Zelf ook aan het rondkijken geweest aangezien precies de 800 euro gamepc eis (allround systeem, geschikt ook voor gaming, max budget 1000 maar dan liefst incl. monitor) hier ook op tafel lag.
PC wordt voor mijn jongste (12). Speelt graag Minecraft en Fortnite, Veel internet en youtube, waarbij hij ook wat video bewerkt (niet heel spannend, geen high end stuff). Mijn eigen randvoorwaarden zijn dat hij er nu een lekkere sprong mee moet kunnen maken (zit nu op 3 jaar oude Core i5 laptop met 8 GB ram en dedicated nvidia chip,lower class, weet ff niet welke). Maar ook dat er genoeg mogelijkheden moeten zijn voor een toekomstige upgrade. Zijn eigen requirement daarnaast is dat het oog ook wat wil, de pc moet sexy zijn :-).
Waar ik momenteel op uitkom :
Opmerkingen/aanmerkingen, andere ontboezemingen? Bereik ik met deze configuratie wat ik wil? Zitten er rare of domme dingen in die niet gaan (samen)werken?
Thnx
PC wordt voor mijn jongste (12). Speelt graag Minecraft en Fortnite, Veel internet en youtube, waarbij hij ook wat video bewerkt (niet heel spannend, geen high end stuff). Mijn eigen randvoorwaarden zijn dat hij er nu een lekkere sprong mee moet kunnen maken (zit nu op 3 jaar oude Core i5 laptop met 8 GB ram en dedicated nvidia chip,lower class, weet ff niet welke). Maar ook dat er genoeg mogelijkheden moeten zijn voor een toekomstige upgrade. Zijn eigen requirement daarnaast is dat het oog ook wat wil, de pc moet sexy zijn :-).
Waar ik momenteel op uitkom :
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,- | € 127,- |
1 | Moederborden | ASRock X570 Phantom Gaming 4 | € 155,90 | € 155,90 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce GTX 1650 Twin X2 OC | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon RGB LIT 100 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 37,99 | € 37,99 |
1 | Geheugen intern | GeIL Super Luce RGB GLS416GB3000C16ADC | € 85,- | € 85,- |
1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 500 | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 70,91 | € 70,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 758,55 |
- De Ryzen 2600 leek me de meeste bang for the buck op dit moment. Koeler erbij, scheelt gedoe
- Asrock, X570 mamabord. Beetje overkill voor de chip, maar toekomstbestendig.
- De Geforce, geen top of the bill, maar voldoende om fortnite e.d. op high setting te spelen. Evt. later te switchen voor wat zwaarders als zoonlief ouder wordt en zwaardere games gaat spelen
- De Gigabyte, wifi card, gewoon... voldoende en niet dua
- GeIL, 2x 8GB ram met geile kleurtjes. Vindt ie leuk en volgens mij adequate kwaliteit
- Seaonic, voeding moet je niet mee kutten, de Seasonic komt goed uit de reviews, en 500 W moet ruim voldoende zijn voor nu en een verhoging later.
- De Crucial, MX500. Bekende ssd. Need I say more.
Opmerkingen/aanmerkingen, andere ontboezemingen? Bereik ik met deze configuratie wat ik wil? Zitten er rare of domme dingen in die niet gaan (samen)werken?
Thnx
[Voor 27% gewijzigd door Tuckson809 op 24-05-2020 20:44]