Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ubiquiti AC Lite AP's en Mesh

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MentalMike
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11-06 23:25
Hallo allemaal,

Ik heb ergens gelezen dat je een mesh systeem kunt maken met een aantal Ubiquiti AP's.
Is dit inderdaad zo ? en hoe stel je dit in ?
Welke voordelen biedt een mesh systeem ?

Uitgangspunt:
- Controller
- Ubiquiti Lite AP's (3 stuks)

Ik hoor graag jullie adviezen en bevindingen hieromtrent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:37
MentalMike schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:07:
Hallo allemaal,

Ik heb ergens gelezen dat je een mesh systeem kunt maken met een aantal Ubiquiti AP's.
Is dit inderdaad zo ? en hoe stel je dit in ?
Welke voordelen biedt een mesh systeem ?

Uitgangspunt:
- Controller
- Ubiquiti Lite AP's (3 stuks)

Ik hoor graag jullie adviezen en bevindingen hieromtrent.
Bij unifi heet dat voor deze producten unifi wireless uplink
Neem deze handleiding eens door dan moet het duidelijk zijn: UniFi - Configuring Wireless Uplink

Welke voordelen het heeft is case afhankelijk. Voorkeur gaat altijd naar het aansluiten met utp maar dit is niet altijd haalbaar. Ik gebruik zelf wireless uplink om een ac lite in de schuur te kunnen gebruiken aangezien een kabel trekken daar een onmogelijke taak is vanuit het huis. Werkt het Ja maar dat komt ook omdat de AP waarmee deze is verbonden elkaar kan zien zonder obstakels ertussen.

Drie kinderen zonder saus 🍟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:50

M2M

medicijnman

Je hebt inderdaad een controller nodig. Dat kan een ubiquity controller zijn of (zoals hier) een stukje software op de NAS. Dan kun je de AP's aan elkaar knopen en heb je een mesh netwerk. De AP's zijn dan bij voorkeur bedraad verbonden, maar kunnen ook wireless naar elkaar een verbinding maken. Zolang 1 exemplaar minimaal een bedrade verbinding naar het internet heeft, heeft je telefoon ook internet.

Het vervelende is dat een draadloos verbonden mesh netwerk, van dezelfde frequentieruimte gebruik maakt als al het andere verkeer. De algemene snelheid van het draadloos netwerk zal dan niet omhoog gaan, het bereik meestal wel.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-11 21:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als extra tip: hier haal je ook nog wel een boel info vandaan: [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 :)

[Voor 15% gewijzigd door Bastiaan op 18-05-2020 16:43]

Honda CBR1000F-SS • iPhone 11 • MacBook Air (2015) • Watch S6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MentalMike
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11-06 23:25
@HKLM_ : Ik mijn situatie heb ik 1ap op de bovenverdieping (1ste verd.), 1ap begane grond serre en nu moet er nog 1ap in de achtertuin (atelier) komen. Nu dacht ik en ap op de begane grond los te koppelen van internet (1ste verd. en nieuwe ap Atelier blijven verbonden met internet) om zo een groot wifi netwerk aan te leggen zodat er zonder omswitchen van ap's gewerkt kan worden.

@M2M: Dat is me helemaal duidelijk. Lees de uitleg naar HKLM_

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True