Sonos op kpn expiria box

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste mensen
Wij hebben internet van kpn met sonos maar helaas valt ons netwerk regelmatig weg .
Volgens de medewerken (it man ) van kpn komt het wegvallende netwerk door sonos .
Hij suggereerde dat Sonos veel bandbreedte nodig heeft en dus heel ons netwerk weg trekt .
De oplossing schijnt te zijn dat we onze 2 bridges er van af moeten halen van ons netwerk en de speakers bekabeld moeten gaan aansluiten.
Kan helaas nergens vinden wat sonos daadwerkelijk aan band breedte nodig heeft ..
wat denken jullie gaat dit een oplossing zijn of is het onzin ?
We hebben in totaal zo’n 5 sonos boxen .
En 2 bridges en een connect .
Ik heb zelf zo iets van is de modem van kpn dan niet ouderwets als hij sonos niet aan kan en het lijkt mij ook niet dat sonos extreem veel verbruikt aan bandbreedte.
Ik ben benieuwd naar jullie mening er over
Gr max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 23:21
Met het "wegvallen van het netwerk", gaat dat dan echt enkel om draadloos? Loopt bedraad wel normaal door?
En valt het "wegvallen" überhaupt samen met het afspelen op Sonos?

Sonos stream lijkt hier echt max 2Mb/s te trekken bij Spotify op de hoogste kwaliteit, dat zou peanuts moeten zijn voor een modern apparaat.

Zodra je een beetje kunt vaststellen het probleem te reproduceren valt: echt alle devices van 't netwerk af trekken, testen, 1 apparaat weer aanzetten, cyclus herhalen tot alles weer aangesloten is. Ergens onderweg moet je dan je probleem weer tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
ShitHappens schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:38:
Met het "wegvallen van het netwerk", gaat dat dan echt enkel om draadloos? Loopt bedraad wel normaal door?
En valt het "wegvallen" überhaupt samen met het afspelen op Sonos?

Sonos stream lijkt hier echt max 2Mb/s te trekken bij Spotify op de hoogste kwaliteit, dat zou peanuts moeten zijn voor een modern apparaat.

Zodra je een beetje kunt vaststellen het probleem te reproduceren valt: echt alle devices van 't netwerk af trekken, testen, 1 apparaat weer aanzetten, cyclus herhalen tot alles weer aangesloten is. Ergens onderweg moet je dan je probleem weer tegenkomen.
Het testen er van wordt heel erg lastig aangezien het netwerk sporadische uitvalt .
Dan wordt er nog wel een WiFi signaal uit gezonden behalve er zit geen netwerk verbinding aan vast dan .
De kabel heeft dan ook geen internet.
Als het inderdaad maar 2mb/s is dan lijkt het mij inderdaad sterk dat sonos ons netwerk over belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 23:21
Dan heb je eigenlijk een nog groter probleem; het sporadisch wegvallen van de internetverbinding, ergens in de router. Daar zou toch echt meer info over te vinden moeten zijn in de logs van de router. Als 't wegvallen onvoorspelbaar is en nergens mee lijkt samen te hangen, zou dat je eerste bron van informatie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Sonos systemen kun je op meerdere manieren aansluiten. Als cliënt via je eigen wifi, als cliënt van een parallel opgezet wifi netwerk door een Sonos bridge (Sonosnet noemen ze dat bij Sonos geloof ik) of ouderwets met een touwtje ( waarbij je de wifi van de verbonden speaker expliciet uitschakelt, omdat deze anders doodleuk alsnog een Sonosnet gaat bouwen waar je draadloze speakers weer op aan gaan melden).
Je wil de speakers zoveel mogelijk als cliënt aan en bestaande netwerk verbinden. Dus bridges eruit, speakers met een netwerkkabel (met wifi uigeschakelt!) of met wifi aan je bestaande netwerk verbinden. Als je netwerk niet bestaat uit sweex switches en oude Linksys routers zou dit goed moeten gaan ;).
Je kunt ook contact opnemen met Sonos hier over, die kunnen helpen als het niet wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Die Sonos setjes zijn nogal agressief met het uitzenden van multicast signalen, dat kan aardig oplopen met een paar apparaten ja, je kunt het misschien ook wel zien aan continu heftige knipperende WiFi-LEDs. Ze noemen dat multicast flooding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 09:48
Vreemd genoeg had ik met mijn Sonos en experia box ook problemen, maar dan in de vorm dat muziek wilelkeurig pauzeerde en haperde terwijl wifi bereik prima was.

Bekabeld aansluiten en het is helemaal opgelost. Lijkt alsof de combinatie Sonos Experia niet helemaal lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Wij willen dus misschien gaan overstappen op een fritz box maar vragen ons af of we dan minder last hebben van uitvallend internet
Dan gaat het om 1 van de 2 modellen de 7590 of 7583
Wij hebben geen glas vezel maar gewoon adsl
Wij zitten op een snelheid van 180mb/s maximaal

[ Voor 36% gewijzigd door max.schollen op 21-05-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:42

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat kan, maar in mijn glazen bol zie ik even niet of dat ook effectief gaat helpen. Een kabel is voor zoiets wel degelijk de betere oplossing. Hoe minder verkeer er over de lucht moet gaan hoe beter voor alles en iedereen (en dan bedoel ik niet per se de gezondheid maar wel gewoon de kwaliteit en snelheid van je verbinding met andere apparaten)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-06 23:33
Kijk ook hier even (laat je niet afleiden door de topictitel) Van GSM telefoon naar zelfstandige ethernet netwerk SONOS en in het bijzonder de bijdrage van netwerkkoning dion_b "Van GSM telefoon naar zelfstandige ethernet netwerk SONOS"

Bekenden met 2 Sonos One speakers en een ZTE modemrouter hebben de boel ook pas werkend gekregen door de speakers via draad/powerline aan te sluiten en wifi helemaal uit te schakelen in de Sonos app.

[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 21-05-2020 09:37 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
Even tussen 2 haakjes: je snelheid van 180mbit dsl suggereert pair bonding. Voorzover ik weet ondersteunt de 7590 dat niet. Je hebt een IT man. Laat je goed informeren over welke Fritzbox aan te schaffen.

Excuus voor het offtopic gaan. Leek me even belangrijk om op te merken.
Pagina: 1