Toon posts:

X16595 Medion 65 " tv vanaf 23 mei 2020.

Pagina: 1
Acties:
  • 7.544 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 16:39
Het filmpje zegt heel veel. Eindelijk wordt er wel op de website over CI+ gesproken. Het lijkt me een goede aanbieding, maar vorige tv's vielen nog wel eens tegen op beeldkwaliteit of het ontbreken van CI+. Ik lees graag uw mening.

YouTube: MEDION® LIFE® X16595 (MD32195) | ALDI NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gezien het opgegeven contrast betreft het een VA-paneel. Je kan dus een goed contrast verwachten met mindere kijkhoeken. Dolby Vision en een WCG zijn een plus voor HDR in deze prijsklasse. Komt alsnog helderheid en dimming tekort, maar het zal zorgen voor mindere beeldproblemen bij DV-content.

Het blijft een Vestel-toestel dus verwacht een slechte/matige kleurafstelling en een (te) hoge input lag. Upscaling van SD-content zal ook niet geweldig zijn. Reactietijden van budget VA's zijn relatief hoog dit icm een standaard beeldprocessor zal wat motion blur bij snelle beelden betekenen.

Als je 'm degelijke 4K-content voedt en niet al te kleurkritsch bent zal hij voor het geld niet verkeerd zijn verwacht ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herman456
Dag Ben, ook al ben ik een televisie technicus uit het beeldbuis tijdperk, ik, maar de gewone lezer al helemaal, zal je tekst moeilijker te begrijpen vinden. Laten we wat termen verklaren.

VA paneel: een scherm wat een gemiddelde waarden laat zien op het gebied van kleur en kijkhoek, maar wel met een goed contrast. Slechter is het scherm in reaktie tijden, onscherpe beelden bij snelle beeldwisselingen kunnen het gevolg zijn.

Dolby Vision: beter beeld voor programma's en films die in Dolby Vision opgenomen zijn. Een behandeling die speicale cameras vergt, en van begin tot eind toegepast moet zijn. Werkt alleen samen met 4K beelden, en was er nog niet in 2015. Ik weet niet hoe het nu is.

HDR en WCG:
Where HDR is an increase in the dynamic range of the picture (with brighter highlights in particular), WCG is an increase in color: "Redder" reds, "greener" greens, "bluer" blues and more. Both provide more of an impact on-screen than the resolution increase from high-def to 4K, but in different ways.

DV: Digital Video, een beeldopslag format. Ik krijg de indruk dat er geen hoogstaande norm wordt bedoeld, in tegenstelling tot DVCPRO.

Vestel: een Turkse TV fabriek, die goedkope tv's maakt. Onderschat Vestel niet in zijn omvang: veel grote merken kloppen aan voor hun goedkopere lijn toestellen. Ik weet zeker van Philips dat ze het doen, maar er zijn er vast nog veel meer. Maken ook witgoed, een excursie naar de fabriek lijkt me een vakantie uitje. Een andere soortgelijke grote fabriek is het Turkse Beko.

Input lag: tijd tussen de afgifte van een signaalbron en het beeld op tv. Belangijk als u spelletjes speelt. Veel input lag betekent ook dat de buurt al juicht terwijl op uw tv er nog gescoord moet worden.

Upscaling en SD content: het opschroeven van Standaard Definitie naar voor HDTV geschikte televisies. Zeg maar ouderwetse televisiebeelden opkrikken zodat ze voor moderne tv's geschikt worden.

Motion blur: bewegingsonscherpte. Snelle bewegingen die niet goed weergegeven worden.

Ik hou mij aanbevolen voor eventruele op- of aanmerkingen over dit stukje theorie.

[Voor 9% gewijzigd door Herman456 op 18-05-2020 11:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 18:17
Herman456, goed dat je een toelichting geeft over de gebruikte termen. Een opfrisser.
Wat ik me afvroeg was; wat voor OS wordt er in deze TV gebruikt. Eigen ontwerp?
Hoe snel is ie, processor bekend?

Wat ik in vorige TV aanbiedingen onderwerpen las was dat de CI+ slot niet (goed)werkt met de moderne Ziggo
decoder card. Is daar meer over bekend?

Verder ziet het er naar uit dat deze TV alle functionaliteit heeft die je als leek zou wensen.
Interessant te weten dat het een Turkse fabriek is die hem produceert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman456
Vestel fabriek:
YouTube: Vestel'in fabrikası National Geographic Channel'da

Een Russische Beko koelkast fabriek:
YouTube: Beko. A Story of One Factory. / Beko. История одного завода.

Beko is sponsor van Barcelona. Ik denk dat Beko snel een grote rol gaat spelen in witgoed in Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het punt is ook niet de kwaliteit van de producten an sich, maar maar er wordt simpelweg weinig aandacht besteed aan de aansturing en afstelling wat ten koste gaat van de beeldkwaliteit. Ook zijn er weinig beeldopties om het een en ander toe te toevoegen of in te stellen.

Wat betreft smartplatform zal het een op Linux gebaseerd systeem zijn met een beperkt aantal apps. CI+ zal wederom 'beperkt' werken via Ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 18:17
Allebei bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman456
benbaba schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:48:
CI+ zal wederom 'beperkt' werken via Ziggo.
Waarom beperkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman456
CI+=een systeem wat het kabelsignaal van Ziggo decrypt. Je hebt dus geen losse ontvanger meer nodig, maar steekt een kaart in je toestel. Nadeel is dat je voor toeters en bellen een smart tv nodig hebt, films bestellen of iets terugkijken krijg je niet bij CI+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor 500 piek zou ik liever even doorsparen voor een LG met WebOS. Of Tizen van Samsung.
Als ik de app bekijk uit het YouTube filmpje dan ziet het er behoorlijk oud uit, maargoed, zegt nog niets natuurlijk. Het zal wachten zijn op reviews.

M.b.t. je afkortingen en uitleg daarvan, we gaan er eigenlijk vanuit dat op Tweakers mensen deze afkortingen wel kennen.
Verder is er al een algemeen aanbiedingen topic, kijk daar ook eens doorheen en post deze aanbieding daar desnoods.
[Aanbiedingen] TV's - Deel 7 (Topic is wel een beetje dood).

Filtertje:
https://tweakers.net/tele...iFqSU52YRa2oQkLxRRWBqb5w8

[Voor 42% gewijzigd door Kecin op 19-05-2020 01:10]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 18:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is voor mij n.a.v. de topicstart niet helemaal duidelijk wat het doel is van dit draadje. Gelet op de registratiedatum weet de topicstarter inmiddels wel hoe een goed topic moet worden opgezet. Deze gaat daarom dicht.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
ALdi: X16595 Medion 65 " tv vanaf 23 mei 2020 review.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee