Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Klantendienst webshop reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anoniem803
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 22:39
Beste tweakers
Ik bestelde 1 maand geleden een horloge. Ik betaalde 80 euro hiervoor i.p.v 200. Nu blijkt dat de horloge defect is: de wijzers vanbinnen gaan op een willekeurige positie staan en duiden niet meer het uur aan.

Ik probeerde de klantendienst te bereiken,
maar wat blijkt: dat gaat enkel via e-mail.
Ik stuurde dus een email waarin ik het defect uitlegde maar ze hebben (2 weken later) nog steeds niet gereageerd... Ik kan gene 2e email sturen wznt anders kom ik onderaan de lijst beweren ze.

Heeft iemand ervaring met hen want ik ben echt hopeloos...
Is hier een Europese reglementering om?

Online vindt ik hier geen oplossing op.

Iemand die het weet?

[Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 00:10. Reden: Shopnaam vermelden is niet noodzakelijk.]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Anoniem803 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:44:
Je hebt toch zeker wel íets gevonden? Is het Nederlands recht hier bijvoorbeeld op van toepassing? Maakt de manier van betalen nog uit?

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Beste tweakers
Ik bestelde 1 maand geleden een horloge. Ik betaalde 80 euro hiervoor i.p.v 200. Nu blijkt dat de horloge defect is: de wijzers vanbinnen gaan op een willekeurige positie staan en duiden niet meer het uur aan.

Ik stuurde dus een email waarin ik het defect uitlegde maar ze hebben (2 weken later) nog steeds niet gereageerd... Ik kan gene 2e email sturen wznt anders kom ik onderaan de lijst beweren ze.

Iemand die het weet?
en als je dat nou toch nog gewoon doet? met ontvangstbevestiging. Dan weet je in ieder geval dat ze de mail wel of niet lezen.

[Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 00:10. Reden: Quote aangepast]

Strava, Twitter

• Anoniem803
Dag webgnome de E-mail heb ik al gestuurd met factuur en foto horloge maar ze reageren niet...

• Anoniem803
Dag @GlowMouse heb de horloge al betaald,
Maar online zijn er geen mensen met ervaring klantendienst ... Oo het probleem met de wijzers zijn er niet echt dezelfde problemen terug te vinden ze zeggen de horloge te resetten marr tevergeefs dat werkt niet bij me. Heb ze amper gedragen dus...

[Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 00:10. Reden: Shopnaam vermelden is niet noodzakelijk.]

• Anoniem803
@Webgnome ik kan niet zien of ze de e-mail al dan wel of niet gelzen hebben want je moet via het contactformulier op hun website contact opnemen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:17

-36-

Trust me. I'm an amateur

Geen antwoord op je vraag maar contactformulieren zijn meestal drama. ik zou naar support@xx of iets vergelijkbaar proberen te mailen, vaak krijg je dan sneller contact en anders aanspreken via FB of social media

[Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 00:11. Reden: Shopnaam vermelden is niet noodzakelijk.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:07
Beste tweakers

Iemand die het weet?
dit is bij een chinese webwinkel?

Niemand kan antwoord geven op je vragen zonder meer info..

een webwinkel hoeft overigens nooit telefonisch bereikbaar te zijn tenzij ze ook telefonisch verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:40
Domme vraag misschien, maar heb je de batterij al eens vervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:33

g0tanks

Moderator CSA
boyette schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:24:
[...]

dit is bij een chinese webwinkel?
Een collegamod heeft de naam van de winkel weggehaald, maar het gaat om een Zwitsers bedrijf dat via een webwinkel wereldwijd horloges verkoopt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:07
g0tanks schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 02:01:
[...]

Een collegamod heeft de naam van de winkel weggehaald, maar het gaat om een Zwitsers bedrijf dat via een webwinkel wereldwijd horloges verkoopt.
en dat is ook echt een zwitsers bedrijf of een chinees bedrijf met een zwitsers postadres inschrijving?

anders kan je ze ff googlen en bel je ze toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-06 13:23
Helaas is het zwitserland en maakt het geen deel uit van de EU. Volgens https://www.ch.ch/en/warranty/ betekent dat, dat je van te voren had moeten uitzoeken wat voor garantie je eventueel gebruik van zou maken, en dat de winkelier alles kan uitsluiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06-06 02:58

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Hoe heb je betaald? Paypal? Zo ja case aan maken bij Paypal, CreditCard? Zo ja case aanmaken bij je creditcard verstrekker.

Ideal betaald via een betalingsdienst? dan kun je op ze minst met die contact opnemen dat ze een betaling hebben gefaciliteerd die niet correct is. (Wat ze daar mee doen geen idee)
Wody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 04:23:
Helaas is het zwitserland en maakt het geen deel uit van de EU. Volgens https://www.ch.ch/en/warranty/ betekent dat, dat je van te voren had moeten uitzoeken wat voor garantie je eventueel gebruik van zou maken, en dat de winkelier alles kan uitsluiten.
Hoezo Zwitserland kent gewoon garantie en die is 2 jaar...telt ook voor buitenlanders. Omdat Zwitserland niet in de EU zit hoeven ze niet de EU regelgeving te volgen of de landelijke wetgeving van de koper bijvoorbeeld onze unieke wetgeving van verwachte levensduur.

En is ook afhankelijk hoe dat bedrijf z'n verkoop faciliteert specifiek met een NL domein website in NL en Nederlandse betaling voorziening.

Echter gelijk hebben en krijgen is met 800KM tussen koper en verkoper een tweede.

Aankloppen bij een Nederlandse instantie acm is bijna kansloos als ze alleen vanuit Zwitserland werken dan moet je bij de Zwitserse variant van acm zijn.

[Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 22-05-2020 07:29]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:38
Anoniem803 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:40:
Dag @GlowMouse heb de horloge al betaald,
Maar online zijn er geen mensen met ervaring klantendienst ... Oo het probleem met de wijzers zijn er niet echt dezelfde problemen terug te vinden ze zeggen de horloge te resetten marr tevergeefs dat werkt niet bij me. Heb ze amper gedragen dus...
Wat glowmouse bedoelde met betaling dienst is of het met ideal betaalt is of met bv PayPal of met CC. Die kunnen namelijk bemiddelen en reageren wel.

Want zoals we nu al dankzij een andere mod weten is dat het niet om een Nederlands bedrijf gaat. Maar een zweeds. Dat maakt een eventueel tripje maar de rechtbank lastiger. Zeker voor 80 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:32
Wody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 04:23:
Zwitsers recht is niet relevant. Als een verkoper zich richt op de Europese markt dan moet hij zich aan Europees recht houden. Dat staat zelfs keurig vermeld in de algemene voorwaarden van de betreffende site:
[webshop] warrants to the original purchaser that your [webshop] product should be free from defects in material and workmanship under normal use for a period of one year from the date of purchase, except if you reside in European Economic Area (EEA) and your purchased your [webshop] product in EEA, the warranty period is two years from the date of purchase.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem803
Bedankt voor jullie antwoorden maar ik betaalde via bancontact en kan dus geen contact met hen opnemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem803
Ze biden wel een garantie van 1 jaar want ze verkopen ook in Euroopa en deze regel valt ook onder Zwitserse wetgeving..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:06
Als ze zelf geen telefoonnummer of adres benoemen zou je het bedrijf op www.swissfirms.ch kunnen opzoeken, een dienst van hun kamer van koophandel. Daar moet je in ieder geval een adres en/of telefoonnummer kunnen vinden en tegen bescheiden betaling wellicht nog wel meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19:50
Je kan best een mail sturen, maar toevalligerwijs heb ik ooit bij een webshop gewerkt dat in horloges deed die een zelfde soort reply had.

Dit was in ons geval terecht, gezien we gebruik maakten van gmail. Je had soms van die treurige gevallen waarbij klanten een maand lang niks te horen kregen omdat ze op de verzonden mail bleven antwoorden. Hierdoor kwam de mailthread weer achteraan te staan. Gelukkig hebben ze toen een meer professioneel systeem in gebruik genomen, maar 100% kul hoeft het niet te zijn.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True