Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe bestel ik deze connector?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:52
Hallo,

Er is aan mij gevraagd om een wat oudere laptop (Toshiba Satellite l70-b-130) te upgraden naar een SSD.
Dat was natuurlijk geen probleem maar bij het installeren van Windows kwam ik erachter dat de usb3 poorten het niet deden. Een visuele inspectie later liet mij wel zien waarom. Het blauwe gedeelte zat vast in de usb stick en op beide poorten waren de pinnen verbogen.
Wat daar mis gegaan is weet ik niet, maar deze laptop heeft in ieder geval geen werkende usb3 aansluitingen meer. >:)

Nu wil ik deze gaan vervangen maar het probleem begint al met het zoeken van het juiste alternatief. En daar heb ik jullie hulp bij nodig. Bij welke winkel kan ik losse USB connectorern bestellen? Ik kom bij conrad of Farnell eigenlijk niet verder omdat ik niet goed weet waar ik op moet zoeken.
Ik heb nog wel een PCI expres kaart met 2 usb3 poorten maar die zijn iets langer en ik wil voorkomen dat ik moet dremelen in de laptop. Ook passen de 2 pinnen om de connector in het bord te klemmen niet. Dus moet ik een gaatje boren in de pcb. Dat doe ik liever ook niet.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hier onder 2 foto's. Hier heb ik de pinnen al terug gedrukt zodat ze in de behuizing zitten. Ze kwamen er namelijk aan de achterkant uit. 8)7

Op de connector staat 140104 maar daar kom ik niet veel verder mee.[TABLE]

Beste antwoord (via Hennie-M op 17-05-2020 20:31)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:48

Damic

Afwezig soms

Ha foto's.

De pdf vind je hier op digikey: https://www.digikey.com/p...100/732-3147-1-ND/2627300

Als ik zo zie is het wel die wurth (of aan verwante)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:52
Damic schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:53:
trouwens hoe iet de achterkant eruit, is dat TH (Thru Hole) of SMT?
Dit zijn de foto's van de achterkant en onderkant.
Nu heb ik deze gezien, maar het lijkt er op dat de bevestigings pin aan de achterkant (bij de datapins) die in de PCB gaat niet helemaal aansluit op het gat in de PCB. Dus het komt nu echt op millimeters nauwkeurig. En dat is lastig zoeken. En ik heb ook niet het goede gereedschap om de huidige connector te meten.
Nog over de foto van de achterkant van de connector, die pins die je nu ziet lagen helemaal achterover gebogen op de pcb. Die heb ik alweer recht gebogen maar zonder plastic in de connector is het natuurlijk hopeloos. :)

[Voor 10% gewijzigd door Hennie-M op 17-05-2020 00:34. Reden: Farnell link geplaatst ipv Sinuss omdat daar wel een pdf datasheet bij zit]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True