Hallo allemaal,
Voor mijn kerstcadeau wil ik een nieuw pc bouwen en ik wil advies van jullie hebben over de hardware en tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral, maar ook Blender, af en toe programmatje compilen, spelen met vm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor deze build is ± €3000,-. Ik hoop dat ik hier en daar wat goedkoper onderdelen kan vinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD. Ik heb zelf al jaren met intel/nvidia gewerkt maar voor deze keer wil ik AMD gebruiken omdat ik hoor veel goede dingen over AMD de laatste tijd. Nvidia wil ik vermijden omdat ik lees op internet dat nvidia driver geeft error 43 als ie in virtual omgeving draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille pc met goede airflow zonder dat het te veel stof gaat aantrekken.
Ga je overklokken?
Niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil Fedora/openSUSE installeren en daarop Windows 10 al guest os. Ik wil de videokaart en ssd doorgeven aan windows via pci passthrough net als in deze video. Ik ben benieuwd of iemand in deze forum ervaringen heeft daarmee.
Verdere vragen:
• Of dat allemaal zal passen in de kast?
• Heb ik genoeg voeding vermogen of de voeding die ik heb gekozen is een beetje overkill?
Bij voorbaat dank voor de hulp
Voor mijn kerstcadeau wil ik een nieuw pc bouwen en ik wil advies van jullie hebben over de hardware en tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral, maar ook Blender, af en toe programmatje compilen, spelen met vm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor deze build is ± €3000,-. Ik hoop dat ik hier en daar wat goedkoper onderdelen kan vinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen Threadripper 2920X Boxed | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X399 Taichi | € 330,- | € 330,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming Radeon RX560 2G (14 CU) | € 107,11 | € 107,11 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 455,52 | € 455,52 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify S2 Black – Dark TG | € 148,44 | € 148,44 |
| 1 | Monitoren | Dell P2415Q Zwart | € 359,70 | € 359,70 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 139,15 | € 139,15 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U14S TR4-SP3 | € 75,15 | € 75,15 |
| 2 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX429C17FB/16 | € 79,86 | € 159,72 |
| 1 | Voedingen | Corsair AX850 Titanium | € 239,90 | € 239,90 |
| 1 | Solid state drives | Lenovo 4XB7A13625 240GB | € 110,11 | € 110,11 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 74,88 | € 74,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.594,68 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD. Ik heb zelf al jaren met intel/nvidia gewerkt maar voor deze keer wil ik AMD gebruiken omdat ik hoor veel goede dingen over AMD de laatste tijd. Nvidia wil ik vermijden omdat ik lees op internet dat nvidia driver geeft error 43 als ie in virtual omgeving draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille pc met goede airflow zonder dat het te veel stof gaat aantrekken.
Ga je overklokken?
Niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil Fedora/openSUSE installeren en daarop Windows 10 al guest os. Ik wil de videokaart en ssd doorgeven aan windows via pci passthrough net als in deze video. Ik ben benieuwd of iemand in deze forum ervaringen heeft daarmee.
Verdere vragen:
• Of dat allemaal zal passen in de kast?
• Heb ik genoeg voeding vermogen of de voeding die ik heb gekozen is een beetje overkill?
Bij voorbaat dank voor de hulp