Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 14:34
om de zoveel tijd hoor ik mijn 1070 gpu fan aanslaan en vervolgens weer terug naar het normale niveau.
vooraal het aanslaan maakt veel lawaai

en ik weet niet waardoor het komt..... gpu temp is stabiel rond de 30 graden geen overclock of wat dan ook
ik had een in de software een custom curve gezet dat hij zeker van 0 tot 40 graden op 30% fan speed (vrijwel geluidloos) staat maar blijkbaar heeft dat niet het gewenste effect

terwijl de fans aanslaat zie ik dit niet in de software verschijnen voor een temp of fanspeed piek

voor software gebruik ik de palit thundermaster die bij de gpu hoord. hiervoor had ik gpu-z maar hetzelfde effect

kan iemand mij hier verder mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:57
Wat als je geen fanprofiel gebruikt? Tegenwoordig zijn de meeste videokaarten passief wanneer idle en dus temp onder bvb 50°C is(bij mijn GTX 1060 toch)

Op 30% laten draaien minimum is niet nodig en kan resulteren dat het net niet genoeg is om continu te draaien waardoor hij dus inderdaad af en toe stilvalt en terug herstart. Beter dan ofwel 0% ofwel 40% zodat de fan zeker genoeg stroom krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door skelleniels op 26-05-2020 20:54 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 14:34
had nog niet aan gedacht dat de fan juist afslaat en dan weer meot opstarten.....ik probeer het even en zal kijken (horen :S) of het iets uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:53

Nemesizz

Untouchable

De Pallit 1070 kan wel op 30% of lager (mijne draait idle op 25%). Ik gebruik wel Afterburner voor de fanprofile en niet het programma van Pallit zelf (veel van die huis-eigen software om fans of RGB aan te sturen is dikke meuk, je leest vaak zat over allerlei vage problemen die dan blijken veroorzaakt te worden door dat soort software).

Maar als je pech hebt kan het ook duiden op een probleem met de fancontroller of een thermal sensor.

Heb wel eens gezien bij moederborden bijvoorbeeld, dat de temperatuur sensor even piekt op 127/128 of 255/256 graden, en dan schiet zo'n ding natuurlijk helemaal in de stress omdat die 'denkt' dat die oververhit en gooit de fans dan op maximum.