voor Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp
wil ik berekenen van waterweerstand/leiding/flow debiet etc etc .
ik heb echter hulp nodig ..
ik zoek de "formule" (naam) of methode voor
- berekenen van bv 40 mm buis naar 8mm buisjes (verdeler?)
- slang weerstand (versus buis)
- warmte overdracht tussen zon --> pvc/epdm --> water
- verloop van 32 mm naar 50mm
wat is het verschil tussen een Knie en een 90 graden bocht ?
is er nog een "naam" voor T-stuk/Y-stuk ? (weerstand technisch)
ik ben ondertussen gegevens aan het verzamelen voor de onderdelen/materialen
Mocht je weten waar ik excel sheets / formules kan vinden waar ik alleen de waardes hoef te wijzigen zou dat ook erg prettig zijn.
Omdat er heel veel vragen/discussies zijn die te maken hebben met de flow en nog niet veel mensen zijn die "vloeistof dynamica' begrijpt teminste we kunnen nog niet feitenlijk onderbouwen .. zou het leuk zijn dit te kunnen doen ..
Maar goed beetje hulp in zouden we wel waarderen .. ik probeer het in een excel sheetje te zetten zodat we er kaas van kunnen maken
ps ik google wel, maar keywords/juiste benaming mis ik hier en daar .. of dit nu 0,001% uitmaakt tja dat is punt 2
thx voor je hulp
wil ik berekenen van waterweerstand/leiding/flow debiet etc etc .
ik heb echter hulp nodig ..
ik zoek de "formule" (naam) of methode voor
- berekenen van bv 40 mm buis naar 8mm buisjes (verdeler?)
- slang weerstand (versus buis)
- warmte overdracht tussen zon --> pvc/epdm --> water
- verloop van 32 mm naar 50mm
wat is het verschil tussen een Knie en een 90 graden bocht ?
is er nog een "naam" voor T-stuk/Y-stuk ? (weerstand technisch)
ik ben ondertussen gegevens aan het verzamelen voor de onderdelen/materialen
Mocht je weten waar ik excel sheets / formules kan vinden waar ik alleen de waardes hoef te wijzigen zou dat ook erg prettig zijn.
Omdat er heel veel vragen/discussies zijn die te maken hebben met de flow en nog niet veel mensen zijn die "vloeistof dynamica' begrijpt teminste we kunnen nog niet feitenlijk onderbouwen .. zou het leuk zijn dit te kunnen doen ..
Maar goed beetje hulp in zouden we wel waarderen .. ik probeer het in een excel sheetje te zetten zodat we er kaas van kunnen maken
ps ik google wel, maar keywords/juiste benaming mis ik hier en daar .. of dit nu 0,001% uitmaakt tja dat is punt 2
thx voor je hulp
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 28-05-2020 00:15 ]
Tja vanalles