Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:27
Vooropgesteld; ik ben niet op zoek naar aankoopadvies :). Volgens mij is dit het beste topic om mijn dilemma te bespreken....

Nu heb ik:
- Sonos Playbar
- Sonos Sub
- Sonos Play:1 2x

Nu wil ik eigenlijk switchen naar een receiver met een 5.1 set van degelijke kwaliteit (denk aan Dali of B&W, maar geen aankoopadvies :))

Mijn set levert op marktplaats €1000,- op heb ik gemerkt.
Ik weet zeker dat ik er met die nieuwe set op vooruitga, zeker qua audiocodecs.

Of.......

Alleen mijn playbar verkopen en de Sonos Arc aanschaffen?

Ik luister veel muziek, voornamelijk internetradio en Spotify en kijk graag films en series waarbij het best een beetje mag dreunen in de kamer (zorgt de sub nu goed voor)

Mijn kamer is ongeveer 5 bij 5 waarbij de bank tegen de muur geplaatst is en de tv er recht tegenover op de ander muur.

Sonos playbar levert denk ik 200 op, dus 600 bijleggen voor de Arc.

Nieuwe set speakers (+ kabel) en receiver kost mij ongeveer € 2000,-

Dus......wat zou jij doen met die poen? En vooral het waarom.....sommigen verklaren mij nl voor gek dat ik dat wil doen...

LG OLED 55E8, Sonos Arc; Sub en 2x Play:1, PS4pro, Xiaomi

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

..Christiaan.. schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:45:
Dus......wat zou jij doen met die poen? En vooral het waarom.....sommigen verklaren mij nl voor gek dat ik dat wil doen...
Waarom zou je willen wisselen? Mis je nu iets met de Sonos setup? Mis je HDMI ingangen? Mis je de DTS support? Gebruik je opties van de Sonos die je niet wilt missen? Gebruik je de optie om je Sonos Play 1 op te pakken en ergens anders neer te zetten? Wil je overal kabels naartoe leggen om de surround speakers bedraad aan te sluiten?

Sonos staat bij mij voor gemak. Het niet leggen van kabels, flexibiliteit van het merk/opties. Wil je een 5.1 neerzetten en niet meer aanraken dan is losse componenten mijns inziens beter. Voor het geld van een Sonos sub (of zelfs minder) koop je een subwoofer die veel meer brengt qua output. Mits je dat redt/haalt in de woonkamer. Subwoofers zijn relatief lastig te plaatsen omdat je vooral naar de ruimte luistert. Losse componenten is veel uitgebreider qua opties en keuze. Een nieuwe set kost je ook geen 2000 euro, die grens leg je jezelf op. Met losse componenten is de sky letterlijk the limit ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ..Christiaan..
Waarom zou je willen wisselen?
Ja, dat is de grote vraag; ik denk dat een receiver met goede speakers nog beter kan klinken dan Sonos.
Mis je nu iets met de Sonos setup?
Qua setup is het best wel compleet. Er wordt gezegd dat je met de play:5 een nog beter surround effect kunt creëren maar aangezien mijn bank tegen de muur staat én ze wel heel duur zijn gaat dat 'm niet worden.
Mis je HDMI ingangen?
Nee
Mis je de DTS support?
Ja
Gebruik je opties van de Sonos die je niet wilt missen?
Nee, de receiver heeft ook Spotify connect en internetradio
Gebruik je de optie om je Sonos Play 1 op te pakken en ergens anders neer te zetten?
Nee, die zitten in surround modus
Wil je overal kabels naartoe leggen om de surround speakers bedraad aan te sluiten?
Zeker heb ik dat er voor over. Ik kan nl alles onder de vloer door trekken. 1x goede kabels trekken is mijn leven lang plezier.

Een nieuwe set kost je ook geen 2000 euro, die grens leg je jezelf op. Met losse componenten is de sky letterlijk the limit
Als ik bij Dali of B&W kijk, red ik dat met gemak hoor. Wellicht dat ik er een aankoopadvies aan waag :) Losse componenten is natuurlijk prima, maar het moet ook matchen met elkaar en dan bedoel ik visueel. Geen dikke vloerzuilen hier, maar statige kleine speakers die bij elkaar passen.

En onderaan de streep.....werken mijn Sonos speakers nog wel na 5 of 6 jaar vanaf nu? 'gewone' speakers werken zolang je receiver werkt. Als ik nu een receiver koop, kan die over 15 jaar wellicht vervangen worden door een nieuwer type. De speakers blijven echter tijdloos goed.

edit:

Ik kijk films via mijn nas met xplay op mijn LG tv. De beste kwaliteit uit nieuwsgroepen....wellicht een aanvulling.

[Voor 3% gewijzigd door ..Christiaan.. op 21-05-2020 15:49]

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:36
Waarom ben je ooit voor Sonos gegaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ..Christiaan..
Tja, laten overhalen in de winkel. Soundbar gekocht en eerlijk is echt eerlijk; het klinkt prima hoor. Daarna vrij snel de 2 play:1's gehaald en 1,5 jaar geleden kon ik de sub op de kop tikken.

Maar nogmaals, de ondersteuning van Sonos heeft mij aan het denken gezet. Daarnaast vind ik het denk ik wel tof om speakers te hebben die over 15 jaar nog lekker werken.

• Jag
Nee zeker hoor. Ja, het kan natuurlijk beter dan sonos, dat is iets dat zeker is. 2000 euro je budget?

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:01

Sick Nick

Drop the top!

Als je DTS mist kan je de niewe arc ook meteen overslaan, nog steeds geen DTS ondersteuning.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-06 21:17
Vooropgesteld; ik ben niet op zoek naar aankoopadvies :). Volgens mij is dit het beste topic om mijn dilemma te bespreken....

Nu heb ik:
- Sonos Playbar
- Sonos Sub
- Sonos Play:1 2x

Nu wil ik eigenlijk switchen naar een receiver met een 5.1 set van degelijke kwaliteit (denk aan Dali of B&W, maar geen aankoopadvies :))

Mijn set levert op marktplaats €1000,- op heb ik gemerkt.
Ik weet zeker dat ik er met die nieuwe set op vooruitga, zeker qua audiocodecs.

Of.......

Ik luister veel muziek, voornamelijk internetradio en Spotify en kijk graag films en series waarbij het best een beetje mag dreunen in de kamer (zorgt de sub nu goed voor)

Mijn kamer is ongeveer 5 bij 5 waarbij de bank tegen de muur geplaatst is en de tv er recht tegenover op de ander muur.

Playbar levert je wel meer op dan dat denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Nu online

Wacht eerst even af hoe de Arc klinkt. We hebben hem nog niet gehoord. De theorie erachter is heel mooi (volledig nieuwe DSP die elke woofer apart kan aansturen, speakers naar de zijkant voor meer surround etc...) maar het zou niet de eerste keer zijn dat een nieuw product minder goed klinkt dan zijn voorganger.
Dus......wat zou jij doen met die poen?
Ik dacht dat je geen aankoopadvies wou >:)
Jij hebt al een installatie, dat is een andere situatie dan iemand die van 0 begint. Een "echte" surround installatie van 2.000€ kan beter klinken dan je huidige setup, al is de vraag of het verschil groot genoeg is om de uitgave van 1.000€ te rechtvaardigen.
Want laten we wel eerlijk zijn: de installatie die je nu hebt klinkt gewoon (erg) goed. Qua filmbeleving denk ik niet dat het verschil heel groot zal zijn. Voor muziek kan het verschil wel groot zijn, maar dan is de vraag of je er met je budget van 2.000€ komt voor een kwalitatieve surround installatie (receiver, front speakers, center, rears en sub).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• thocla
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-06 23:00
Hoe audiofiel ben je als je niet eens door hebt dat je Playbar ondersteboven staat.
Ik zeg, je niet gek laten maken en lekker je centen in de zak houden.

• ..Christiaan..
@mathias82 denk dat je laatste zin doorslaggevend is voor mij
Qua filmbeleving denk ik niet dat het verschil heel groot zal zijn. Voor muziek kan het verschil wel groot zijn, maar dan is de vraag of je er met je budget van 2.000€ komt voor een kwalitatieve surround installatie (receiver, front speakers, center, rears en sub).
@thocla ik ben de laatste die zal roepen dat ik audiofiel ben. Verre van dat :). Als Sonos geen anagram was had ik het nooit fout gedaan :)

Conclusie; ik wacht de arc nog even af; beluister 'm in de verschillende winkels eens....en dan wellicht overstag

[Voor 5% gewijzigd door ..Christiaan.. op 21-05-2020 18:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichelSr
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-06-2020
Ik heb eenzelfde set en heb ook eens gedacht om voor ‘beter’ te gaan. Maar wat is beter.
Overgestapt naar Sonos voor het gemak en een opgeruimde kamer.
Geluid is gewoon erg goed en ik denk dat een overstap naar een dedicated AV systeem Anders is maar niet beter.
Voor audio heb ik aanpassingen gedaan in setup , bij muziek de achterspoilers minimaal. De sub is ontkoppeld met de stenen vloer middels rubbers wat de bas ten goede komt. De Playbar aangesloten met een betere voedingskabel wat de hoge tonen bij mij beter laat worden en tot slot heb ik de vaste ethernet niet meer in gebruik maar is de set via Sonos boost aangesloten.
Het bronmateriaal is steevast de boosdoener als het geluid minder is. Goed bronmateriaal via de NAS aanbieden. Spotify gebruik ik ook veel en dan de audiofiele playlisten, bijvoorbeeld b&w, focal of jm labs (zo uit m’n hoofd).
Deze maand wordt Sonos S2 uitgerold en kan het systeem highres aan. Ik ben benieuwd.
Tot slot, de Sonos arc is op papier beter (en langggg), maar dolby atmos voegt nauwelijks iets toe tov de huidige setup. Weet je het niet, hoor je het niet. Het is erg subtiel.

Ik heb de zelfde overweging gemaakt maar voorzie dat een ander systeem weinig meer zal toevoegen met films. Wat geluid betreft, een dedicated stereo systeem zal een breder beeld kunnen weergeven. Maar ook daar heb ik gemerkt dat het bronmateriaal leidend is. Prut in prut uit.

Maar, dit is mijn ervaring. Bij deze gedeeld.

Edit: systeem getuned met True Play, dat werkt bij mij super top.

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:04
Gewoon een nieuwe set :)

Je denkt er al lang aan, wil het eigenlijk heel graag maar zoekt vooral verantwoording voor jezelf om het te doen. Vandaar dit topic :)

Dus doen! En Dali is top! Heb nu al zo'n 20 jaar speakers van hun staan, en zweer er onderhand bij! Veel plezier ermee!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:32
MichelSr schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:05:
Ik heb eenzelfde set en heb ook eens gedacht om voor ‘beter’ te gaan. Maar wat is beter.
Geluid is gewoon erg goed en ik denk dat een overstap naar een dedicated AV systeem Anders is maar niet beter.
Voor audio heb ik aanpassingen gedaan in setup , bij muziek de achterspoilers minimaal. De sub is ontkoppeld met de stenen vloer middels rubbers wat de bas ten goede komt. De Playbar aangesloten met een betere voedingskabel wat de hoge tonen bij mij beter laat worden en tot slot heb ik de vaste ethernet niet meer in gebruik maar is de set via Sonos boost aangesloten.
Ehm... had dat geld van die betere voedingskabel nu maar gestoken in andere zaken. Wat je nu beweert is niet mogelijk.
Het bronmateriaal is steevast de boosdoener als het geluid minder is. Goed bronmateriaal via de NAS aanbieden. Spotify gebruik ik ook veel en dan de audiofiele playlisten, bijvoorbeeld b&w, focal of jm labs (zo uit m’n hoofd).
Die liedjes zijn dan nog steeds begrenst in samplerate en bitrate door wat Spotify aanbiedt.
Deze maand wordt Sonos S2 uitgerold en kan het systeem highres aan. Ik ben benieuwd.
Tot slot, de Sonos arc is op papier beter (en langggg), maar dolby atmos voegt nauwelijks iets toe tov de huidige setup. Weet je het niet, hoor je het niet. Het is erg subtiel.

Ik heb de zelfde overweging gemaakt maar voorzie dat een ander systeem weinig meer zal toevoegen met films. Wat geluid betreft, een dedicated stereo systeem zal een breder beeld kunnen weergeven. Maar ook daar heb ik gemerkt dat het bronmateriaal leidend is. Prut in prut uit.

Dat je bronmateriaal leidend is, is logisch. VHS zal nog steeds niet geweldig zijn op een OLED en 64 kbs mp3 is geen cd-audio.
Dat gezegd hebbende is Sonos vast erg leuk, maar vooral gericht op draadloos en gebruiksgemak. Niet perse op kwaliteit. Daarmee zeg ik niet dat het slecht is, maar een Sonos set haalt het niet bij een dedicated 5.1. Daarnaast is Sonos zeer beperkt qua aansluitingen en ondersteuning.

Wat ik daarom echt niet snap is dat je verschillende audiofiele uitspraken doet, maar dan luistert op een draadloze set gericht op de massa.

Zie verder Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 03:11

Geheel mee eens: prut in, prut uit. Maar voor hoge sample rates zit je bij Spotify en Sonos verkeerd. Tidal en Qobuz hebben de hoogste sample rates en kunnen tot 192 kHz 24 bit afspelen. Overigens: er is niet veel aanbod in 192 kHz 24 bit. 90% van de audiobibliotheek gaat maar tot cd kwaliteit en Spotify haalt geeneens.
cd kwaliteit, maar een gecomprimeerde 320 kbps.

Maar dan ben je er nog niet. Want je kan wel Tidal of Qobuz hebben, maar Sonos kan die hoge sample rates ook niet aan. Daar heb je een andere setup voor nodig.

Dat idee van die NAS is leuk. Maar dan wel goed uitgevoerd. Dat doe je met Roon. Moet je een hi res abonnement op Tidal/Qobuz nemen, een NAS aan je router hangen en op die router de Roon core installeren. Dan kan je in plaats van internet streamen eerst je favorieten bewaren op je NAS en vervolgens direct met je smartphone/tablet of pc van je NAS de hires audiofiles in 192 kHz 24 bit naar je streamer doorsturen.

Nog even de onderstaande opmerking. Je moet niet teveel denken, maar gewoon gaan luisteren naar top AV systemen. Die klinken echt veel beter. Bezoek eens een kwaliteits audiowinkel, dan weet je hoe mooi hifi kan klinken. Het is pas voor te stellen als je het gehoord hebt. Dan bedoel ik niet de plaatselijke audiozaak om de hoek, maar de echte grote zaken waar ze de high end spullen verkopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 106% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:48

franssie

Save the albatross

@..Christiaan.. 5.1 is wel leuk maar ook een beetje zoals 3D films, de meerwaarde is beperkt. leuk in schiet en helikopter scenes dat 5.1 maar ik ben weer terug naar 2D en 2.0 (geen 2.1 want mijn luidsprekers geven vol laag).

Wil je echt 5.1 kies dan goede luidsprekers en geen melkpakjes.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:35
Om surround geluid nu met 3d te vergelijken...

Gezien de ts zegt:
Ik luister veel muziek, voornamelijk internetradio en Spotify en kijk graag films en series
Zou ik zeker meer geld in de goede zuilen steken, maar zeker 5.1 regelen.

Je gaat bij films zoveel moois missen! Dat zorgt er juist voor dat je helemaal in films gezogen wordt :)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
LuisjeNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:00:
Om surround geluid nu met 3d te vergelijken...

Zou ik zeker meer geld in de goede zuilen steken, maar zeker 5.1 regelen.

Je gaat bij films zoveel moois missen! Dat zorgt er juist voor dat je helemaal in films gezogen wordt :)
Grote zuilen komen er hier niet in. Daarnaast moet ik mijn interieur teveel aanpassen daarvoor. Inmiddels de knoop doorgehakt en 10 juni de Arc eens beluisteren. Ik heb dan nagenoeg 5.1 in huis, met een iets grotere soundbar. Atmos....tja....ik kan het in elk geval vergelijken met de Playbar of ik er op vooruit ga.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Binnux
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 31-08-2020
Bijzondere kortzichtige reacties op iemand z'n ervaringen. Die ervaringen moeten blijkbaar gelijk als onwaar of onzin worden bestempeld. Zwak.
Zeker is bij twijfel luisteren de beste methode om er achter te komen of iets anders echt beter is en of dat de investering waard is. Dit geld niet alleen voor apparatuur en kabels (een goede stroomkabel kan zeer zeker ten goede komen, zeker bij streamers), ook bronmateriaal. Op papier is Tidal beter dan Spotify maar dat uit zich in de praktijk niet altijd. Kwaliteit bij de opname telt.
Dat is in ieder geval mijn ervaring waarvan ik voorspel dat die ook als onzin zal worden bestempeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:50
Ik heb een 5.1 los systeem in de woonkamer, en ook een aantal losse Sonos speakers.

Voor mij is het 5.1 systeem een duidelijke keuze geweest om modulair om te kunnen gaan met de setup. Speakers gaan nu al 20 jaar mee en klinken nog prima en zijn ook niet zo fout gevoelig. Receiver vervang ik wanneer ik nieuwe features wil hebben (spotify connect, airplay 2 etc etc).

De losse sonos speakers worden gebruikt voor de portability en voice control mogelijkheden.

Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12:10
Binnux schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:29:
Dit geld niet alleen voor apparatuur en kabels (een goede stroomkabel kan zeer zeker ten goede komen, zeker bij streamers),
Heb je daar toevallig ook een bron voor (gestaafd op meetbare data), ik heb in het verleden namelijk wel eens wat tests gezien aangaande verschillende kabels in zeer verschillende prijsklasses waarbij de testers van alles meenden te horen, maar wanneer de output dan gecaptured waarvoor de "verschillen" in signeel meetbaar gemaakt werken was deze output bit voor bit exact hetzelfde in alle gevallen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 03:11
Dennism schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Heb je daar toevallig ook een bron voor (gestaafd op meetbare data), ik heb in het verleden namelijk wel eens wat tests gezien aangaande verschillende kabels in zeer verschillende prijsklasses waarbij de testers van alles meenden te horen, maar wanneer de output dan gecaptured waarvoor de "verschillen" in signeel meetbaar gemaakt werken was deze output bit voor bit exact hetzelfde in alle gevallen.
Die zou ik ook wel willen zien. Een streamer doet niets anders dan een digitaal signaal doorgeven. Waarom is juist bij dit apparaat de voedingskabel belangrijker dan bij andere componenten? Zoals bv de versterker?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jag
Bijzondere kortzichtige reacties op iemand z'n ervaringen. Die ervaringen moeten blijkbaar gelijk als onwaar of onzin worden bestempeld. Zwak.
Zeker is bij twijfel luisteren de beste methode om er achter te komen of iets anders echt beter is en of dat de investering waard is. Dit geld niet alleen voor apparatuur en kabels (een goede stroomkabel kan zeer zeker ten goede komen, zeker bij streamers), ook bronmateriaal. Op papier is Tidal beter dan Spotify maar dat uit zich in de praktijk niet altijd. Kwaliteit bij de opname telt.
Dat is in ieder geval mijn ervaring waarvan ik voorspel dat die ook als onzin zal worden bestempeld.
Sommige zaken zijn zo onwaarschijnlijk dat het het testen niet waard is. Maar als je een luistertest doet, dan wel goed. Dat wil zeggen dat degene die luistert niet weet waarnaar hij luistert en het level exact gematched is. Anders test je alleen maar de verwachtingen van de luisteraar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:11
Wat wil je in de toekomst? Mocht je bijv een play1 in de gang, 1e verdieping, garage of buiten neer willen zetten en je wilt deze koppelen met de set in je woonkamer dan zal je wellicht de Sonos gaan missen. Mocht je dit allemaal niet willen dan is dat niet van toepassing.

Ik ben juist ooit voor Sonos gegaan voor de eenvoud en de makkelijke uitbreiding in meerdere ruimtes.

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 310408

Dennism schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Op elke beurs voor high end audio zijn er luistersessies waarbij je dit blind kan beoordelen. Ik weet wel dat veel tweakers denken dat er geen verschil kan zijn maar die begrijpen vaak bepaalde zaken niet (zo denken veel mensen dat USB audio protocollen foutcorrectie hebben en de bits dus ALTIJD correct moeten overkomen, is niet zo).

Ik heb menig van deze sessies meegemaakt en als 90% van de luisteraars hetzelfde hebben ingevuld op hun formulier is er gewoon een verschil te horen. Als je dan ziet dat de meeste mensen hun keuzes keurig op volgorde van prijs hebben gezet komt er een duidelijk beeld naar boven. Gewoon eens doen, zeer verhelderend.

Overigens heb ik naast een behoorlijk kostbare set, veel Sonos is huis en ben er super tevreden mee. Gewoon heel keurig geluid dat nooit vermoeid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorgen
Tuurlijk telt de kwaliteit van de opname. Als iets kapot gemasterd is, blijft het ruk klinken. En Spotify op zijn hoogst klinkt op een goede set nog steeds mooi.

Maar dat stroomkabels invloed hebben of dat je perse allerlei zaken moet gaan scheiden in je meterkast, da's echt larie.

Onjuistheden debunken is niet zwak. Onjuistheden verdedigen wel. 👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
falconhunter schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Op elke beurs voor high end audio zijn er luistersessies waarbij je dit blind kan beoordelen. Ik weet wel dat veel tweakers denken dat er geen verschil kan zijn maar die begrijpen vaak bepaalde zaken niet (zo denken veel mensen dat USB audio protocollen foutcorrectie hebben en de bits dus ALTIJD correct moeten overkomen, is niet zo).

Ik heb menig van deze sessies meegemaakt en als 90% van de luisteraars hetzelfde hebben ingevuld op hun formulier is er gewoon een verschil te horen. Als je dan ziet dat de meeste mensen hun keuzes keurig op volgorde van prijs hebben gezet komt er een duidelijk beeld naar boven. Gewoon eens doen, zeer verhelderend.

Overigens heb ik naast een behoorlijk kostbare set, veel Sonos is huis en ben er super tevreden mee. Gewoon heel keurig geluid dat nooit vermoeid.
Ja en op een beurs voor spiritualiteit werkt ook alles zoals de bezoekers verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 310408

Jorgen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Ja en op een beurs voor spiritualiteit werkt ook alles zoals de bezoekers verwachten.
Doen ze daar ook blinde testen? Ieder zijn meug maar ik denk dat je er gewoon nog nooit geweest bent en nog nooit aan een dergelijke test hebt meegedaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
falconhunter schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Doen ze daar ook blinde testen? Ieder zijn meug maar ik denk dat je er gewoon nog nooit geweest bent en nog nooit aan een dergelijke test hebt meegedaan
Natuurkundige en biologische feiten veranderen ook op zo'n beurs niet. Heb jij achter de schermen met een decibelmeter en een laptop gestaan dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Jorgen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Natuurkundige en biologische feiten veranderen ook op zo'n beurs niet. Heb jij achter de schermen met een decibelmeter en een laptop gestaan dan?
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht. Als het volume bij de dure stroomkabel een fractie hoger gezet wordt, wordt dat al snel als beter ervaren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:20

loewie1984

music addict! pizza monster!!

buiten de OP gelezen te hebben, @..Christiaan.. waarom ga je niet voor een AMP met speakers die je wilt?

Dan hou je de flexibiliteit van Sonos, kun je een analoog of ander apparaat ontsluiten via RCA en gaat je muziek gewoon via de luidsprekers die jij wilt.

Tot aan 1000 piek geloof ik namelijk niet dat een versterker qua klankbeeld zoveel voor je gaat veranderen (afgezien van dat je een buizenversterker gebruikt)

Ik ben er namelijk zeer tevreden over.

En die sonos support, ik sta daar niet bij stil wat over 5 jaar is. Maargoed al mijn sonos apparaten komen ook allemaal uit de nieuwe line up.

2 ones,
1 move
1 beam
1 amp

[Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 05-06-2020 15:07]

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
Dan blijf ik met het formaat speakerszitten. In het formaat Play:1 is er gewoon weinig te vinden dat beter klinkt (in mijn oren).
Boekenplank speakers op ons dressoir zijn eigenlijk met 30 cm hoog al te groot....daar had mij best op verkeken. De ruimte tussen tv en dressoir is 16 cm; tv hoger is geen optie want dan hangt ie te hoog en een center speaker die passend is, is weer te klein in verhouding tot tv (bij Dali Spektor Vocal; 14 cm hoog en 43 cm breed.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Tja klein en audio,altijd een lastig echt goede speakers zijn vaak niet klein en hebben ruimte nodig.Verder is het ook sterk afhankelijk van de luisteruimte hoe goed het resultaat word.

Persoonlijk als ik dit zo lees,zou ik het gewoon houden bij de Sonos set.Voor het gemak en omdat je dat blijkaar qua uiterlijk van de spullen goed past.

Mocht je echt wat anders willen,dan zou ik eerst gaan luisteren bij een audiozaak.
Je kan bij goede winkels het spul ook lenen en thuis uitproberen.
Om te kijken ook of je het verschil ook daadwerkelijk hoort.

[Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 05-06-2020 16:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
..Christiaan.. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:01:
Dan blijf ik met het formaat speakerszitten. In het formaat Play:1 is er gewoon weinig te vinden dat beter klinkt (in mijn oren).
Boekenplank speakers op ons dressoir zijn eigenlijk met 30 cm hoog al te groot....daar had mij best op verkeken. De ruimte tussen tv en dressoir is 16 cm; tv hoger is geen optie want dan hangt ie te hoog en een center speaker die passend is, is weer te klein in verhouding tot tv (bij Dali Spektor Vocal; 14 cm hoog en 43 cm breed.)
Heos speakers? Ook draadloos, goed aangeschreven en te combineren met mooie receivers van Denon en Marantz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichelSr
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-06-2020
De reactie die ik heb gegeven is hoofdzakelijk bestemd voor de vraagsteller. Daarbij deel ik mijn(!) ervaringen. Die ervaringen zijn feiten. Diverse reacties om mijn ervaringen zijn meningen, ook al wordt er gelinkt naar een artikel.
Ja, mijn oude linn Sugden Tannoy combi is geen match bij Sonos maar ruimte, tijd en gezin vergt soms consessies. Die heb ik gevonden bij Sonos. Enkele vermelde experimenten en aanpassingen maken het systeem beter dan wat je zou denken te kunnen verwachten. Opmerkelijk maar waar.
Als ik zeg dat bij mij de zon schijnt is dat een gegeven. Als het bij jou regent heb je pech.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-03 10:53
De Playbar aangesloten met een betere voedingskabel wat de hoge tonen bij mij beter laat worden en tot slot heb ik de vaste ethernet niet meer in gebruik maar is de set via Sonos boost aangesloten.
Ik heb je advies opgevolgd en heb deze gekocht voor mijn playbar:
https://nirvanasound.com/product/stage-iii-leviathan/
Maar ik vind het achteraf toch wel een beetje duur voor een beetje meer hoge tonen.. :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
Jorgen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:57:
[...]

Heos speakers? Ook draadloos, goed aangeschreven en te combineren met mooie receivers van Denon en Marantz
Had een optie kunnen zijn, maar ik betwijfel of ik verschil ga horen, behalve dat ik een dts stream kan afspelen. Om daar nu een dikke 1000 voor bij te leggen gaat mij te ver. Heos & Sonos ontloopt elkaar niet zo veel denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:37
In mijn ogen is dit gewoon pure oplichting, niets kan zo’n prijs rechtvaardigen voor een stroomkabel van 1,5m.

• Jorgen
..Christiaan.. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Had een optie kunnen zijn, maar ik betwijfel of ik verschil ga horen, behalve dat ik een dts stream kan afspelen. Om daar nu een dikke 1000 voor bij te leggen gaat mij te ver. Heos & Sonos ontloopt elkaar niet zo veel denk ik.
Ging me neer over het eco-systeem. Heos timmert goed aan de weg en kan je op vrijwel iedere moderne receiver van Marantz en Denon aansluiten. Dan heb je niet meer de nadelen van Sonos en wel de voordelen van een set die je geheel naar wens kunt samenstellen en aansluiten.
Of je het verschil tussen Heos en Sonos hoort? Geen idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jag
MichelSr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:20:
De reactie die ik heb gegeven is hoofdzakelijk bestemd voor de vraagsteller. Daarbij deel ik mijn(!) ervaringen. Die ervaringen zijn feiten. Diverse reacties om mijn ervaringen zijn meningen, ook al wordt er gelinkt naar een artikel.
Ja, mijn oude linn Sugden Tannoy combi is geen match bij Sonos maar ruimte, tijd en gezin vergt soms consessies. Die heb ik gevonden bij Sonos. Enkele vermelde experimenten en aanpassingen maken het systeem beter dan wat je zou denken te kunnen verwachten. Opmerkelijk maar waar.
Als ik zeg dat bij mij de zon schijnt is dat een gegeven. Als het bij jou regent heb je pech.
Nou hier schijnt de zon heel hard, ook audio technisch gezien :). We willen jou je ervaringen niet afpakken, maar het zijn ook alleen maar dat, nl jouw ervaringen. Die worden bepaald door de stemming vh moment, verwachtingen van jou en mensen om je heen obv eerder gevormde ideeën, en door het fysieke geluid. Dat maakt dat die ervaringen niet bijster veel zeggen over het fysieke geluid, als je dat wilt weten moet je die andere invloeden uitsluiten (en dat kan, en dan wordt de conclusie heel anders waarschijnlijk). Je bracht het alsof jouw ervaringen veroorzaakt werden door het fysieke geluid en dan kan je ook verwachten dat mensen daar tegenin gaan!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ..Christiaan..
Net de Arc geïnstalleerd. Vanavond de trueplay erover en dan lekker genieten!

• jvvv
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:30
Exact hetzelfde hier en ik denk dat ik het omgekeerde ga doen dan TS. Ik gebruik mijn playbar 5.1 setup vooral voor netflix/amazon prime. Werkt nu probleemloos met 5.1 geluid en klinkt lekker.

Echter, een paar dagen geleden stelde ik een vraag in het Sonos topic dat niemand kon antwoorden (en een mod niet relevant vond...): welke set top box kan ik kopen die perfect met mijn playbar werkt en een paar jaar nog mee kan aangezien de Android van mijn Sony TV niet echt lekker is?

Na wat meer zoekwerk kom ik er nog steeds niet op. Het is gewoon duidelijk voor mij dat die Playbar binnen max 2-3 jaar onbruikbaar wordt voor surround en zeker als ik een 8k Tv koop in 2 jaar. dd5.1 is al niet echt meer de standaard en optical out verdwijnt stilaan. Dus zal op een moment die playbar nog enkel een dure stereo speaker zijn.

De Arc? Nee. Dat ding gaat hooguit 5 jaar mee en zit je met hezelfde verhaal.

Ik ben nu aant het kijken naar een goede speaker set dat minimum 15 jaar mee kan gaan en een receiver die ik mischien om de 5-7 jaar zal moeten vervangen. Het zal zeker duurder zijn dan een Sonos set, maar dat zal zeker beter geluid geven en dan ben ik van al die Sonos onzekerheden af.

[Voor 5% gewijzigd door jvvv op 11-06-2020 13:11]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True