Freesync lag/problemen driver/windows issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Dag Tweakers,

Ik heb weer eens een bijzonder probleem. Ik heb sinds een aantal maanden een freesync scherm. Laatste maanden zonder problemen mee gespeeld. Afgelopen tijd veel COD warzone gespeeld. Deze game is echt slecht geoptimaliseerd en liep vaak vast etc. Daardoor heb ik veel settings geprobeerd/aangepast etc.

Afgelopen week liep het allemaal prima. Paar dagen terug is er een nieuwe patch uitgekomen. Voordat ik de patch heb geïnstalleerd wou ik een aantal zaken testen met mijn muisinstellingen. Logitech hub geïnstalleerd en hardware acceleration voor de muis in Windows uitgezet. Toen de patch (van warzone) klaar was wou ik de nieuwe muis settings even uit proberen. Nu viel mij op dat freesync niet meer lekker loopt. Ik zie duidelijk dat het minder soepel beweegt en zelf lichte tearing zichbaar is. Nu dacht ik eerst dat het aan warzone lag maar ook in andere games loopt het niet soepel meer.

Freesync staat gewoon aan. Kan live mijn refresh rate bekijken en deze is gelijk aan mijn fps. Maar het loopt gewoon niet soepel meer. Verder niks aangepast. Inmiddels andere drivers geprobeerd, logitech hub er af gegooid. Muis acceleratie weer aangezet. Niks lijkt te helpen.

Nu heb ik dit probleem wel eens eerder gehad. Maar dat was sporadisch en na een reboot verdwenen. Maar wat ik ook doe het is nu in elke game zichtbaar... Ik heb natuurlijk geen zin om heel win 10 weer opnieuw te installeren. Alle overlays van verschillende programma's al uitgezet etc.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

update:

- een harde fps limiet (op 100fps) lijkt niks te helpen.

P.s. ik speel op minimaal 100+ fps in vrijwel alle games. En ik weet hoe soepel het voorheen liep en het is nu duidelijk minder geworden.