Nieuw Notebookje als vervanging van desktop. Tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
Hmm ik heb nou nog steeds mijn eigen desktopje. welke intussen al een heel eind gestript is.
hij bestaat nu nog nog maar uit.
AMD k6-2 500 Mhz
256 Mb 133 Mhz ram ( 2x128 mb dimm )
2x 20,4 Gb Maxtor HDD
Voodoo2 16 MB Banshee met tv out
NCR 810 SCSI kaartje
TEAC 8x SCSI CD Fikker
2x 3Com netwerk kaartje
15"Deawoo monitor
en dat was ie min of meer wel ( optisch muisje toetsenplankje en een wacom waar ik ook al geen gebruik meer van maak. )

Nou ben ik alleen nooit meer thuis ( je ziet me hier ook vrij weinig ) En inmiddels hab ik ook al geen kabelinternet meer ( geen zin om 100 piek voor 4 uur per maand internet te betalen. )

Nou wilde ik een notebookje gaan kopen en kan deze kopen.
Topline Amicus 3600
Celeron 766 Mhz ( t wordt me eerste intel ever :D )
64 + 128 Mb ram
13,3" TFT XGA
Via Promedia Chipset met geintegreerde video regelbaar 4-8 Mb en geintegreerde 3d Audio ( yeah sure ;) )
Touchpad
20Gb 2,5: HDD
24x Cd-rom
onboard 56k6
Li-ion Batterij 14.4 V 3200 mAh
30.6 * 25.1 * 4.5 Cm ( b*d*h )
3 Jaar onsite

voor nog geen 4000 incl dynalink 10Mbit pc card lan adapter
is dat iets ? kan dit goedkoper ?
en wat the hell houdt Zoomded video en cardbus in als pc card aansluitingen ???

.

Verwijderd

Ik kreeg net een mailtje binnen van Inmac. Ga daar eens kijken. Leuke Sony :9~

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
tip: lees computer totaal...daar staat een test in van laptops... heb je eindelijk een goede reden om de CT te kopen

Verwijderd

mooie laptop
zelf werk ik met een acer 738 laptop, die gebruik ik ook als hoofd comp. het is wel leuk een laptop, met mooi weer hup naar buiten toe 8-)

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Voor mij NOOIT meer Acer of Topline :r..... sorry voor alle gebruikers die daar heel tevreden over zijn. Ik wil ook geen flame-war beginnen, maar ik zou naar een ander merk kijken....

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

En waarom heeft bas zijn baas hem een mickey mouse inspiron multimedia gegeven, in plaats van een profesisonele latitude? Juist ja, vanwege de kostprijs... niet iedereen kan 7.000,- voor een laptop wegleggen. Topline/acer is uitstekend om de onderkant van de markt te bedienen.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

ik heb ook 3 acers in 1 jaar versleten, door defecte accu's. Er zijn ook wel goedkopere concurrenten. Ook als ik minder te besteden had, dan kocht ik nog een andere. Mijn collega heeft een Topline die ook voor de 3e of 4e keer terug moet... nee dat wil ik ook liever niet. Ik zou dan een iets ouder model nemen, daar je hem toch als desktop wilt gebruiken...

Tjielp... een vogel.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik heb genoeg negatieve reacties gelezen hier op GOT om voor mezelf besloten te hebben dat het geen topline wordt.
lees dit maar <a href="http://[topic=153617]

offtopic:
Hebben ze bij Aragorn geen negatieve ervaringen met topline

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Is dit niet iets???

13,3" TFT Notebook 700MHz / 128MB / 10GB / CD / 2502DMark bij http://www.wbo-computer.de
of
Acer TravelMate 210TEV (13,3''TFT-Cel700-64MB-10GB-8xDVD-Disk-Modem-WinME) 2.554,31 DM bij www.notebookarea.de

kijk verder eens op http://www.evendi.de/hardware/notebookframe.htm

die dingen zijn gewoon veeel goedkoper bij onze oosterburen!!

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 14:42 schreef Bas het volgende:
Voor mij NOOIT meer Acer of Topline :r..... sorry voor alle gebruikers die daar heel tevreden over zijn. Ik wil ook geen flame-war beginnen, maar ik zou naar een ander merk kijken....
offtopic:
no hard feelings >:)

Verwijderd

Zoek Hier ff op notebook: http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm?cnr=3016&cna=Notebooks&prmenbr=3016&prrfnbr=493640

Technische Daten

Display: 14,1'' TFT
Prozessor: Intel® Pentium® III 1000 MHz
Arbeitspeicher: 256 MB 133 MHz (max. 320MB)
Festplatte: 20 GB
Grafikchip: SiS 630 Shared Memory bis 16 MB
Soundchip: AC'97/98, 3D Sound, Wavetable, Line out/ Line in/ Mic in

Modem: 56K V.90, Fax
Diskettenlaufwerk: 3,5 Zoll 1,44 MB
DVD-ROM: 8x24 fach DVD-ROM
Software: Microsoft Windows Millenium Edition OEM-Recovery Version, Word 2000 OEM, Works 6.0 OEM
Akku: Lithium-Ionen Akku mit ca. 5 Std. Ladezeit und 2,5 Std. Betriebszeit
PCMCIA-Slots, USB-Anschluß: 2xTyp II, 1xTyp III, 2 x USB
Speaker und Mikrofon: ja
Gewicht: 3,4 kg
Abmessungen: 40x310x265 mm(HxBxT)
sonstige Schnittstellen: parallel SPP/ECP, seriell, PS/2, 10/100 Mbit Ethernet, CRT out (VGA), Infrarot V1.1

Garantie: 24 Monate Pick up-Service

DM: 3399

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Let bij het aanschaffen van een laptop vooral op "kleine" dingen zoals aanwezigheid I/O poorten/Floppy drive. Deze kunnen soms afwezig zijn, terwijl jij als klant er vanuit gaat dat het standaard is en dus op een PC zit (Oftewel: achteraf moet je nog voor 1000 piek aan USB gadgets aanschaffen |:( ).

Maar nog belangrijker: let op de chipsets in je nieuwe laptop. Meestal wordt er in deze prijsklasse gepronkt met een supersnelle processor en wat blijkt: de periferie erom slurpt zoveel processorkracht weg, dat het geheel toch baggertraag is (SiS chipset bijvoorbeeld). Ook sharedMemory is zoiets, probeer dat te vermijden: dan maar een tragere processor ;)
Let ook op type hardware en driver ondersteuning: Windows 98 cd installeren op mijn laptop (thinkpad i1200) is opzich een ware hel. Win98 herkent bijna niks (de recovery CD is natuurlijk wat anders, daar heeft IBM het allemaal voor me uitgezocht). Gelukkig kan ik de drivers keurig downloaden, dit geldt echter niet voor alle "goedkopere" laptops. Dan zit je dus gebonden aan het OS (meestal win ME), wat al op je laptop stond (en misschien wil je dat OS wel helemaal niet ;) ). Meevaller bij mij was trouwens dat linux mandrake 8.0 ALLES herkende in een keer :)8-)

Ook moet je een beetje letten op service: ik had een probleem met mijn mobo (laptop reset, wanneer CD-rom gesloten werd en PCMCIA werkte niet meer). Ik was uiteindelijk mijn laptop 4 dagen kwijt en er is zonder gezeik een nieuw mobo ingezet. Bij een "veel voor weinig"laptop kan het zijn dat je dat ding dan maanden kwijt bent.

Kijk eens naar een Dell inspiron dat zijn best leuke laptops en niet eens zo achterlijk duur voor wat ze bieden... :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Alle waar naar zijn geld. Mijn Compaq gaat nu al 3-4 jaar mee, zonder ook maar een enkele sputtering.

Ook al staat Compaq bekend om dat laptop wel eens gekke problemen willen hebben, als er iets kapot gaat is het snel & zonder vragen gefixed.

* DynaMikeY <- is Compaq technician geweest :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 14:55 schreef smiley het volgende:
En waarom heeft bas zijn baas hem een mickey mouse inspiron multimedia gegeven, in plaats van een profesisonele latitude? Juist ja, vanwege de kostprijs... niet iedereen kan 7.000,- voor een laptop wegleggen. Topline/acer is uitstekend om de onderkant van de markt te bedienen.
heej wacht eens ik heb liever een inspiron dan een latitude, een latitude is dan wel mooi, licht en blahblah, maar 2x zo licht betekend ook dat je voor dezelfde inhoud 1,5x meer betaald..
Als je vaak op andere locaties werkt maar niet veel shouwt (of geen bezwaar hebt tegen 4KG, com' on, dat weegt me schooltas nog wel :)) dan is een zware notebook vaak een betere keuze omdat hij goedkoper is..

Verwijderd

De inspiron is de multimedia consumenten versie van Dell. Groote harddisk, zware processor, leuke geluidskaart, leuke startprijs. De lattitude is voor professioneel gebruik, bedoelt voor bedrijven als vervanger van een desktop. Alle hardware volledig uitgekristaliseerd voor win2k en zeer stabiel. Alleen als je in een lattitude dezelfde specs wilt als in een inspiron, kost het een arm en een been. Maar dan heb je wel wat. Plus 3 jaar on-site binnen 24 uur's ondersteuning.

heej wacht eens ik heb liever een inspiron dan een latitude, een latitude is dan wel mooi, licht en blahblah, maar 2x zo licht betekend ook dat je voor dezelfde inhoud 1,5x meer betaald..
Als je vaak op andere locaties werkt maar niet veel shouwt (of geen bezwaar hebt tegen 4KG, com' on, dat weegt me schooltas nog wel :)) dan is een zware notebook vaak een betere keuze omdat hij goedkoper is..
[/quote]

• Daspeed
  • Laatst online: 00:20
Wat vinden jullie van deze dan?

JEWEL SAFFIER 1400 Pent.3/800,128Mb,10Gb,14.1",CD,W.Mil

Uitstekend notebook met heel veel kracht voor een superprijs.

Als beste getest in Juli / Augustus nummer van Computer Totaal

Nu ter introduktie een gratis notebooks draagtas ter waarde van HFl. 135,- cadeau.
Zolang de voorraad strekt OP=OP

Kenmerk Omschrijving
Processor: INTEL PENTIUM 3 / 800 Mhz (133 Mhz FSB)
Geheugen: 128 Mb 133 Mhz uitbreidbaar tot 512 Mb
Cache: 256 Kb
Harddisk: 10 Gb
CD-Rom drive: 24 speed intern
Floppydrive: 3,5" 1,44 Mb intern
Beeldscherm: 14,1" XGA TFT
Videokaart: SiS 630S Controller, 128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP, Shared Memory Architecture (max 64Mb)
Resoluties: 1024x768
Multimedia: Sound Blaster compatible, 2 Speakers en microfoon ingebouwd
Muisbesturing: Touchpad
Batterij: Smart Li-Ion
Interfaces: 1x Extern PS/2 voor toetsenbord / muis, 1x Bidirectioneel Parallel (ECP/SPP), 1x Serieel, 2x USB, 1x D-Sub voor Monitor, 1x Stereo speaker of digitaal uit, 1x Microfoon in, Draadloos Infraroodpoort, FIR(IrDA 1.1), SIR
Fax/Modem/ISDN: 56k Fax Modem
Netwerkkaart: 10/100MBit LAN (UTP)
PCMCIA Slots: 1 x Type II
Software: Microsoft Windows Millennium Nederlands of Engels
Gewicht: 2,95 Kg
Afmetingen: 315 x 256 x 39.5mm
Garantie: 1 jaar carry in

Aanbieding
Nu Hfl. 3.256,30 [excl. 19% BTW]

• Vaagharses
Videokaart: SiS 630S Controller, 128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP, Shared
Wat heb ik nou gezegd ;) SiS... :r en Shared memory. Dit is werkelijk zo bagger, dat wil je niet. Kijk liever naar een laptop met iets minder belovende specs (langzamere processor, minder ram, kleinere HD) maar met een betere periferie (chipset). Daar heb je echt veel meer plezier van...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Daspeed
Hij had wel de beste scores in deze laptop test: http://www.computertotaal.nl/testlab/bapco.phtml
conlcusie: http://www.computertotaal.nl/testlab/conclusie.phtml

Is dat dan echt zo slecht? (voor die prijs?)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19
Misschien deze:

Intel® Celeron 800MHz processor
64MB geheugen
15,0" TFT XGA (1024*768) scherm
24x CD-ROM
5GB harde schijf.

Na het upgraden naar 128 mb ram, 10 gb hdd een videokaart zonder shared memory en een netwerkkaartje kost dit speeltje F3878,21 incl. btw

edit:

Wel even bijzitten dat dit een Inspiron 2500 van Dell is :)

• Vaagharses
Een mede student van mij heeft die Jewel gekocht. Nou het is werkelijk een ramp dat ding. Je hebt dan wel een rete snelle processor, maar de chipset heeft zoveel "power" van die processor nodig, dat je niks meer overhoudt. De ingebouwde netwerkkaart vreet bijvoorbeeld genoegresources dat een MP3 afspelen niet soepel loopt op de achtergrond. En allemaal van dat soort dingen. Vergelijk het met een normale PC waarvan je het diskette station aanspreekt: dan ligt ook je hele pc plat...

Wat ze doen bij die laptops is "vette" specs met een slechte chipset.. tja dat schiet ook niet op ;)

Ik ben zelf een groot voorstander van DELL, het zijn waanzinnig gave laptops :9 Ik heb er een aantal (oude) hier liggen en ze zijn niet stuk te krijgen. Toshiba ben ik niet zo kapot van...

Ik heb zelf trouwens een IBM thinkpad i1200, ik begin hem steeds meer te waarderen ondanks dat zijn specs niet zo "vet" zijn als zo'n Jewel. Maar ik heb wel een stabiel platform, goede driver ondersteuning (zelfs voor linux), mijn dualscreen optie WERKT tenminste (van de aldi laptops kan dat niet gezegd worden), service is goed. Ookal zou ik bij het aanschaffen van een nieuwe laptop wat beter letten op: grote scherm, seriële poort, FDD drive. Want deze laptop is heel klein, dun en licht. Maar heeft als nadeel dat er een paar simpele dingen ontbreken. Dat boeit opzich niet als je alleen maar brieven tikt op zo'n ding: maar ik die I/O poorten wel nodig. Dus heb ik voor 1000 piek aan USB gadgets er nog eens bij moeten kopen. Achteraf gezien had ik dan beter een laptop van een stapje duurder kunnen nemen :+

• Daspeed
Hé dankjewel voor het delen van ervaringen van die Jewel, want ik stond bijna op het punt om hem te kopen(nouja bijna..). Ik had er namelijk nog niet zo veel mensen over gehoord en hij kwam goed uit de test dus...
Toch maar even verder kijken. Misschien wel naar een dell. :+ Zit daar trouwens ook standaard een Infrarood poort op? Anders wordt het alsnog een Toshiba of Compaq.
Tot zo ver het offtopic gepraat van mij...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vraagje, is het nuttig om een laptop met een P3 processor te kopen in plaats van een Celeron laptop ?? Is dat het prijsverschil waard, of kan je er dan beter wat extra's bij kopen, zoals extra reepje geheugen enz.

Ik ben niet zo into laptops en intel, heb alleen een P1, P2 en een P1 laptopje gehad, maar heb verder niet veel ervaring met de Celeron.

Kijk, want ik weet in Desktops kan je dan nog een verschil maken met bijvoorbeeld een videokaart, maar met een laptop zal dat moeilijk gaan. :)

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 17:48 schreef Toewan het volgende:
Vraagje, is het nuttig om een laptop met een P3 processor te kopen in plaats van een Celeron laptop ?? Is dat het prijsverschil waard, of kan je er dan beter wat extra's bij kopen, zoals extra reepje geheugen enz.
Dat hangt er dus heel erg vanaf wat je met de laptop wil gaan doen. Ik heb daarover een topic gestart toen ik aan het rondneuzen was wat voor laptop ik wilde, die vind je hier:

[topic=156783]

Overigens: Dell is enorm met de prijzen aan het stunten, óók met de prijzen van de laptops. Denk dan aan dingen als "gratis 128 MB extra" :9

• Vaagharses
Ik neem aan dat je geen games gaat spelen, dan kan je beter een "gewone" pc kopen :) Ik zou bij laptops vooral op het energiegebruik letten. Ik dacht dat Celerons zuiniger waren dan P3's en AMD is helemaal een warmte producent.

Ik neem aan dat je ook wel eens zonder netvoeding wil kunnen werken (je bent je adapter vergeten bijvoorbeeld |:( ). Let ook ff op wat voor type accu: Li-ion had dacht ik geen last van het geheugen-effect en is dus ook sterk aan te raden.

Maar je moet natuurlijk ook binnen je budget blijven :+ Oja ee IR-poort is helaas niet meer zo standaard als vroeger |:( en veel van die in mijn ogen "standaard" dingen tref je niet aan op de "budget" laptops.

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 18:43 schreef Vaagharses het volgende:
Maar je moet natuurlijk ook binnen je budget blijven :+ Oja ee IR-poort is helaas niet meer zo standaard als vroeger |:( en veel van die in mijn ogen "standaard" dingen tref je niet aan op de "budget" laptops.
Hangt er een beetje vanaf wat je met budget laptops bedoelt. De ondertussen door mij aangeschafte Dell Inspirion is qua prijs/kwaliteit verhouding behoorlijk budget maar wél van dat soort standaards voorzien (zoals bijvoorbeeld een IR-oogje).

Dat geld volgends mij voor de meeste budget-modellen van "echte" merken volgends mij wel. Maar ik vraag me af, als je je notebook als complete vervanger voor een desktop wil of je er dan verstandig doet een budget modelletje te nemen.

Verwijderd

asus laptopje?? werkt super, en standaard w2k pro meegelevert.

• Vaagharses
Ik versta onder een "budget" laptop een laptop tussen de 3000 en 4000 gulden :)

Ik zit zelf nooit meer achter een desktop. Ik doe alles op mijn laptop (vooral omdat ik ook op andere locaties kan werken dan en alle bestanden bij de hand heb). En ik heb een "budget" laptop. Dus dat kan goed, zeker met dualscreen is het super :9

Maar als je werkelijk een vervangend exemplaar voor een desktop wil hebben, dan ben je een stuk duurder uit. Dan zou je zelfs kunnen gaan denken aan een docking station voor je "thuisbasis".

Pagina: 1