Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colin013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-04 20:59
Hallo medetweakers,

Ik heb de 49PUS8503 Philips Ambilight TV. In meerdere artikelen op Tweakers heb ik gelezen dat de modellen van Philips uit 2017,2018 en 2019 de update naar Android TV 9 Pie zouden ontvangen. Dit zou eind 2019 zijn. We zitten inmiddels op de helft van 2020 en er is nog steeds geen update geweest. :?
Ik begin de hoop op een update langzaam op te geven.
Philips gaf mij het antwoord "momenteel niets te weten" dus daar kwam ik ook niet veel verder mee.
Weet iemand hier toevallig iets meer?

Links naar de artikelen die het vermelden:

https://elektrozine.be/ph...-pie-en-google-assistant/ (Aan het einde van het artikel)

https://tweakers.net/nieu...len-van-dolby-vision.html (Aan het einde van het artikel)

De laatste update stamt uit 9 december 2019 voor deze TV, zie
https://www.philips.nl/c-...g-ambilight/ondersteuning , en dan Software en Drivers.

Bedankt voor het meedenken iig :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 16:30
Philips support is totaal niet behulpzaam inderdaad. Misschien dat je meer informatie krijgt wanneer je hun Chinese partner direct contact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Toengels.net is hier een goede bron voor. Als eigenaar van een 9002 heb ik daar ook altijd gekeken voor updates.

Wat Philips betreft ben ik wel teleurgesteld. Ze zijn erg slecht met updates. Een tijd lang hadden ze zelfs correct detecteren van aspect ratio gesloopt voor Plex en Kodi.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 22:24
Daarom hier nooit meer een philips. Support is om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Maaark schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:14:
Philips support is totaal niet behulpzaam inderdaad. Misschien dat je meer informatie krijgt wanneer je hun Chinese partner direct contact?
Hoe doe ik dat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Geen idee :) Mss ff googlen op tp vision support/contact.

Ik heb zelf ook een android tv van philips, Qua software zuigt deze echt hard.. Heb een 58PUS7304, word wel regelmatig nog geupdated, maar er zitten belachelijk veel bugs in... Nog nooit zo vaak de stekker uit de tv moeten trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Maaark schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb zelf ook een android tv van philips, Qua software zuigt deze echt hard.. Heb een 58PUS7304, word wel regelmatig nog geupdated, maar er zitten belachelijk veel bugs in... Nog nooit zo vaak de stekker uit de tv moeten trekken..
Exact, Android TV is leuk en alles maar er zitten meer bugs in dan in Samsung's Tizen van mijn vorige TV. Maar ik wilde graag Ambilight :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
[...]

Ik had dat trouwens gedaan, maar die site stuurt je meteen door naar Philips helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56

Klippy

Still Game

Het is wellicht niet wat je wil horen en ook geen antwoord op je vraag, maar als je hier veel waarde aan hecht, koop een Nvidia Shield.
nieuws: Nvidia brengt nieuwe Shield TV-modellen met Tegra X1+ uit voor 160 en...
[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie

Ze zijn weer redelijk te krijgen en ik vind het zelf één van mijn beste aankopen van de afgelopen 2 jaar.

Ik heb zelf ook weer voor een Philips OLED TV gekozen vanwege Ambilight en het goede geluid, maar toen had ik mijn Shield al dus ik had 0 behoefte aan updates en internet op mijn TV.
Ook de beeldbewerking, nabewerking ed, allemaal uit, de Shield produceert het beste beeld dat je kan krijgen.

In vergelijking met Android op de toch recente TV is de bediening véél eenvoudiger, de snelheid hoger (véél vloeiender qua menus en snelheid van spoelen, doorspoelen ed) en de support super lang.
Het 2017 model draait ook al lang Pie en ik verwacht dat Nvidia ook één van de eersten zal zijn met Android 10, zelfs voor dat model.

En ja, dat kost weer geld, weer een apparaat, maar dankzij HDMI CEC merk je daar niks van, want je kan je TV bedienen met de Shield remote (en die is super) of de Shield met je TV remote.
Daarnaast, TV OSen zijn ook nogal smaakafhankelijk, veel mensen zijn super gelukkig van LG WebOS, maar ik vind het zelf onhandig en traag, dus liever Android voor mij en dan maar investeren in iets wat ik toch bijna dagelijks gebruik. Apple TV is ook nog een optie natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, het verschil met Android TV 8 en 9 is minimaal, je zal er weinig van merken op je TV denk ik. Het zal de meeste mensen dan ook niks interesseren, als Tweaker hebben we nog de mogelijkheid om te kiezen zullen we maar zeggen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Colin013 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:08:
[...]

Exact, Android TV is leuk en alles maar er zitten meer bugs in dan in Samsung's Tizen van mijn vorige TV. Maar ik wilde graag Ambilight :X
Ik denk niet dat het aan Android TV ligt, maar eerder aan de brakke implementatie van Philips helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Klippy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:16:
Het is wellicht niet wat je wil horen en ook geen antwoord op je vraag, maar als je hier veel waarde aan hecht, koop een Nvidia Shield.
nieuws: Nvidia brengt nieuwe Shield TV-modellen met Tegra X1+ uit voor 160 en...
[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie

Ze zijn weer redelijk te krijgen en ik vind het zelf één van mijn beste aankopen van de afgelopen 2 jaar.

Ik heb zelf ook weer voor een Philips OLED TV gekozen vanwege Ambilight en het goede geluid, maar toen had ik mijn Shield al dus ik had 0 behoefte aan updates en internet op mijn TV.
Ook de beeldbewerking, nabewerking ed, allemaal uit, de Shield produceert het beste beeld dat je kan krijgen.

In vergelijking met Android op de toch recente TV is de bediening véél eenvoudiger, de snelheid hoger (véél vloeiender qua menus en snelheid van spoelen, doorspoelen ed) en de support super lang.
Het 2017 model draait ook al lang Pie en ik verwacht dat Nvidia ook één van de eersten zal zijn met Android 10, zelfs voor dat model.

En ja, dat kost weer geld, weer een apparaat, maar dankzij HDMI CEC merk je daar niks van, want je kan je TV bedienen met de Shield remote (en die is super) of de Shield met je TV remote.
Daarnaast, TV OSen zijn ook nogal smaakafhankelijk, veel mensen zijn super gelukkig van LG WebOS, maar ik vind het zelf onhandig en traag, dus liever Android voor mij en dan maar investeren in iets wat ik toch bijna dagelijks gebruik. Apple TV is ook nog een optie natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, het verschil met Android TV 8 en 9 is minimaal, je zal er weinig van merken op je TV denk ik. Het zal de meeste mensen dan ook niks interesseren, als Tweaker hebben we nog de mogelijkheid om te kiezen zullen we maar zeggen :)
Dankjewel voor je antwoord! Dit zal zeker iets zijn wat ik zal overwegen. Wat ik heb kunnen vinden is dat je bij Android 9 ook je lampen etc uit kunt zetten via de tv, er zit namelijk een speciale google voice button op de afstandsbediening. Echter is die nu zéér beperkt tot het zoeken naar YouTube video's bij alles wat je zegt, en je kunt er een app mee openen. That's it. Het zou mij veel gebruiksgemak opleveren als ik dus mijn apparaten aan en uit kan zetten. Terugkomend op de support; ik vind dat als je een tv uitbrengt met Android TV je je apparaten gewoon moet updaten, (Hij is van Q3 2018!) en als je dat niet van plan bent, zet je toch overal gewoon het Philips besturingssysteem op, zoals bij de lagere modelen? Dan had ik net zo goed een dumb tv kunnen kopen :+
Wat mij tegen houdt van de Nvidia shield is de prijs. Bovendien is het ook gewoon Android TV. Alleen soepeler en langere support |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Maaark schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:42:
[...]

Ik denk niet dat het aan Android TV ligt, maar eerder aan de brakke implementatie van Philips helaas..
Je hebt gelijk, ik had het iets anders moeten verwoorden. Ze stoppen er ook bijna altijd goedkope Mediateks in, dus dan is dat wel te verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56

Klippy

Still Game

Colin013 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:48:
[...]

Dankjewel voor je antwoord! Dit zal zeker iets zijn wat ik zal overwegen. Wat ik heb kunnen vinden is dat je bij Android 9 ook je lampen etc uit kunt zetten via de tv, er zit namelijk een speciale google voice button op de afstandsbediening. Echter is die nu zéér beperkt tot het zoeken naar YouTube video's bij alles wat je zegt, en je kunt er een app mee openen. That's it. Het zou mij veel gebruiksgemak opleveren als ik dus mijn apparaten aan en uit kan zetten. Terugkomend op de support; ik vind dat als je een tv uitbrengt met Android TV je je apparaten gewoon moet updaten, (Hij is van Q3 2018!) en als je dat niet van plan bent, zet je toch overal gewoon het Philips besturingssysteem op, zoals bij de lagere modelen? Dan had ik net zo goed een dumb tv kunnen kopen :+
Wat mij tegen houdt van de Nvidia shield is de prijs. Bovendien is het ook gewoon Android TV. Alleen soepeler en langere support |:(
Helaas bestaat er geen dumb TV met de specs die wij zoeken.
Als er een OLED paneel was met alleen Ambilight en goede speakers (een 55 inch 4K OLED monitor) had ik die wel gekocht. Maar daar zie je ook al de negatieve reviews van en ik denk niet dat daar heel veel markt voor is.
Ik gok in de toekomst wel, als alles naar streaming gaat en de set-top boxen beter worden, maar voorlopig zie ik het niet gebeuren.
Denk ook niet dat het heel goedkoper gaat worden dan, dus ik heb me er bij neer gelegd.

De gewone consument zal het niet veel interesseren en de tweaker heeft waarschijnlijk een andere oplossing want is toch nooit tevreden (te trage SoC, te trage updates ed).
Er gaat een hoop werk in zitten, kijk maar naar de telefoon fabrikanten. Gelukkig is Andoid TV iets minder nodig om heel up-to-date houden en zijn de apps beperkt, maar ik begrijp de fabrikanten wel.
Dat zal zeker geen Philips ding zijn, denk dat andere fabrikanten net zo matig zijn hiermee.
De Shield is gemaakt voor dit doel en heeft maar één of 2 hardware varianten, dus veel makkelijker bij te houden.

Over Google assistant: Dat is zover ik weet nog niet in het Nederlands beschikbaar https://www.nvidia.com/en...e-assistant-on-shield-tv/ Maar dat zal bij Philips ook niet zijn.

Ander voordeel van de Shield is Geforce Now, maar dat gebruik ik ook niet vaak, het werkt wel goed, net als streamen van Steam.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

[...]

Ik heb zelf de OLED854 en ik heb nog nooit de stekker er uit hoeven te halen. Hij werkt hier perfect, snel en ben zelf nog geen bugs tegengekomen...

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Jeroenneman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:16:
Toengels.net is hier een goede bron voor. Als eigenaar van een 9002 heb ik daar ook altijd gekeken voor updates.

Wat Philips betreft ben ik wel teleurgesteld. Ze zijn erg slecht met updates. Een tijd lang hadden ze zelfs correct detecteren van aspect ratio gesloopt voor Plex en Kodi.
Korte update:
Bedankt nogmaals! Ik dacht vandaag weer eens een keer kijken, blijkt er gisteren gepost te zijn dat de update alsnog komt naar alle modellen uit 2018, een een deel uit 2017. oOo

Bron: https://toengel.net/phili...r-und-2018er-philips-tvs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Colin013 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Korte update:
Bedankt nogmaals! Ik dacht vandaag weer eens een keer kijken, blijkt er gisteren gepost te zijn dat de update alsnog komt naar alle modellen uit 2018, een een deel uit 2017. oOo

Bron: https://toengel.net/phili...r-und-2018er-philips-tvs/
Leuk gevonden! Ik hou alleen nog even in de gaten of deze update vlekkeloos verloopt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colin013
Update: Vandaag is er een update uitgekomen voor de tv's uit 2017/2018, maar wel nog op basis van Android Oreo. Ik ben dus de hoop verloren op een update naar Android 9. Maar wel goed dat Philips de TV nog onderhoud, ookal is hij pas net 2 jaar oud 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 23:38

_serial_

and there was silence

Colin013 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:42:
Update: Vandaag is er een update uitgekomen voor de tv's uit 2017/2018, maar wel nog op basis van Android Oreo. Ik ben dus de hoop verloren op een update naar Android 9. Maar wel goed dat Philips de TV nog onderhoud, ookal is hij pas net 2 jaar oud 7(8)7
Het zou best kunnen dat de update door het Coronavirus vertraging heeft opgelopen.
Aangezien het artikel nog steeds op de TP vision website staat hou ik nog wel beetje hoop.

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 15:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Colin013 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:42:
Ik heb de update (niet de Android 9 update) nu ruim een week draaien, en het lijkt er op alsof de 2.35:1 bug met deze update opgelost is. Alle 2.35:1 films spelen bij mij nu wel in de juiste verhouding af.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Ik heb ondertussen even naar de WiFcertificeringen zitten kijken, maar ook mijn Philips TV (65OLED803) is in mei gecertificeerd voor Android 9 (Pie)

https://www.wi-fi.org/content/search-page?keys=65OLED803

Ik blijf dus gewoon hoop houden op een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
_serial_ schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:28:
Ik heb ondertussen even naar de WiFcertificeringen zitten kijken, maar ook mijn Philips TV (65OLED803) is in mei gecertificeerd voor Android 9 (Pie)

https://www.wi-fi.org/content/search-page?keys=65OLED803

Ik blijf dus gewoon hoop houden op een goede afloop.
Klopt, ik heb ook een boel tv's opgezocht en die zijn allemaal gecertificeerd met Android 9 sinds eind mei. Het blijft mij dan wel een raadsel waarom ze begin juni nog een update met Android 8 uit hebben gebracht. Meer dan een beetje hoop heb ik helaas niet :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Colin013 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Klopt, ik heb ook een boel tv's opgezocht en die zijn allemaal gecertificeerd met Android 9 sinds eind mei. Het blijft mij dan wel een raadsel waarom ze begin juni nog een update met Android 8 uit hebben gebracht. Meer dan een beetje hoop heb ik helaas niet :N
Wij doen dit in mijn werkomgeving ook regelmatig, soms is een onderliggende update nodig om foutloos door te kunnen upgraden naar de volgende major release. De cornercases er zoveel mogelijk eruithalen zegmaar.

Je wilt natuurlijk niet eindigen met bergen met TV's die gebricked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
_serial_ schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Wij doen dit in mijn werkomgeving ook regelmatig, soms is een onderliggende update nodig om foutloos door te kunnen upgraden naar de volgende major release. De cornercases er zoveel mogelijk eruithalen zegmaar.

Je wilt natuurlijk niet eindigen met bergen met TV's die gebricked zijn.
Ah, duidelijk. Dankjewel voor je antwoord :)
Ik wacht af. Enig idee hoe lang het nog kan duren? Ze hadden namelijk gezegd dat de update eind 2019 zou uitrollen, dus ze hebben al een halfjaar langer gehad 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Colin013 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Ah, duidelijk. Dankjewel voor je antwoord :)
Ik wacht af. Enig idee hoe lang het nog kan duren? Ze hadden namelijk gezegd dat de update eind 2019 zou uitrollen, dus ze hebben al een halfjaar langer gehad 8)
Geen idee, durf ik niet te zeggen. Maar iets zegt mij dat als ze nu bezig zijn alle certificeringen af te ronden (ze hebben nogal wat modelletjes) dat de update ergens dit jaar nog wel valt.

Ik probeerde al te mailen met TP Vision, maar ik kreeg antwoord van Philips NL dat ze het antwoord niet wisten, ik zal nog even verder proberen te zoeken naar een beter contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Misschien geen Android TV9 maar zelfs Android TV10 op 2018 en deel van 2017 modellen ?

https://toengel.net/phili...18er-philips-tvs-tpm171e/

[ Voor 5% gewijzigd door _serial_ op 10-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Ja dat had ik ook al gelezen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik ben bang dat we het beter kunnen vergeten :(
Al blijf ik het wel slecht vinden dat ze als bedrijf (TP Vision) aangeven dat een update naar Android TV 9 zal verschijnen voor oudere modellen eind 2019, en het nu een jaar later is en we weten alsnog niks.

Ik vraag me eigenlijk af of iemand zelf Android TV 9/10/11 kan porten en deze online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Colin013 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:42:
Ja dat had ik ook al gelezen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik ben bang dat we het beter kunnen vergeten :(
Al blijf ik het wel slecht vinden dat ze als bedrijf (TP Vision) aangeven dat een update naar Android TV 9 zal verschijnen voor oudere modellen eind 2019, en het nu een jaar later is en we weten alsnog niks.

Ik vraag me eigenlijk af of iemand zelf Android TV 9/10/11 kan porten en deze online zetten?
Oudere TV's vanuit 2016 hebben ook Android Oreo gekregen in december 2018, ze zijn niet de snelste maar ik heb nog wel hoop, ergens begrijp ik wel dat ze Android P zouden overslaan en mogelijk direct naar Android TV 10 gaan, dan draait vrijwel alles vanaf 2017 Android TV 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limelightno1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb de nieuwste Google Chromecast in de usa besteld via goede vriend die er regelmatig komt.
Zo heb ik altijd een up to date smart tv. Want wachten op een eventuele update en built in Chromecast die halfbakken werkt ben ik wel klaar mee.

Update, inmiddels binnen en geïnstalleerd en android tv is vergeleken erbij echt ouwe meuk. Google TV is een verademing, super beeld en de afstandsbediening is ook top, zelfs de stereo kan ik qua volume er mee bedienen als ik serie kijk of muziek luistert. :) oftewel een blij ei ermee.

[ Voor 37% gewijzigd door Limelightno1 op 14-10-2020 20:06 . Reden: update van mijn reactie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Update van Philips

Ik heb het even voor u nagevraagd en de software versie 107.1.136.3 is op basis van Android versie O, Android 8. Onze productspecialisten vertelde mij, dat Android versie 9, Pie, wordt overgeslagen. In plaats van Android versie 9, zijn wij bezig om Android Q, versie 10 te implementeren. Hier is echter nog geen concrete beslissing voor gemaakt en zijn wij er op dit moment nog mee bezig. Een tijdsindicatie heb ik helaas niet. Wel kan ik u vertellen dat met uw TV, de Android versie niet stopt bij Android O, versie 8. Dit wordt nog vervolgd in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colin013
_serial_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:49:
Update van Philips

Ik heb het even voor u nagevraagd en de software versie 107.1.136.3 is op basis van Android versie O, Android 8. Onze productspecialisten vertelde mij, dat Android versie 9, Pie, wordt overgeslagen. In plaats van Android versie 9, zijn wij bezig om Android Q, versie 10 te implementeren. Hier is echter nog geen concrete beslissing voor gemaakt en zijn wij er op dit moment nog mee bezig. Een tijdsindicatie heb ik helaas niet. Wel kan ik u vertellen dat met uw TV, de Android versie niet stopt bij Android O, versie 8. Dit wordt nog vervolgd in de toekomst.
Wow, Die zag ik totaal niet aankomen! Fantastisch, als dat waar is is mijn respect voor Philips terug. Nu nog afwachten hoe lang dit gaat duren, ben heel benieuwd. Bedankt voor de terugkoppeling :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 12:23
Ben wel benieuwd of er inmiddels een update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
AlexTol schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:08:
Ben wel benieuwd of er inmiddels een update is?
Helaas niet nee. Ik betwijfel of hij nog wel komt, maar ik hou vol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
_serial_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:49:
Update van Philips

Ik heb het voor de grap nagevraagd bij de klantenservice; die zeggen dit:

"Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Onze specialisten zijn intern nog bezig met de ontwikkelingen wat betreft het upgraden van de Android versie. Hier hebben wij helaas nog geen verwachte datum voor.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Bijna een jaar later nu O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Colin013 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik heb het voor de grap nagevraagd bij de klantenservice; die zeggen dit:

"Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Onze specialisten zijn intern nog bezig met de ontwikkelingen wat betreft het upgraden van de Android versie. Hier hebben wij helaas nog geen verwachte datum voor.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Bijna een jaar later nu O-)
Ik kreeg hetzelfde antwoord vorige week
Bedankt voor uw geduld.

Hierbij krijg ik het volgende te horen van mijn product specialist.

Het model 65OLED803 en software staat momenteel nog op de lijst voor de Android software update. Hierbij wil ik u laten weten dat deze dus inderdaad nog wel komt voor uw tv.

Op het moment kunnen wij nog geen datum of tijd doorgeven voor wanneer dit zal zijn.
We hopen dat dit snel gaat gebeuren en geven uw bericht door aan de software ontwikkelaar. Wij houden u op de hoogte van veranderingen.
Ik ga mijn stalk offensief wat harder inzetten, dit wordt vanaf nu een mailtje elke maand.
(en ik ga ook proberen contacten te achterhalen bij tp-vision zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
_serial_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Ik kreeg hetzelfde antwoord vorige week

[...]

Ik ga mijn stalk offensief wat harder inzetten, dit wordt vanaf nu een mailtje elke maand.
(en ik ga ook proberen contacten te achterhalen bij tp-vision zelf)
Was het nog gelukt met contact zoeken bij TP vision? Keep us updated >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Colin013 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Was het nog gelukt met contact zoeken bij TP vision? Keep us updated >:)
Staat voor komende week weer op m'n agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
Ik dacht ik vraag het nog één keer, maar weer een nietszeggend antwoord:
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Voor sommige modellen is dit inderdaad aangekondigd echter is er geen tijd op gezet van wanneer deze komt. Wij hebben hier ook geen inzicht in dus wij kunnen niet vertellen wanneer deze uit gaat komen.
Ik geef het bij deze denk ik op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Colin013 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:55:
Ik dacht ik vraag het nog één keer, maar weer een nietszeggend antwoord:

[...]

Ik geef het bij deze denk ik op ;)
De Philips TV's zijn leuk qua AmbiLight, maar qua service of innovatie moet je niets meer bij ze zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:12
Jeroenneman schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:57:
[...]

De Philips TV's zijn leuk qua AmbiLight, maar qua service of innovatie moet je niets meer bij ze zoeken.
Ik zit hier weleens mee te lezen, maar het is toch niets dan ellende wat ik hier lees over Philips tv's.

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-04 16:35
Ik heb een Philips 65PUS8535/12 van 2021 en de tv draait op Android 9.0.
Ik heb in de loop verschillende updates gehad, zo'n beetje om de 3 a 4 maanden, nu al vanaf Mei 2022 niets
meer en de Android versie is nog steeds 9.0
Word mijn tv wel ooit geüpdatet naar een nieuwe versie ???? Ik zou wel graag Android 11 willen ontvangen.
Qua beeld ben ik zeer tevreden maar qua updates is het huilen met de pet op.

Doe er wat mee Philips of TP Vision :? 8)7

• Colin013
Scharrelkip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:48:
Ik heb een Philips 65PUS8535/12 van 2021 en de tv draait op Android 9.0.
Ik heb in de loop verschillende updates gehad, zo'n beetje om de 3 a 4 maanden, nu al vanaf Mei 2022 niets
meer en de Android versie is nog steeds 9.0
Word mijn tv wel ooit geüpdatet naar een nieuwe versie ???? Ik zou wel graag Android 11 willen ontvangen.
Qua beeld ben ik zeer tevreden maar qua updates is het huilen met de pet op.

Doe er wat mee Philips of TP Vision :? 8)7
Zoals je kon zien in dit topic geeft Philips niet zo veel om hun bestaande klanten, onze tv heeft sinds vorig jaar juli geen updates meer gehad :+ Maar misschien heb jij meer geluk omdat de tv recenter is!
Pagina: 1