Acties:
  • 0Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50
Dag Allen,

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Uiteraard een uitgelezen moment om eens goed te kijken naar hoe je het thuis-netwerk gaat opzetten.
Na een dagje onderzoeken ben ik erg fan geworden van Ubiquiti apparatuur. Ik heb een klein schema gemaakt van hoe ik het netwerk i.c.m. Ubiquiti wil vomrgeven.
Aangezien ik absoluut geen netwerk held ben, zou ik graag wat feedback en tips ontvangen van mensen die hier wat meer in thuis zijn.

Spullen die ik denk aan te schaffen:
- Edge Router
- Unify switch 16 poorts
- Unify AC AP Pro

Aantal principes:
- Ik wil het schaalbaar opzetten (ik verwacht extra IOT apparatuur)
- WIFI graag zo stabiel mogelijk (hebben 2 verdiepingen)
- POE gaat boven een stekker of adapter

Aantal zaken waar ik zelf nog over twijfel:
- Edge router zou ook een Ub dream machine kunnen zijn LINK
- Misschien is de switch wel wat overkill. hoeveel POE spul ga je nog krijgen. Zou ook een 8 poorts kunnen worden.
- Is de setup van het netwerk wel goed? Wat zijn daar tips voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Kijk mijn reacties in Ubiquiti router advies even door.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 00:03
Sonos geeft wel wat issues via de officiële app als je deze wil bedienen vanaf bijvoorbeeld de iPad (als de Sonos in een ander WiFi netwerk zit dan het apparaat waarmee je wilt afspelen).
Volgens mij heeft HUE soortgelijke problemen via de standaard app, dan werk je altijd in cloud modus dacht ik.

[Voor 17% gewijzigd door rickbouman op 18-05-2020 00:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50
Bedankt! Een paar conclusies voor mij:
  • Geen dream machine voor mij. Ik hou de zaken liever gescheiden.
  • [i]Edge router ga ik vervangen door een [url="https://tweakers.net/pricewatch/433346/ubiquiti-unifi-security-gateway-usg.html"]Unifi Security Gateway[/url]. Ik denk nog na of het deze wordt, of misschien de pro versie. Ook begreep ik dat er binnenkort een nieuwe versie uit komt, misschien is dat het wachten wel waard. Dan gebruik ik in de tussentijd de router van de ISP wel.[/li]
rickbouman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:17:
Sonos geeft wel wat issues via de officiële app als je deze wil bedienen vanaf bijvoorbeeld de iPad (als de Sonos in een ander WiFi netwerk zit dan het apparaat waarmee je wilt afspelen).
Volgens mij heeft HUE soortgelijke problemen via de standaard app, dan werk je altijd in cloud modus dacht ik.
Goed advies, bedankt. Daar ga ik nog even naar kijken. Wellicht moeten ik dat in de firewall goed inregelen. Hue wilde ik via home assistant aansturen, dat zou moeten kunnen geloof ik.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee