Ik heb een ipad hoes met ingebouwd toetsenbord, waarvan na ruim een jaar een aantal toetsen niet werken.
Ik heb hiervoor garantie met de webshop opgenomen, en krijg onderstaande reacties:
Klinkt op mij niet helemaal redelijk dat de partij die eventueel garantie moet bieden zelf kan bepalen of het onder garantie valt, en zo niet, mij ook nog een factuur kan sturen. Zeker niet omdat ik in dat geval aan onderzoekskosten al meer kwijt ben dan een nieuw product kost. Valt dit niet onder het ondernemersrisico en is het een service die aangeboden moet worden?
Iemand een idee hoe dit juridisch zit?
Ik heb hiervoor garantie met de webshop opgenomen, en krijg onderstaande reacties:
Na uitleg dat het geen schade is maar een defect, met ondersteunende foto's en en filmpje waarop te zien is dat de toetsen niet werken, krijg ik deze reactie:Ik mail u met betrekking tot ons telefoongesprek van vanmiddag. U gaf aan dat uw toetsenbord kapot/beschadigd was. Schade valt niet onder onze garantie, als u het toetsenbord ter reparatie opstuurt en het blijkt dat deze niet onder de garantie valt, wordt u in ieder geval in rekening gebracht voor de onderzoekskosten en eventueel nog de reparatiekosten. Om onnodige kosten te voorkomen wil ik u vragen om een foto van het defect.
Is dit allemaal wettelijk toegestaan? Ik houd een beetje een nare smaak over aan het aanmelden als reparatie en de mogelijke onderzoekskosten. Voor het geld van de onderzoekskosten en eventuele reparatiekosten kan ik gemakkelijk een nieuwe kopen. Ik wil dan ook geen reparatie. Ik wil alleen, in het geval dat het onder garantie valt, een werkend product retour.Dit ziet er inderdaad niet uit als schade. In uw geval zou ik het toetsenbord opgeven ter reparatie, aangezien de kosten hoogstwaarschijnlijk worden gedekt door de garantie. Met de volgende link kunt u het toetsenbord opgeven ter reparatie:
Klinkt op mij niet helemaal redelijk dat de partij die eventueel garantie moet bieden zelf kan bepalen of het onder garantie valt, en zo niet, mij ook nog een factuur kan sturen. Zeker niet omdat ik in dat geval aan onderzoekskosten al meer kwijt ben dan een nieuw product kost. Valt dit niet onder het ondernemersrisico en is het een service die aangeboden moet worden?
Iemand een idee hoe dit juridisch zit?