Hoekje van Core afgeknapt, maar werkend

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Hey, misschien kan deze thread wat hulpeloze tweakertjes helpen.

[Verhaaltje]
Ik was vanmiddag bezig met mijn case te modden, 120mm Sunon in de bovenkant van me kast bouwen, ging allemaal lekker. Had het moederbord er ff uitgehaald mbt stof en metaaldeeltjes. Gat klaar, Fan erin, Mobo er weer in. Alle kabels aansluiten, aanzetten, en.......euhm.......nix dus! Ik eens goed kijken naar de D-LED® van mij K7TPro2®, kwam ik erachter dat het mijn processor was die de boel stopte...En direct vlogen thread van afgebrokkelde Core's door mijn kop. Ik kreeg het spaansbenauwd. Dus ik mijn thermaltake SuperOrb eraf halen, processor eruit, loepie erbij, en ja hoor, er was een miniscuul hoekje van de processor af. Mijn redding (zoals later bleek) was dat het afgeknapte gedeelte nog in een beetje koelpasta zat. Ik heb gelijk (met bevende handen) een pincet gepakt, samen met een tube secondelijm. Ik heb het hoekje weer op zijn plaats gezet, en een druppie sencondelijm op het pincetpuntje gedaan. ik heb een heel klein gedeelte van het druppeltje op het pincet over de breuklijn laten lopen, en toen laten drogen.
Daarna de hele handel weer teruggezet en in de kast geplaatst. Toen heb ik, met alle ledematen gekruist,de computer weer aangezet....Ik kijken naar die D-LED®, en GELUKKIG, hij ging weer verder!
[/Verhaaltje]

Dus het valt te repareren!! ;)

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Verwijderd

Geloof jij nou echt dat je met lijm een cpu kan lijmen?

De verbindingen in de cpu zijn .18 micron, ik geloof dat dat 18 atomen is, knappe jongen als jij dat precies op dezelfde plek krijgt, daar komt nog bovenop dat lijm de zooi isoleert.

Verwijderd

Weggooien die handel en een nieuwe kopen :)

(1001 :) )

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Dude, als het niet waar was had ik dit nie kunnen typen! Ennuh, ik zal proberen er morgen een foto van de maken, dan kun je het ZIEN! :O :X

Verwijderd

Is goed hoor :)

mijn 1 euroct: binnenkort is het feest bij je :D

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 21:16 schreef Climaximizer het volgende:
Dude, als het niet waar was had ik dit nie kunnen typen! Ennuh, ik zal proberen er morgen een foto van de maken, dan kun je het ZIEN! :O :X
graag, ik geloof namelijk ook niet dat secondelijm kan doen waar AMD een hele fabriek voor heeft staan...

Verwijderd

Dat had ik nou van het weekend ook, nieuw bordje en Tbird gekocht met so'n lompe ICEberg cooler, 30minuten bezig geweest om VOORZICHTIG de cooler te plaatsten, maar helaas. Volgende maand dus maar een nieuwe kopen, alhoewel hij nu op 1333@1275 kan lopen.

Toch stom dat het je gebeurd terwijl je het weet, moet je nagaan als een ontwetend persoon dat koopt, die sloopt direct de bende.

Wel vaag trouwens dat die core nog steeds niet harder/taaier is geworden.

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op maandag 06 augustus 2001 21:14 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Geloof jij nou echt dat je met lijm een cpu kan lijmen?

De verbindingen in de cpu zijn .18 micron, ik geloof dat dat 18 atomen is
Euh volgens mij is de diameter van een atoom +/- 1 Angstrom en dat is dan weer 10^-10 meter dus iets kleiner dan 0,18.10^-6 meter :). Maar dan vind ik het nog steeds knap dat ie dat heeft weten te lijmen ;).

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
haha, lol
knap als je het echt met die lijm hebt gemaakt

Verwijderd

Ik heb echt bijna het zelfde meegemaakt!!
Nee echt geen gelul :)

Maar ik heb gewoon wat artic silver er overheen gehaald en daarna NOOIT meer mijn heatsink er afgehaald.
Nu werkt mijn TB900 nog steeds.
Ik ben alleen benieuwd voor hoelang :P
De tijd zal het leren, zelf reserveer ik al wel vast 500 piek voor een nieuwe CPU :7

Verwijderd

Dudes... ik ken de gast en hij heeft het echt voor elkaar gekregen om het zo weer aan de praat te krijgen.. hoe ie het doet... ik heb geen idee.. maar kewl is het wel 8-)

Verwijderd

ik heb een heel klein gedeelte van het druppeltje op het pincet over de breuklijn laten lopen, en toen laten drogen.
Dan is er dus ook heus wel wat IN het breuklijntje gekomen, daarbij komt nog dat er heus wel een paar stukjes stof in de verbinding zitten. Je hebt gewoon mazzel dat hij het nog doet, komt echt niet door het lijmen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Zonder dat hoekje zou íe het ook wel weer hebben gedaan. Waarschijnlijk had je de koeler er niet goed op gemonteerd (gezien het afgebroken stukje), en werd je CPU te heet, of werden je L bruggen kort gesloten of zo (artic silver ??).

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Is dat die lijm die je ook bij de AMD-Athlon - bouwpakketten krijgt?

where is my car?

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 21:47 schreef koffercomputer het volgende:
Zonder dat hoekje zou íe het ook wel weer hebben gedaan. Waarschijnlijk had je de koeler er niet goed op gemonteerd (gezien het afgebroken stukje), en werd je CPU te heet, of werden je L bruggen kort gesloten of zo (artic silver ??).
Nope, ik heb 'em, toen ik zag dat ie was afgeknapt, eerst aangezet, deede het NIET! Ennuh, ik weet idd niet of het door de lijm komt, de lijm heb ik er alleen maar bovenOP gedaan om het stukkie op z'n plek te houden, en ja, ik heb ook gewoon mazzel.... :O :X

Verwijderd

Ik heb een duron met een hoekje minder :( Die draait nog.
Zonder dat ik het hoekje er aan gelijmd heb :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik vraag me af waarom men de processors dan ok zo maakt. Mijn nieuwe VIA processor heeft er een koperen plaat overheen gemaakt, zodat de core als het ware onkwetsbaar wordt. Dat lijmen werkt echt niet hoor, anders moet ik dat ook maar eens gaan proberen met mijn kapotte moederbord ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

• Han
  • Niet online

Han

[Verhaaltje] (idd)
Dus het valt te repareren!! ;)

Tuurlijk... Sinterklaas wie kent hem niet!
Dat ie het nog doet, is gewoon puur mazzel (voor zo lang dat nog duurt) en heeft niks met jouw "lijm" vaardigheden te maken!

Wees gewoon blij... je hebt mazzel gehad!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Super_ik
  • Laatst online: 17:04

Super_ik

haklust!

dat die comp van jouw het niet deed komt ech dus noet door dat hoekje. want jij plakt dus geen stukjes up aan elkaam met secondelijm he
da lukt met mn 16f84 nog nie en ook niet met mn z80. dat ie het nog(weer) doed is gewiin geluk voor jouw

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op maandag 06 augustus 2001 21:56 schreef nixan het volgende:
Is dat die lijm die je ook bij de AMD-Athlon - bouwpakketten krijgt?
Neej, wel bij het sleutelhangerpakket van intel
(glue inside)

• Kaag
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:42
Knappe slopers zijn jullie allemaal, ik heb hier een paar processortjes door mijn kamer slingeren, pinnetjes gebogen, weer rechtbuigen, af en toe vallen ze ergens vanaf , of valt er iets op, maar elke keer als ik ze in een mobo gooi doen ze het gewoon netjes :) 1x PII 200 mhz, 1x PI 75 mhz, en 3x 4x86. *D

oude degelijkheid mischien ? :7

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op dinsdag 07 augustus 2001 02:29 schreef Kaag het volgende:
Knappe slopers zijn jullie allemaal, ik heb hier een paar processortjes door mijn kamer slingeren, pinnetjes gebogen, weer rechtbuigen, af en toe vallen ze ergens vanaf , of valt er iets op, maar elke keer als ik ze in een mobo gooi doen ze het gewoon netjes :) 1x PII 200 mhz, 1x PI 75 mhz, en 3x 4x86. *D

oude degelijkheid mischien ? :7
lol

maar eh climaximizer, waarschijnlijk is dat puntje van jou en van de andere gewoon een stukje PROTECTIE LAAG!!!!!!!!!! dacht je echt dat als je 10 transisortjes sloopt van de miljoenen dat je cpu het nog zonder problemen doet? dat is het zelfde als ik een stukje hersen van jou hazzes af snij. nahja, volgens mij kan dat wle bij een mens, dan functioneert dat kappotte stukje gewoon niet.

maar een cpu heeft oook een laag voor bescherming, hitte, etc etc. breek je cpu maar doormidden, en lijm hem lekker aan elkaar, wedde dat ie het niet doet?

Verwijderd

Kijk,
als je een stukje van de core hebt afgebroken, gekraakt dus, zit je koeler niet goed gemonteerd.

Dat was dus de echte reden dat de boel niet wilde opstarten, de CPU werd gewoon niet goed gekoeld.

Verder zal het kruisen van verschillende ledematen meer helpen dan dat lijmen, zoals de goedheiligman al terecht opmerkte, jij doet aan kernfusie met secondelijm ??

NOWAY dat lijmen van de core ook maar iets helpt als de boel echt goed kapot is.

B-)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 23:03 schreef Super_ik het volgende:
dat die comp van jouw het niet deed komt ech dus noet door dat hoekje. want jij plakt dus geen stukjes up aan elkaam met secondelijm he
da lukt met mn 16f84 nog nie en ook niet met mn z80. dat ie het nog(weer) doed is gewiin geluk voor jouw
WOW! waar heb jij blind leren typen :?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:27 schreef Hooi het volgende:
Verder zal het kruisen van verschillende ledematen meer helpen dan dat lijmen, zoals de goedheiligman al terecht opmerkte, jij doet aan kernfusie met secondelijm ??
Ken jij dat niet?

Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~bruces/kernfusielijm.jpg

:P ;)

Verwijderd

LOL :o

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Dudes en dudeïnnen, ik heb het stukkie er nie AANgelijmt!, Ik heb slechts een ietsiepietsie secondenlijm erBOVENOP gedaan om ervoor te zorgen dat dat hoekie er niet af zou vallen tijdens het computeren.
:O :X |:(

• Super_ik
  • Laatst online: 17:04

Super_ik

haklust!

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:30 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

WOW! waar heb jij blind leren typen :?
op de fiets

en dan heb je ze nog niet eens allemaal.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

het is maar een beschermlaag, de core zit eronder!! Maar het is niet aan te raden dit vaker te doen want dan kappen ze er wel mee! Gebeurt veel bij de duron want deze kan niet veel hebben. Bij ons zijn er al heel wat op deze manier overleden!! ( lijmen heeft geen nut! )

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:32 schreef Geforce2ddr het volgende:
het is maar een beschermlaag, de core zit eronder!! Maar het is niet aan te raden dit vaker te doen want dan kappen ze er wel mee! Gebeurt veel bij de duron want deze kan niet veel hebben. Bij ons zijn er al heel wat op deze manier overleden!! ( lijmen heeft geen nut! )
Moest je ook kernfusie lijm gebruiken he >:)

Verwijderd

Hehe

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
:O :X |:(

• Wimo.
  • Laatst online: 01:04

Wimo.

Shake and Bake!

Laat die jongen nou...

Verwijderd

Uhm,

Mijn core ligt zegmaar een hoek'je' af waar je absoluut GEEN loep voor nodig hebt en het ding werkt toch ook.. Geen foking lijm nodig oid :S => zie
hier

Alleen heb ik dan print problemen.. maar goed.. vandaag ga ik langs winkel om nieuwe proc. in te bouwen en dan moet de hele zaak weer werken..

Conclusie: misschien dee de proc. het ook wel zonder dat stukje core.. aangezien je .18 micron leidingen NIET zomaar ff goed krijgt >:)

• d-motion
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

10 Minuten geleden de schrik van mijn Duron leven gehad.....
De Server begon te piepen dat tie het te warm had....60 graden...

Toevallig stond de server kast open .... (Ik heb em gisteren weer ge-unlocked....) dus ik denk ik voel ff aan de cooler.... (Nee niet met de vinger in de ventilator!!!!!)

De Cooler was nog zo Cool :7 als nooit te vooren... dus die zal er wel niet goed opzitten denk ik nog... (TT SuperOrb)

POEF!!!!! heb ik ineens de cooler in mijn handen..... klik... computer uit.... (Logisch... want dat wordt de temperatuur ongeveer standje Lava!!!)

Ik balen.... Ik zal nu wel een zwart chippie (Duron) hebben.... Consequenties.... 900 WU's Minder.... en mijn AXIA inzetten in de server.... (Nog minder... morgen dus weer een nieuwe duron of athlon kopen.... (En ik wil nog op vakantie ook!!!)

Processor uit de socket gehaald.... kijk ik... stukkie van de core af!!! :( Naja... ik denk die's overleden.... :(

Toch nog ff probere....

Duron erin.... Cooler er nu wel goed op.....

En ..... Running again.... at 42 Graden full load!!!!

Ik ben :D :D :D :D :D

WWW.RC5.NL

Verwijderd

..... :D

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:55 schreef tose het volgende:
[...]
Conclusie: misschien dee de proc. het ook wel zonder dat stukje core.. aangezien je .18 micron leidingen NIET zomaar ff goed krijgt >:)
Euhm....Mr. Dumb ass heeft kennelijk weer niet de hele tread gelezen....
De comp ging dus nie aan, ik heb het geprobeerd
|:( :O :X

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Ligt het aan mij, of willen sommige mensen op GoT gewoon de realiteit niet onder ogen zien? T'is toch heel simpel...Core heel -> miniscuul stukie ervanaf -> er weer op gezet -> doet het weer -> PUNT! Was dat nu zo moeilijk? :'( :Z :O

Verwijderd

rustig...

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

[b]Op dinsdag 07 augustus 2001 09:57

dat is het zelfde als ik een stukje hersen van jou hazzes af snij. nahja, volgens mij kan dat wle bij een mens, dan functioneert dat kappotte stukje gewoon niet.
erg offtopic, maar je kunt prima leven met een stukje van je hersenen af, holografisch geheugen heet dat.

wat betreft het missende hoekje, ik denk idd ook dat het nog een onderdeel was van de bescherming, maar goed, het werkt, niet zeuren!!!! :9

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:18 schreef mdusink het volgende:

[..]

erg offtopic, maar je kunt prima leven met een stukje van je hersenen af, holografisch geheugen heet dat.

wat betreft het missende hoekje, ik denk idd ook dat het nog een onderdeel was van de bescherming, maar goed, het werkt, niet zeuren!!!! :9
Misschien is dat ook wel zo, maar dan zou de CPU het gewoon doen, en dus minimaal zover komen dat ik beeld krijg.....Hij hield, zonder het stukie, gewoon echt op bij cpu-init. ging nie verder. Dan kun je mij nie wijs maken dat dit een overhittingsprobleem is. :? :O :X

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:00 schreef Climaximizer het volgende:
Ligt het aan mij, of willen sommige mensen op GoT gewoon de realiteit niet onder ogen zien? T'is toch heel simpel...Core heel -> miniscuul stukie ervanaf -> er weer op gezet -> doet het weer -> PUNT! Was dat nu zo moeilijk? :'( :Z :O
Het probleem is dat het volstrekte kolder is en je spreekt jezelf ook nog eens tegen

1) Help, kraak geluiden en hoekje van de core af
2) erop gelijmd
3) ja nee ik heb het er niet op gelijmd, maar er lijm BOVENOP gedaan..

Seconden lijm er bovenop ?? Heb je dan je koeler vastgelijmd ??

Het hele verhaal riekt teveel naar de onbevlekte bevangenis van Maria.
Hoewel sommigen van ons misschien wel religieus gelovig zijn, wil dat niet zeggen dat we goedgelovig zijn. Dus twijfelen we meer dan een klein beetje aan het verhaal.

Als jij denkt dat een gebroken core te lijmen is, moet je dat vooral blijven geloven. Vooralsnog zullen de meeste Tweakers hier op GOT het verhaal meer zien als horend bij verhalen als :

"Mijn kind is verwekt door een alien"
"Ik ben ontvoerd door een UFO !"
"Echt waar, gisteren heb ik in een seance gepraat met Isaac Newton"

B-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit gaat echt nergens meer over ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.