Aldi: X16595 Medion 65" tv vanaf 23 mei 2020 review

Pagina: 1
Acties:
  • 12.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Ik heb deze tv zaterdag gekocht bij de Aldi. om 8.00 stonden er 10 mensen in de rij achter mij, ik was nummer 2. Er waren in mijn filiaal maar 3 tv's geleverd, de rest had pech, Een iemand slaagde later bij een ander filiaal nog, kwamen we later achter.
Ik had een topic geopend over deze tv wat men van deze tv vond, wat gesloten werd door moderator Michael, hij vond het teveel een topic van wat men er van vond, en niet echt een review. Wel, ik kan nu eindelijk vertellen of het wat is.
Kort en goed: het lijkt me een aantrekkelijke koop, maar met wat kleine verbeteringen was het een nog betere aankoop geweest. Ik denk dan vooral aan de apps, het mirroren van je telefoon en de diverse aansluitingen die zo geplaatst zijn achterop de tv, dat je iji wandmontage er nog maar moeilijk bij kan.

Dit zei de folder:
163,8 cm (65") Ultra HD Smart-TV
met Dolby Vision™
MEDION® LIFE® X16595 (MD32195)

HD Triple Tuner (DVB-T2 HD, DVB-S2, DVB-C)
HDR (High Dynamic Range) & Dolby VisionTM
DTS HD & 1.800 MPI (Motion Picture Index)
Micro Dimming & MEMC
NETFLIX & Amazon Prime Video App
PVR ready, Wireless Display & WCG (Wide Color Gamut)

Er is ook nog een filmpje:
YouTube: MEDION® LIFE® X16595 (MD32195) | ALDI NL

Er waren 2 filmpjes van computerbild.de die mij over de streep trokken, met zo te zien bijna soortgelijke televisies van Medion die erg goed beoordeeld worden, alleen was onze prijs (499) wel erg laag.

https://www.computerbild....0-Aldi-Test-24266283.html
Een review over een vrijwel gelijke tv, aangeboden in maart 2020, alleen dan in 50 inch diameter, maar in Duitsland voor 299.

https://www.computerbild....-31292-Test-21535081.html
Een test van ook een 65 inch tv van Medion, verkocht in februari 2020. Echter zonder USB opname mogelijkheid. Dat heeft de tv die zaterdag aangeboden werd wel.

Mijn indruk na een dag:

Beeld en geluid zijn prima in orde, vooral 4K op YouTube en Dolby vision imponeren. Het zwart bij dolby vision komt mij zwarter voor dan op youtube.
-De tv werkt prima samen met CI+ van Ziggo.
-Er zitten veel apps en spelletjes opm, alleen Kijk tv, Videoland en de NPO app ontbreken, en deze had ik heel graag er op gehad.
-In plaats van chromecast zou je je telefoon kunnen mirroren/ smart viewen. Dat werkt niet samen met mijn Xiaomi note5, wel met mijn Samsung Galaxy S2, maar dan is het beeld op de tv niet beeldvullend. Chromecast blijft dus nodig.
-Netflix werkt feilloos, net als youtube.

Ik raad deze tv aan. Maar om een exemplaar te scoren zal je nu moeten zoeken.

Voor vragen sta ik open.

link naar het eerste topic: X16595 Medion 65 " tv vanaf 23 mei 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

Ook dit topic gaat op slot. Voor reviews is het forum niet bedoelt. Er zit namelijk geen discussiewaarde in. Als er een topic is kunnen daar ervaringen uit worden gewisseld maar een review als losstaand topic is niet de bedoeling. Tevens is er voor reviews een speciale sectie op de Front Page. Ik zou het advies van mijn collega Michael Knight in "X16595 Medion 65 " tv vanaf 23 mei 2020." ter harte nemen en een topic maken waar je alles in kwijt kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.