Airconditioner, advies krachtige mobiele airconditioner.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.783 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo mensen van Tweakers,

Ik zoek een krachtige mobiele airconditioner,
met een slang naar buiten,
van minnimaal 18.000 BTU,
ik heb 4 modellen gevonden:
Eurom Coolperfect 180 wifi
Fuave ACS18K01
Wood’s Air Conditioner Venezia 18K Smart Home
Wood’s Air Conditioner Venezia

Weten jullie nog andere modellen/merken?
Hebben jullie advies over welk model/merk het beste is?
Graag een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!!!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40
Zoek een van de zeldzame mobiele split units voor een fatsoenlijk resultaat.
Argoclima Ulisse 13 DCI ECO kwam laatst langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
Bedankt voor uw reactie, maar ik zoek een mobiele airconditioner met een slang naar buiten,
en geen mobiele split unit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
Je dropt hier een lijstje met wat modellen en je verwacht dan hier een reactie met alternatieven? We missen sowieso heel veel achtergrond informatie. Welke ruimte wil je ermee gaan koelen? Hoeveel m3? Wat voor huis is het? Isolatiewaarde? Ligging? Zonwering aanwezig? Veel glasoppervlak? Wat is je verwachting? Wil je een beetje koelen? Verwacht je een temp te behalen van 20 graden of minder? Wil je met de airco aan slapen?

Kortom ... we missen wat informatie. Ik zou zelf nooit aan zo'n in-efficiënte lawaai bak van een mobiele airco beginnen. Mijn voorstel zou zijn dat jezelf even inleest in het volgende topic: Het grote airconditioning topic - Deel 2

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
Hallo renzo4000,
bedankt voor uw reactie.

Ik heb een airconditioner besteld.
Ik heb de Eurom coolperfect 180 wifi besteld.

Ik vroeg niet om advies hoeveel BTU een airco voor mij hoort te hebben.

Ik vroeg of jullie nog andere merken/modellen weten die ook 18000 BTU of meer hebben.

Ik hoef geen antwoorden meer op mijn vragen in dit topic, ik heb een airconditioner besteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
Dan moet je misschien iets beter werken aan je vraagstelling, want om een goed advies te kunnen geven zijn de omgevingsfactoren wel degelijk relevant. Daarnaast zegt alleen "BTU" vermogen helemaal niks.

Overigens vind ik de manier van reageren ook niet helemaal netjes, het is niet zo dat je hier een afgenomen dienst van Tweakers hebt en dat je op je wenken bediend wordt.

Maar goed je hebt zelf al je keuze gemaakt en hopelijk de juiste want de reviews beloven niet heel veel goeds :X

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:34:
Je dropt hier een lijstje met wat modellen en je verwacht dan hier een reactie met alternatieven? We missen sowieso heel veel achtergrond informatie. Welke ruimte wil je ermee gaan koelen? Hoeveel m3? Wat voor huis is het? Isolatiewaarde? Ligging? Zonwering aanwezig? Veel glasoppervlak? Wat is je verwachting? Wil je een beetje koelen? Verwacht je een temp te behalen van 20 graden of minder? Wil je met de airco aan slapen?

Kortom ... we missen wat informatie. Ik zou zelf nooit aan zo'n in-efficiënte lawaai bak van een mobiele airco beginnen. Mijn voorstel zou zijn dat jezelf even inleest in het volgende topic: Het grote airconditioning topic - Deel 2
Sorry Renzo, @happy hardcore wist al welke capaciteit hij wou hebben, nl minimaal 18.000 BTU.
Hij vroeg geen ongevraagd advies van jou mbt tot de dingen die jij noemt en waar jij misschien veel van af weet.
Ik vind jouw verwijt niet op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat jij en de ts beiden een andere kijk hebben op het begrip advies geven. Het is zeker niet gebruikelijk en zelfs tegen de Tweakers.net principes en topic regels in om maar naar lijstjes te vragen of opnoemen van alternatieven.

Iets meer inzet en respect voor de mede-forumleden mag wel. M.i. ontbreekt het daar een beetje aan en klaarblijkelijk sta ik daar niet alleen in gezien de reacties op mijn post.

Maar goed, dit gaat erg offtopic nu (ook niet de bedoeling natuurlijk :+). Lets agree to disagree and move on!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:52

JdM

Humbled

happy hardcore schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:25:
Hallo renzo4000,
bedankt voor uw reactie.

Ik heb een airconditioner besteld.
Ik heb de Eurom coolperfect 180 wifi besteld.

Ik vroeg niet om advies hoeveel BTU een airco voor mij hoort te hebben.

Ik vroeg of jullie nog andere merken/modellen weten die ook 18000 BTU of meer hebben.

Ik hoef geen antwoorden meer op mijn vragen in dit topic, ik heb een airconditioner besteld.
Ik ben het eens met de opmerking dat de vraag eigenlijk wordt gesteld met de hoop dat anderen vooral moeite zullen doen.
Dat blijkt ook wel uit deze reactie. Het zou TS sieren als deze nu aangeeft op basis waarvan hij de keuze heeft gemaakt in relatie tot de andere modellen. Dan hebben anderen er namelijk ook nog ooit wat aan die ook de zoekfunctie gebruiken.
Je vraag stellen, niet het antwoord krijgen wat je verwacht en dan eindigen met "laat maar" is in mijn ogen niet heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:31:
Het is zeker niet gebruikelijk en zelfs tegen de Tweakers.net principes en topic regels in om maar naar lijstjes te vragen of opnoemen van alternatieven.
TS had 4 suggesties, en vroeg om alternatieven.
Ik zie niet in wat daar tegen zou zijn.
Schrijf jij soms zelf de Tweakers principes?

Je hebt de eenvoudige kernvraag van TS niet eens beantwoord.
Als je helemaal geen modellen van minstens 18.000 BTU kent had je je er buiten kunnen/moeten houden.
In plaats van TS (en mij) proberen op te voeden tot het stellen van vragen waar jij wel een antwoord op weet.
Je hebt geprobeerd het topic te kapen, en kreeg het deksel op je neus.

[ Voor 5% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-05-2020 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
@Bruin Poeper Hoewel de kans natuurlijk bestaat dat de ts gedegen vooronderzoek heeft gedaan en tot de conclusie kwam dat een mobiele niet-split unit van 18.000 BTU de enige juiste oplossing was voor zijn situatie, komt dat op mij en kennelijk meer tweakers op geen enkele manier zo over.

Ik snap daarom ook prima dat tweakers die iets meer kennis en ervaring hebben met dergelijke apparaten, de ts waarschuwen over de beperkingen van een dergelijk apparaat en adviseren voor een ander type te gaan, of op z'n minst een apparaat te adviseren wat aan de verwachtingen kan voldoen. Zonder die verwachtingen te kennen, kan er geen advies gegeven worden.

Zoals het topic nu is geopend, komt ook op mij over als: "dit waren de eerste 4 Google hits, wie gaat er meer tijd in steken?"

Ik ben het wel met je eens dat je dergelijke topicstarts beter met dezelfde inzet kunt belonen en dus laten doodbloeden. Maar gelukkig zijn er toch nog tweakers die tegen wil en dank goodwill kunnen tonen. Laten we ons vooral richten op de Tweakers die dat wèl waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Bruin Poeper je lijkt nog steeds niet te begrijpen wat de kern van het verhaal is en ik merk dat dit niet alleen mij opvalt.

En de deksel op de neus krijgen? Die snap ik niet? Als er iemand hier nu aan het kortste eind trekt is het wel de TS, een gemiste kans als je het mij vraagt. Wellicht hadden we de TS een goed advies kunnen geven.

Tot slot; nee ik bepaal niet het Tweakers beleid maar daaruit zijn wel de principes voorgevloeid hoe wij hier met elkaar omgaan en wat je mag verwachten van elkaar als je een topic start met een adviesvraag. Dat heet fatsoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Bruin Poeper
Ik snap niet waarom je TS gaat verdedigen?
Als dit soort topics de norm worden voor Tweakers dan wordt het hier een onpersoonlijke en ongezellige boel.

De tone of voice bruiste mijns inziens nu niet echt van waardering richting de mensen die willen meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Wootism schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:12:
De tone of voice bruiste mijns inziens nu niet echt van waardering richting de mensen die willen meedenken.
Daar ben ik het wel mee eens. De reden dat dit topic nog open stond was omdat de template wel genoeg in was gevuld. Als er echter op dit soort manieren gereageerd gaat worden houdt het wel op. We zullen de verdere discussie over of dit wel of geen goed topic is verder laten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.