8 ohm speaker aansluiten op 4-16 ohm versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo Mensen,

ik heb hier thuis 2x Mordountshort ms 902 speakers thuis beide 8 ohm.

ook heb ik 1xeen jvc ax-a341tn ik zou graag deze op elkaar aansluiten.

Alleen staat op de achterkant Rated Speaker impedance

1+2: 8~16 ohms.
1 or 2: 4~16 ohms.

de sterker heeft 2 keer 2 aansluitingen beide apart geschakeld op de voorkant knop A / B

kan ik deze 8 ohm speakers hier op aansluiten en hoe doe ik dit correct?

ik heb zelf ook op google en tweakers gezocht maar ik verzoop in alle soorten manieren.

Groeten Ebbe

Beste antwoord (via ebbe broersma op 15-05-2020 16:40)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
ebbe broersma schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:44:
Normaal raken mensen in paniek als de getallen op de speaker niet overeenkomen met die op de versterker en vice versa. In deze valt de 8 Ohm van de speaker in beide opties als veilige waarde. Ik snap de verwarring niet? Niet dat het heel anders was geweest als de getallen niet overeen kwamen, in de gemiddelde huiskamer loopt het allemaal niet zo los. Veel receivers of versterkers melden "6 - 16 Ohm" op de achterzijde maar daar durf ik ook wel een 4 Ohm speaker op aan te sluiten.
Makkelijkste is om de bruggen op de speaker te laten zitten en dan één twee-aderige kabel per kanaal er tussen. Op de versterker dan alleen voor 1 (Speakers A) gaan, 2 (Speakers B) gebruik je niet. Waarschijnlijk de meest basale methode die in de handleiding van de JVC staat vermeldt en mogelijk zelfs in de handleiding van de Mordaunt Short.

Anders aansluiten en testen met Bi-Amp of Bi-Wire kan altijd nog, maar of het verschil brengt kan je alleen zelf ondervinden.
ik heb zelf ook op google en tweakers gezocht maar ik verzoop in alle soorten manieren.
Met alle respect maar "alle soorten" lijkt me in deze wat overdreven. Je kan gewoon aansluiten, bi-wire of bi-amp. Meer is er niet voor deze set. Dit soort termen komt op mij altijd te makkelijk over.
Marcel Br schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:58:
Met deze vraag zou ik het profiel gaan aanpassen als ik de OP was. (Expert audiotechniek :D )
:D

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 15-05-2020 16:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Laatst online: 08:24
De FAQ geeft je het antwoord op je vraag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-06 15:34
Met deze vraag zou ik het profiel gaan aanpassen als ik de OP was. (Expert audiotechniek :D )

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
ebbe broersma schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:44:
Normaal raken mensen in paniek als de getallen op de speaker niet overeenkomen met die op de versterker en vice versa. In deze valt de 8 Ohm van de speaker in beide opties als veilige waarde. Ik snap de verwarring niet? Niet dat het heel anders was geweest als de getallen niet overeen kwamen, in de gemiddelde huiskamer loopt het allemaal niet zo los. Veel receivers of versterkers melden "6 - 16 Ohm" op de achterzijde maar daar durf ik ook wel een 4 Ohm speaker op aan te sluiten.
Makkelijkste is om de bruggen op de speaker te laten zitten en dan één twee-aderige kabel per kanaal er tussen. Op de versterker dan alleen voor 1 (Speakers A) gaan, 2 (Speakers B) gebruik je niet. Waarschijnlijk de meest basale methode die in de handleiding van de JVC staat vermeldt en mogelijk zelfs in de handleiding van de Mordaunt Short.

Anders aansluiten en testen met Bi-Amp of Bi-Wire kan altijd nog, maar of het verschil brengt kan je alleen zelf ondervinden.
Met alle respect maar "alle soorten" lijkt me in deze wat overdreven. Je kan gewoon aansluiten, bi-wire of bi-amp. Meer is er niet voor deze set. Dit soort termen komt op mij altijd te makkelijk over.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 15-05-2020 16:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
(niet op gebied van passieve speakers) wel actief en meer audio mixing enzo live band mixing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
FeaR schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:03:
[...]

[...]

[...]

[...]

Oké bedankt ik wist gewoon helemaal niet meer wat ik nou wel moest geloven enz hartelijk dank
Pagina: 1