ps4)

• loki504
  • Nu online
Morgen is Zondag. Dat lijkt mij niet. Misschien tijd om het bed in te gaan?(ga ik ook doen :w :w )

• Gomez12
  • Laatst online: 01-04 12:22
Ik zou eens bij PostNL gaan navragen wat hun onderzoeksmethode is...

Want de gebruikte methode klinkt als een groot gapend gat waar diefstal baat bij heeft.
De laatste 3 nummers van een identiteitskaart terwijl er allerlei combinaties van identiteitskaarten mogelijk zijn en er maar 1 verplicht is... Dat leidt tot dit soort problemen.

Ik heb rijbewijs + paspoort en daarom vind ik het kansloos en geldverspilling om een id-kaart aan te vragen en eigenlijk denk ik dat er heel erg weinig mensen in NL alledrie hebben.
Oftewel ik denk dat er weinig mensen in NL kunnen voldoen aan deze vraag en ik snap de vraag wel vanuit het feit dat er ondertekend moet worden met een documentnr, maar dat is toch echt een probleem van de PostNL procedure en die mag daar iets voor bedacht hebben.

Ik bedoel anders kan ik dinsdag een id-kaart halen dan met allerlei dure bestellingen daarmee identificeren en dan tegen de winkels volhouden dat ik enkel paspoort + rijbewijs heb en ze hebben het nakijken.

Normaliter zou ik zeggen dat je het met de winkel moet regelen en die met PostNL, maar met winkel lijk je vastgelopen te zijn en misschien dat PostNL je iets kan vertellen over hoe je uit deze situatie kan komen, want zij moeten dit dagelijks meemaken...

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Mistraller schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:10:
Heb je toevallig een SNS betaalrekening gebruikt? SNS heeft standaard een 30dgn aankoopverzekering op alles wat je met ideal betaalt. Deze situatie valt daar ook onder.
Nope, ASN rekening.

[Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2020 10:32]

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:44
Wat is precies het tijdsverloop van dit hele gebeuren? Heb wat posts gelezen (misschien eroverheen) maar er wordt een beetje snibbig gereageerd soms dus alles lezen verpest mijn humeur; mensen relax, maandag mag je weer naar het terras ;)

Ben volop aan het opruimen en heb een hoop pakketten gehad en ook verstuurd de afgelopen tijd maar zelfs aangetekend zijn sommige langer dan een week "onderweg".

Afijn, mocht het geheel wat langer spelen volg alsjeblieft het advies van Glowmouse en StevenK op, zij hebben verstand van de materie.

Is het allemaal van deze week; rustig ademhalen.. ik heb ook wel eens in de bus van de postbezorger gestaan die het allemaal niet meer wist :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

Nog even over dat BSN nummer ... Elk document dat je ze stuurt eerst onleesbaar maken.

Als ze er om vragen is er maar 1 mogelijk antwoord, dat krijg je niet en je overtreed de wet door er om te vragen. Als ik het zou sturen overtreed je een andere wet door het te verwerken!

Nummer paspoort/nummer rijbewijs <> BSN nummer en die laatste geef je aan niemand, behalve werkgevers, financiele instellingen waar je een rekening opent en de overheid.

En ook de laatste cijfers hier of elders niet noemen; dat zou niet misbruikt moeten kunnen worden, maar idiote partijen als Amazon hebben ook wachtwoorden gereset op basis van alleen de laatste vier cijfers van creditcards, dus onderschat nooit hoe doim mensen kunnen zijn!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• StevenK
Het is dat ik tegenwoordig iets anders doe, anders had dat briefje gratis verstuurd voor TS :) En ook de collega's van mijn oude kantoor zouden dat doen. Er zijn echt genoeg advocaten die niet de focus hebben op de meter, maar het belang van hun cliënt voorop hebben staan.

In deze kwestie had een iets andere opstelling van de webshop juist een wereld van verschil kunnen maken. Niet een
als TS niet ziel en zaligheid blootgeeft doen we niks
maar een
Oh, wat naar dat je je pakket niet hebt ontvangen. Volgens PostNL heb je het wel, dus we willen graag samen uitzoeken waar het mis gaat. PostNL vraagt van ons aan de ontvanger alle mogelijke ID bewijzen te vragen, zou je die op willen sturen? Met je Digid kun je nakijken welke ID bewijzen er op jouw naam geregistreerd staan. Als je daar een schermafdruk van stuurt, weet ik zeker dat dit snel opgelost zal zijn
Zou tot een heel andere situatie hebben kunnen leiden, waarin TS en shop on speaking terms hadden kunnen blijven.

Dat TS nu inmiddels geïrriteerd is, snap ik heel goed. Het gedrag van de shop is voor mij onacceptabel.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2020 10:33. Reden: Quote verwijderd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: maart 2015
  • Niet online
kleine tip aan TS. Dat je geïrriteerd bent is overduidelijk te merken aan je manier van schrijven, maar wij zijn niet de boemannen. Iedereen hier voorziet je van tips en advies en te ondernemen stappen. Als er duidelijke vragen gesteld worden, verwacht men hier ook een duidelijk antwoord, lijkt me best logisch toch?

Heb je hele topic gelezen en in eerste instantie had ik mijn Identiteitsbewijs niet eens gestuurd, een overzicht van Mijn Overheid evenmin, het gaat ze namelijk geen fluit aan. Wat ik in jouw geval zou doen is simpelweg de webshop in gebreke stellen en verzoeken de goederen alsnog binnen 5 dagen te leveren of je geld terug te storten. Doen ze dit niet dat je het gaat vervolgen met juridische stappen, de daarbij komende kosten ook zult verhalen op "partij".

Ben dan wel eens benieuwd hoe snel ze gaan leveren of terugbetalen. Klein bij-advies, en dat heb je al gedaan maar altijd bij dit soort misstanden (moeilijk doende webshops) melding maken bij het betreffende keurmerk in jou geval zoals ik eerder las, ICTWaarborg. Krijgen ze daar ook direct een notitie van.

Nog een tip: Reageer niet continu op herhalende vragen, dat wekt je frustratie op. Neem het opgedane advies ter harte en kom terug op het forum als je een reactie hebt van de webshop en niet weet wat je ermee moet OF de reactie is positief dan zijn we uiteraard ook reuze nieuwsgierig :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Tweakez schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 07:08:
kleine tip aan TS. Dat je geïrriteerd bent is overduidelijk te merken aan je manier van schrijven, maar wij zijn niet de boemannen. Iedereen hier voorziet je van tips en advies en te ondernemen stappen. Als er duidelijke vragen gesteld worden, verwacht men hier ook een duidelijk antwoord, lijkt me best logisch toch?

Heb je hele topic gelezen en in eerste instantie had ik mijn Identiteitsbewijs niet eens gestuurd, een overzicht van Mijn Overheid evenmin, het gaat ze namelijk geen fluit aan. Wat ik in jouw geval zou doen is simpelweg de webshop in gebreke stellen en verzoeken de goederen alsnog binnen 5 dagen te leveren of je geld terug te storten. Doen ze dit niet dat je het gaat vervolgen met juridische stappen, de daarbij komende kosten ook zult verhalen op "partij".

Ben dan wel eens benieuwd hoe snel ze gaan leveren of terugbetalen. Klein bij-advies, en dat heb je al gedaan maar altijd bij dit soort misstanden (moeilijk doende webshops) melding maken bij het betreffende keurmerk in jou geval zoals ik eerder las, ICTWaarborg. Krijgen ze daar ook direct een notitie van.

Nog een tip: Reageer niet continu op herhalende vragen, dat wekt je frustratie op. Neem het opgedane advies ter harte en kom terug op het forum als je een reactie hebt van de webshop en niet weet wat je ermee moet OF de reactie is positief dan zijn we uiteraard ook reuze nieuwsgierig :+
Klopt, ik was geirriteerd, ook mede door de herhaling van vragen die al beantwoord waren. Dat men advies wil geven is alleen maar goed, maar men dient ook eens de moeite te nemen om het topic te lezen en niet iedere uitgekauwde vraag te herhalen. Volgens mij heb ik de vragen duidelijk genoeg beantwoord.

Dat ben ik met je eens en het was ook een klap in mijn gezicht toen bleek dat het kopietje van mijn Idkaart niet genoeg was. Helaas voor hun heb ik geen paspoort, ga toch niet buiten de EU op vakantie en een auto zie ik al sinds mijn jeugd als een melkkoe en doe dus alles op de fiets of OV, vandaar dat ik geen rijbewijs heb, het is niet anders.
Ik heb ook gevraagd om binnen 5 werkdagen te leveren, aangezien ze anders in gebreke zijn. Heb ondertussen genoeg tips en linkjes gehad die mij laten zien dat die webshop uit Breda gewoon een FAAL is. ICTwaarborg moet ik eerst lid van worden, op zich niet erg, maar de kosten daarvan geef ik liever uit aan een advocaat. In de afgelopen ruim 20 jaar heb ik nooit een advocaat nodig gehad, behalve dan bij deze shop.

Dat herhaalgedoe van sommige Tweakers hier is zeker zeer irritant en ben al begonnen om sommige te negeren, want je hebt gelijk, het is beter voor mijn gemoedstoestand. Bepaalde adviezen heb ik al opgevolgd en is het nu wachten op een reactie van hun kant. Die kan vandaag komen of dinsdag, dat is even afwachten.

• Tweakez
  • Registratie: maart 2015
  • Niet online
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 07:26:
[...]

Dat herhaalgedoe van sommige Tweakers hier is zeker zeer irritant en ben al begonnen om sommige te negeren, want je hebt gelijk, het is beter voor mijn gemoedstoestand. Bepaalde adviezen heb ik al opgevolgd en is het nu wachten op een reactie van hun kant. Die kan vandaag komen of dinsdag, dat is even afwachten.
Goed dat je wel zelfkennis hebt, +1 :+ haha.

Ik ben reuze benieuwd naar de uitkomst. Volgens mij is het aanschrijven van ICTWaarborg met als reden het aanduiden van een misstand bij een webshop gewoon kosteloos trouwens? Correct me if I'm wrong.

Heb nog eens verder gekeken en gezocht maar, vind zelfs her en der splinters informatie dat ze die informatie niet eens in zijn volledigheid zouden mogen opvragen conform de AVG. Wat moet een webshop (behalve dan als je een lening aangaat (gespreid betalen) wat zelfs via externen vaak gaat) nou met je identificatie producten? 8)7

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Tweakez schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 07:35:
[...]

Goed dat je wel zelfkennis hebt, +1 :+ haha.

Ik ben reuze benieuwd naar de uitkomst. Volgens mij is het aanschrijven van ICTWaarborg met als reden het aanduiden van een misstand bij een webshop gewoon kosteloos trouwens? Correct me if I'm wrong.

Heb nog eens verder gekeken en gezocht maar, vind zelfs her en der splinters informatie dat ze die informatie niet eens in zijn volledigheid zouden mogen opvragen conform de AVG. Wat moet een webshop (behalve dan als je een lening aangaat (gespreid betalen) wat zelfs via externen vaak gaat) nou met je identificatie producten? 8)7
Dat heb ik inderdaad, alleen in the heat of the battle zet ik dat wel eens opzij ;)

Ik ook, spendeer er nog 1 mailtje aan vandaag, onder andere met een link naar dit topic en een link waar duidelijk in staat dat ze de wet aan hun (L)aars lappen. Ik zal nog eens bij ICTwaarborg kijken, de rest van dit jaar zou het gratis zijn, maar dat er volgend jaar betaald moet worden en daar heb ik ze te weinig voor nodig.

Daar ga ik dus ook een advocaat over contacteren dinsdag, want als ze de AVG negeren, dan geeft mij dat weer een extra stok om mee te slaan en dat zal ik ook zeker doen, de liefde tussen ons is te bekoeld om ze nog netjes te behandelen, dat doen ze mij ook niet.

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-06 21:08
Je hebt ze in gebreken gesteld en 5 dagen gegeven, om er vervolgens dinsdag een advocaat op te zetten?
Kun je ze niet beter nog even de tijd geven om te reageren? Ik snap dat 500 euro kwijt zijn de druk wel hoog maakt waardoor je snel, snel, snel wilt, maar maak geen onnodige kosten. Kosten verhalen gaat ook allemaal niet 1-2-3.

Ik ben ook een keer een half jaar aan het steggelen geweest over een garantie issue terwijl ik in mijn recht stond. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn niet hetzelfde helaas. Kosten (relatief weinig) die ik toen heb gemaakt heb ik nooit terug kunnen krijgen. In gebreke stellen d.m.v. een aangetekende brief werkte bij mij ook nog niet. De webshop ging daarna andere smoezen verzinnen. Toen ze een dagvaarding van een bureau kregen hebben ze het geheel 'uit coulance' gerepareerd. Omdat er dan geen uitspraak is van de rechter is het terughalen van de gemaakte kosten quasi onmogelijk is mijn ervaring. Uiteindelijk zul je het wel op een bepaalde manier winnen denk ik, maar dan moet je wel een hoop energie hebben.

Ik ben in elk geval benieuwd naar de uitkomst en als het niet netjes wordt opgelost ben ik ook benieuwd naar welke webshop het betreft.

Always look on the bright side of life.

• dageeknerd
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:08
Ik heb ooit bij een toko gewerkt waar je bij vermissing van een pakket je een rechtsverklaring moest tekenen (niks ID opsturen etc.). Die gaat naar PostNL en dan starten zij een onderzoek. Als het pakketje kwijtgeraakt was moest PostNL het vergoeden.

Meestal werd aangegeven door de bezorger dat hij dan 3 straten verder ofzo was afgeleverd. Ook dan wanneer de klant aangeeft het pakketje niet te hebben ontvangen moet PostNL het vergoeden. Maarja dan kwam de hoofdpijn pas, want PostNL vergoedde dan maar 3 euro ofzo :P .

Het ligt echt aan de winkel waar je besteld hebt. De toko waar ik werkte stortte gewoon het geld terug en dan gingen we bekvechten met PostNL dat we het volledige aankoopbedrag vergoed wilden krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Clifdon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:06:
Je hebt ze in gebreken gesteld en 5 dagen gegeven, om er vervolgens dinsdag een advocaat op te zetten?
Kun je ze niet beter nog even de tijd geven om te reageren? Ik snap dat 500 euro kwijt zijn de druk wel hoog maakt waardoor je snel, snel, snel wilt, maar maak geen onnodige kosten. Kosten verhalen gaat ook allemaal niet 1-2-3.

Ik ben ook een keer een half jaar aan het steggelen geweest over een garantie issue terwijl ik in mijn recht stond. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn niet hetzelfde helaas. Kosten (relatief weinig) die ik toen heb gemaakt heb ik nooit terug kunnen krijgen. In gebreke stellen d.m.v. een aangetekende brief werkte bij mij ook nog niet. De webshop ging daarna andere smoezen verzinnen. Toen ze een dagvaarding van een bureau kregen hebben ze het geheel 'uit coulance' gerepareerd. Omdat er dan geen uitspraak is van de rechter is het terughalen van de gemaakte kosten quasi onmogelijk is mijn ervaring. Uiteindelijk zul je het wel op een bepaalde manier winnen denk ik, maar dan moet je wel een hoop energie hebben.

Ik ben in elk geval benieuwd naar de uitkomst en als het niet netjes wordt opgelost ben ik ook benieuwd naar welke webshop het betreft.
Klopt, maar het gesprek met de advocaat is een oriënterend gesprek, dat is iets anders, het is vooraf onderzoeken van de mogelijkheden. Kosten zijn hier niet aan verbonden, het oriënterend gesprek is gratis.

Gelijk hebben en krijgen zijn inderdaad niet hetzelfde, maar ze overtreden duidelijk de wet en dat laat ik niet over mijn kant gaan. Als het op energie aankomt, daar heb ik zat van, dat heeft zelfs in diverse functioneringsrapporten van werkgevers gestaan. Ik citeer er 1, "Is in het bezit van een pitbullmentaliteit, als ze zich ergens in vastbijt, laat ze niet los totdat het opgelost/uitgezocht is" en zo waren er meerdere.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte in dit topic, positief of negatief.

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
VapingQueen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:16:
[...]
"Is in het bezit van een pitbullmentaliteit, als ze zich ergens in vastbijt, laat ze niet los totdat het opgelost/uitgezocht is"
Haha. Die is wel leuk.

Ik heb in dit geval wel wat moeite om te bepalen wat de status is. Ik denk dat het zo is:

1 Jij: Bestelling geplaatst
2 Webwinkel (Postnl): afgeleverd op jouw adres met ID
3 Jij: Niet afgeleverd op mijn adres en ID is onbekend. Ik was thuis. Buren hebben pakket ook niet.
4 Webwinkel (Postnl): Alle id's nodig voor onderzoek.
5 Jij: Ik heb niet al deze ID's. Met screenprint dat je alleen ID kaart hebt.
6 Webwinkel (Postnl): Nog niet gereageerd?
7 Jij: ictwaarborg formulier ingevuld? Ingebrekestelling (termijn 5 dagen)? Nog een mailtje met link naar Tweakers topic? Oriënterend gesprek advocaat?

Ik denk dat het na stap 4 beter was geweest om even te bellen met de webwinkel. Ik vrees eigenlijk dat de nieuwe berichten naar de webwinkel in stap 7 alleen maar vertragend zullen werken.

Mijn advies:
- Stop even met het sturen van nieuwe berichten naar de webwinkel. Geef ook wat tijd om te reageren.
- Zet voor het gesprek met de advocaat even netjes op een rij welke correspondentie er is geweest tussen jou en de webwinkel. Vraag de advocaat een advies voor de vervolgstappen.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
KopjeThee schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Haha. Die is wel leuk.

Ik heb in dit geval wel wat moeite om te bepalen wat de status is. Ik denk dat het zo is:

1 Jij: Bestelling geplaatst
2 Webwinkel (Postnl): afgeleverd op jouw adres met ID
3 Jij: Niet afgeleverd op mijn adres en ID is onbekend. Ik was thuis. Buren hebben pakket ook niet.
4 Webwinkel (Postnl): Alle id's nodig voor onderzoek.
5 Jij: Ik heb niet al deze ID's. Met screenprint dat je alleen ID kaart hebt.
6 Webwinkel (Postnl): Nog niet gereageerd?
7 Jij: ictwaarborg formulier ingevuld? Ingebrekestelling (termijn 5 dagen)? Nog een mailtje met link naar Tweakers topic? Oriënterend gesprek advocaat?

Ik denk dat het na stap 4 beter was geweest om even te bellen met de webwinkel. Ik vrees eigenlijk dat de nieuwe berichten naar de webwinkel in stap 7 alleen maar vertragend zullen werken.

Mijn advies:
- Stop even met het sturen van nieuwe berichten naar de webwinkel. Geef ook wat tijd om te reageren.
- Zet voor het gesprek met de advocaat even netjes op een rij welke correspondentie er is geweest tussen jou en de webwinkel. Vraag de advocaat een advies voor de vervolgstappen.
Stap 1 t/m 5 zijn doorlopen, ik zit nu op stap 6. Dat bellen komt eventueel nog wel, al heb ik daar nog weinig zin in, gezien de handelswijze van deze shop. Daarnaast staat email zwart op wit en kan je daar altijd naar terug grijpen.

Stap 7 hou ik nog even achter de hand, je moet nooit in 1x al je troefkaarten uit spelen. Daarnaast zou een advocaat en ICTwaarborg dubbelop zijn en ik denk dat dat mijn zaak geen goed doet. De 5 dagen termijn is gesteld en zoals ik al gezegd heb, zit ik nu op een reactie te wachten. Dat het niet snel gaat, maakt niet zoveel uit, het gaat om het resultaat.

Vandaag het laatste mailtje gestuurd met 2 linkjes er in. Dat met de advocaat zit al in kannen en kruiken, hoef alleen nog maar te bellen, de mailwisseling zit namelijk in 1 map (gmail). Ik ben ook iemand die standaard al 10 stappen minimaal voor uit denkt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:34
De wijze van communiceren van OP in dit topic vind ik al bijzonder, ik vraag me af hoe er dan met de webshop wordt gecommuniceerd.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Carfanatic schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:04:
De wijze van communiceren van OP in dit topic vind ik al bijzonder, ik vraag me af hoe er dan met de webshop wordt gecommuniceerd.
Gewoon, op een normale manier, er is geen kwaad woord gevallen, nog niet althans ;)

"Het is een bijzonder kind, dat is ze....." :P

[Voor 7% gewijzigd door VapingQueen op 30-05-2020 10:29]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Carfanatic schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:04:
9/10 keer netter. Dit soort topics zijn naast een advies. Ook een uitlaat plek. En terecht want de webwinkel is gewoon aan het zieken om perse alle 3 te vragen. Ook ik kan daar niet aan voldoen.

En wat ik heb begrepen is de id check tijdelijk ipv handtekening is. En de handtekening heeft 0 juridische waarden. Dus zal de winkel gewoon over de brug moeten komen. Vervelend voor hun? Ja vast. Maar daar hoort de consument niet de dupe van te zijn.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True