Toon posts:

DSL (lijn) probleem, lijn gereserveerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02
Helaas heb ik mij door de door de meest recente prijsverhoging van Ziggo in de wereld van DSL laten meeslepen. Dit loopt namelijk totaal niet zoals het zou moeten en ik zit nu op een dood spoor. Wellicht heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie.

Ik heb een DSL abonnement aangevraagd bij Budget Alles-in-1, dat verliep in eerste instantie goed, Ziggo opgezegd. Na een aantal dagen kreeg ik een mail dat er geen levering op mijn adres door hen mogelijk zou zijn en dat mijn order geannuleerd is.
Ik woon hier nu een jaar of 3, nooit een DSL aansluiting gebruikt, er is wel een ISRA punt.
Budget gaf na een telefoon gesprek aan dat er wel een lijn is, maar dat zij die niet mogen gebruiken. Hij zou gereserveerd zijn voor KPN. Vreemd verhaal, maar zij konden (volgens hun zeggen) niets doen en ik krijg geen DSL.

Vervolgens KPN maar gebeld, eerst kreeg ik een medewerker aan de lijn die inderdaad bevestigde dat mijn lijn gereserveerd is voor KPN en dat ik enkel bij hen een abonnement kan afsluiten en dat was volgens hen ook direct mogelijk :?
Op de vraag of de lijn open gezet kon worden voor andere providers werd geantwoord dat op deze lijn enkel KPN DSL mogelijk was... vreemd.

Later nogmaals via webcare geprobeerd, die willen helemaal niet aangeven wat er met mijn lijn aan de hand is, omdat ik geen klant ben... zucht... en verwijzen mij weer terug naar de provider waar ik het aangevraagd heb. 8)7

Ik weet niet hoe ik nu verder kom hiermee, er is een DSL lijn, maar kennelijk mag die enkel door KPN gebruikt worden, dat is toch vreemd en zou toch niet moeten kunnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Misschien kan @Wildfire hier meer over uitleggen. Hij is monteur bij KPN.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:28
@ThinkPad even de @Wildfire tag goed doen.. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:41
Wat zie je op jouw adres op de XS4all FourStack staan?
Laat XS4All zien, maar geldt voor KPN DSL en Fiber netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
IThom schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:28:
Wat zie je op jouw adres op de XS4all FourStack staan?
Laat XS4All zien, maar geldt voor KPN DSL en Fiber netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:55
Klinkt haast alsof er al iets op de lijn staat / order in het systeem staat.
Wellicht van de vorige bewoner nog.
Daar moet inderdaad even iemand met KPN toegang kijken wat er nou aan de hand is.
Stom dat servicedesk/webcare niet even verder kijkt...

Die Fourstack geeft in iedergeval aan dat inprincipe DSL wel mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:32
Lijkt erop dat de vorige bewoner nog een verbinding heeft lopen of dat de vorige bewoner een betalingsprobleem heeft en de lijn is geblokkeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
Dieks77 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:41:
Klinkt haast alsof er al iets op de lijn staat / order in het systeem staat.
Wellicht van de vorige bewoner nog.
Daar moet inderdaad even iemand met KPN toegang kijken wat er nou aan de hand is.
Stom dat servicedesk/webcare niet even verder kijkt...

Die Fourstack geeft in iedergeval aan dat inprincipe DSL wel mogelijk moet zijn.
Klopt, dat geeft KPN ook aan, maar niet via virtuele providers....
RollieBollie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:42:
Lijkt erop dat de vorige bewoner nog een verbinding heeft lopen of dat de vorige bewoner een betalingsprobleem heeft en de lijn is geblokkeerd.
Oke, maar waarom wil KPN zelf mij dan wel internet bieden op de lijn? Dat snap ik nog niet helemaal.

[Voor 41% gewijzigd door Nachtapotheker op 26-05-2020 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:55
Nachtapotheker schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Klopt, dat geeft KPN ook aan, maar niet via virtuele providers....

[...]

Oke, maar waarom wil KPN zelf mij dan wel internet bieden op de lijn? Dat snap ik nog niet helemaal.
Waarschijnlijk gaan ze er, vooralsnog, vanuit dat jij ook de vorige contracthouder bent en dus eigenlijk zeggen "we willen best weer aansluiten maar wel op onze voorwaarden"
Ofwel moet je ze zien te overtuigen dan dat jij de nieuwe bewoner bent en niets weet van een vorig contract.

}) Even advocaat van de duivel, je hebt niet zelf daar een KPN telefoonlijntje gehad en dat niet helemaal netjes afgezegd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
Dieks77 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Waarschijnlijk gaan ze er, vooralsnog, vanuit dat jij ook de vorige contracthouder bent en dus eigenlijk zeggen "we willen best weer aansluiten maar wel op onze voorwaarden"
Ofwel moet je ze zien te overtuigen dan dat jij de nieuwe bewoner bent en niets weet van een vorig contract.

}) Even advocaat van de duivel, je hebt niet zelf daar een KPN telefoonlijntje gehad en dat niet helemaal netjes afgezegd?
Nee ik ben al 15 jaar bij Ziggo, nooit iets van KPN gehad.
Bij mijn weten gebruikte de vorige bewoner ook Ziggo.

Het probleem is dat niemand mij kan vertellen wat er aan de hand is, dat maakt het wat lastig uit te zoeken wat er aan de hand is.

[Voor 9% gewijzigd door Nachtapotheker op 26-05-2020 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:54
@Nachtapotheker

Order geannuleerd wil meestal zeggen dat er bijvoorbeeld nog een opzegging of andere aanvraag loopt van een koperlijn. Ik kan dit wel grotendeels voor je inzien, stuur maar een DM met postcode en huisnummer

[Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 26-05-2020 14:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
Hoi Mad-dog, dank dat je me wilt helpen.
Ik hoor het graag.

Mvg Chris

[Voor 13% gewijzigd door Nachtapotheker op 26-05-2020 15:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nachtapotheker schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:33:
Hoi Mad-dog, dank dat je me wilt helpen. Het is **.

Ik hoor het graag.

Mvg Chris
je stuurt het nu openbaar, en niet via een Privé Bericht (DM)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
@Nachtapotheker

Heb even gecheckt. Er is helemaal geen aderpaar ingelast in deze woning. KPN en XS4ALL doen dit kosteloos voor je. Bij andere partijen zul je dit eerst zelf in gang moeten zetten via mijnaansluiting.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
mad-dog schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:59:
@Nachtapotheker

Heb even gecheckt. Er is helemaal geen aderpaar ingelast in deze woning. KPN en XS4ALL doen dit kosteloos voor je. Bij andere partijen zul je dit eerst zelf in gang moeten zetten via mijnaansluiting.nl
Dat is wel gek, want er hangt gewoon een wandcontactdoos met telefoon er in... maar dat verklaart wel waarom ze niks willen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
AW_Bos schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:36:
[...]

je stuurt het nu openbaar, en niet via een Privé Bericht (DM)
Ik zie het ja, deed het even op m'n mobiel 8)7 niet goed gekeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
Nachtapotheker schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Dat is wel gek, want er hangt gewoon een wandcontactdoos met telefoon er in... maar dat verklaart wel waarom ze niks willen doen.
Kan zijn dat dit aderpaar buiten gebruik is gesteld in het verleden. Je kunt bij KPN een maandelijks opzegbaar abonnement aanvragen en daarna een migratie aanvragen richting andere ISP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
mad-dog schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Kan zijn dat dit aderpaar buiten gebruik is gesteld in het verleden. Je kunt bij KPN een maandelijks opzegbaar abonnement aanvragen en daarna een migratie aanvragen richting andere ISP
Dat is een goede tip, dank je wel :) Hoe gaat het aanleggen van zo'n aderpaar in zijn werk? Moet de tuin dan open?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
Nachtapotheker schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Dat is een goede tip, dank je wel :) Hoe gaat het aanleggen van zo'n aderpaar in zijn werk? Moet de tuin dan open?
Hangt beetje af van de situatie, is vantevoren niet te zeggen. Houd wel rekening met een doorlooptijd die langer is dan normaal(vanwege de extra inzet van onderaannemers)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
mad-dog schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Hangt beetje af van de situatie, is vantevoren niet te zeggen. Houd wel rekening met een doorlooptijd die langer is dan normaal(vanwege de extra inzet van onderaannemers)
Dat is geen punt, ik heb het opzeggen van de Ziggo lijn al geannuleerd :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Nachtapotheker Wellicht nog een tip voor een volgende overstap van de ene ISP naar de andere:

Nooit zelf opzeggen, maar maak gebruik van de opzegservice van je nieuwe ISP. Dan loop je veel minder het risico om zonder verbinding te komen zitten...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
ehtweak schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:40:
@Nachtapotheker Wellicht nog een tip voor een volgende overstap van de ene ISP naar de andere:

Nooit zelf opzeggen, maar maak gebruik van de opzegservice van je nieuwe ISP. Dan loop je veel minder het risico om zonder verbinding te komen zitten...
Ja, klopt, maar dat gaat ook nog wel eens fout :D
Ik had het vrij ruim gepland, dus op zich niet echt een probleem in dit geval :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aangezien Ziggo en KPN beiden over een aparte kabel leveren kun je het prima naast elkaar hebben lopen.
Ik zou Ziggo daarom pas opzeggen nadat je een werkende KPN-verbinding hebt. Dan maar een maandje dubbele kosten.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
@Nachtapotheker

Je kunt zelfs een aanvraag doen bij KPN en deze binnen 14 dagen na oplevering annuleren. Vroeger was dit 14 dagen na aanvraag, maar is nu 14 dagen na oplevering

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:51
mad-dog schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:43:
@Nachtapotheker

Je kunt zelfs een aanvraag doen bij KPN en deze binnen 14 dagen na oplevering annuleren. Vroeger was dit 14 dagen na aanvraag, maar is nu 14 dagen na oplevering
Kan bovenstaande ook bevestigen. Mijn DSL kabel was beschadigd, met een onstabiele lijn tot gevolg waarbij de snelheid niet behaald werd. T-Mobile bood vrijwel gelijkcontract ontbinding aan. Vermoed dat zij hier geen kosten aan wouden maken. KPN afgesloten, wederom monteur. Doorgestuurd naar ondergronds en opgelost. Binnen 14 dagen na de activatie van de lijn weer opgezegd. Dit kan ook met een jaarcontract, welke ik had afgesloten.

Vond het wel jammer dat het zo moet moet. Maar het kan wel en je kunt zonder problemen weer opzeggen binnen de 14 dagen na activatie van de lijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
@mad-dog @WouTer14 dat zijn goede tips, dank jullie wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
WouTer14 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Kan bovenstaande ook bevestigen. Mijn DSL kabel was beschadigd, met een onstabiele lijn tot gevolg waarbij de snelheid niet behaald werd. T-Mobile bood vrijwel gelijkcontract ontbinding aan. Vermoed dat zij hier geen kosten aan wouden maken. KPN afgesloten, wederom monteur. Doorgestuurd naar ondergronds en opgelost. Binnen 14 dagen na de activatie van de lijn weer opgezegd. Dit kan ook met een jaarcontract, welke ik had afgesloten.

Vond het wel jammer dat het zo moet moet. Maar het kan wel en je kunt zonder problemen weer opzeggen binnen de 14 dagen na activatie van de lijn.
Weet je toevallig of je dan de aansluitkosten ook terug krijgt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
Nachtapotheker schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Weet je toevallig of je dan de aansluitkosten ook terug krijgt?
Jup, dat is wettelijk zo geregeld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:51
Klopt! Ik heb e.e.a weer netjes teruggekregen. Ging ook vrij vlot, dit was binnen twee weken geregeld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee