Toon posts:

Python realtime binance koop / verkoop monitoren => alert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Para
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-11-2020
Mijn vraag

Doel is realtime (websocket) via je eigen binance account en api key's monitoren of er een koop of verkoop opdrachten worden uitgevoerd.
Programma's als hyperdtrader enz geven een pop-up zodra er op de echange een opdracht wordt uitgevoerd.
Ik wil daar een super klein programma voor schrijven in python die je op een windows. mac of linux kan aan zetten. Dan is het niet noodzakelijk een programma als hypertrader, altrady enz op de achtergrond aan te hebben staan.
Ik heb al gezocht maar heb de goede syntax / voorbeelden nog niet kunnen vinden.
Kom steeds uit op hoe he bot's kan maken enz maar dat is niet wat ik wil.
Puur realtime in de gaten houden of er een koop of verkoop opdacht is/wordt gezet en dan bv een geluidje afspelen als alert.
Ook al bij binance documantatie gekeken maar daar kom ik niet verder mee.
Ik zit te denken in de richting via websocket en een verbinding met een "user-stream" of zo.

Heeft iemand dit wel eens gedaan / gemaakt met python?
Weet iemand waar ik eventueel informatie of voorbeelden kan vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pyhton 3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Kan verbinding maken mat api key's met binance exchange en daar data vanaf halen.
Heb nagevraagd bij diversen software schrijvers van bv Hypertrade maar die programmeren in een andere taal plus staan die niet te wachten om die gegevens zomaar op straat te leggen :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03 16:17
zonder de api te kennen: Heeft die uberhaupt de mogelijkheid tot het openen van een websocket of het maken van webhooks?

Anders zul je moeten pollen.

Verder is je vraag nogal algemeen. Dus meer dan een algemeen antwoord als dit valt er ook eigenlijk niet te geven. Je zult gewoon nog wat (meer) uitzoekwerk moeten doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Para
@mcDavid
Dank voor je reactie.
api key's zijn bekend zoals vermeld in mijn vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Para
Dank je.
Deze had ik inmiddels ook gevonden en ben al wat verder hiermee gekomen.
Kan verbinden, krijg meldingen binnen als er een verkoop / koop opdracht is geplaatst, kan afsluiten.
Volgende hobbel is de stream "up" te houden. er moet minimaal elk half uur een "ping" worden gegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03 17:40

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Jan Para schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Dank je.
Deze had ik inmiddels ook gevonden en ben al wat verder hiermee gekomen.
Kan verbinden, krijg meldingen binnen als er een verkoop / koop opdracht is geplaatst, kan afsluiten.
Volgende hobbel is de stream "up" te houden. er moet minimaal elk half uur een "ping" worden gegeven.
Dit staat volgens mij ook prima in de docs: https://github.com/binanc...r-data-stream-user_stream

Wat betreft je vraag, eigenlijk is er prima documentatie beschikbaar. Niet alleen in de readme, maar net zo goed als op https://python-binance.readthedocs.io

Eigenlijk zou dit wel voldoende moeten zijn, mits je een beetje feeling hebt om te programmeren/python natuurlijk. Zo niet, dan zou ik aanraden om daar vooral ervaring mee op te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 19:44
Als je elk half uur een ping wil heb je niet echt een websocket nodig toch?

Dan kan je beter via de rest api kijken of er een order is geplaatst. Dit script kan je dan elke X minuten laten uitvoeren. Als je niet echt ervaren bent met programmeren is dat naar mening iets makkelijker om te schrijven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Para
Zou kunnen maar ik wil een realtime monitor. Dat werkt ook op dit moment. Meldingen komen realtime binnen, zie ze in de Pycharm terminal voorbij komen. Dat werkt perfect. Moet nog een stukje software schrijven zodat het naar een log file gaat. En melding naar telegram. Dat gaat lukken. Pop up heb ik ook al werkend. Dus die ping is mogelijk weet ik maar nog ff uitzoeken. En uiteindelijk ook meldingen naar notify windows / linux / mac

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-03 13:13
Als je echt realtime wil, dan is een FIX Api het allerbeste. Dat is de standaard in Forex zal ook wel zo worden in de toekomst bij alle Crypto markten. (sommige crypto markten hebben dit al. Weet niet of binance het ook heeft)

1. Pure REST, all market data and trading is over REST endpoints
2. Pure Websocket, all market data and trading is over Websockets
3. Hybrid, REST for private endpoints, Websocket for market data
4. Hybrid-2.0, REST for private endpoints, Websocket for market data and private data (order updates, fills etc.)
5. FIX + combination of above (NOTE: pure FIX implementations are rare, Deribit have a pure FIX implementation which also handles account updates)

Ik ben zelf een beetje aan het verdiepen in FIX api het liefst in Rust maar C++ is ook prima. Omdat performance en latency heel belangrijk is voor HFT. Maar waarschijnlijk valt daar niet tegen te concurreren tegen de supercomputers. Dus zal uiteindelijk op hogere timeframes gaan werken, waar nog wel potentie is.

Als iemand zegt "Realtime" moet je ook aangeven wat voor "type" realtime je bedoelt. Want realtime is een heel lastige definitie wat door verschillende sectoren heel anders geïnterpreteerd zal worden.
Heel veel mensen zeggen realtime, maar bedoelen "Performant" of "low latency". Terwijl ze realtime als woord gebruiken. Bij websockets wordt het woord realtime altijd misbruikt. Websockets zijn NIET realtime.
Het is gewoon tegenover REST gewoon performant en dat met lage latency. Heeft niks met realtime te maken.

In de regeltechniek is "realtime" juist een lage jitter. En de delta tussen twee samples zo EXACT mogelijk. Je kan ook prima om de kwartier een signaal krijgen. Als het verschil tussen elke kwartier maar zo klein mogelijk is.

Wat is eigenlijk het doel van je programma. Wil je een python programma schrijven welke uiteindelijk jou "trade signals" gaat geven zodat je manueel kunt handelen? Soort semi-auto bot, waarbij je trade signals naar je mobiel stuurt o.i.d. als notificatie ?

[Voor 8% gewijzigd door Immutable op 06-06-2020 11:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Para
@Immutable Dank je voor je uitleg en tips.
Misschien gebruik ik realtime niet op de correcte manier. Het komt niet aan op miliseconden :-)
Mijn doel is dat als je bv een bot hebt draaien die op binance koop en verkoop plaatst je daar gelijk een melding van krijgt.
Ik ben pas begonnen in Python en vind het een leuke uitdaging en daarom begonnen met iets simpels.
Eventueel steeds verder uit te breiden. Loggen naar bestand, telegram, .... En eventueel triggers maken die je waarschuwen als er een bepaalde situatie ontstaat.
Ben inmiddels al wat verder gekomen en heb wat runnen in PyCharm.

[Voor 5% gewijzigd door Jan Para op 08-06-2020 09:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee