Aanrijding na verkeerd richting aangeven door tegenpartij

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:59

MLLL

Palm Treo 650

redwing schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:34:
[...]

Komt omdat er iedere keer mensen voorbij komen die het hele topic overslaan en dan stellen dat TS hoe dan ook 100% fout is, ondanks dat al verschillende keren duidelijk is gemaakt dat het zeer waarschijnlijk een gedeelde schuldvraag is.....
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een aantal jaar geleden en ik was gewoon fout. Had ook gehoopt op gedeelde schuld, alhoewel ik mij afvraag of dat veel uitmaakt. Premie gaat toch omhoog, dus in die zin schiet je er niets mee op.

Nu had ik de mazzel dat mijn Passat destijds allrisk verzekerd was, schade bedroeg 4500 euro en de Twingo van de tegenpartij was totall loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
[...]

Komt omdat er iedere keer mensen voorbij komen die het hele topic overslaan en dan stellen dat TS hoe dan ook 100% fout is, ondanks dat al verschillende keren duidelijk is gemaakt dat het zeer waarschijnlijk een gedeelde schuldvraag is.....
Ze zitten beide fout, de tegenligger had prima kunnen weten dat een bestuurder gas geeft als een knipperlicht aan staat (ik zou persoonlijk ook gas geven hoor).

Maar kunnen beide verzekeringen 50/50 de totale kosten betalen van beide of werkt dat niet zo en is er altijd 1 de dupe ook al geven beide partijen aan schuldig te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:19
MLLL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:10:
[...]
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een aantal jaar geleden en ik was gewoon fout. Had ook gehoopt op gedeelde schuld, alhoewel ik mij afvraag of dat veel uitmaakt. Premie gaat toch omhoog, dus in die zin schiet je er niets mee op.

Nu had ik de mazzel dat mijn Passat destijds allrisk verzekerd was, schade bedroeg 4500 euro en de Twingo van de tegenpartij was totall loss.
Het kan uitmaken als de schade meevalt en je hem zelf betaald.

Voor de schuldvraag maakt het in zo'n situatie veel uit hoe goed de verhalen op elkaar aansluiten en wat de details zijn. Dus remde degene die zijn knipper aanzette ook af, keek ie opzij etc. Zeker als er meerdere redenen zijn om aan te nemen dat iemand af gaat slaan is de kans op gedeelde schuld groter.
mugenmarco schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:44:
[...]
Ze zitten beide fout, de tegenligger had prima kunnen weten dat een bestuurder gas geeft als een knipperlicht aan staat (ik zou persoonlijk ook gas geven hoor).

Maar kunnen beide verzekeringen 50/50 de totale kosten betalen van beide of werkt dat niet zo en is er altijd 1 de dupe ook al geven beide partijen aan schuldig te zijn?
De schade kan verdeeld worden. Het enige nadeel is dat meestal van beide de no-claim dan omlaag gaat. Dus vooral als het kleine schades zijn die je zelf wilt betalen/repareren kan gedeelde schuld fijn zijn (maar dan moet dat ook voor de schade van de tegenpartij gelden).
Maar als je b.v. all-risk verzekerd bent en de schade toch laat repareren op de kosten van de verzekering maakt het niet uit of je gedeeltelijk of volledig aansprakelijk bent.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

...én omdat er mensen zijn die halsstarrig blijven volhouden dat er gedeelde schuld is terwijl er meerdere voorbeelden genoemd zijn waarbij in eenzelfde situatie toch écht de schuld volledig bij de bestuurder die geen voorrang verleende werd gelegd.

Ik noem geen namen verder... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:19
Icephase schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:19:
[...]
...én omdat er mensen zijn die halsstarrig blijven volhouden dat er gedeelde schuld is terwijl er meerdere voorbeelden genoemd zijn waarbij in eenzelfde situatie toch écht de schuld volledig bij de bestuurder die geen voorrang verleende werd gelegd.

Ik noem geen namen verder... :+
Aangezien er van beide situaties voorbeelden zijn gegeven, zijn dus ook beide situaties mogelijk. Het is uiteindelijk afhankelijk van de precieze situatie en de afweging van de verzekeraar. Je moet dus bij de verzekering zijn voor het definitieve antwoord.

[removed]

Pagina: 1 2 Laatste