Beste Tweakers,
Om te beginnen heb ik voor 4 jaar terug mijn huidige PC door jullie deskundige advies laten samenstellen. Dit is het topic van destijds: GamePC ~ €750 a €850
Hier ben ik dan ook 4 jaar lang zeer tevreden over geweest, hij voldeed aan mijn eisen en heb er flink van genoten, dus daarvoor nog dank!
Nu ivm coronatijd zit ik veel thuis en game ik wat meer, toch zie ik de games die ik speel nog een stuk beter kunnen qua performance.(Denk aan GTA5, BF5, (minecraft RTX
) Dus ben ik afgelopen weken beetje aan het orienteren geweest en heb ik denk ik redelijk systeem samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit veel achter de PC, dus gaming/video/streaming zijn voornamelijk wat ik doe, en met het oog op toekomst ook de nieuwere games op hoge performance te kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400 max denk ik, paar tientjes erover is te over zien, en voordeel ik heb goede harde schijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een volledige nieuwe zodat ik deze PC voor een leuk prijsje weg kan doen aan iemand die het wel kan gebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gehele nieuwe PC
zonder harde schijven want die heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk toch wel voor de CPU een AMD en voor de videokaart een Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, mijn wens is dat ik een PC samenstel die minimaal 60 a 80% meer performance geeft dan mijn huidige PC.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan.
Wat verwacht je van ons? Eigenlijk zoals vorige keer, ik heb een lijst al samengesteld waarvan ik denk dat deze combinatie het beste is en het beste werkt, alleen de huigie techniek gaat zo snel, ik weet niet of het samen kan icm moederbord en de voeding die ik er bij kies. En of dit natuurlijk prijs technisch slim is?
Dit is de PC die ik zelf bij elkaar gezocht heb qua onderdelen, en ja ik wil hem zelf inelkaar bouwen gezien dit mij vorige keer ook gelukt is, en dit natuurlijk leuk is om te doen
Om te beginnen heb ik voor 4 jaar terug mijn huidige PC door jullie deskundige advies laten samenstellen. Dit is het topic van destijds: GamePC ~ €750 a €850
Hier ben ik dan ook 4 jaar lang zeer tevreden over geweest, hij voldeed aan mijn eisen en heb er flink van genoten, dus daarvoor nog dank!
Nu ivm coronatijd zit ik veel thuis en game ik wat meer, toch zie ik de games die ik speel nog een stuk beter kunnen qua performance.(Denk aan GTA5, BF5, (minecraft RTX
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit veel achter de PC, dus gaming/video/streaming zijn voornamelijk wat ik doe, en met het oog op toekomst ook de nieuwere games op hoge performance te kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400 max denk ik, paar tientjes erover is te over zien, en voordeel ik heb goede harde schijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een volledige nieuwe zodat ik deze PC voor een leuk prijsje weg kan doen aan iemand die het wel kan gebruiken
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 480 8GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 38,74 | € 38,74 |
1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (Closed) | € 49,- | € 49,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2500 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 65,04 | € 65,04 |
1 | Solid state drives | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 65,07 | € 65,07 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,80 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gehele nieuwe PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk toch wel voor de CPU een AMD en voor de videokaart een Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, mijn wens is dat ik een PC samenstel die minimaal 60 a 80% meer performance geeft dan mijn huidige PC.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan.
Wat verwacht je van ons? Eigenlijk zoals vorige keer, ik heb een lijst al samengesteld waarvan ik denk dat deze combinatie het beste is en het beste werkt, alleen de huigie techniek gaat zo snel, ik weet niet of het samen kan icm moederbord en de voeding die ik er bij kies. En of dit natuurlijk prijs technisch slim is?
Dit is de PC die ik zelf bij elkaar gezocht heb qua onderdelen, en ja ik wil hem zelf inelkaar bouwen gezien dit mij vorige keer ook gelukt is, en dit natuurlijk leuk is om te doen
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 354,87 | € 354,87 |
1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 71,- | € 71,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2070 Super Gaming | € 678,62 | € 678,62 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 147,34 | € 147,34 |
1 | Voedingen | Corsair CV550 | € 53,72 | € 53,72 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.380,45 |