Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 07-06 23:50
Ik heb onderaan het scherm nu al 2x een aparte rand gehad. Het zit tussen het scherm en de windows taakbalk in. Als ik het scherm een keer uit en weer aan doe is het weg.

Ook heb ik al 2x gehad dat als ik alt tab bij modern warfare dat de rechterhelft van mijn scherm knippert of op zwart gaat.

https://imgur.com/iphffms

Mijn setup:
Moederbord: Asus z390-f gaming
Cpu: Intel i7-9700k
Ram: 32gb 3000Mhz corsair vengeance rgb pro
Opslag: Samsung 970 evo 500gb ssd, samsung 850 evo 350gb, 1tb hdd, 2tb hdd.
Videokaart: MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio.
Koeling: Kraken x62
Voeding: Corsair RM850 2019

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:21

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou voor de zekerheid eens de drivers van je grafische kaart bijwerken. Heb je dit ook bij een andere monitor of een andere game?

[Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 00:52]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:12

Snake

Los Angeles, CA, USA

Herken je dat? Lijkt op Spiderman ofzo, misschien een buffer die nog wordt weergegeven.

Scherm juist ingesteld? Gebeurd het op alle poorten?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
Outerspace schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:52:
Ik zou voor de zekerheid eens de drivers van je grafische kaart bijwerken. Heb je dit ook bij een andere monitor of een andere game?
Ik heb deze monitor sinds dinsdag, heb het alleen bij call of duty.
Heb vandaag toevallig de drivers opnieuw geinstalleerd (met ddu).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
Snake schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:55:
Herken je dat? Lijkt op Spiderman ofzo, misschien een buffer die nog wordt weergegeven.

Scherm juist ingesteld? Gebeurd het op alle poorten?
Dat is het rare, ik herken het zo 1 2 3 niet.
Poorten ga ik uitproberen.

Wat zou ik moeten instellen bij het scherm hiervoor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:25
Ik zou eerst eens proberen op auto te klikken. Vaak is dat al genoeg ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal

Heb andere poorten geprobeerd. Zelfs andere gpu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ook al eens een andere kabel geprobeerd?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
FooLsKi schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:57:
Ook al eens een andere kabel geprobeerd?
Deze kabel heb ik een maand gebruikt met een andere monitor en geen enkel probleem (kabel is nieuw). Met dit scherm meteen vanaf dag 1 problemen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thom.Seagal
Mensen, het lijkt aan de monitor te liggen. Ik heb een medetweaker gevonden met exact dezelfde problemen als ik heb.
https://imgur.com/a/dX2uHAb
(Zie de review van bauzer onder de monitor)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brid
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Hmm krijg deze monitor als het goed is vanmiddag binnen, zal eens kijken of ik deze ervaring kan repliceren.

Scherm is een tijd niet leverbaar geweest, misschien een issue met de laatste batch?
Zie dat hij bij megekko al niet meer leverbaar is

[Voor 39% gewijzigd door brid op 25-05-2020 08:18]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
brid schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:06:
Hmm krijg deze monitor als het goed is vanmiddag binnen, zal eens kijken of ik deze ervaring kan repliceren.

Scherm is een tijd niet leverbaar geweest, misschien een issue met de laatste batch?
Zie dat hij bij megekko al niet meer leverbaar is
Ik heb gisteren contact opgenomen met Ilyama, ben benieuwd wat ik daarvan te horen krijg.

Bij mij en de andere tweaker kwam het vooral voor als er meer dan 1 scherm was aangesloten in combinatie met de nieuwe COD of input van de monitor switchen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brid

brid

Lijkt er op dat ik geluk heb, via een oude display 1.2 kabel, lijkt het allemaal te werken.
Input select is trouwens een aparte.
Je drukt op input/select en kan dan kiezen met links en recht, je zou verwachten dat input/exit deze zou selecteren, maar je moet op menu drukken, op overige ilyama schermen is dit duidelijker waar deze knop Enter heet.
Via hdmi een laptop aangesloten welke max 1440p@60Hz kan, dit werkte zonder problemen

OSD/knoppen zijn bij iljama echt een ramp. Doe mij maar zo'n thumb dingetje of hoe het ook heet.

Hart stond wel even stil toen ik freesync aanzette, blijkbaar heeft dit scherm 2 controllers en werd mijn beeld opgesplitst in links en rechts een apart beeld, na een reboot was alles weer in orde en geen gekke dingen meer gezien.

Relevante specs
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 318,97€ 318,97
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 123,90€ 123,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 Gaming X€ 389,-€ 389,-
1MonitorenIiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart€ 469,-€ 469,-
1MonitorenIiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart (FHD, hoogte verstelbaar)€ 156,76€ 156,76

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
brid schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:08:
Lijkt er op dat ik geluk heb, via een oude display 1.2 kabel, lijkt het allemaal te werken.
Input select is trouwens een aparte.
Je drukt op input/select en kan dan kiezen met links en recht, je zou verwachten dat input/exit deze zou selecteren, maar je moet op menu drukken, op overige ilyama schermen is dit duidelijker waar deze knop Enter heet.
Via hdmi een laptop aangesloten welke max 1440p@60Hz kan, dit werkte zonder problemen

OSD/knoppen zijn bij iljama echt een ramp. Doe mij maar zo'n thumb dingetje of hoe het ook heet.

Hart stond wel even stil toen ik freesync aanzette, blijkbaar heeft dit scherm 2 controllers en werd mijn beeld opgesplitst in links en rechts een apart beeld, na een reboot was alles weer in orde en geen gekke dingen meer gezien.

Relevante specs
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 318,97€ 318,97
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 123,90€ 123,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 Gaming X€ 389,-€ 389,-
1MonitorenIiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart€ 469,-€ 469,-
1MonitorenIiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart (FHD, hoogte verstelbaar)€ 156,76€ 156,76
Dat het scherm in 2 stukken splits heb ik al een paar keer gehad. Elke keer was opnieuw opstarten van het scherm voldoende.. maarja, wel vervelend als je in game zit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brid

brid

Heb je het met met freesync uit op het scherm/heb je adaptive sync ingeschakeld voor je videokaart geprobeerd?

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
brid schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:06:
Heb je het met met freesync uit op het scherm/heb je adaptive sync ingeschakeld voor je videokaart geprobeerd?
Heb ik allemaal al geprobeerd.
Na overleg met de medetweaker met hetzelfde probleem lijkt het probleem zich voor te doen als je meer dan 1 monitor tegelijk hebt aangesloten.

• slopert
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 13:10
Probeer eens de subsleutels in het register onder te verwijderen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Configuration
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Connectivity

Het kan zijn dat Windows daardoor in de 'war' raakt.

[Voor 30% gewijzigd door slopert op 28-05-2020 05:56. Reden: plaatje toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-06 23:20
Misschien handig om mijn draadje even te lezen, heb uitvoerig dingen getest :) Denk dat Iiyama gewoon een hele slechte quality control heeft voor deze monitor (hopelijk alleen eerste batch). Ik heb werkelijk alles getest wat getest kan worden. Aangezien ik nu ook van andere gebruikers (reviews) op Tweakers (en 2 op Reddit) dit bevestigd krijg, kan het niet anders dan dat de monitor gewoon niet goed in elkaar zit.

Bizar! Scherm half zwart en andere issues - GPU vs Monitor

[Voor 29% gewijzigd door ASNNetworks op 31-05-2020 14:12]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• brid

brid

ASNNetworks schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:08:
Misschien handig om mijn draadje even te lezen, heb uitvoerig dingen getest :) Denk dat Iiyama gewoon een hele slechte quality control heeft voor deze monitor (hopelijk alleen eerste batch). Ik heb werkelijk alles getest wat getest kan worden. Aangezien ik nu ook van andere gebruikers (reviews) op Tweakers (en 2 op Reddit) dit bevestigd krijg, kan het niet anders dan dat de monitor gewoon niet goed in elkaar zit.

Bizar! Scherm half zwart en andere issues - GPU vs Monitor
Zijn jullie nog wat verder gekomen?
Hier heb ik er soms last van als het scherm uit standby komt

DIY NAS, Hoofd PC

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-06 23:20
brid schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Er is niks om verder te komen of om op te lossen, de monitor is gewoon ruk :P Dus vervangen en hopen dat je een goed werkend exemplaar hebt of accepteren wat je hebt.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Thom.Seagal
brid schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb nu in het osd ingesteld dat die input krijgt op 1 input poort en niet langer op auto staat. Ook heb ik het logo uitgezet bij opstarten.

Op advies van iemand hierboven heb ik de subkeys verwijderd.

Gaat nu al een weekje goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom.Seagal
Even een update voor iedereen.

Heb mijn scherm retour gedaan bij bol.com.
De problemen zijn terug gekomen en erger....
https://imgur.com/gallery/bqBHGh9

Heb mijn nieuwe binnen en hopelijk gaat dat beter... Anders toch maar kijken naar een duurder scherm...

Deze helaas wel wat meer backlight bleeding... Ik begin te snappen dat de Duurdere merken zoveel duurder zijn...

• Thom.Seagal
Extra update.
Ik wil iedereen aanraden dit scherm NIET te kopen. Heeft dezelfde problemen als het oude scherm

• fier0x
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 21:13
Heb dit scherm vorige week gekocht nadat ik tegen m'n oude scherm gestoten had en met een paar lelijke magenta lijnen zat :( Heb ook meerdere monitoren aangesloten (in totaal 3 monitoren plus wacom cintiq op een 1080ti gpu). Hier nog geen issues met dit scherm. Op de bediening van het scherm na erg tevreden en nog geen issues. Fingers crossed! Neem aan dat de topic starter is over gestapt naar een ander merk/type monitor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thom.Seagal
fier0x schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:27:
Heb dit scherm vorige week gekocht nadat ik tegen m'n oude scherm gestoten had en met een paar lelijke magenta lijnen zat :( Heb ook meerdere monitoren aangesloten (in totaal 3 monitoren plus wacom cintiq op een 1080ti gpu). Hier nog geen issues met dit scherm. Op de bediening van het scherm na erg tevreden en nog geen issues. Fingers crossed! Neem aan dat de topic starter is over gestapt naar een ander merk/type monitor?
Jazeker ben ik overgestapt.
Het lijkt erop dat je net gelukt moet hebben met dit scherm. Ik had helaas 2x pech en had geen zin meer in gedoe.

Ik ben nu gegaan voor de LG UltraGear 34GN850-B

• brid

brid

Even afkoppen, heb de laatste week geen last gehad van issues.
Wat ik veranderd heb is dat ik mijn 2de scherm op de eerste output van de videokaart heb geplaatst ipv dit scherm

DIY NAS, Hoofd PC

• Thom.Seagal
brid schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:38:
Even afkoppen, heb de laatste week geen last gehad van issues.
Wat ik veranderd heb is dat ik mijn 2de scherm op de eerste output van de videokaart heb geplaatst ipv dit scherm
Dit heeft bij mij niet gewerkt.
Wellicht heb je gelukt.

Wel kwam er bij mij het probleem bij dat het scherm niet meer uit standby wou. Ik moest dan eerst de stekker eruit halen

• brid

brid

Thom.Seagal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Dit heeft bij mij niet gewerkt.
Wellicht heb je gelukt.

Wel kwam er bij mij het probleem bij dat het scherm niet meer uit standby wou. Ik moest dan eerst de stekker eruit halen
Dat probleem heb ik ook gehad, stomme was dat het standby lampje pas uitging als ik de displayport kabel er uit trok 8)7

DIY NAS, Hoofd PC

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-06 09:44
Thom.Seagal schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Deze kabel heb ik een maand gebruikt met een andere monitor en geen enkel probleem (kabel is nieuw). Met dit scherm meteen vanaf dag 1 problemen
Is je nieuwe monitor een hogere resolutie of refreshrate? dan kan het zijn dat de kabel gewoon niet voldoende is afgeschermd of beschadigd is. Had ik ook met mijn monitor

Share and Enjoy!

• Thom.Seagal
WCA schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Is je nieuwe monitor een hogere resolutie of refreshrate? dan kan het zijn dat de kabel gewoon niet voldoende is afgeschermd of beschadigd is. Had ik ook met mijn monitor
Mijn kabel is het probleem niet. Want had het bij 2 schermen. Was een duur en speciaal kabeltje (lees €45). Extra dik en hoge bandbreedte.

Bij mijn nieuwe lg scherm geen enkel probleem en alles werkt perfect!

• OverTheTop
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:54
brid schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:53:
Dat probleem heb ik ook gehad, stomme was dat het standby lampje pas uitging als ik de displayport kabel er uit trok
Dan heb je een foutieve DP-kabel waarin pin 20 is doorverbonden. Pin 20 is bedoelt als voeding voor bv een converter of versterker en hoort NIET verbonden te zijn in een normale kabel.
In dit geval leveren namelijk zowel de PC als het scherm op pin20 een voedingsspanning; met dit soort vervelende effecten tot gevolg.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True