Toon posts:

netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aldus het volgende probleem:
1 server (win98)
1 realtek kaart met kabelinternetconnectie
(mag voor deze TCP/IP properties bij bindings de client Microsoft Networks ook niet aanstaan of mag dat wel, want weet dat file and printerscharing uit moet staan).
1 realtek kaart naar 8 poorts-hub.
Heb ip adres 192.168.1.1 mee gegeven, subnetmasker 255.255.255.0
Moet ik bij DNS-tabblad (DNS is aan) bij zoekvolgorder van DNS-server eerst 192.169.1.1 en daarna "twee door provider gekregen adressen". Deze weet ik niet, hoe kom ik deze te weten?
Is het tot dusver goed gedaan of heb ik al zitten prutsen?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Waarschijnlijk praat je een andere taal dan ik, want eerlijk gezegd kan ik geen koek van dit verhaal bakken.

Je hebt een PC met Win98 en deze wil je als router laten functioneren? Heb je weleens het gebruik van Sygate, WinGate, MSProxy of andere software overwogen? Want daar kom je een stuk verder mee (op makkelijke wijze! ;))

Misschien helpt deze [search=internet delen] :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Deze computer moet inderdaad als 'router' gaan dienen. Ik ben eerst bezig met een netwerk op te zetten (of is dat niet nodig?) om daarna internet te gaan delen.
Aangezien ik op de 'server' computer geen win98SE heb, wil ik internet delen via winproxy. Heb de handleiding gevolgd, maar deze werkte niet echt. Heb zowel voor de aangesloten computers "obtain ip-adress automaticly" als zelf ip adress gegeven.
Daarom probeer ik nu, eerst even los van internet, een netwerk te maken zonder winproxy.... Heb 4 manuals, allemaal zeggen wat anders, vandaar mijn vorige vraag....

Verwijderd

Ok... 1 lees ook de faq, daar staat al heel veel (mogelijk alle) vragen in.
pc1 router. 1 netwerk kaart vast ip adres en masker zoals je hebt ingesteld.

pc2 enige netwerk kaart vast ip adres en zelfde masker... Op deze pc kun je als eerste dns adres de dns van je provider zetten (en niet het ip van je router pc.
welke dat zijn ??? Hangt van je provider af.
Je kunt ook 195.121.1.34 en 195.121.1.66 gebruiken. Verder heb je een stukje software nodig om Internet te delen. Wil je alleen bestanden heen en weer kunnen sturen kun je ook een ander protocol kiezen (netbui ipx).
suc6

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

In principe kun je overal beginnen, dus of met het netwerk, of met het internetwerk.
Op de netwerkPC's hoef je niet persee DNS geactiveerd te hebben. De lokale PC's zullen alleen de clientsoftware (ik ben onbekend met WinProxy) van het proxypakket moeten hebben. Deze software zal dan verwijzen naar de (Win)Proxy server. Dit gaat d.m.v. het IP adres.
Op de server zelf zal je voor de lokale netwerkkaart ook alleen maar het IP adres en het subnetmask hoeven in te vullen (dat had je kennelijk al goed gedaan!:)). Verder moet hierop de WinProxy software geinstalleerd zitten en natuurlijk een tweede netwerkkaart, die zijn ipsettings via je ISP (Internet Service Provider) krijgt (dat heet trouwens DHCP). Hierbij ga ik ervan uit, dat je geen vast IP adres hebt gekregen.
Mocht je dat wel hebben, dan zul je alle gegevens van je ISP handmatig voor deze netwerkkaart( NIC of NAC) moeten invullen.
Dit zou alles moeten zijn, maar iets zegt me, dat je nog met vragen zal gaan komen :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, je verhaal is niet echt bijzonder duidelijk, ik kan er in ieder geval ook geen kaas van bakken.

Wat ik er tot nog toe uit haal (en dan vooral ook uit de antwoorden van de anderen die blijkbaar iets verder kwamen met ontcijferen dan ik ;)) is dat je met behulp van winproxy je internet verbinding wil delen? Probeer eens iets duidelijker te zijn...

Als je je computer idd. als router wilt gebruiken moet je niet een programma als winproxy hebben (da's een proxy) maar bijv. winroute. Meer informatie over het opzetten van winroute als router vind je in deze topic.

Ik heb het vermoedde dat je dit ook wel met behulp van de search kunt vinden, dus probeer dat nog eens. Als je dan nog met vragen blijft zitten lees je eerst even de [topic=152460] door, hoe je een fatsoenlijke (duidelijke) vraag stelt en je topic een duidelijke topictitel meegeeft.

Misschien staat het antwoord op je vraag zelfs wel in de FAQ of op één van de pagina's waarnaar gelinkt wordt vanuit de FAQ.

Misschien ben je tegen die tijd iig. al een heel end verder en kun je even een *duidelijke* topic maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.