Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dock voor twee systemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mascarpwn
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 24-03 09:45
Hey tweakers!

Ik vroeg me af of iemand een goede dock kent waar je zowel een PC als Mac op kunt aansluiten, zodat je moeiteloos tussen de twee apparaten kunt switch zonder alles te hoeven loskoppelen.

Ik probeer intussen zelf ook te zoeken! Het gaat om een MBP 16" (meest recente) en een 2070s based desktop PC.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mascarpwn
Damn, dus zo eenvoudig is het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:09
Ik heb dit heel simpel opgelost en misschien werkt het ook voor jou:

- USB KVM hub
- Apple's media hub voor MBP
- Displayport kabel naar PC
- HDMI kabel naar MacBook Pro
- Display ingesteld op 'auto' voor input select

Elke keer als ik mijn Mac aanzet, gaat mijn scherm automatisch naar mijn Mac, en als ik mijn PC aanzet gaat die naar mijn PC. Enige nadeel is dat als ze allebei aanstaan ik op 2 knoppen moet drukken -> monitor switch + USB switch om te wisselen.

Dit was de goedkoopste en snelste manier om dit op te lossen. Ik heb trouwens ook een gaming Windows PC en de nieuwe MBP dus onze usecase is hetzelfde.

[Voor 15% gewijzigd door ex87 op 18-05-2020 18:50]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18:00
Ik heb een Dell D3100 USB-dockingstation met tussen de pc's een usb switch. Wil ik met het andere systeem werken dan druk ik op usb switch om te wisselen

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mascarpwn
Jeroen Blom schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:52:
Ik heb een Dell D3100 USB-dockingstation met tussen de pc's een usb switch. Wil ik met het andere systeem werken dan druk ik op usb switch om te wisselen
In principe een mooi ding, alleen het heeft geen USB-C, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dell heeft ook andere modellen op de site..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mascarpwn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:08:
In principe een mooi ding, alleen het heeft geen USB-C, helaas.
Dan moet je kijken naar de Dell wd19tb

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mascarpwn
Zo, die dingen zijn aan te prijzige kant en er zit niet eens een handig knopje op om te schakelen van systemen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True