Dag tweakers,
Ik heb besloten om een nieuwe pc te gaan bouwen. Ik heb al een opstelling gemaakt, die in grote lijnen is gebaseerd op de best buy guide. Heb ik wellicht her en der steken laten vallen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk casual gamen (4k ultra is niet nodig), internetten en en huis tuin en keukensoftware. Sporadisch SQL server of Visual studio, maar dat kan ik ook draaien op afstand.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000,- ongeveer, maar ik ben flexibel
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er staat hier nog een 1080p scherm, maar die zal over niet al te lange tijd vervangen worden (1440p). Ik heb ook nog een Coolermaster hyper cpu cooler van zo'n 8 jaar oud, maar die is nog voor socket 1156. Lijkt mij sterk dat die past op de nieuwere sockets. Zo niet is een stock cooler ook prima
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
midrange gpu en cpu, 16gb werkgeheugen, 1tb ssd (m2) en een muis en toetsenbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever zo min mogelijk RGB (of uit te zetten). Ook liever een 'cleane' behuizing
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag 2x m2 slots en 4 geheugenslots, voor mogelijke upgrades. Liever ATX, maar indien m-atx met het voorgaande is het ook prima
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen componenten oké zo, of zijn er verbeteringen mogelijk? Ik twijfel nog over:
- Het moederbord (de ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 is bijv. 7 euro duurder) Qua moederbord is het
wachten op de B550 mij het niet waard. De X570 vind ik wat te duur.
- Het toetsenbord (vrij goedkoop voor een mechanisch toetsenbord)
- Is de extra ventilator nodig in deze behuizing?
- Werkgeheugen (leek mij wel een fatsoenlijke prijs voor 3200 C16 latjes)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb besloten om een nieuwe pc te gaan bouwen. Ik heb al een opstelling gemaakt, die in grote lijnen is gebaseerd op de best buy guide. Heb ik wellicht her en der steken laten vallen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk casual gamen (4k ultra is niet nodig), internetten en en huis tuin en keukensoftware. Sporadisch SQL server of Visual studio, maar dat kan ik ook draaien op afstand.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000,- ongeveer, maar ik ben flexibel
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er staat hier nog een 1080p scherm, maar die zal over niet al te lange tijd vervangen worden (1440p). Ik heb ook nog een Coolermaster hyper cpu cooler van zo'n 8 jaar oud, maar die is nog voor socket 1156. Lijkt mij sterk dat die past op de nieuwere sockets. Zo niet is een stock cooler ook prima
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
midrange gpu en cpu, 16gb werkgeheugen, 1tb ssd (m2) en een muis en toetsenbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever zo min mogelijk RGB (of uit te zetten). Ook liever een 'cleane' behuizing
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag 2x m2 slots en 4 geheugenslots, voor mogelijke upgrades. Liever ATX, maar indien m-atx met het voorgaande is het ook prima
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen componenten oké zo, of zijn er verbeteringen mogelijk? Ik twijfel nog over:
- Het moederbord (de ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 is bijv. 7 euro duurder) Qua moederbord is het
wachten op de B550 mij het niet waard. De X570 vind ik wat te duur.
- Het toetsenbord (vrij goedkoop voor een mechanisch toetsenbord)
- Is de extra ventilator nodig in deze behuizing?
- Werkgeheugen (leek mij wel een fatsoenlijke prijs voor 3200 C16 latjes)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | ASRock B450 Pro4 | € 85,- | € 85,- |
1 | Videokaarten | Asus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6 | € 324,36 | € 324,36 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Rood | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Ventilatoren | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Toetsenborden | Cooler Master CK350 (Outemu Brown) Qwerty US | € 64,99 | € 64,99 |
1 | Muizen | Logitech G502 Hero | € 53,91 | € 53,91 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX | € 72,70 | € 72,70 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550W V2 | € 56,- | € 56,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 126,07 | € 126,07 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.044,88 |