Budget 50" televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-03 13:55
Ik zoek een?
Televisie van eigenlijk minimaal 50" voor in een studentenkamer (geen grote ruimte dus groter is niet nodig denk ik).

Wat is je budget?
Ik zit te kijken rond de €400, echt de instapmodellen dus. Als het echter heel veel zin heeft om €100/€150 omhoog te gaan kan ik ook daar kijken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De televisie wordt aangesloten op een Xbox ONE en over een paar maanden aan een Ps5 of series X wanneer ze uit zijn. Er wordt verder geen normale televisie gekeken. Het is dus gamen en films/series kijken. De Xbox is aangesloten op een los paar speakers dus geluid vanuit de tv is wat mij betreft niet belangrijk. Zit afstand is op dit moment net iets meer dan een meter maar wordt binnenkort zeer waarschijnlijk een meter of twee.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan de https://tweakers.net/pric...msung-50ru7170-zwart.html omdat deze ten opzichte van andere televisies binnen dit budget relatief goed contrast heeft in de meting van Tweakers. Ik keek ook naar de https://tweakers.net/pric...lg-50um7450pla-zwart.html maar die kwam dus qua contrast veel minder goed uit de test.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft het zin meer uit te geven? Ik snap dat het antwoord dan in principe altijd ja is maar hor veel schiet ik op met €100 á €150. Veel meer heb ik er op dit moment echt niet voor over (blijf toch een student haha). Ik kan natuurlijk ook naar een maatje kleiner kijken, een groot beeld vind ik heel mooi dus liever niet maar voor een significant betere beeldkwaliteit ben ik wel bereid te gaan voor een 43". Voor het perspectief, nu gebruik ik een oude Sharp Aquos lc-32le240m, niet eens full HD Dus het zal sowieso een sprong vooruit zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door georgnl op 29-05-2020 08:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01
Tweedehands.
Veel meer waar voor je geld.
Een TV van 1-2 jaar oud kan prima nog een jaar of 4-5 mee (je hele studie zeg maar). Daarna zie je wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:26
georgnl schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:45:
Zit afstand is op dit moment net iets meer dan een meter maar wordt binnenkort zeer waarschijnlijk een meter of twee.
Als je er 1 of 2 meter vanaf zit is 50" wel heel erg groot, hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou eens kijken naar Hisense of TCL, twee Chinese merken waarbij je zéér veel waar voor je geld krijgt - vergelijkbaar met de genoemde modellen van Samsung (LG gebruikt IPS panelen waardoor de kijkhoek beter is maar het contrast een stuk slechter).

Zie bijvoorbeeld het Hisense topic op Tweakers met daarin de nieuwe 2020-modellen. Heb zelf een 43" model gekocht en ben ik zeer tevreden mee: goede beeldkwaliteit, snel OS, mooi design (dunne schermranden), en tevens ingebouwde Bluetooth (hebben niet alle instapmodellen van Samsung/LG standaard en is heel handig om een koptelefoon op aan te sluiten).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:59
De Lidl en de Dirk hebben er deze week in aanbieding. Als je echt budget wilt. Heeft wel niet zoveel apps (wel Netflix etc).

Deze was bij Lidl TOSHIBA® 4K UHD SMART TV 49" 49UL2A63DG

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 29-05-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
[BoSS] schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:54:
Ik zou eens kijken naar Hisense of TCL, twee Chinese merken waarbij je zéér veel waar voor je geld krijgt - vergelijkbaar met de genoemde modellen van Samsung (LG gebruikt IPS panelen waardoor de kijkhoek beter is maar het contrast een stuk slechter).
Naar die merken heb ik ook gekeken maar ik las dat de quality control niet altijd goed was is werd daar een beetje huiverig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Je hebt voor 299 een topding in 43"(7200+ series van LG) en voor 399 een 55" LG 7100 series. Doen het allebei top. En van de low end nog redelijk goed. Goed OS, lange ondersteuning, chromecast ingebouwd.

Dirk supermarkten heeft de laatste toevallig net in de aanbieding t/m dit weekend

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Smobbo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:47:
Tweedehands.
Veel meer waar voor je geld.
Een TV van 1-2 jaar oud kan prima nog een jaar of 4-5 mee (je hele studie zeg maar). Daarna zie je wel verder.
Dat is ook precies het idee, over een jaar of 4 zal ik wel weer een nieuwe willen. Tweedehands zag ik vooral veel televisies die in 2015-2017 op 600-700 zaten. Zijn die beter dan wat er nu op de markt is voor €400? Ik wil best tweedehands kopen maar vind het daar lastig door de bomen het bos zien. Een nieuwe kan ik altijd terugsturen als het niks is en heeft garantie, dat is toch ergens ook wel prettig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

georgnl schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:59:
[...]

Naar die merken heb ik ook gekeken maar ik las dat de quality control niet altijd goed was is werd daar een beetje huiverig van.
Ik zie in fora ook genoeg problemen voorbij komen over Samsung/LG, volgens mij is de quality control bij al deze merken gelijkwaardig. TCL en Hisense zijn de nummer 3 en 5 op de Amerikaanse markt dus als er veel problemen zouden zijn dan zou het internet vol staan met klachten ;-)

De bouwkwaliteit van mijn model is in ieder geval goed, dat zegt niets over de langere termijn maar je hebt in ieder geval 2 jaar garantie als je hem in NL/Europa koopt. Een Samsung/LG kan net zo goed ook na 730+1 dagen kuren gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Kijk deze eens voor inspiratie.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
What’s the BEST TV Under $400?

Er is best wat leuks voor dat geld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

En anders is dit wellicht een optie, een Philips met Ambilight nu in de aanbieding bij Amazon DE: https://www.amazon.de/Phi...S6704-12-TV/dp/B07RT1W4BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Mocht je dicht bij de Duitse grens wonen, voor 249 euro heb je een TCL 50" 4K-TV (met HDR-support maar te lage waardes voor echte HDR), aanbieding van zondag dus kan zijn dat ie snel weg is: https://www.saturn.de/de/product/_tcl-50ep660-2576098.html
Ongelooflijk lage prijs als je hem goedkoop kan ophalen ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je moet bedenken dat bij LCD-televisies belangrijk verschil zit in de manier van verlichten: Randverlichting en volledig led, in het laatste geval heb je weer verschil in de hoeveelheid lampjes: Geen dimming, lokaal dimmen of FALD.

Voor je budget ga je bij nieuwkoop zeer waarschijnlijk de meest goedkope achtergrondverlichting krijgen. Tweedehands kan je dan een betere televisie opleveren, mits die televisie over betere verlichting beschikt, want LCD is in de loop der jaren wel beter geworden. Ik kan me evenwel voorstellen dat een tweedehandje van een jaar of 4 oud beter is dan een nieuw model.

Persoonlijk vind ik dit belangrijker dan schermmaat: Liever een goede 46 inch dan een 50 inch dit vol staat van het stoorlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Alle 50 inch tv's gebruiken altijd een contrastrijk va-paneel dus ook die LG. Wat beeldkwaliteit betreft is hij zeer vergelijkbaar met de 50" RU71. Een andere optie is de Hisense A71.

Het verschil zit 'm in app-aanbod en features. Wat beeldkwaliteit betreft moet je naar FALD oplossingen voor vooruitgang. Iets meer uitgeven levert je niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Als het hem vooral in features zit ga ik inderdaad naar die aanbiedingen kijken. Smart TV hoeft van mij eigenlijk uberhaupt niet. Heb op de Xbox alles wat ik nodig heb. Voor FALD betaal je minimaal €700 zie ik, dat is toch twee keer zo duur. Dan red ik me de komende paar jaar wel met een minder model en upgrade ik daarna gewoon naar iets echt moois. Nog een vraag. Zijn er goede plekken om aanbiedingen te vinden? Als ik zelf google komt er niet zo veel boven maar hier worden meteen een paar goede genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Let er wel op dat dit enkel voor 50 inch tv's geldt van de 'bekende tv namen'. Een Telefunken, Hitachi, Medion of ander Vestel (of UMC) Rebrand is beduidend minder. Daarnaast zijn bijv. LG's van 43 of 55 inch altijd IPS-panelen, wat het compleet andere tv's maakt. Hisense en TCL zijn overigens altijd VA en Samsung in 50 inch ook. In de 7 serie is het een mix van PLS en VA in overige formaten (58 & 70'' uitgezonderd).

De LG (UM) en Samsung (RU) zijn 2019 modellen en gaan al voor bodemprijzen. Voor overige deals zie prijsdalingen in de PW, prijzentopics, nl.pepper, mydealz of idealo. De UM74 is al fors in prijs gezakt en de A71 is van zichzelf zeer scherp geprijsd. Laatst genoemde past zelf in 58'' in je budget. Betere opties dan de LG, Samsung of Hisense ga je niet vinden met jouw budget.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 29-05-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Ik zie dat de RU71 van samsung Local Dimming heeft en de LG geen dimming. Zou dat in dit geval verschil maken? In deze review https://tweakers.net/revi...test-metingen-en-hdr.html zie ik wel dat de contrastverhouding relatief hoog is. Qua prijs verschillen ze amper. Van de LG kan ik geen test vinden, alleen van de 65" versie maar die heeft een IPS paneel en de 50" waar ik naar kijk heeft een VA paneel. Betekent dit dat hij ongeveer gelijk zal presteren aan de samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Vergeet de specs op Tweakers wat betreft lcd-type, backlight en dimming. De review van de RU 50" is een beter uitgangspunt. Zie hier een goede review van de 50" UM7-serie.

Zoals je ziet presteren ze nagenoeg gelijk. Sterker nog ze gebruiken alle 2 waarschijnlijk hetzelfde of vergelijkbare AUO of Innolux VA paneel met iets andere aansturing, afstelling en interface. Edit: De LG is ook iets dikker door D-LED. Direct heeft meer last van het zogeheten Dirty screen effect met een minder mooi middenstuk en donkere randen. Bij Edge (Samsung) kan je wat helderdere hoeken/randen zien en een uniformer middenstuk. Uiteindelijk verschilt dit ook per tv/unit/paneel in hoeverre dit gaat opvallen.

[ Voor 25% gewijzigd door benbaba op 29-05-2020 15:27 ]

Pagina: 1