Hulp nog bij BUVA deurespagnolet (IRL MYST puzzel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:07
(voor de mensen die hier via google komen, de oplossing/tekening staat als je iets naar beneden scrollt)

Bij een mooi 'ik kijk wel even wat er aan de hand is' moment ben ik weer in een situatie terecht gekomen waarvan ik er zoveel in mijn leven heb :D

lang verhaal kort: Openslaande deuren rammelde een beetje, ik dacht dat er wat in de opbouw van het espagnolet los zou zitten. dat leek niet echt het geval. ik zag 2 kleine schroefjes rond het slot deze heb ik verwijderd en op dat moment (wat ik niet verwachte) vielen alle tandwielen eruit. :/ :D

Anyway. Ik heb nu dus de puzzle om dit weer in elkaar te zetten. Nu heb ik hem gedeeltelijk, op een manier terug gezet waarop ik de sleutel 1 keer om kan draaien. Hierdoor gaan de spijlen net genoeg naar binnen dat ik de deur kan openen.

Omdat ik dus niet verwachtte dat de heleboel als een kaartenhuis in elkaar zou storten heb ik dus geen 'voor' foto gemaakt. maar misschien is er iemand van jullie die misschien dezelfde opstelling heft en een foto kan maken.

Dit is de huidige situatie:

In deze stand kan ik hem net genoeg draaien op de deur te kunnen openen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lzrg8Gj3MuvxAGrlbjEFpqYhXE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1IZxt8lfclQkbuTvfTNPydC.jpg?f=fotoalbum_small

Maar de spijlen gaan eigenlijk niet vergenoeg de putjes in waardoor de deur nog meer klappert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjA91JYlgaMtI8zT-4MN7aKbmu0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3OebUu4OfGn4YL5Q5elQCDZ.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqO0lOv3EIhpGpaZ2uC__ZM9RZQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1IZxt8lfclQkbuTvfTNPydC.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 49% gewijzigd door nexhil op 17-11-2020 14:11 ]

Beste antwoord (via rens-br op 16-05-2023 10:44)

• nexhil
AlbertOost schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:13:
Ik heb hier hetzelfde probleem🤔
Zou je dr tekening ook kunnen sturen?
Klikkerdieklikklak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEFU6oMRnha-0QKwouN-b76d0-o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dZqrb7QIGdGBkSDiSnUtrIjw.png?f=fotoalbum_medium
(opklik voor groot)

Mocht het niet te lezen zijn, stuur even een DM dan mail ik de PDF door!

[ Voor 25% gewijzigd door nexhil op 15-06-2020 21:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:37
Het is een Buva balk espagnolet, kan online wel de folder vinden maar niet de handleiding.

Ik zou Buva even bellen, misschien kunnen ze je een handleiding of instructie mailen.

Haal dit vaan google:
BUVA homecare systemen
Adres: Bremen 5, 2993 LJ Barendrecht
Telefoon: 0180 697 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
FRANQ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:26:
Het is een Buva balk espagnolet, kan online wel de folder vinden maar niet de handleiding.

Ik zou Buva even bellen, misschien kunnen ze je een handleiding of instructie mailen.

Haal dit vaan google:
BUVA homecare systemen
Adres: Bremen 5, 2993 LJ Barendrecht
Telefoon: 0180 697 500
ja thanks! Ik had deze ook al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Zie op die twee tandheugels twee inkepingen staan, ik denk dat die ergens moeten uitlijnen in de open of dicht positie.
De stangen zelf heb je er niet aan zie ik.

Maar zonder handleiding zou ik het zo doen.
Als je je slot zonder sleutel hebt zou je de tandheugel erin kunnen drukken op de plek zodat de espagnolet vlak is met de boven/onderzijde van de deur.
Dan even kijken of hij nog op slot kan, zo niet moet je beide tandheugels 1 tandje verder naar binnen trekken en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
FRANQ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:39:
Zie op die twee tandheugels twee inkepingen staan, ik denk dat die ergens moeten uitlijnen in de open of dicht positie.
De stangen zelf heb je er niet aan zie ik.

Maar zonder handleiding zou ik het zo doen.
Als je je slot zonder sleutel hebt zou je de tandheugel erin kunnen drukken op de plek zodat de espagnolet vlak is met de boven/onderzijde van de deur.
Dan even kijken of hij nog op slot kan, zo niet moet je beide tandheugels 1 tandje verder naar binnen trekken en dan nog eens proberen.
Mochten mensen het bovenstaande nummer willen bellen, deze is niet voor particuleren.

Als je informatie van buva wikt: mailen (eventueel met foto's) bovashop@buva.nl
mocht ik iets krijgen dan zal ik dat hier posten om het topic volledig te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door nexhil op 04-06-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
nexhil schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Mochten mensen het bovenstaande nummer willen bellen, deze is niet voor particuleren.
Lekker handig dan dat ze op hun eigen site zeggen "Bel ons: +31(0)180 697500"
Staat gewoon bij contact.

En dan nog, niet voor particulieren.
Wat voor bedrijf ben je dan, wat maakt het uit wie er belt help gewoon bij vragen over je product.

EDIT: wel snelle reactie via de mail, dat is wel eens anders :)

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 04-06-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
FRANQ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Wat voor bedrijf ben je dan, wat maakt het uit wie er belt help gewoon bij vragen over je product.
Ik heb binnen een half uur een tekening ontvangen van hoe het binnenwerk hoort te zitten en inmiddels binnen 30 minuten de hele boel gefixt!

Ik zal de tekening zo uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertOost
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-03-2023

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• nexhil
AlbertOost schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:13:
Klikkerdieklikklak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEFU6oMRnha-0QKwouN-b76d0-o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dZqrb7QIGdGBkSDiSnUtrIjw.png?f=fotoalbum_medium
(opklik voor groot)

[ Voor 25% gewijzigd door nexhil op 15-06-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
FRANQ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:17:
[...]

EDIT: wel snelle reactie via de mail, dat is wel eens anders :)
Het is ook een bedrijf voor professionals en het telefoonnr is geen helpdesk voor Jan en alleman.
Zelfs voor professionele klanten zijn de wegen van Buva soms ondoorgrondelijk en de vaste accountmanager van ons is ook niet heel erg behulpzaam aan de telefoon. Het is een arrogant clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-04 09:42
D.deJong schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Het is ook een bedrijf voor professionals en het telefoonnr is geen helpdesk voor Jan en alleman.
Zelfs voor professionele klanten zijn de wegen van Buva soms ondoorgrondelijk en de vaste accountmanager van ons is ook niet heel erg behulpzaam aan de telefoon. Het is een arrogant clubje.
Voor een arrogant clubje hebben ze die mensen toch snel geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
atsan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:07:
[...]

Voor een arrogant clubje hebben ze die mensen toch snel geholpen..
Dat was dan ook niet telefonisch, of in ieder geval niet van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08-2021
Ik heb zo’n zelfde rammelend deurespagnolet. Is het je gelukt dat te verhelpen? Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Mawb schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:46:
Ik heb zo’n zelfde rammelend deurespagnolet. Is het je gelukt dat te verhelpen? Nog tips?
Je kan het sluitplaatje waar de pen in valt op 4 verschillende manieren monteren, hier zet je de deur strakker of losser mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
Mawb schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:46:
Nope. Het zijn de punten van de spijlen die wiebelen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
nexhil schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:41:
[...]

Klikkerdieklikklak:

[Afbeelding]
(opklik voor groot)

Saved my ass vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
Fijn om te horen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbps
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:00
Ik heb het rammelen nu iets verholpen door een sponsje in de gaten waar de pennen in steken te stoppen, zodat die beetje klem zitten. Nu rammelt hij nog steeds in het midden (dus waar die tandwielen enzo zitten) bij dichtdoen van de andere deur.

Ik irriteer me daar vrij fors aan, zeker omdat 2 kinderen het lastig vinden die deur heel voorzichtig dicht te doen... Is dit iets dat bij al dit soort Buva espagnoletten speelt? Ik overweeg dat hele systeem te vervangen door een ander merk, wel een aanfluiting die Buva rammeldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
Mbps schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:49:
Ik heb het rammelen nu iets verholpen door een sponsje in de gaten waar de pennen in steken te stoppen, zodat die beetje klem zitten. Nu rammelt hij nog steeds in het midden (dus waar die tandwielen enzo zitten) bij dichtdoen van de andere deur.

Ik irriteer me daar vrij fors aan, zeker omdat 2 kinderen het lastig vinden die deur heel voorzichtig dicht te doen... Is dit iets dat bij al dit soort Buva espagnoletten speelt? Ik overweeg dat hele systeem te vervangen door een ander merk, wel een aanfluiting die Buva rammeldingen...
Ik vind het ook niet meer van deze tijd dat je deuren in een moderne woning (Bouwjaar 2007) staan te klapperen bij wind of luchtverplaatsingen binnen, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-12-2024
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg je die afdekplaat van het geheel af?
Mijn slot draait niet goed open maar kom nu niet verder dan de cilinder eruit te krijgen, maar kan niet bij het binnenwerk (vermoed dat er iets tussen de tandwieltjes zit).
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt,
Jos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
JosHendrikx schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:45:
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg je die afdekplaat van het geheel af?
Mijn slot draait niet goed open maar kom nu niet verder dan de cilinder eruit te krijgen, maar kan niet bij het binnenwerk (vermoed dat er iets tussen de tandwieltjes zit).
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt,
Jos
Gewoon een beetje naar links en naar echts wrikken. Die zit bij mij verder nergens aan vast. Gewoon erop geklemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-12-2024
nexhil schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Gewoon een beetje naar links en naar echts wrikken. Die zit bij mij verder nergens aan vast. Gewoon erop geklemd
Thanks; hij zit bij mij dan kennelijk goed geklemd, maar dan ga ik het met wat meer kracht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
JosHendrikx schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:03:
[...]

Thanks; hij zit bij mij dan kennelijk goed geklemd, maar dan ga ik het met wat meer kracht proberen.
Is het gelukt Jos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 17:59
het voorbeeld hierboven gaat nog wel, daar moet t zwarte plaatje af en dan zitten er schroeven achter.. ik heb echter deze..
en ik heb geen idee hoe ik hiervan het cilinder zou kunnen vervangen..
Suggesties meer dan welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ4Obkb_L0FKYm_nbFjnpr_YuKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhW8S25LxT6qDa5Ah4HnZPVQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
Zit er geen palletje aan de binnenkant van het kozijn (dus waar de deuren naast elkaar staan) ? Ik kan het nu niet even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
zou die dan hierachter moeten zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbJhhJFHDOjgpWgYg1J7kCXahto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMBcqiXQjSghgtQl78Rvw6N3.jpg?f=fotoalbum_large

aan de andere zijde zie ik niets.. en aan de buiten van de tuindeur zit nog een houtenbalk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHvW1ge2Gx5rQ15xPrA2J0QFy0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRynZ5qpwBTb5rzlehrVVJot.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb alle cilinders vervangen, maar kan deze cilinder zo niet vervangen.

Bedankt voor je reactie trouwens

[ Voor 23% gewijzigd door k_kroket op 31-01-2023 12:35 . Reden: foto vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:06

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
het is een afdek kap die over het binnenwerk van spanjolet zit als je die eraf haalt kan je bij de halve cylinder

hier zie je het ongeveer

https://www.slotensloten....rie_8000-8500_2010-10.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
k_kroket schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:34:
zou die dan hierachter moeten zitten?

[Afbeelding]

aan de andere zijde zie ik niets.. en aan de buiten van de tuindeur zit nog een houtenbalk.

[Afbeelding]

ik heb alle cilinders vervangen, maar kan deze cilinder zo niet vervangen.

Bedankt voor je reactie trouwens
Dat was een verwachting die niet klopt helaas.
(Opmerking op je eerste foto ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
twain4me schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:06:
het is een afdek kap die over het binnenwerk van spanjolet zit als je die eraf haalt kan je bij de halve cylinder

hier zie je het ongeveer

https://www.slotensloten....rie_8000-8500_2010-10.pdf
dat begrijp ik, echter hoe verwijder ik de afdekkap, deze zit gevoelsmatig wel vast.
vanuit de 'folder' zie ik nog niet hoe t zou moeten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:06

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
k_kroket schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:13:
[...]

dat begrijp ik, echter hoe verwijder ik de afdekkap, deze zit gevoelsmatig wel vast.
vanuit de 'folder' zie ik nog niet hoe t zou moeten..
als ik mij niet vergis is het geklikt pin mij er niet op vast ik heb het 1 keer ~20 jaar geleden gedaan ( stage) volgens mij kan je aan de bovenkant er iets tussen frommelen. om hem los te frommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
twain4me schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:33:
[...]

als ik mij niet vergis is het geklikt pin mij er niet op vast ik heb het 1 keer ~20 jaar geleden gedaan ( stage) volgens mij kan je aan de bovenkant er iets tussen frommelen. om hem los te frommelen.
ok, ok ik ga t eens proberen.. niet geschoten altijd mis toch.. en goed onthouden van je stage dan ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-03 11:09
Had precies dezelfde espagnolet en inderdaad toevallig ook uiteindelijk uitgevonden hoe deze in elkaar zitten. Het is inderdaad een soort van 'cover' en het makkelijkste is aan de bovenkant voorzichtig met een platte schroevendraaier ofzo proberen ervan los te krijgen (bij mij hielp het door op een trap te gaan staan zodat ik de bovenkant goed kon zien).
Daarna is het redelijk vanzelfsprekend, alleen gewoon netjes met beleid doen, aangezien de espagnolet redelijk precies over het cilinderslot heen zit en je dus liever niet al te 'schuin' je espagnolet er af wil halen.

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_kroket
Sjuppie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:07:
Had precies dezelfde espagnolet en inderdaad toevallig ook uiteindelijk uitgevonden hoe deze in elkaar zitten. Het is inderdaad een soort van 'cover' en het makkelijkste is aan de bovenkant voorzichtig met een platte schroevendraaier ofzo proberen ervan los te krijgen (bij mij hielp het door op een trap te gaan staan zodat ik de bovenkant goed kon zien).
Daarna is het redelijk vanzelfsprekend, alleen gewoon netjes met beleid doen, aangezien de espagnolet redelijk precies over het cilinderslot heen zit en je dus liever niet al te 'schuin' je espagnolet er af wil halen.
hmm ik weet wat ik morgen dan ga proberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
Sjuppie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:07:
hmm er zit inderdaad wel wat speling op, maar ik krijg er geen hele platteschroevedraaier tussen.. hoe is de constructie dan? en moet deze echt vanaf de bovenkant en dan in het midden of aan de zijkanten? maw hoe wordt de cover vastgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemaarde
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:02
k_kroket schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:45:
[...]

hmm er zit inderdaad wel wat speling op, maar ik krijg er geen hele platteschroevedraaier tussen.. hoe is de constructie dan? en moet deze echt vanaf de bovenkant en dan in het midden of aan de zijkanten? maw hoe wordt de cover vastgehouden?
Ik heb hier precies dezelfde afdekkap waar ik de cilinder wil vervangen. Helaas lukt het mij ook niet deze eraf te krijgen. Is het jou al gelukt of heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjuppie
k_kroket schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:45:
[...]

Eens kijken of ik een foto kan toevoegen, maar de schroevendraaier van boven heb ik gedaan toen de deur open was (dan met trapje van bovenaf is het eenvoudig te zien hoe het werkt.
Letterlijk is het een u-vorm die er op/omheen geklikt zit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_iQ_zTxLotba9kq_pr4CAq4H0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLOhdAiESnIHB7jeb1s2BtG3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyDsoF91ht0v4RBBXlmhXWrEC_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zZxF3hGZuh5J0uqeS0XSFl9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoqZsg0MkwnuIM7MNUsq5sIr4Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EES3uJcrQ0APxnpUMaIRoCZX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_kroket
Oww kijk daar ging t al fout, ik concentreerde mijn aandacht op t omhulsel van t cilinderslot, maar de hele balk moet er af…. WoW, die zag ik niet aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuppie
k_kroket schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:57:
Oww kijk daar ging t al fout, ik concentreerde mijn aandacht op t omhulsel van t cilinderslot, maar de hele balk moet er af…. WoW, die zag ik niet aankomen.
Ja, datzelfde gevoel had ik toen ik na een paar maand dit ook ontdekte :)
In mijn ogen ook niet het meest logische ontwerp, iemand had toch moeten weten dat sloten evt een keer vervangen moeten/kunnen worden... en om dan die hele kap er af te moeten halen is imho wat teveel van het goede. Maar gelukkig dat (neem ik even aan) het nu wel gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
nog niet, had even een ander projectje tussendoor. Ik ga als t een beetje weer is het eens proberen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k_kroket
Het is ondertussen gelukt.. inderdaad deur open boven schroevendraaier er tussen.. hele kolom komt los..
tjonge.. maar goed het is gelukt.. slot vervangen.. en weer terug gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPieter
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 09:32
@nexhil , is het je ooit gelukt om van het rammelen af te komen?
Ik heb twee precies dezelfde sets van deze deuren op het westen en word er gek van. Zeker gecombineerd met het feit dat ze nu veel tocht veroorzaken (ik zie andere foto’s die ook met tochtstrips behandeld zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
LPieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:58:
@nexhil , is het je ooit gelukt om van het rammelen af te komen?
Ik heb twee precies dezelfde sets van deze deuren op het westen en word er gek van. Zeker gecombineerd met het feit dat ze nu veel tocht veroorzaken (ik zie andere foto’s die ook met tochtstrips behandeld zijn).
Helaas niet. Het is (bij mij) niet de pen die on het gat rammelt, maar de constructie in de opbouw op de deur.

Nadat ik hem in elkaar had gezet heb ik hem ook niet meer uit elkaar gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
klepperen heb ik geen last van, ik heb wel tochstrips geplaatst.. niet dat veel nut heeft/had,, hij kiert bovenlangs wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

Servowire

prutser:~#

Heel oud topic, maar even update van mijn strijd met zo'n slot.
  • Je moet de hele strip verwijderen, het kapje zit van BINNEN met 2 boutjes vast.
  • De strip moet je bovenin (aan de zijkanten) iets naar buiten buigen, en dan VOORZICHTIG met een grote schroevendraaier er af wippen. En dan van boven naar onder er uit trekken.
  • de halve-cillinder zit met 2 boutjes met een soort metalen frame vast. Haal die er af
  • Dan voorzichtig je sleutel op de 10 voor 12 stand zetten en wiebelen. Hij komt vanzelf lost, het is even pielen.
  • Je kunt nu ook mooi het systeem smeren mocht hij stroef lopen, tandwielen en de Pinnen boven en onder (glijden). Dan gaat het allemaal veel beter.
Pas op dat je niet de metelen blikjes losmaak waar de tandwiel-strips in lopen, dan is het hele systeem op de hobbel. Op de sticker van het verwijderde strip staat hier ook een waarschuwing over.

Hoop dat dit iemand nog helpt :)

Rood: Niet losmaken
Groen: Losmaken om cillinder los te maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vo3oFBLnaDziSl6ADUYKbacqVTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1qNezWmXyh4pEY6PGA1Ll6MJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Servowire op 14-04-2025 20:30 ]

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
Servowire schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:27:
Heel oud topic, maar even update van mijn strijd met zo'n slot.
Het topic wordt nog goed gevonden door Google in ieder geval :D
Pagina: 1