Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:17
Ik ben sinds een paar weken trotse eigenaar van een Powercolor 5700XT Red Devil. Een beest van een kaart, die ook op 1440p aardig wat fps er uit perst in mijn games.

Echter sta ik op het punt om de kaart terug te sturen, en wel om het volgende: wat ik ook maar probeer, ik blijf in mijn games last hebben van microstutter tot aan (voor het gevoel) framedrops. Dit terwijl mijn fps teller constant hoge frames aangeeft (120+). Ik snap er niks van. GPU-Z geeft verder geen rare drops qua clocks weer, ook blijven de temps netjes rond de 65 graden.

Games die ik speel: Apex Legends, COD Warzone.

Vervelende is dat ik hiervoor een 2060 had, en toen had ik de problemen niet. En ik zie bij AMD dan ook dat gestotter een van de known issues is.

Wat ik al heb gedaan o.a.:
Verse Windows 10 install
Meerdere malen DDU, opnieuw drivers erop
BETA drivers erop
Oudere drivers erop
Freesync aan/uit
Verscheidene instellingen geprobeerd, ook in-game
1080p vs 1440p geprobeerd op verschillende monitoren

Gekke is, 2 vrienden van me hebben exact hetzelfde. Ik was op de hoogte dat AMD een aantal maanden geleden nog probleempjes had met de drivers, maar is het nou toeval dat wij 3en problemen hebben of is het probleem breder? Ik wil eigenlijk de kaart het liefst houden omdat de prestaties verder heel goed zijn...

Mijn vragen dus: iemand anders die deze problemen herkent? En is er nog wat aan te doen?

[Voor 3% gewijzigd door MitchellHearth op 18-05-2020 11:07]

Beste antwoord (via MitchellHearth op 12-06-2020 15:46)

• Bennnie
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Mogelijk is dit omdat de Nvidia 2060 beter gebruik kan maken van de cpu dan je AMD 5700xt zoals je in dit bericht+comments kunt lezen: https://www.reddit.com/r/..._takes_more_cpu_than_amd/

Dus het zou kunnen zijn dat je met je Nvidia kaart nét geen bottleneck hebt maar met de AMD kaart wel.

Het is moeilijk om conclusies te trekken uit deze niet heel erg wetenschappelijk verantwoorde testresultaten, dus het blijft een theorie voor mij. Misschien dat iemand andere goede en actuele testresultaten kan produceren of vinden.

Trouwens: het feit dat je niet een core op 100% hebt lopen betekend niet dat je geen cpu bottleneck hebt. Windows wisselt standaard de belasting tussen de cores, een cpu bottleneck is dus niet te meten als je de belasting maar 1 maal per seconde bekijkt.

i5-8600K 5Ghz | 16GB DDR4 | Gigabyte Windforce 1070 OC 0.912 Volt | 750 GB Crucial MX300 | Antec Three Hunderd | Samsung U28E590DS

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Hoe ziet een log van Afterburner eruit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
br00ky schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:23:
Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Hoe ziet een log van Afterburner eruit?
Gigabyte Z370P D3 - 1.0
Corsair Vengeance LPX - DDR4
Intel Core i5 8400 - Processor
Cooler Master Hyper TX3 EVO - Koeler voor processor
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive
Seasonic M12II EVO 520W - Voeding

Afterburner heb ik geen log van, omdat ik de software van AMD zelf gebruik. Ik kan vanavond wel een log laten schrijven door GPU-Z.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Het voordeel van Afterburner is dat je daarmee alles kan loggen dat los en vast zit. Dus ook je cpu etc. Wat nou als die op zijn tenen loopt, wat geen gekke gedachte is met een 4-core i5...

Dus, loggen met Afterburner, daarna weten we meer :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
br00ky schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:39:
Het voordeel van Afterburner is dat je daarmee alles kan loggen dat los en vast zit. Dus ook je cpu etc. Wat nou als die op zijn tenen loopt, wat geen gekke gedachte is met een 4-core i5...

Dus, loggen met Afterburner, daarna weten we meer :).
Ah, tuurlijk. Ik heb het wel in de gaten gehouden met monitoring en mijn CPU komt nauwelijks boven de 60% uit. Het gaat overigens om de nieuwe generatie Intel CPU op 1151 socket met een Hexa (6) core @ 2,8GHz-4GHz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:08
Hoe vol staat je SSD? En staan op die SSD zowel Windows als je games?
Chipset drivers ook bijgewerkt?

Wat draait er op de achtergrond allemaal aan software?
Antivirus niet toevallig aan het draaien?

etc..
etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:00
Is de graka aangesloten met 2 aparte voedingskabel of 1 die splitst?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Panasonic 55VT60

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:52

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik heb hetzelfde met de non XT versie, 100+ fps maar na een kwartiertje in COD begint het gestotter.

Had al een beetje het idee dat het een memory/driver probleem is, instellingen wat aan gerommeld ook weinig resultaat.

Voor COD heb ik het volgende gedaan :
Go to this filepath on your PC here: C:\Users\(username)\Documents\Call of Duty Modern Warfare\players

Open the file adv_options, and change VideoMemoryScale = 0.55 (I believe this is normally set to VideoMemoryScale = 0.85)
Dit heeft het voor mij in COD iig opgelost, tot zover.. Memory usage blijft rond de 5,5gb hangen nu.. ipv 7,8gb.

Green hell heb ik hetzelde maar nog geen oplossing voor gevonden, lijkt alsof sommige games niet helemaal lekker reageren op het geheugen? Lijkt me toch dat er iets qua drivers toch niet helemaal lekker zit..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Bennnie
  • Nu online
Mogelijk is dit omdat de Nvidia 2060 beter gebruik kan maken van de cpu dan je AMD 5700xt zoals je in dit bericht+comments kunt lezen: https://www.reddit.com/r/..._takes_more_cpu_than_amd/

Dus het zou kunnen zijn dat je met je Nvidia kaart nét geen bottleneck hebt maar met de AMD kaart wel.

Het is moeilijk om conclusies te trekken uit deze niet heel erg wetenschappelijk verantwoorde testresultaten, dus het blijft een theorie voor mij. Misschien dat iemand andere goede en actuele testresultaten kan produceren of vinden.

Trouwens: het feit dat je niet een core op 100% hebt lopen betekend niet dat je geen cpu bottleneck hebt. Windows wisselt standaard de belasting tussen de cores, een cpu bottleneck is dus niet te meten als je de belasting maar 1 maal per seconde bekijkt.

i5-8600K 5Ghz | 16GB DDR4 | Gigabyte Windforce 1070 OC 0.912 Volt | 750 GB Crucial MX300 | Antec Three Hunderd | Samsung U28E590DS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bennnie
  • Nu online
Er is trouwens ook een manier om je 'gevoel' van microstutters te visualiseren/uit te drukken in cijfers. Dit is mogelijk door de frametimes in een grafiek weer te geven in-game met MSI Afterburner. Er zijn wel een aantal tutorials voor te vinden op internet als je daar zo snel niet elf uitkomt, bijvoorbeeld YouTube: MSI Afterburner: Modern Overlay Setup! w/ Frametime Graph (July 2017) (kan verouderd zijn)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerebro
  • Registratie: maart 2015
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde micro stuttering ervaring gehad met een Gigabyte Aorus 5700XT.
Edge temperaturen waren goed, rond de 70 graden, maar de T-junction temperatuur liep constant tegen de 110 graden dus de kaart thermal throttled toch als gevolg.
Of het waren de drivers of de thermal throttling of beide, maar ik heb de kaart terug gestuurd en een Nvidia 2070 Super aangeschaft en weg waren de problemen.

[Voor 7% gewijzigd door Cerebro op 18-05-2020 12:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cerebro schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:42:
Ik heb precies dezelfde micro stuttering ervaring gehad met een Gigabyte Aorus 5700XT.
Edge temperaturen waren goed, rond de 70 graden, maar de T-junction temperatuur liep constant tegen de 110 graden dus de kaart thermal throttled toch als gevolg.
Of het waren de drivers of de thermal throttling of beide, maar ik heb de kaart terug gestuurd en een Nvidia 2070 Super aangeschaft en weg waren de problemen.
Dat is gewoon een gare videokaart die gaat terug clocken. Ook alweer een voorbeeld van een Gigabyte met te hoge junction temperaturen...

@MitchellHearth COD Warzone is volgens mij slecht geoptimaliseerd. Het schijnt dat in het adv_options.ini bestand, VideoMemoryScale naar 0.55 veranderen helpt. Apex kan ik niet plaatsen. Heb je W10 haar gamemode al uitgezet? Dat lijkt voor heel wat games deze problemen op te leveren, zowel AMD als Nvidia. :)

edit:
jaKKer schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:14:
Ik heb hetzelfde met de non XT versie, 100+ fps maar na een kwartiertje in COD begint het gestotter.

Had al een beetje het idee dat het een memory/driver probleem is, instellingen wat aan gerommeld ook weinig resultaat.

[...]

Dit heeft het voor mij in COD iig opgelost, tot zover.. Memory usage blijft rond de 5,5gb hangen nu.. ipv 7,8gb.

Green hell heb ik hetzelde maar nog geen oplossing voor gevonden, lijkt alsof sommige games niet helemaal lekker reageren op het geheugen? Lijkt me toch dat er iets qua drivers toch niet helemaal lekker zit..
Dat ja. Maar dit lijkt erop alsof die game niet om kan gaan met videogeheugen. Natuurlijk krijg je haperingen als het volloopt en onnodig veel gebruikt. Ik bedoel, zelfs RDR2 gebruikt niet zoveel en die game ziet er heel wat beter uit.

[Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-05-2020 13:12]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerebro
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is gewoon een gare videokaart die gaat terug clocken. Ook alweer een voorbeeld van een Gigabyte met te hoge junction temperaturen...
Dat was een probleem idd bij het windforce model, maar heb het niet vaker gehoord van het Aorus model.
Maar bij mij zorgde het voor een variatie in klokfrequentie, schommelde op en neer met een verschil van 200 Mhz.
Die variatie is echter te licht om echt het probleem met de micro-stutter geven, ik geloof dat dat meer aan de driver lag.
De T-junction temp was echter een QC issue van Gigabyte zelf.

Overigens is de 2070 Super die ik nu heb ook van Gigabyte en die doet het zeer goed, grafische prestaties en koeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cerebro schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Dat was een probleem idd bij het windforce model, maar heb het niet vaker gehoord van het Aorus model.
Maar bij mij zorgde het voor een variatie in klokfrequentie, schommelde op en neer met een verschil van 200 Mhz.
Die variatie is echter te licht om echt het probleem met de micro-stutter geven, ik geloof dat dat meer aan de driver lag.
De T-junction temp was echter een QC issue van Gigabyte zelf.

Overigens is de 2070 Super die ik nu heb ook van Gigabyte en die doet het zeer goed, grafische prestaties en koeling.
Het probleem lijkt te zijn dat AMD die Navi 10 chips helemaal vol met sensoren heeft gestopt. Ik vermoed dat het directe contact met heatpipes dat Gigabyte gebruikt voor hun koeling, vaak kleine openingen laat waardoor er kleine plekken komen die veel te heet worden. Dan gaat de hele chip downclocken. Ik heb zelf ook even een Gigabyte RX5700XT gehad die naar de 105 graden kon gaan. Teruggestuurd en mijn Nitro+ doet het niet. Zet dat af tegen Nvidia waar er minder sensoren lijken te zijn en de concentratie van hitte over een veel groter oppervlakte is verspreid omdat de Nvidia chips groter zijn.

Het begint mij steeds meer op te vallen dat mensen met een Gigabyte Navi 10 klagen over problemen. De drivers zijn zeker niet perfect, maar er komen steeds problemen voorbij die te makkelijk aan drivers worden toegeschreven. Een Navi 10 die richting de 110 graden gaat, zal terug clocken en dat levert enorme haperingen op. Ik heb volgens mij ook nooit een 200MHz fluctuatie gezien met mijn Nitro+.

Maar dit is een Red Devil die gewoon zou moeten werken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerebro
  • Niet online
In dat geval moet TS ff checken wat zijn T-junction temps zijn en wat de klok doet bij zijn kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
Bedankt allen voor de reacties. Ik ga vanavond wat van jullie tips proberen en natuurlijk een uitdraai maken en deze hier delen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
Wylana schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:56:
Hoe vol staat je SSD? En staan op die SSD zowel Windows als je games?
Chipset drivers ook bijgewerkt?

Wat draait er op de achtergrond allemaal aan software?
Antivirus niet toevallig aan het draaien?

etc..
etc.
SSD is vrijwel leeg, alleen Windows 10 met enkele programma's en 2 games. Op de achtergrond draait Origin, Discord. Geen antivirus oid.
jaKKer schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:14:

[...]

Ga ik nog ff proberen! Heb vanavond geen COD gespeeld, alleen Apex. Thanks voor de tip.
ikbenben schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:03:
Is de graka aangesloten met 2 aparte voedingskabel of 1 die splitst?
2 aparte voedingskabels.
Bennnie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:33:
Er is trouwens ook een manier om je 'gevoel' van microstutters te visualiseren/uit te drukken in cijfers. Dit is mogelijk door de frametimes in een grafiek weer te geven in-game met MSI Afterburner. Er zijn wel een aantal tutorials voor te vinden op internet als je daar zo snel niet elf uitkomt, bijvoorbeeld YouTube: MSI Afterburner: Modern Overlay Setup! w/ Frametime Graph (July 2017) (kan verouderd zijn)
Zie hier de link naar mijn logs, inclusief frame tijden (staan aan het eind vd tabel): https://drive.google.com/...5S5PthDJ/view?usp=sharing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickSeastar
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18:26
CPU waarschijnlijk op één of meerdere van haar cores gewoon op 100% dat zal het stotteren ook kunnen verklaren. De kaart in combinatie met de cpu is nou niet het beste huwelijk, kijk even wat je processor doet terwijl je gamed.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MitchellHearth
Het is even een tijd geleden, maar voor diegene die het nog leest ooit wil ik nog de conclusie opschrijven:

Het probleem lag inderdaad bij mijn CPU. Na wat getest kwam ik er achter dat sommige cores constant tegen de 100% liepen tijdens het gamen. Voornamelijk bij spellen als Apex Legends en COD (Warzone).

Ik heb nu inmiddels al een paar weken een nieuw moederbord met een 3700X en 3200mhz geheugen en het loopt als een zonnetje :). 2 jaar geleden was die i5-8400 nog perfect voor gamen.. Is snel veranderd.

Dank allen voor het meedenken!

• Georgiodavid
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 29-12-2020
MitchellHearth schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:51:
Het is even een tijd geleden, maar voor diegene die het nog leest ooit wil ik nog de conclusie opschrijven:

Het probleem lag inderdaad bij mijn CPU. Na wat getest kwam ik er achter dat sommige cores constant tegen de 100% liepen tijdens het gamen. Voornamelijk bij spellen als Apex Legends en COD (Warzone).

Ik heb nu inmiddels al een paar weken een nieuw moederbord met een 3700X en 3200mhz geheugen en het loopt als een zonnetje :). 2 jaar geleden was die i5-8400 nog perfect voor gamen.. Is snel veranderd.

Dank allen voor het meedenken!
hey

Ik heb net van rtx 2080ti naar amd overgestapt en heb zelfde probleem als je in cod warzone namelijk om de 10sec even frame skip of lag hoe het noemt , ik heb ook 3700x. Heb je probleem opgelost en hoe?
Ik staa voor dilema voor 330 euro asus rx5700 tx of terug voor 600euro rtx 2080ti ,
Op mijn freesync tv werkt wel lekker die amd gpu moest ik die probleem niet hebben.

Graag hoor ik verder.

• MitchellHearth
Georgiodavid schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:17:
[...]

hey

Ik heb net van rtx 2080ti naar amd overgestapt en heb zelfde probleem als je in cod warzone namelijk om de 10sec even frame skip of lag hoe het noemt , ik heb ook 3700x. Heb je probleem opgelost en hoe?
Ik staa voor dilema voor 330 euro asus rx5700 tx of terug voor 600euro rtx 2080ti ,
Op mijn freesync tv werkt wel lekker die amd gpu moest ik die probleem niet hebben.

Graag hoor ik verder.
Ik heb veel problemen met die 5700XT gehad, werd er gek van. Ik had later exact hetzelfde probleem als jij. Heel vervelend inderdaad in cod warzone, maar ook in andere games. Ik heb met wat monitoring apps (zoals MSI Afterburner) een aantal logs aangemaakt en ik zag dat op een of andere manier de kaart om de 10 seconden héél kort ging downclocken. Geen idee waarom. Dat verklaarde in ieder geval die stutters.

Uiteindelijk heb ik de kaart vervangen door een rtx 2070 super en het loopt nu super smooth. Ik heb later nog gegoogled en heb gelezen dat tot op heden nog steeds mensen zijn die problemen ervaren met deze kaart... Weet niet wat het is maar voor mij voorlopig echt geen AMD meer. Wel zonde want ze hebben mooie prijs/kwaliteit kaarten, maar als de drivers zo buggy zijn dat de boel gaat stotteren dan houdt het voor mij op.

• Georgiodavid
Heb freesync afgezet en het is precies opgelost. Al 2 dagen aant testen en zoeken .

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Freesync lag/problemen driver/windows issue

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-06 14:40
Misschien een domme vraag maar heb je VSync aan staan?

Bij AMD is het belangrijk dat VSync aan staat in je games.
Zonder FreeSync scherm lock je dan je FPS aan de max van je scherm zonder stutter en tearing.

Met een FreeSync scherm lock je dan ook je FPS (zonder latency penalty) aan de max van je scherm zonder stutter en tearing. En onder de max FPS van je scherm schakelt de kaart automatisch de VSync uit en gebruikt hij de variabele refreshrate voor je FreeSync monitor.

Er zijn heel veel mensen die adviseren VSync uit te schakelen. Maar dit is niet de best practice voor AMD kaarten en al meerdere keren heeft AMD dit toegelicht. FreeSync werkt alleen maar optimaal met VSync aan (ook al zit je continu onder de max refreshrate van je monitor, of limit je de FPS in je game tot zon 3 FPS onder je max van je monitor)

AMD Ryzen 9 3900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - MSI X470 Gaming Pro Carbon - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Adata XPG SX8200 Pro 1TB - Intel 660p 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Georgiodavid
BarryS schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:25:
Misschien een domme vraag maar heb je VSync aan staan?

Bij AMD is het belangrijk dat VSync aan staat in je games.
Zonder FreeSync scherm lock je dan je FPS aan de max van je scherm zonder stutter en tearing.

Met een FreeSync scherm lock je dan ook je FPS (zonder latency penalty) aan de max van je scherm zonder stutter en tearing. En onder de max FPS van je scherm schakelt de kaart automatisch de VSync uit en gebruikt hij de variabele refreshrate voor je FreeSync monitor.

Er zijn heel veel mensen die adviseren VSync uit te schakelen. Maar dit is niet de best practice voor AMD kaarten en al meerdere keren heeft AMD dit toegelicht. FreeSync werkt alleen maar optimaal met VSync aan (ook al zit je continu onder de max refreshrate van je monitor, of limit je de FPS in je game tot zon 3 FPS onder je max van je monitor)
VSync af anders is meer stutter ,
in Radeon software is ook ´enhanced Sync aan en dan schakelt het onderaan Vsync automatisch uit. Ik heb freesync tv , dus die stutter is toch niet weg. In privé match was het in orde maar warzone niet, elke 5 sec frame time piek en stutter en deze gele blokjes op
scherm dacht dat aan server lag maar toch niet zo te zien op internet .

• Georgiodavid
Kijk ben live demonstratie. Krijg wel geen geluid uit:(
YouTube: GeorgioDavid Live Stream

• Georgiodavid
Kijk ben live demonstratie. Krijg wel geen geluid uit:(

YouTube: GeorgioDavid Live Stream

• Georgiodavid
MitchellHearth schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:22:
[...]

Hey
Zo ingewikkeld zeg omdat er zijn met freesync en cod mw ook problemen en of met die kaart en cod mw . Is uw monitor ook freesync?

Normaal ga ik morgen met mijn pc naar kameraad en daar testen eerst op zijn monitor en dan zijn asus rx5700 tx in mijn pc testen . Zo hoop ik te weten te komen of het aan mijn freesync tv Samsung55ru8000 ligt of aan die gigabyte kaart of alle amd kaarten en cod mw.

Ik had maar heel even indruk dat door freesync af te zetten stutter opgelost was maar jammer genoeg niet.

Ik heb veel problemen met die 5700XT gehad, werd er gek van. Ik had later exact hetzelfde probleem als jij. Heel vervelend inderdaad in cod warzone, maar ook in andere games. Ik heb met wat monitoring apps (zoals MSI Afterburner) een aantal logs aangemaakt en ik zag dat op een of andere manier de kaart om de 10 seconden héél kort ging downclocken. Geen idee waarom. Dat verklaarde in ieder geval die stutters.

Uiteindelijk heb ik de kaart vervangen door een rtx 2070 super en het loopt nu super smooth. Ik heb later nog gegoogled en heb gelezen dat tot op heden nog steeds mensen zijn die problemen ervaren met deze kaart... Weet niet wat het is maar voor mij voorlopig echt geen AMD meer. Wel zonde want ze hebben mooie prijs/kwaliteit kaarten, maar als de drivers zo buggy zijn dat de boel gaat stotteren dan houdt het voor mij op.

• Georgiodavid
MitchellHearth schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:22:
[...]

Zo heb ik het opgelost.

YouTube: Fix stuttering in games on AMD GPU
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True