Dag Allen,
Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Uiteraard een uitgelezen moment om eens goed te kijken naar hoe je het thuis-netwerk gaat opzetten.
Na een dagje onderzoeken ben ik erg fan geworden van Ubiquiti apparatuur. Ik heb een klein schema gemaakt van hoe ik het netwerk i.c.m. Ubiquiti wil vomrgeven.
Aangezien ik absoluut geen netwerk held ben, zou ik graag wat feedback en tips ontvangen van mensen die hier wat meer in thuis zijn.
Spullen die ik denk aan te schaffen:
- Edge Router
- Unify switch 16 poorts
- Unify AC AP Pro
Aantal principes:
- Ik wil het schaalbaar opzetten (ik verwacht extra IOT apparatuur)
- WIFI graag zo stabiel mogelijk (hebben 2 verdiepingen)
- POE gaat boven een stekker of adapter
Aantal zaken waar ik zelf nog over twijfel:
- Edge router zou ook een Ub dream machine kunnen zijn LINK
- Misschien is de switch wel wat overkill. hoeveel POE spul ga je nog krijgen. Zou ook een 8 poorts kunnen worden.
- Is de setup van het netwerk wel goed? Wat zijn daar tips voor?
Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Uiteraard een uitgelezen moment om eens goed te kijken naar hoe je het thuis-netwerk gaat opzetten.
Na een dagje onderzoeken ben ik erg fan geworden van Ubiquiti apparatuur. Ik heb een klein schema gemaakt van hoe ik het netwerk i.c.m. Ubiquiti wil vomrgeven.
Aangezien ik absoluut geen netwerk held ben, zou ik graag wat feedback en tips ontvangen van mensen die hier wat meer in thuis zijn.
Spullen die ik denk aan te schaffen:
- Edge Router
- Unify switch 16 poorts
- Unify AC AP Pro
Aantal principes:
- Ik wil het schaalbaar opzetten (ik verwacht extra IOT apparatuur)
- WIFI graag zo stabiel mogelijk (hebben 2 verdiepingen)
- POE gaat boven een stekker of adapter
Aantal zaken waar ik zelf nog over twijfel:
- Edge router zou ook een Ub dream machine kunnen zijn LINK
- Misschien is de switch wel wat overkill. hoeveel POE spul ga je nog krijgen. Zou ook een 8 poorts kunnen worden.
- Is de setup van het netwerk wel goed? Wat zijn daar tips voor?