Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp nog bij BUVA deurespagnolet (IRL MYST puzzel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:47
Bij een mooi 'ik kijk wel even wat er aan de hand is' moment ben ik weer in een situatie terecht gekomen waarvan ik er zoveel in mijn leven heb :D

lang verhaal kort: Openslaande deuren rammelde een beetje, ik dacht dat er wat in de opbouw van het espagnolet los zou zitten. dat leek niet echt het geval. ik zag 2 kleine schroefjes rond het slot deze heb ik verwijderd en op dat moment (wat ik niet verwachte) vielen alle tandwielen eruit. :/ :D

Anyway. Ik heb nu dus de puzzle om dit weer in elkaar te zetten. Nu heb ik hem gedeeltelijk, op een manier terug gezet waarop ik de sleutel 1 keer om kan draaien. Hierdoor gaan de spijlen net genoeg naar binnen dat ik de deur kan openen.

Omdat ik dus niet verwachtte dat de heleboel als een kaartenhuis in elkaar zou storten heb ik dus geen 'voor' foto gemaakt. maar misschien is er iemand van jullie die misschien dezelfde opstelling heft en een foto kan maken.

Dit is de huidige situatie:

In deze stand kan ik hem net genoeg draaien op de deur te kunnen openen.
https://tweakers.net/i/3lzrg8Gj3MuvxAGrlbjEFpqYhXE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1IZxt8lfclQkbuTvfTNPydC.jpg?f=fotoalbum_small

Maar de spijlen gaan eigenlijk niet vergenoeg de putjes in waardoor de deur nog meer klappert.

https://tweakers.net/i/FjA91JYlgaMtI8zT-4MN7aKbmu0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3OebUu4OfGn4YL5Q5elQCDZ.jpg?f=fotoalbum_small

[Voor 47% gewijzigd door nexhil op 26-05-2020 09:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:47
Het is een Buva balk espagnolet, kan online wel de folder vinden maar niet de handleiding.

Ik zou Buva even bellen, misschien kunnen ze je een handleiding of instructie mailen.

Haal dit vaan google:
BUVA homecare systemen
Adres: Bremen 5, 2993 LJ Barendrecht
Telefoon: 0180 697 500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nexhil
FRANQ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:26:
Het is een Buva balk espagnolet, kan online wel de folder vinden maar niet de handleiding.

Ik zou Buva even bellen, misschien kunnen ze je een handleiding of instructie mailen.

Haal dit vaan google:
BUVA homecare systemen
Adres: Bremen 5, 2993 LJ Barendrecht
Telefoon: 0180 697 500
ja thanks! Ik had deze ook al gevonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FRANQ
Zie op die twee tandheugels twee inkepingen staan, ik denk dat die ergens moeten uitlijnen in de open of dicht positie.
De stangen zelf heb je er niet aan zie ik.

Maar zonder handleiding zou ik het zo doen.
Als je je slot zonder sleutel hebt zou je de tandheugel erin kunnen drukken op de plek zodat de espagnolet vlak is met de boven/onderzijde van de deur.
Dan even kijken of hij nog op slot kan, zo niet moet je beide tandheugels 1 tandje verder naar binnen trekken en dan nog eens proberen.

• nexhil
FRANQ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:39:
Zie op die twee tandheugels twee inkepingen staan, ik denk dat die ergens moeten uitlijnen in de open of dicht positie.
De stangen zelf heb je er niet aan zie ik.

Maar zonder handleiding zou ik het zo doen.
Als je je slot zonder sleutel hebt zou je de tandheugel erin kunnen drukken op de plek zodat de espagnolet vlak is met de boven/onderzijde van de deur.
Dan even kijken of hij nog op slot kan, zo niet moet je beide tandheugels 1 tandje verder naar binnen trekken en dan nog eens proberen.
Mochten mensen het bovenstaande nummer willen bellen, deze is niet voor particuleren.

Als je informatie van buva wikt: mailen (eventueel met foto's) bovashop@buva.nl
mocht ik iets krijgen dan zal ik dat hier posten om het topic volledig te maken.

[Voor 4% gewijzigd door nexhil op 04-06-2020 11:08]

• FRANQ
nexhil schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Mochten mensen het bovenstaande nummer willen bellen, deze is niet voor particuleren.
Lekker handig dan dat ze op hun eigen site zeggen "Bel ons: +31(0)180 697500"
Staat gewoon bij contact.

En dan nog, niet voor particulieren.
Wat voor bedrijf ben je dan, wat maakt het uit wie er belt help gewoon bij vragen over je product.

EDIT: wel snelle reactie via de mail, dat is wel eens anders :)

[Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 04-06-2020 13:00]

• nexhil
FRANQ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Wat voor bedrijf ben je dan, wat maakt het uit wie er belt help gewoon bij vragen over je product.
Ik heb binnen een half uur een tekening ontvangen van hoe het binnenwerk hoort te zitten en inmiddels binnen 30 minuten de hele boel gefixt!

Ik zal de tekening zo uploaden.

• AlbertOost
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 15-06 23:30
Ik heb hier hetzelfde probleem🤔
Zou je dr tekening ook kunnen sturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nexhil
AlbertOost schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:13:
Ik heb hier hetzelfde probleem🤔
Zou je dr tekening ook kunnen sturen?
Klikkerdieklikklak:

(opklik voor groot)

Mocht het niet te lezen zijn, stuur even een DM dan mail ik de PDF door!

[Voor 25% gewijzigd door nexhil op 15-06-2020 21:44]

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-07 17:47
FRANQ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:17:
[...]

EDIT: wel snelle reactie via de mail, dat is wel eens anders :)
Het is ook een bedrijf voor professionals en het telefoonnr is geen helpdesk voor Jan en alleman.
Zelfs voor professionele klanten zijn de wegen van Buva soms ondoorgrondelijk en de vaste accountmanager van ons is ook niet heel erg behulpzaam aan de telefoon. Het is een arrogant clubje.

• atsan
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-07 22:42
D.deJong schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Het is ook een bedrijf voor professionals en het telefoonnr is geen helpdesk voor Jan en alleman.
Zelfs voor professionele klanten zijn de wegen van Buva soms ondoorgrondelijk en de vaste accountmanager van ons is ook niet heel erg behulpzaam aan de telefoon. Het is een arrogant clubje.
Voor een arrogant clubje hebben ze die mensen toch snel geholpen..

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-07 17:47
atsan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:07:
[...]

Voor een arrogant clubje hebben ze die mensen toch snel geholpen..
Dat was dan ook niet telefonisch, of in ieder geval niet van harte.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True