Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-06 20:34
Hallo medetweakers,

Ik vraag jullie advies omdat ik er zelf echt NIET uitkom zie ook de weinige topics,
Ik heb een Ryzen 3700x icm een AOrus gen 4 ssd en een x570 bord van MSI aangeschaft en ervaar

Systemspecs:
NZXT 850-E watt
X570 MSI Gaming laatste bios (3 keer connected ATX, 6+4pin)
Ryzen 3 3700x
Watergekoeld met een AIO van coolermaster (gaming temp 65c)
16GB Dual channel 2666Mhz Corsair (XMP profile)
Gigabyte Aorus GTX1080 11gbs op GEN3 setting in UEFI
512GB Gen4 aorus storage
Windows 1906 fresh install
Laatste AMD drivers en Nvidia GTX drivers
4K 34 inch DP connected ultra wide screen

Windows 1906 (fresh install)
-cleanbase (succeeded)
-sfc scannow (no issues found)

Volgend probleem:
Battlenet games:
Modern warfare crashed met DX Dev 6068 en meerdere error in de dx dev serie na enteren van de map
WoW heel random soms na 4 seconden crash to desktop het geluid tript dan snelle loop, complete hangup van het systeem met af en toe geen beeld maar wel geluid
Benchmarks maakt het systeem netjes af
Videokaart is in een Intel systeem getest en werkt daar netjes mee

In me logfiles zie ik errors van Nvidia, Event ID13 nvlddmkm op tijden van crashes
Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered. maar als dit gebeurd dan volgt na de recovery meteen de tweede crash.

Informatique gebeld, gegoogled, niets te vinden of men weet niets. Wie o Wie kan mij verder op weg helpen

Ryzen Master staat gewoon op precision boost of standaard alle 2 maakt niets uit

Tweakers! ik doe een oproep aan u!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-04 20:19

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Probeer eens een oudere gpu driver zou ik zeggen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
Wintervacht schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:07:
Probeer eens een oudere gpu driver zou ik zeggen.
Die had ik niet in de tekst staan. maar die optie heb ik al geprobeerd met een image van een half jaar oud :) Hoever moet ik terug ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-06 11:34
pimpchilla schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:01:
16GB Dual channel 2666Mhz Corsair (XMP profile)
Ervaar je zonder XMP (dus op stock-snelheid) ook problemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
thomas_n schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ervaar je zonder XMP (dus op stock-snelheid) ook problemen?
yes, ook op stock bios settings (2133Mhz default)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:48

br00ky

Moderator Harde Waren
pimpchilla schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:01:

Ik heb een Ryzen 3700x icm een AOrus gen 4 ssd en een x570 bord van MSI aangeschaft en ervaar
Begrijp ik hieruit dat je eerst een andere cpu, SSD en moederbord had en je daarmee geen problemen had?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
br00ky schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je eerst een andere cpu, SSD en moederbord had en je daarmee geen problemen had?
Ook, die CPU en moederbord intel 8700 is tijdens t gamen gepopt. heeft 2 jaar gedraaid.

Ik had nog een I7 860 systeem staan. Daar heb ik tijdelijk op gegamed (4 weken dagelijks). En dat ging goed, op die 8700 ook. De videokaart lijkt mij dan niet defect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
Ik merk nu dat bij de DX12 benchmarks er ook uitgeflikkerd worden. Bij DX11 niet!

• pimpchilla
Opgelost met workarround,

Ik kan weer gamen zonder crashes. Alles op DX11 draaien

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:05

jgj82

Ja, maar = nee

Probeer je PCI-E mode in het BIOS eens op auto?

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• pimpchilla
jgj82 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:50:
Probeer je PCI-E mode in het BIOS eens op auto?
Thanks, maar dat is een default setting en die is al geprobeerd. kan nog steeds geen DX12 draaien zonder crashes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pimpchilla
leden,

HELP!
Ik kan geen DX12 spelen zonder hij de eerste 12 seconden op zwart springt!
Enige melding die ik krijg is dat de videokaartdriver is gecrashed in de event logs

DX11 gaat perfect maar bijvoorbeeld Warzone ondersteunt alleen maar DX12!
De videokaart werkt wel goed in een intel systeem

21/5/2020: clean versie van windows met alleen nvidia driver en battle net games: Zelfde instabiliteit op DX12

Nieuwe build met volgende specs:

850W NZXT voeding
X570 gaming plus mb (laatste bios)
-PCIe gen 1/2/3/4 los geprobeerd
3700X Ryzen 7
(2x 8)16GB 2666MHz corsair ram (XMP en lagere clocks geprobeerd)
2x NVME drives
Gigabyte 1080 11GBPS versie (underclocked geprobeerd)

Windows 1706 / 1903 /2004 fresh installs

Drivers: alles recent (ook oude Nvidia geprobeerd)

[Voor 12% gewijzigd door pimpchilla op 21-06-2020 14:01. Reden: info added, again]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Doet de videokaart het wel goed in een andere PC?
Heb je een andere videokaart om te testen?

I reject your reality and substitute my own

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo te zien een vervolg van Probleem met gamen op nieuwe build waar je inderdaad al verschillende dingen geprobeerd hebt....

Lees je op internet meer problemen met die combinatie? Waarom denk je dat het aan de CPU ligt? De GPU lijkt me veel logischer.

Zo te zien heeft hier ook iemand problemen met een Gigabyte Aorus 1080 in combinatie met DX12
En hier op GoT ook, al lijkt dat niet per se DX12 gerelateerd.

verzoekje: kan je je lijstje als inventaris of wenslijstje neerzetten? Dat leest een stuk makkelijker, en dan is het ook veel duidelijker welke uitvoering van welke componenten je precies hebt

Ik heb er vast een paar componenten ingezet die ik in dit en je vorige topid kon vinden, maar dit is waarschijnlijk niet compleet en het zijn misschien niet precies de goede uitvoeringen. Als je onderaan deze tabel op "importeer producten" klikt, kan je de lijst wel makkelijk aanpassen naar jouw preciese setup.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 174,05€ 174,05
1VideokaartenGigabyte Aorus GTX 1080 Gaming Box€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid Pro 280€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16€ 38,63€ 38,63
1VoedingenNZXT E850€ 243,21€ 243,21
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 500GB€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 877,89

[Voor 83% gewijzigd door gwystyl op 20-06-2020 08:50]

• pimpchilla
gwystyl schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:36:
Zo te zien een vervolg van Probleem met gamen op nieuwe build waar je inderdaad al verschillende dingen geprobeerd hebt....

Lees je op internet meer problemen met die combinatie? Waarom denk je dat het aan de CPU ligt? De GPU lijkt me veel logischer.

Zo te zien heeft hier ook iemand problemen met een Gigabyte Aorus 1080 in combinatie met DX12
En hier op GoT ook, al lijkt dat niet per se DX12 gerelateerd.

verzoekje: kan je je lijstje als inventaris of wenslijstje neerzetten? Dat leest een stuk makkelijker, en dan is het ook veel duidelijker welke uitvoering van welke componenten je precies hebt

Ik heb er vast een paar componenten ingezet die ik in dit en je vorige topid kon vinden, maar dit is waarschijnlijk niet compleet en het zijn misschien niet precies de goede uitvoeringen. Als je onderaan deze tabel op "importeer producten" klikt, kan je de lijst wel makkelijk aanpassen naar jouw preciese setup.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 174,05€ 174,05
1VideokaartenGigabyte Aorus GTX 1080 Gaming Box€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid Pro 280€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16€ 38,63€ 38,63
1VoedingenNZXT E850€ 243,21€ 243,21
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 500GB€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 877,89
Jij bent echt goed bezig!! Ik heb de videokaart geprobeerd in een intel build en werkt prima zowel DX12 als DX11. DX11 werkt alles zoals t hoort :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-06 19:09
Heb je soms afterburner geinstalleerd ?

Zo ja probeer eens zonder afterburner DX12..
Ook lees ik dat men issues heeft met DX12 icm AORUS Graphics Engine.

Deze deinstalleren lijken iig de problemen van aantal mensen te hebben opgelost.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
ArranChace schreef op zondag 21 juni 2020 @ 02:23:
Heb je soms afterburner geinstalleerd ?

Zo ja probeer eens zonder afterburner DX12..
Ook lees ik dat men issues heeft met DX12 icm AORUS Graphics Engine.

Deze deinstalleren lijken iig de problemen van aantal mensen te hebben opgelost.
Ik ga dit eens proberen. ik laat het weten. thanks!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
Nope wederom crash met volgende log entry:
\Device\Video12
Graphics Exception: SKEDCHECK23_CONSTANT_BUFFER_SIZE failed

\Device\Video12
Graphics Exception: ESR 0x407020=0x1880 0x407028=0x0 0x40702c=0x1ee7a3 0x407030=0x0

Graphics Exception: SKEDCHECK04_LOCAL_MEMORY_CRS_SIZE failed
\Device\Video12
Graphics Exception: MISSING_MACRO_DATA
\Device\Video12
Graphics Exception: ESR 0x404490=0x80000001

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Investeer even in 16GB RAM op 3200MT/s, en geen Corsair. plaats de modules in bankje 2en4 vanaf cpu om XMP aan te zetten op 3200. Dualchannel. je hebt nu 2666MT/s en dat is ook maar één module en draait dan ook nog op single channel.(waarschijnlijk op 2133MT/s wat standaard is)
oa
pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

Zijn goed geschikt. Met Corsair is het afwachten wat je krijgt voor serie per type, en dus welke chips/dies er gebruikt zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
Hackus schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:17:
Investeer even in 16GB RAM op 3200MT/s, en geen Corsair. plaats de modules in bankje 2en4 vanaf cpu om XMP aan te zetten op 3200. Dualchannel. je hebt nu 2666MT/s en dat is ook maar één module en draait dan ook nog op single channel.(waarschijnlijk op 2133MT/s wat standaard is)
oa
pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

Zijn goed geschikt. Met Corsair is het afwachten wat je krijgt voor serie per type, en dus welke chips/dies er gebruikt zijn.
Thanks! Die staat op het lijstje. Ik vind die Aorus kits wel mooi. even goed kijken welke compatible zijn getest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
pimpchilla schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Thanks! Die staat op het lijstje. Ik vind die Aorus kits wel mooi. even goed kijken welke compatible zijn getest
Dat zijn bovenstaande, alleen geen RGB kleuren.
Deze heeft wel RGB verlichting pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
nelizmastr schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:23:
Ja op mijn intel systeem werkt hij prima

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pimpchilla schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:46:
[...]

Jij bent echt goed bezig!! Ik heb de videokaart geprobeerd in een intel build en werkt prima zowel DX12 als DX11. DX11 werkt alles zoals t hoort :(
Niet vervelend bedoeld hoor, maar hoe moet ik dat afleiden uit dit topic? De informatie in je TS is erg karig, en behalve dat je verschillende drivers en verse windows installaties hebt getest (waarvoor hulde, vaak lost dat wel dingen op) staat er eigenlijk niks nuttigs in.

Ik heb nog geprobeerd om in je andere topic specifieker te kijken wat je al geprobeerd hebt, en uit je twee topics je preciese specs uit te vissen. Verder ben ik op internet gaan zoeken voor je om te kijken of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn en koppel ik dat netjes terug, en dan krijg ik zo'n reactie?
Dat nodigt mij in ieder geval niet uit om er nog meer moeite in te steken, terwijl ik alleen probeer mee te denken en je uit te nodigen meer informatie te geven over je probleem, specificaties van de computer en wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
gwystyl schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Niet vervelend bedoeld hoor, maar hoe moet ik dat afleiden uit dit topic? De informatie in je TS is erg karig, en behalve dat je verschillende drivers en verse windows installaties hebt getest (waarvoor hulde, vaak lost dat wel dingen op) staat er eigenlijk niks nuttigs in.

Ik heb nog geprobeerd om in je andere topic specifieker te kijken wat je al geprobeerd hebt, en uit je twee topics je preciese specs uit te vissen. Verder ben ik op internet gaan zoeken voor je om te kijken of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn en koppel ik dat netjes terug, en dan krijg ik zo'n reactie?
Dat nodigt mij in ieder geval niet uit om er nog meer moeite in te steken, terwijl ik alleen probeer mee te denken en je uit te nodigen meer informatie te geven over je probleem, specificaties van de computer en wat je al geprobeerd hebt.
Ik geef je een compliment met hoe jij de informatie neerzet met dat winkelwagengebeuren.....
Dan geef ik antwoord op je vraag:

En dan lijk je ineens beledigd?! edit: ik heb de kaart geprobeerd in een intel systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
nelizmastr schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:23:
De kaart werkt goed in een andere PC. Ik heb geen DX12 kaart om te testen. heb wel een oude 7650 liggen van ati. kan dat ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-06 19:09
OK, die foutcodes als ik ga zoeken online, kom ik bij het volgende uit

Easy Fix for nvlddmkm.sys Error 14,

I discovered that the file itself does not set the users to have FULL CONTROL. Edit the files security to allow the USERS full control of file and not just READ & WRITE.

Oplossingen lijken alle kanten op te vliegen, maar je bent absoluut niet de enige met de issue, maar velen lijken het ook niet te kunnen oplossen.

Ook heb ik mensen zien posten dat het probleem in de Bios kan liggen, en na flashen naar oudere/nieuwere ook het oplost, anderen hebben er weer geen baat bij.

Ik ben bijna overtuigt en een driver issue is die of niet goed is geinstalleerd vanuit een update (Je zou eens alles kunnen deinstalleren met DDU (Display Driver Uninstaller), puur de kaart werkt prima in een ander systeem, en vraag is ook, hoe die kaart van dat andere systeem werk in jou PC. ook eens kijken of je een kale windows kan installeren en kijken wat dat doet.

En ja, soms kan het zelfs gewoon een rechten issue zijn in windows die verkeerd staat, zoals de fix ik hier aangaf. Maar op dit punt is het natte vingerwerk geworden, en zonder echt het systeem grondig te bekijken zelf is het erg lastig te zien wat er nu werkelijk aan de hand is.

[Voor 5% gewijzigd door ArranChace op 21-06-2020 18:16]

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pimpchilla schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Ik geef je een compliment met hoe jij de informatie neerzet met dat winkelwagengebeuren.....
Dan geef ik antwoord op je vraag:

En dan lijk je ineens beledigd?! edit: ik heb de kaart geprobeerd in een intel systeem
Blijkbaar heb ik je antwoord dan verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuses daarvoor.

Wat betreft je probleem kom ik aan de hand van de info niet verder dan wat je al gedaan hebt of andere mensen hebben voorgesteld, dus ik laat het oplossen daarvan graag aan andere tweakers over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
ArranChace schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:15:
OK, die foutcodes als ik ga zoeken online, kom ik bij het volgende uit

Easy Fix for nvlddmkm.sys Error 14,

I discovered that the file itself does not set the users to have FULL CONTROL. Edit the files security to allow the USERS full control of file and not just READ & WRITE.

Oplossingen lijken alle kanten op te vliegen, maar je bent absoluut niet de enige met de issue, maar velen lijken het ook niet te kunnen oplossen.

Ook heb ik mensen zien posten dat het probleem in de Bios kan liggen, en na flashen naar oudere/nieuwere ook het oplost, anderen hebben er weer geen baat bij.

Ik ben bijna overtuigt en een driver issue is die of niet goed is geinstalleerd vanuit een update (Je zou eens alles kunnen deinstalleren met DDU (Display Driver Uninstaller), puur de kaart werkt prima in een ander systeem, en vraag is ook, hoe die kaart van dat andere systeem werk in jou PC. ook eens kijken of je een kale windows kan installeren en kijken wat dat doet.

En ja, soms kan het zelfs gewoon een rechten issue zijn in windows die verkeerd staat, zoals de fix ik hier aangaf. Maar op dit punt is het natte vingerwerk geworden, en zonder echt het systeem grondig te bekijken zelf is het erg lastig te zien wat er nu werkelijk aan de hand is.
bedankt voor je tijd. Ja! ik heb vandaag de windows HELEMAAL kaal met alleen de stnd driver geinstalleerd. Dat leek even te werken maar helaas. Alles op DX 11 geen probleem. Warzone 2 potjes kunnen spelen!! Ik zei volgens mij is het opgelost... .en BAM vastlopen :(

Ik heb het zelfde gedaan op mijn core i7 systeem (860) met de zelfde kaart. Zit NU op dat punt. Ik kan alles probleemloos doen met precies dezelfde windows versie die ik gebruik op het AMD systeem

ik heb wel gemerkt als ik de standaard driver installeer dus de rollback dat ik de hele avond kan gamen zonder issue. Maar na reboot meteen ellende. Die bios draai ik laatste versie. Die ga ik ook even downgraden en ik ga een recording doen van mijn Voltages / temps. Ik ben bang dat ik daar niets uitkrijg sinds dit een nieuwe voeding is waarvan ik zeker weet dat die goed is. Echt een heeeeel vaag issue. Wou dfat mijn videokaart kapot was. Dan had ik een oorzaak. Nu wil ik een andere kaart kopen maar ik ben bang dat ik 500 euro uitgeef waar ik weer op vastloop 8)7

Ik ben bang dat dit ook een driver issue is icm de hw combo

[Voor 1% gewijzigd door pimpchilla op 21-06-2020 20:38. Reden: added info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
gwystyl schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Blijkbaar heb ik je antwoord dan verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuses daarvoor.

Wat betreft je probleem kom ik aan de hand van de info niet verder dan wat je al gedaan hebt of andere mensen hebben voorgesteld, dus ik laat het oplossen daarvan graag aan andere tweakers over.
Geen probleem. Bedankt voor je tijd iig. no harm done!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
Hackus schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Dat zijn bovenstaande, alleen geen RGB kleuren.
Deze heeft wel RGB verlichting pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL
@Hackus heb een downgrade naar V1 in bios gedaan. 1 lat ram eruit gehaald en zit nu al aan me derde portie Warzone!!

Jinxed (edit): Te snel heb nu een WHEA error:
A corrected hardware error has occurred.

Component: PCI Express Endpoint
Error Source: Advanced Error Reporting (PCI Express)

Primary Bus:Device:Function: 0x2D:0x0:0x1
Secondary Bus:Device:Function: 0x0:0x0:0x0
Primary Device Name:PCI\VEN_10DE&DEV_10F0&SUBSYS_375F1458&REV_A1
Secondary Device Name:

[Voor 27% gewijzigd door pimpchilla op 21-06-2020 22:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:14
Mocht je andere RAM kopen, koop voor de 3700x 3600MT/s RAM. Daarme werkt die het beste. Wel wat duurder. Koop tevens RAM wat op de QVL van je MoBo staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpchilla
Aschtra schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:26:
Mocht je andere RAM kopen, koop voor de 3700x 3600MT/s RAM. Daarme werkt die het beste. Wel wat duurder. Koop tevens RAM wat op de QVL van je MoBo staat.
THANKS!! die heb ik nagekeken voor me huidige sticks. staan er niet in! Dus die ga ik eerst doen en bedankt voor de 3600mts die waren volgends de charts het stabielst en het snelst voor de beste prijs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:14
Altijd RAM kopen wat op de QVL staat, die zijn getest namelijk voor dat moederbord. Geeft toch wat meer zekerheid.

[Voor 15% gewijzigd door Aschtra op 21-06-2020 23:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Aschtra schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:32:
Altijd RAM kopen wat op de QVL staat, die zijn getest namelijk voor dat moederbord. Geeft toch wat meer zekerheid.
Het RAM wat ik aangeef werkt, anders adviseer ik het niet. verder kun je niet veel verwachten van QVL, omdat die niet wordt bijgehouden en Corsair er altijd tussen staat, maar je nooit weet welke versie per type je krijgt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pimpchilla
ik ben jullie beiden dankbaar, ik heb nog een oude ramstick of 2 liggen van 2400mhz van kingston. deze erin geprikt en de 2666 eruit getrokken. heb nu welliswaar geen dualchannel en geen ramkoeling maar ik heb wel een hele avond en nacht kunnen gamen zonder 1 enkele vermelding in mijn logboek. Daarbij ook WEER schoon begonnen

En natuurlijk alle andere tweakers voor het meedenken!!

Ik ga QVL certified kit kopen die Hackus advisserde

• Hackus
  • Niet online

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Een topic per vraag is meer dan genoeg. Ik voeg deze samen met je eerdere.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True