Nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-06 12:34
Ik zoek een?
Nieuwe GPU om nieuwe games te kunnen spelen. Ik wil graag een GPU die een beetje past bij mijn systeem en die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ook moet hij natuurlijk in mijn PC passen (Micro-ATX).

Wat is je budget?
Max ~700 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Nvidia, aangezien ik erg te spreken ben over instant replay (ShadowPlay).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voeding: Corsair RM550x
Mobo: ASRock B450M Pro4
CPU: Ryzen 5 2600
Behuizing: Fractal Design Define Mini C
Huidige GPU: GTX1060

Ik heb momenteel mijn oog op de GTX2070 Super. Maar de MSI Gaming X is bijvoorbeeld 60 euro duurder dan de goedkopere MSI.
Ook vraag ik me af of dit wel een goede tijd is om een nieuwe GPU te kopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 15:12
Je bedoelt denk ik de RTX 2070 super? De MSI gaming is zo'n beetje de beste versie qua prestaties (die liggen voor alle 2070 supers wel dicht bij elkaar), koeling en geluid :

https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur

Ik zou er bij dit budget de extra 40 euro wel voor uitgeven.

Dit alles ervan uitgaande dat je idd de 2070 super bedoelt :)

Goede tijd om GPU's te kopen...altijd lastig. Dit jaar komen wel de nieuwe kaarten van NVIDIA en AMD uit waar ik wel nieuwsgierig naar ben. Ik ben zelf ook toe aan een upgrade van mijn 1060 maar beheers mezelf toch nog even :)

Ik neem aan dat je de pc gebruikt voor gamen op een hogere resolutie dan 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:44
Wat betreft je formaat: je kan een GPU tot 315mm in je kast kwijt.
De kaart die je hebt uitgezocht is 297 mm, dus past "makkelijk" (houdt dikke cm over).

Wat betreft de gaming varriant: die is wat stiller, heeft 2x 8 pin ipv 1x6 en 1x8 pin voeding en heeft RGB (lampjes) ik weet niet of je wel of geen glazen paneel in je behuizing hebt.

In inderdaad, het is moeilijk te zeggen of het een "goede tijd" is. Meestal kan je beter wachten tot na lancering, maar je moet zelf beslissen of dit je nog te lang duurt.
Bovendien is corona al tijdje bezig, dus over algemeen genomen zijn onderdelen in prijs omhoog gegaan. Dat geldt toevallig ook* voor deze GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Baloes schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:17:
Ik neem aan dat je de pc gebruikt voor gamen op een hogere resolutie dan 1080p?
Momenteel nog wel op 1080p. Maar ik merk dat ik bij de nieuwste games maar 40 fps haal terwijl ik niet eens alles op ultra heb staan (CoD Warzone, RDR2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
99ruud99 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:28:
Wat betreft de gaming varriant: die is wat stiller, heeft 2x 8 pin ipv 1x6 en 1x8 pin voeding en heeft RGB (lampjes) ik weet niet of je wel of geen glazen paneel in je behuizing hebt.
Ik heb geen glazen paneel en ik geef ook niks om RGB (ik vind het zelfs goedkoop eruit zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:44
Als je straks de GPU opgewaardeerd hebt zal je juist een probleem krijgen als het NIET op ultra staat: je CPU loopt nogal achter tov de GPU.
Pagina: 1