Toon posts:

Waarom luchtvering achter bij BMW 3 Touring (2016)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred Freddy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-06-2020
Mijn vraag,

Mijn BMW 320d Touring beschikt, zoals elk 3 serie Touring, over luchtvering aan de achterzijde. Dit model is standaard uitgerust met luchtvering aan de achterzijde. De voorzijde is standaard voorzien van normale vering. Het effect van luchtvering aan de voor- en achterzijde weet ik wel, maar wat is de toegevoegde waarde om alleen aan de achterzijde luchtvering te hebben?

Iemand die mij deze vraag kan ontnemen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Fred Freddy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:08:
Mijn vraag,

Mijn BMW 320d Touring beschikt, zoals elk 3 serie Touring, over luchtvering aan de achterzijde. Dit model is standaard uitgerust met luchtvering aan de achterzijde. De voorzijde is standaard voorzien van normale vering. Het effect van luchtvering aan de voor- en achterzijde weet ik wel, maar wat is de toegevoegde waarde om alleen aan de achterzijde luchtvering te hebben?

Het gewicht in de achterkant is meer variabel.
Voorin ligt altijd je motor en ongeveer midden tussen de 2 assen in zit altijd 1 chauffeur met optioneel 1 passagier. Achterin kunnen nog 3 passagiers, en een heleboel kilo's bagage.

Met alleen in adaptieve vering achterin kun je de auto zich laten aanpassen aan de gewichtsverschillen achterin.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:32

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Titel wat aangepast, alleen merk + type + bouwjaar kunnen we niet zoveel mee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 15:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat @3x3 al aangeeft, de achteras wordt variabel belast. Bij een touring is dit effect extra groot omdat een touring vaak zwaarder beladen wordt (je hebt immers veel meer ruimte). Om de auto vlak te houden en de wegligging zo goed mogelijk, wordt er op de achteras luchtvering toegepast.

Daarnaast wordt in de regel een touring ook vaker als trekauto gebruikt, wat ook een verhoogde belasting op de achteras geeft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fred Freddy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:08:
Mijn vraag,

Sommige merken noemen deze toepassing van luchtvering ook wel een zelf nivellerende achteras, dit betekend dat zolang de belasting van de auto binnen de af fabriek gestelde grenzen licht de auto altijd netjes horizontaal staat en je dus geen doorgezakte achterkant krijg als je bepakt op vakantie gaat met de auto. Het voordeel is een beter veergedrag en dus rijgedrag met volle belading.

• Fred Freddy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-06-2020
Weet toevallig iemand ook hoe je zelf bepaalde opties kan aanzetten bij een BMW 320d Touring (bouwjaar 2016) en hoe dat dan precies moet? Ik wil graag zelf opties toevoegen aan de boordcomputer.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat voor ‘zelf bepaalde opties’ bedoel je? De optie lederen bekleding aanzetten als de auto met stoffen bekleding is geleverd wordt wat lastig :P, maar dat bedoel je vast niet :)

Die zelf nivellerende achteras is trouwens behoorlijk onhandig als je zelf de wielen wisselt met een krik. Mijn M550d Touring heeft luchtverontreiniging achter en is met zijn sportonderstel ook nog eens verlaagd. Daardoor moet ik de auto op blokken hout parkeren om de krik eronder te krijgen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het dan nét paste, de auto tijdens het wisselen van het wiel begon te nivelleren en daardoor de krik er net niet meer onder vandaan kon :(

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
Tomatoman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:21:
Mijn M550d Touring heeft luchtverontreiniging achter
Dat heeft iedere auto wel hoor, dat heet de uitlaat :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Tomatoman

Fulltime prutser

:D

Apples autocorrectie |:(

Een goede grap mag vrienden kosten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 15:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Fred Freddy schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:01:
Weet toevallig iemand ook hoe je zelf bepaalde opties kan aanzetten bij een BMW 320d Touring (bouwjaar 2016) en hoe dat dan precies moet? Ik wil graag zelf opties toevoegen aan de boordcomputer.
Een BMW is geen Tesla waarbij alles wel ingebouwd zit, maar niet geactiveerd is. Wat je wel kan (en je waarschijnlijk bedoeld) is het gedrag van verlichting, automatisch inklappende spiegels, etc aanpassen.

Voor een moderne BMW is de makkelijkste weg eigenlijk Carly. De adapter kost net geen €60 en met een app op de telefoon kan je dan van alles instellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee