Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 14:31
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een beveiligingscamera voor buiten om de oprit en de daarop geparkeerde auto te filmen.

Ik ben van plan hem aan de garage te bevestigen en moet dan van vlak onder de camera tot 15 meter (+- lengte oprit) vooruit kunnen kijken.
Zoomen of bewegen van de lens op afstand hoeft van mij niet.

Mooiste is denk ik om beeld van zo groot mogelijke resolutie (4k?) te verkrijgen van de camera? Ik wil deze dan bv een dag of 5 opslaan op mijn NAS met Synology Surveillance Station. Hoeveel ruimte zal dit kosten?

En ook s'nachts zou ik een redelijk scherp beeld (IR leds) willen verkrijgen.

Ik had voorheen (+- 2 jaar geleden) al eens gekeken en kwam toen uit bij een Dahua (dacht model IPC-HDW2831), maar dat is al een tijd geleden. Inmiddels zie ik niet echt de bomen door het bos meer..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology NAS DS218+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Compatible zijn met Synology.
  • POE zodat er alleen een ethernetkabel naar getrokken hoeft te worden en een stabiele verbinding verkregen wordt
  • S'nachts ook beeld
  • Budget, volgens mij moet er voor een euro of 200 best wat te krijgen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Burning_Tyre op 26-05-2020 10:53 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:35
Je hebt niet aangegeven wat je al gevonden hebt?
Dit zou een lijst zijn waarmee je een winkel inkoopt, Tweakers is geen winkel.
Ik zou eerder zeggen loop gewoon Coolblue binnen, of bel een expert winkel op. Je betaald paar euro meer maar alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:12

Snow_King

Konijn is stoer!

Unifi G3 camera? Past binnen budget en kan als het goed is via RSTP zijn video stream aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
Mijn tips:
- neem geen unify/nest/cloud based services. Niet alleen omwille van "closed" maar ook omwille van security. Van Unify had ik ergens gelezen dat ze de video spullen zouden afstoten?
- 4k en 700MP is niet altijd de beste keuze, zeker niet voor nachtelijke opnames
- als je niet zeker weet welk type lens je dient te gebruiken: https://calculator.ipvm.com/ --> pak een camera, plak 'm op jouw locatie en je ziet onmiddellijk de DORI distances
- als je twijfelt over de focusafstand, dan neem je een varifocale camera, beetje duurder, maar heeft tenminste een breder inzetgebied
- Starlight is een must voor goed nachtbeeld bij dahua!
- kijk ook goed of jouw model een micro nodig heeft
- wil je een mooie prijs (toch in vergelijking met dezelfde toestellen in de reguliere markt), vraag dan een quote bij @empiretecandy op het ipcamtalk.com forum

O ja, hier kan je ook veel vinden: Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Minitrooper op 26-05-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb een Dahua IPC-HDBW1320E camera geplaatst met POE, die neemt op met 3 megapixel (2048x1536) 10 fps h264 naar een Synology met bewegingsdetectie van de camera zelf.
Dat kost ongeveer 30 MB per minuut, en zo'n 10 Mbit op het netwerk.

Kentekenplaten zijn goed leesbaar op 10 meter afstand met de HDR functie actief.
Let op dat je goed vreemd belicht en niet de interne IR stralers gebruikt.

Dit is een waterdichte dome camera, maar deze hangt verticaal. Goed opletten met ophangen, want je hebt niet alle bewegingsvrijheid voor het richten van de camera zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Als ik een Dahua kies die h265 ondersteund dan scheelt dit dataverkeer op het netwerk denk ik?

Als ik deze dan vervolgens bedraad naar een POE switch, en op deze switch rechstreeks mijn Synology aansluit dan ontlast ik de rest van het netwerk van dit verkeer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Zelf heb ik bv dit model gezien

IPC-T2831T-ZS

Pagina: 1