Toon posts:

kloon Jewel notebooks OK of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en heb de test gelezen in CT! 7/8. De Jewel saffier scoort erg goed maar er staat nog een jewel in: de Brilliant 2700c. Met firewire en TVout. Met een PentiumIII 800 zou die perfect zijn. Kom ik op http://www.completer.nl bijna dezelfde notebook tegen onder de naam Yong sun 2700 voor een paar honderd piek minder.
Heeft iemand *D ervaring met de Jewel 2700 Brilliant of de Yong sun 2700? OK of niet? Zijn ze identiek aan elkaar of moet ik toch maar een paar honderd piek meer betalen?
Hoe is de TV-out kwaliteit van deze laptops?
Ben heel benieuwd!

groet :)

Pimski

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Ja, dat wil ik ook wel eens weten, en ik zou ook wel eens willen weten hoe betrouwbaar dat zaakje is (completer dus) want er staat op de website dat je moet bellen voor een afspraak voordat je komt, dus het is geen 'gewone' winkel ofzo. Ook de garantie loopt niet via hun maar via een ander bedrijf, dus dat zou ik dan eerst maar eens uitzoeken voordat je tot de koop overgaat, verder ziet het er netjes uit, ik ben een beetje een laptop aan het uitzoeken voor m'n broer, en die PIII-1GHz van 3999 die daar staat ziet er netjes en compleet uit, veel harddisk etc. etc. etc. :) gewoon toppie!! :)

Als er mensen zijn die ervaring hebben met deze zaak of met die laptops, hoor ik het graag!!!

grtzzzz,

Cornholi0

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Ik meen dat die Jewel notebooks echt wel goed zijn, want je krijgt heel veel voor weinig geld, en het is allemaal A merk hoor, en trouwens Jewel wordt ook gebruikt door Computerland en nog wat andere zaakjes, dan plakken ze er gewoon een andere sticker overheen, maar ik weet bijna zeker dat het gewoon goed spul is. Tsja... bij de Aldi hebben ze ook soms aanbiedingen, dat is nog goedkoper, maar is ook goed. Tegenwoordig wordt er niet zo veel slechte hardware meer gemaakt vindt ik...

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ik heb bij completer een die JEWEL kloon besteld de 2700c ik krijg hem morge laat wel ff weten of het iets is ..........

Verwijderd

Topicstarter
Welke configuratie heb je besteld bij Completer?
Ik heb wat rondgebeld en er zijn meer klonen van die 2700 op de markt. Promedion 2700 (duurder dan jewel), warehouse 2700 (goedkoop maar niet meer op voorraad) etc. de powernote van powerline.nl lijkt mij ook een kloon en ze adverteren met een 1Ghz in de CT! 7/8 voor Hfl 4299 incl BTW maar inmiddels hebben ze de prijs alweer verhoogd naar 4449,- :( (wel met 128 Mb)Computerpirates levert ook die Jewels voor een lagere prijs dan bij computerland (alleen geen notebooktas erbij)
Maar als die Yong Sun van completer jou bevalt ga ik 'm daar ook halen.(Als ze de prijs inmiddels ook niet hebben verhoogd - anders wordt het toch een Apple Ibook)

Ben benieuwd!

lator!
:) Pimski

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik quote uit deze topic
Op donderdag 19 juli 2001 16:26 schreef Vaagharses het volgende:
Een mede student van mij heeft die Jewel gekocht. Nou het is werkelijk een ramp dat ding. Je hebt dan wel een rete snelle processor, maar de chipset heeft zoveel "power" van die processor nodig, dat je niks meer overhoudt. De ingebouwde netwerkkaart vreet bijvoorbeeld genoegresources dat een MP3 afspelen niet soepel loopt op de achtergrond. En allemaal van dat soort dingen. Vergelijk het met een normale PC waarvan je het diskette station aanspreekt: dan ligt ook je hele pc plat...
Wat ze doen bij die laptops is "vette" specs met een slechte chipset.. tja dat schiet ook niet op
Ondanks de vette specs (P3 800, 128 Mb intern, shared SIS VGA kaart enz enz) schijnt het ding dus een brakke chipset te hebben en dus niet echt snel te zijn. Tsja, als ik een laptopje zou moeten kopen zou ik persoonlijk niet voor een kloon gaan.

Verwijderd

Topicstarter
OK, de SIS630 chipset is geen supersetje maar het biedt wel veel.

lees ook: http://www4.tomshardware.com/mainboard/00q3/000810/index.html

Ik hoef geen zware 3D games erop te draaien, dat doe ik wel op mijn desktop. Ik krijg wel LAN, 56k V90, IR, Firewire en ik geloof ook een digitale audio-output. Als ik een DVD probleemloos kan afspelen ben ik happy.
Ik zoek geen super-notebook maar een redelijke laptop met veel mogelijkheden voor een heel goede prijs. En in de test in CT! scoort ie niet slecht.

;) Pimski

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, verkeerde URL gegeven! :+
Deze gaat over de SIS630S zoals in de Jewel 2700 zit:

http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q4/001009/index.html

• Cornholi0
ik ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Jouw notebook van completer is nog niet binnen? Nog even geduld dan maar, blijf nieuwsgierig naar het Completer-notebook.
Heb inmiddels nog een andere 2700 gevonden - kijk op mrcomputer.nl. Wel duurder dan completer.nl maar het is een Promedion 2700 die bij verschillende bedrijven voor veel meer geld wordt aangeboden. Heeft dezelfde specificaties als de Yongsun alleen bij promedion hebben ze het over een S3 8MB 4xAGP videokaart.

Lator!

|:(

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02
Misschien hebben ze er een andere videokaart bij ingestopt? :?

• Cornholi0
Ik heb nog geen laptop besteld, maar ik wacht op iemand z'n reactie over de laptop en over de winkel....

grtz,

Corn

Verwijderd

volgens mij zitten wij allemaal een beetje in dezelfde prijsklasse te shoppen.

Ik zat hier aan te denken.
http://www.tweakers.net/pricewatch/19401
http://www.pcvergelijk.com/p362.html

Maar ook die is het net niet!
Het is een Nimh accu, terwijl ik toch echt Lithium Ion wil!

Nog andere suggesties?
Pagina: 1